Essi Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 ..”eli se hirmu huonokuntoinen Kupla tuolla parkkipaikalla”, kuten olen joskus kuullut siitä sanottavan. Vaikka tarina on tosi, niin sitä ei pidä ottaa vakavasti. Olen rakentanut vaunun pienellä budjetilla omien sekavien mieltymyksien mukaiseksi. Seuraavan voin vaikka entisöidä, tai mahdollisesti turbotan rookerin. Löytyi KePön kautta marraskuussa –03 Tampereelta saunan takaa, jossa oli viettänyt osittain purettuna / aloitettuna projektina nelisen vuotta. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3324.JPG Opiskeluiden ja muiden projektien vuoksi kunnostaminen alkoi vasta lokakuussa –04. Aihio osoittautui paljon odotettua paremmaksi ruosteettoman korin ja tekniikankin suhteen. Ovien alareunat on aika pehmeitä ja kuskin oveen joku on joskus tehnyt komian pintapaikan. Orkkis 6 volttinen kone käynnistyi ensi yrittämällä, kehräsi hienosti ja vaihteetkin toimivat äänettömästi. Papereiden joukosta löytyikin pitkä kuitti TammerDieseliin moottorin osista ja koneistuksista vuodelta –99.. Vanhat massat kynsittiin pois ja koska ruostetta ei löytynyt, niin pohjamaalia ja uutta massaa päälle. Nokkapellin oli ent. omistaja jo ehtinyt hiomaan pellille. Onneksi Motonetin pohjamaalin sävy täsmäsi alkuperäiseen ja häiritseviä sävyeroja ei syntynyt. Etulokariin upotin antennin ”kustomtyyliin”. Takaluukuksi löytyi metsästä sammaloitunut punainen 60 –luvun alun malli ja vielä kukkatarralla. Takaa madallettiin yksi napsu. Eteen säätöpalat ja droppiolat. Vanteiksi Porssekromilookkikopiomankelit, taakse 5½ ja eteen 4½ tuumaset. Renkaiksi taakse vanhat 205/65 ja eteen 135/80. Tuplaturbo-vaimentimet roikkuivat niin alhaalla, että taakse laitettiin lisäjouselliset iskarit, joilla perä nousi takaisin vakiokorkeudelle.. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/4961.jpg Romutorilta löytyivät ehjät punaiset orkkispenkit parilla kympillä. Lattialle punainen mattosarja ja ovipahvit punavalkoruudullisesta pöytäliinasta + hieman ”pehmustetta” väliin. Mikolta vanha Salora automaattihaulla kojetauluun, AC:ltä Scat vaihdekeppi, Crantin näköinen kumirinkula Yhdistyksen foorumilta ja sisustus oli valmis. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3323.JPG Kaikki jarruhilut vaihdettiin uusiin. Samoin nivelet, iskarit, puslat, laakerit jne. Elettiin kevättä –05 ja vaunu oli valmis leimalle. INX-13 kilvetkin tilattiin, mutta sitten talonrakennus vei kaiken ajan ja Kupla keräsi lisää patinaa kevääseen –06 asti.. Sitten iski kipinä uudelleen. Tein irtoperän tulevaisuutta silmällä pitäen ja muutamia muita parannuksia. Heinäkuussa leimalle ja laakista läpi. Tosin auto piti peruuttaa iskaritestiin, kun etuperin ei ylittänyt kynnystä vaikka säätö oli yläasennossa.. Loppukesä sitten ajeltiin naama hymyssä. Kaikki pelasi paremmin, kuin hyvin. Kulutus oli pienin, mitä mun autoissa on ikinä ollut. Tosin tehoilla ei päässyt elvistelemään. Leiman jälkeen keula vielä hieman putosi. Etuakselista maahan n. 4-5 cm. Matala keula aiheutti ongelmia Suomen hyvin hoidetuilla teillä, mutta nopeasti silmä oppi etsimään töyssyt ja montut, joita sitten väistelin. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2473.JPG Marraskuusta –06 alkoi taas tallikausi. Jostain metsäraadosta löytyi ruosteinen jenkkipuskin eteen ja Olarista taakse. Sepiltä jäkälöitynyt aurinkolippa. Myös joitain muita huonokuntoisia lisävarusteita ruuvailtiin kiinni, kuten vaikkapa hakuvalo ja SF -lätkä. Sivupeiliksi vaihtui Rautaristi. