Bubble-70 Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Oikein menee Kerrankin :D Laitoin korokerenkaat tilaukseen, nyt sit vaan postia päivystämään jonka jälkeen niputus jatkuu... Quote Link to comment
mite^ Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Missäs oli kannet koneistuksessa? Jälki, laatu, suositteletko jatkossa? :) Quote Link to comment
Bubble-70 Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Missäs oli kannet koneistuksessa? Jälki, laatu, suositteletko jatkossa? :) Kannet koneistettiin Moottorikoneistus Ojalan toimesta. Jälki ja laatu mielestäni hyvää,tosin en ole muita nähnyt. Voisin huomenissa laittaa kuvia jäljestä niin te jotka olette useampia nähneet niin voitte määritellä työn laadun. Kampi,vauhtis ja asetelma koneistettiin myös kyseisessä puljussa jossa painottivat kaikki erikseen ja yhdessä, tämä maksoi 80€. Uskallan suositella kyseistä liikettä muillekin. Tosin koneistusta ei suoriteta Kaarinassa vaan Ojala piipahtelee Helsingissä jossa on pelit ja vehkeet. Tämän vuoksi työn suorittamiseen hurahtaa about viikko riippuen toki jonosta. Moottorikoneistus Ojala Oy Quote Link to comment
Bubble-70 Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Tämmöistä jälkeä saivat aikaan: Quote Link to comment
Bubble-70 Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Säätölevytkin on kotiutuneet, joten voipi alkaa niputtaa. Olenpa nähnyt kuvia jossa on ompi mäntiä punnittu, mutta sitä en tiedä mitä niille sitten on tehty...ihan siis vain mielenkiinnosta kyselen kun itse en ajatellut mäntiä alkaa fiilaa?! Jätänkö putkien alta paperitiivarit pois ja laitan vain säätöprikat+permatexia (tarpeeksi) vai onko viksumpia/kokeneempia ideoita tiedossa? Quote Link to comment
Tanhis Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Säätölevytkin on kotiutuneet, joten voipi alkaa niputtaa. Olenpa nähnyt kuvia jossa on ompi mäntiä punnittu, mutta sitä en tiedä mitä niille sitten on tehty...ihan siis vain mielenkiinnosta kyselen kun itse en ajatellut mäntiä alkaa fiilaa?! Jätänkö putkien alta paperitiivarit pois ja laitan vain säätöprikat+permatexia (tarpeeksi) vai onko viksumpia/kokeneempia ideoita tiedossa? Ihan tasapainoitus mielessä ne kannattaisi vähintään punnita samoin kuin männän tapitkin ja sitten yhdistää niistä mahdollisimman tasapainoinen yhdistelmä. Eli siis tasapainoituksen suuret muutokset tappeja vaihtamalla männästä toiseen ei mäntää keventämällä. Samoin tasapainoituksen saa toteutettua helpommin poistamalla männän tapin sisältä vähän materiaalia ennemmin kuin männästä. Viisaammat tarkentakoon. Quote Link to comment
Bubble-70 Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Eipä kovin suurta heittoa painoissa ollut. Tyydyn tapeilla tasaamiseen :) Quote Link to comment
Bubble-70 Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Jätänkö putkien alta paperitiivarit pois ja laitan vain säätöprikat+permatexia (tarpeeksi) vai onko viksumpia/kokeneempia ideoita tiedossa? ? Quote Link to comment
DOODAH Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Ei papruja, mut liimaa kyllä Quote Link to comment
Bubble-70 Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Haa, muistin unohduspellit ja suojaputkien saumat ylös :) Vähän aluksi epäröisin suojaputkia liian pitkiksi mutta hyvinhän ne näyti istuvan. Toivotaan että tuli tiivis paketti... Quote Link to comment
Bubble-70 Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Mitäs näille keinuvivustoille tehdää jotta pelittävät tässä pannussa? Nämä,Nuo,ja vielä tuammoset ? Vaiko riittäiskö nämä pelkästään? jaa mut eihä noi säätöruuvit passaa tietenkää vakio vipuihin, ko/kö? Vivustoissa ei juurikaan päittäis välystä ole, mutta säätöruuvit on kuluneita ja moukkuraisia. Millais noi vivustot sitten asennetaan oikealle korkeudelle jne...? jotain venttiiligeometriaa tähän on kuitenkin mun pään vaivaksi kehitetty kun on tarjolla kaikenmaailman shimmilevyjäkin!?!? Quote Link to comment
mite^ Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Miksi ei vakioilla? Sivuttaiset välykset ja keinuvipugeometria kohdalleen ja menoks? edit. ehyet ruuvit toki kannattaa laittaa, siihen en ota kantaa kummoset. Quote Link to comment
JM Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Hot caarsilta koko paketti uusiksi kohtuu hintaan. Tommonen http://hotcars.net/Prod/