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3322.JPG Viime talvena tein hieman pirteämmän moottorin. Sen speksit ovat suunnilleen seuraavat; Muistaakseni AS lohko, joka aarporattiin, vakio kampiakselin kaikki kaulat koneistettiin, 85,5 Mahle takomäntäsetti, W130 nokka, 2-reikäkannet teetin kokeneella VW-virittäjällä. Puristukset n. 10:1, kanavat portattu, 40 rosteri-imuventtiilit ja vakiot (32mm??) pakoventtiilit. Kaikki istukat, ohjurit, ym. osat uusittiin. Jäykemmät jouset löytyivät kansisepän aarrelaatikosta. Imukanavat kohdistettiin imusarjoihin, kaasaripatterina on 2 x 34 Weberin yksikurkkuiset (isompia tekis jo mieli), jakajana vielä toistaiseksi romutorin jokkisviritys, käärmeenpesä ruosteisella kromistingerillä toistaiseksi, Full-Flow systeemi. Koneen sain vaihdettua vasta heinäkuussa, eli alkukesä svengattiin vielä vanhoilla systeemeillä. Samalla nostin myös jännitteet 12 volttiin, vaihdoin Autometer monsterin nopeusmittarin paikalle, joka taas sijaitsee juniksen vaijerin päässä kojetaulun alla keskellä VDO:n lämpömittarin seurana. Hanskalokeroon änkesin Sonyn MP3 soittajan ja eteen pikku erillissarjan. Uuteen koneeseen etsittiin ilta jos toinenkin oikeita säätöjä ja lopulta oltiin tyytyväisiä uuteen myllyyn. Nokka ei ole paras hitaaseen cruisailuun alakierroksilla, mutta mitä sitten? Vakioon verrattuna autoon tuli yksi vaihde lisää. Nyt mennään helposti kolmosella samaa vauhtia, kuin ennen nelosella lusikka pohjassa (siis suljetulla alueella). Äänet kuulostavat sinfonialta ainakin mun korvaan ja kolmen-neljän tuhannen kierroksen jälkeen voimaakin tuntuu löytyvän ihan mukavasti. Pitää muistaa, että möykky on vain tonnikutonen, enkä mä ole vielä ikinä ajellut rookeri- ja turbokuplilla. Tärkeintähän, että artistilla on kivaa. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/7110.jpg http://i181.photobucket.com/albums/x196 ... C02431.jpg Nyt vaunu seisoo tallin pihalla keräämässä lisäpatinaa ensikesän työmatkoihin. Ehkä jotain pieniä parannuksia (perä tonttiin, punaiset peltivanteet, valkosivut, tai en mä tiä) tehdään, jos splitin hitsaaminen alkaa puuduttamaan. Hieman tekisi mieli yrittää ajella sillä talvellakin, mutta pitäis ensiksi löytää tarpeeksi pienet talvirenkaat eteen, jotka mahtuisivat toimimaan edessä. Tai sitten pitäisi kaventaa akselia.. t:Esa Quote Link to comment
Essi Posted December 18, 2007 Author Share Posted December 18, 2007 Hieman on tullut päivitettyä tuotakin Volsua muiden lomassa.. Erityis ohjauspyörä on asennettu sekä Gene -sedän keppi. http://s181.photobucket.com/albums/x196 ... G_0330.jpg Irtoperäkin on taas irti, kun pitäis siistiä konehuonetta, rakentaa uusi pakari ja uusi tuki öljynsuodattimelle. http://s181.photobucket.com/albums/x196 ... G_0326.jpg http://s181.photobucket.com/albums/x196 ... G_0325.jpg Quote Link to comment
vilkku Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Ehkä jotain pieniä parannuksia (perä tonttiin, punaiset peltivanteet, valkosivut, tai en mä tiä) tehdään, jos splitin hitsaaminen alkaa puuduttamaan. Hieman tekisi mieli yrittää ajella sillä talvellakin, mutta pitäis ensiksi löytää tarpeeksi pienet talvirenkaat eteen, jotka mahtuisivat toimimaan edessä. Tai sitten pitäisi kaventaa akselia..t:Esa Jos vanteet vaihtuu, niin olen kiinnostunut noista alla olevista! Toi irtoperä näyttää kyllä kivalta keksinnöltä =D Quote Link to comment
Teevee Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Heii.. Mistäs bongasit tuon rautaristipeilin? Quote Link to comment
Essi Posted December 18, 2007 Author Share Posted December 18, 2007 Jos vanteet vaihtuu, niin olen kiinnostunut noista alla olevista! Toi irtoperä näyttää kyllä kivalta keksinnöltä =D Noi vanteet on jo päässyt huonolla pidolla ruostumaan melkoisesti. Katsotaan nyt, jos saan edes toisia pyöriä aikaiseksi. Irtoperä on kyllä ihan kuningas. Joku mitali sille, joka sen aikanaan hokas! Quote Link to comment
Essi Posted December 18, 2007 Author Share Posted December 18, 2007 Heii.. Mistäs bongasit tuon rautaristipeilin? Pari vuotta sitten oli vielä olemassa Moonin myymälä muistaakseni Seinäjoella. Nyt se kai on lopettanut?? Ne myi silloin noita rodi/HD tarkoitukseen. Aluksi se roikkui mulla ikkunan yläosassa, mutta jossain vaiheessa askartelin sen sopimaan Kuplan alkuperäisen peilin varteen. Jotkut prätkäfirmat varmaan vieläkin myy noita..? Quote Link to comment
Guest Mikal Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Mites tuo w130 nokka toimii tuossa tonnikuussatasessa, millä kierroksilla kone alkaa vetämään? Quote Link to comment
Essi Posted December 18, 2007 Author Share Posted December 18, 2007 Mites tuo w130 nokka toimii tuossa tonnikuussatasessa, millä kierroksilla kone alkaa vetämään? Yllättävän hyvin se toimii. Itseasiassa aivan ihana nokka se on.. Hieman herjalla ja kokeilumielellä sen siihen laitoin, kun sellainen oli jo pitkään ollut hyllyssä käyttämättömänä. Kansiseppä suunnitteli ja veisteli kanavat ja palotilat ton nokan mukaan. Tiedä sitten, miten erilaiset kannet olisi tullut, jos olisin ilmoittanut nokaksi jonkun muun.:) Kaippa se varsinainen "toiminta" alkaa vasta jossain reilun kolmentonnin kohdalla, mutta normikaupunkiajossakin on vielä ihan siedettävä. Nyt olis hyllyssä vielä Scatin 1,25 vipusettikin odottamassa, jota ajattelin kokeilla jossain vaiheessa.. Quote Link to comment
NO H2O Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Jotkut prätkäfirmat varmaan vieläkin myy noita..? Storm? Quote Link to comment
-tipi- Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Asia pirssi, weikkaan että tupla kaasareilla muuttuis ton koneen luonne aikalailla. Quote Link to comment
Essi Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 Asia pirssi, weikkaan että tupla kaasareilla muuttuis ton koneen luonne aikalailla. Samaa olen miettinyt ja 40 tuplat on kyllä ostoslistalla. Noi pikku Weberit vaan toimii sen verran hyvin, että en ole pitänyt kiirettä isompien hankinnalla. Tarjota saa hyvää tuplakaasarisettiä.. Quote Link to comment
-MITO- Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Keväällä VW-Openiin kellottamaan -66:n kiihtyvyys? Quote Link to comment
Essi Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 Keväällä VW-Openiin kellottamaan -66:n kiihtyvyys? ..on käynyt mielessä. Olishan se kiva nähdä oikein paperilla, mihin alle 1600cc kykenee. Quote Link to comment
-MITO- Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Vw-Openia edeltävänä päivänä on Dynoday joten ko. viikonloppuna on mahdollisuus saada kaksi mielenkiintoista dokumenttia :) Quote Link to comment
Essi Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 Vw-Openia edeltävänä päivänä on Dynoday joten ko. viikonloppuna on mahdollisuus saada kaksi mielenkiintoista dokumenttia :) Pidetään mielessä:) Quote Link to comment
Essi Posted April 21, 2008 Author Share Posted April 21, 2008 Pieniä "parannuksia" tuli tehtyä tuohonkin räpsään talven aikana. Moottoriin laitoin 1.25 keinuvivuston, terästönärit sekä GB:n lisäöljypohjan. Tein uuden pakoputken 2 -tuumasella vaimentimella ja Lambdan paikalla. Paikallinen kaasarivelho kävi Lambdan kanssa säätämässä kaasarit kohdilleen. Takapään CoilOverit vaihdoin vakioihin öljyiskareihin, joilla takapää saatiin lähemmäksi maanpintaa. Takarenkaat on nyt 165/80-15 ja joka renkaassa on irtovalkosivut. Tein myös hattuhyllyn ja ruuvasin sinne vanhat Soundstreamin 6x9:t. Ratti on nyt vaihteeksi Grantin punainen Flake. Lisäksi vielä kirkkaat etuvilkun lasit ja maalasin huonolaatuisia valkoisia viivoja sinne-tänne. Viime viikonloppuna tuli jo parisataa kilometriä mittariin ja hyvin pelittää. http://s181.photobucket.com/albums/x196 ... G_0468.jpg http://s181.photobucket.com/albums/x196 ... C03517.jpg Quote Link to comment
Essi Posted April 29, 2008 Author Share Posted April 29, 2008 Vaihdoin keinuvivut takaisin vakioihin, kun ei tuntunutkaan moottori enää niin ihanalta. Nyt on hyvä, ainakin siihen asti, kun ehdin vaihtaa viikonloppuna hankitut 40 tupla dellortot paikoilleen.. Tänään aamulla kävin katsastuksessa ja ilman virhepisteitä läpi. Nyt ei tarvitse muuta, kuin nauttia.:) 1 Quote Link to comment
Essi Posted July 1, 2008 Author Share Posted July 1, 2008 Noniin. N. 2000km reipasta työmatkarevittelyä takana ja HC:n 180mm Heavy Duty (Sachs levy + asetelma) kytkin alkoi luistamaan. Kysymys kuuluu; Mitä osia pitäisi kokeilla seuraavaksi? Haluaisin kuitenkin pitää tuon 6 volttisen vauhtipyörän.. Saisko siitä sorvattua sopivan pyörän 200mm kytkimelle? Vai onko 180mm:lle olemassa tiukempia vaihtoehtoja? Joskus yli 10v sitten tein ensimmäiseen Kuplaani jokkisohjeiden mukaan hyvän 180mm kytkimen vakiosta kierrejousiasetelmasta Volvon B18 moottorin venttiilin jousilla. Se oli kyllä hyvä, mutta nyt ei ole sellaisia jousia, eikä muutenkaan sellaista "patenttia" viitsisi vanha mies väkästellä.. Quote Link to comment
UltraVW Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 6 voltin 200mm vauhtis käyttöön ja siihen 200mm kytkin ja asetelma. Sellanen mulla käytössä. 200mm löytyy sitten paljon eri vaihtoehtoja levyn ja asetelman suhteen kuin tohon 180mm Quote Link to comment
Essi Posted July 1, 2008 Author Share Posted July 1, 2008 6 voltin 200mm vauhtis käyttöön ja siihen 200mm kytkin ja asetelma. Sellanen mulla käytössä. 200mm löytyy sitten paljon eri vaihtoehtoja levyn ja asetelman suhteen kuin tohon 180mm Hienoa! Missäs laitteissa noita 6V + 200mm vauhtiksia on ollut käytössä? Typ3 ja viimeiset Junikset, vai? Quote Link to comment
UltraVW Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Onhan noita, laita ostoilmo palstalle varmasti löytyy. On ain välillä myynnissä näkynyt..muistaakseni jopa keiteleestä sai uuden Quote Link to comment
Essi Posted July 28, 2008 Author Share Posted July 28, 2008 Viikonloppuna tuli vaihdettua kevennetty 200mm vauhtipyörä, Stage 1 -asetelma ja "Kushlok" -levy. Samalla lämmönvaihtimet vaihtuivat J -putkiin, puhallikoppa vaihtui ja kaasareiksi 2 x 40 Dellut. Säädötkin oli jo valmiiksi kohdallaan, kun lambdalla sitä eilen pällisteltiin. Taas tarvitsee vain nauttia! http://i181.photobucket.com/albums/x196 ... G_0662.jpg http://i181.photobucket.com/albums/x196 ... G_0781.jpg http://i181.photobucket.com/albums/x196 ... G_0783.jpg http://i181.photobucket.com/albums/x196 ... G_0787.jpg Quote Link to comment
Essi Posted August 31, 2008 Author Share Posted August 31, 2008 Kyllä se on nyt uskottava, että Kennedy ykkönenkin tarvitsee jotain parempaa haarukkaa ja painelaakeriakin.. Nimittäin tänään maitokaupan parkkipaikalla kytkin muuttui täysin tunnottomaksi. Köyden perässä kotiin ja nopealla tutkimisella vaijeri ja poljinsysteemi on kunnossa. Jotain siis tapahtui kytkinkopan sisällä. Asetelma ehkä on ehjä, tai ainakaan koneen käydessä ei kuulu mitään epänormaalia meteliä.. Pitää pudottaa kone TAAS alas ja tutkia tilanne. Pitää vaan ensin miettiä, että lopettaisko tämän ajokauden tähän ja alkais tekemään muitakin mielessä olevia muutoksia. Eli tänä ehtoona vain tupakkia ja olutta.. Quote Link to comment
Essi Posted September 3, 2008 Author Share Posted September 3, 2008 Tänään jaksoin käydä nappaamassa moottorin pois ja kytkinhaarukkahan siellä oli paskana. Toinen sakara oli irronnut. Täytyy kaivaa jostain uusi haarukka, että pääsis ajamaan vielä ajokauden loppuun.. Quote Link to comment
-MITO- Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 4952-20 Click for picture 36.40 Srj Kytkinhaarukkasrj HD T-1 61>70 Uus vahvistettu kerralla kiinni. Quote Link to comment
Essi Posted September 4, 2008 Author Share Posted September 4, 2008 4952-20 Click for picture 36.40 Srj Kytkinhaarukkasrj HD T-1 61>70 Uus vahvistettu kerralla kiinni. Jep jep. Just tommonen on tilattu.. Quote Link to comment
Essi Posted September 6, 2008 Author Share Posted September 6, 2008 Ja ajokausi jatkuu taas. Illalla vaihdoin uuden "HD-haarukan" ja laitoin koneen takaisin paikalleen. Oikein mielenkiintoista odotella, että mikä hajoaa seuraavaksi. Veikkaan kytkinvaijeria.. Quote Link to comment
Essi Posted January 16, 2009 Author Share Posted January 16, 2009 Viime suvena päätin, että tämä kosla on nyt rakennettu ja aletaan keskittymään Splitiin ja Junikseen. Ja paskat. Tipiltä tuli CalPartsit Splittiä silmällä pitäen, mutta pakko oli kokeilla niitä tuohon kuuskutoseenkin. Takapää oli passeli, mutta odotetusti etupää ei ehkä ihan.:) http://i181.photobucket.com/albums/x196 ... 008001.jpg Ei pieni kavennus voi ikinä olla pahaksi, joten joulunpyhinä etuakseli irti ja paloiksi. Mittailin, että n. 64 mm kavennuksella ei tarvitse laikata koria, joten päätin kokeilla josko se riittäisi. Viime keskiviikkona sain laitettua akselin takaisin ja nyt pyörät mahtuvat toimimaan. Näillä näkymin ensi kesänä mennään siis CalPartseilla. Ei lähelläkään tonttia, mutta vaihtelu virkistää.:) http://i181.photobucket.com/albums/x196 ... seilla.jpg Quote Link to comment
Essi Posted April 20, 2009 Author Share Posted April 20, 2009 Kesä saa tulla! Kävin tänään leimalla ja läpihän se meni. Kuulemma ihan pirun hyväkuntoinen Kupla. Tämä kausi mennään toivottavasti tämän näköisenä. Ensi talveksi on jo tukku suunnitelmia takataskussa. Quote Link to comment
Guest Damien Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Rispektiä ja oossomia (heh, sori vesimiesten termi) tuolle kuplalle. Persoonallisen näköinen kulkine. Blue dotseista ja t-barseista ei vissiin mainittu mitään katsastuksessa? Omassa olisi samat varusteet ja katsastus edessä ihan lähipäivinä...mietin että ruuvaanko pois leimaamisen ajaksi. Quote Link to comment
Essi Posted April 21, 2009 Author Share Posted April 21, 2009 Rispektiä ja oossomia (heh, sori vesimiesten termi) tuolle kuplalle.Persoonallisen näköinen kulkine. Blue dotseista ja t-barseista ei vissiin mainittu mitään katsastuksessa? Omassa olisi samat varusteet ja katsastus edessä ihan lähipäivinä...mietin että ruuvaanko pois leimaamisen ajaksi. Kiitos. Juu ei mainittu mitään. Kovin oli positiivinen henki leimalla, niinkuin on ollut joka kerta tuon härvelin kanssa. Noita t-barsseja hieman aprikoin itsekin, kun en ole niiden kanssa ennen leimalla käynyt, mutta päätin sitten kokeilla noin ja repiä pois, jos niin käskevät. Hyvä näin. Quote Link to comment
metake Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Bluedotit on kyl laittomat, mutta ei ne aina jaksa niistä huomauttaa. Quote Link to comment
Guest Damien Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 Nonniin, nyt on käyty katsastamassa kupla. Bluedotsit ja levitetyt peltivanteet ei aiheuttaneet huomautuksia. T-barseista parta vähän pärisi, onneksi toinen katsuri oli valveutuneempi ja sanoi että noin vanhassa voi olla tuollaiset puskimet, ei ole liian teräviä reunoja. Perusteli tätä mm. sillä että -60-luvun autoissa saattoi olla ties minkälaisia teräviä nokkakoristeitakin. Sori OT tähän väliin mutta vinkiksi jos tulee joskus seliteltävää ko. varusteista. Quote Link to comment
Essi Posted May 30, 2009 Author Share Posted May 30, 2009 Pieniä parannuksia tulee pikku hiljaa. Viime viikonloppuna ratkaisin muutamat käyntihäiriöt uudella 009 jakajalla + Pertronix -kärjettömällä. Viime talven etuakseliremontin yhteydessä päätin, että kallistuksenvakaaja tuskin itse lyhentämällä paranee, joten jätin sen kokonan pois. Sekään ei ollut hyvä ratkaisu, koska mutkissa keula muuttui melkein vaarallisen tuntuiseksi. Ulompi etupyörä tuntui lähtevän alta tai häviävän johonkin pienissäkin kaarteissa. Niinpä avasin internetin CSP:n kohdalta ja tilasin 19mm kallistuksenvakaajan ja Bilsteinin etuiskarit. Eilen laitoin ne paikoilleen ja nyt tuntuu keula oikein pirun hyvältä. Viimeistään ensitalvena pitää tehdä takapäällekin vielä jotain temppuja. 1 Quote Link to comment
Essi Posted October 31, 2009 Author Share Posted October 31, 2009 Taas on aika aloittaa tämän vekottimen muokkaaminen. Ajokausi loppui jo syyskuun alussa, kun laturi hajosi, eikä ollut aikaa eikä motivaatiota alkaa sitä vaihtamaan tai korjaamaan. Hiilet ja säätimen vaihdoin, mutta se ei riittänyt. En ollut myöskään enää tyytyväinen auton suorituskykyyn, joten oli aika lopettaa harrasteajelut tältä kaudelta ja painua takaisin pajalle. Keskiviikkona kävin Vaasassa hakemassa aihion seuraavaksi moottoriksi. Tarkoituksena on harjoitella sen avulla ahtamista ja sähköisiä moottorinohjausjuttuja. Myös vaihteisto tulee vaihtumaan ja ehkä jarrutkin, jos kaikki menisi kerrankin niin, kuin olen suunnitellut. Ulkokuori pysynee samana toista ovea lukuunottamatta, joka vaihtuu parempikuntoiseksi ja vihreäksi. :) Tänään revin irtoperän irti ja irrotin myös moottorin. Se käydään jossain vaiheessa läpi ja hieman enemmän alavääntöisenä nostetaan Juniksen perään. Quote Link to comment
Essi Posted December 6, 2009 Author Share Posted December 6, 2009 Pientä edistystä on tapahtunut. Pakosarja olisi valmis. Kovin nätti se ei ole, mutta eipä ole auto ja omistajakaan. Seuraavaksi alkaa välijäähdyttimen sovittelu sekä pakoputken, imusarjan ja ahtoputken askarteleminen. Quote Link to comment
mite^ Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Hyvän näköinen tuo sarja on. Väänsitkö itse vai ostitko valmiita mutkia? Paljonko kustansi? Quote Link to comment
Essi Posted December 6, 2009 Author Share Posted December 6, 2009 Hyvän näköinen tuo sarja on. Väänsitkö itse vai ostitko valmiita mutkia? Paljonko kustansi? Aluksi teurastin yhden käärmeenpesän ja lisäksi piti ostaa muutama J-putki Marteliukselta. Quote Link to comment
Essi Posted January 3, 2010 Author Share Posted January 3, 2010 Pirun hidasta tämä auton rakentaminen. Välkkäri paikoillaan ja pakoputki valmis. Imusarjat ja ahtoputketkin on jo aika pitkällä. Takahelmaa pitää muokata aika voimakkaasti tai yrittää tehdä se kokonaan uusiksi suorasta pellistä. Polttoaine- ja sytytyspuolta tulee ohjaamaan Haltech:n möykky. Siihen liittyvien anturien ja muiden juttujen sijoittelussa ja asennuksissa on myös kulunut aikaa ja tupakkia ihan mukavasti. Quote Link to comment
Essi Posted March 10, 2010 Author Share Posted March 10, 2010 Imusarjat ja ahtoputket valmiina. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.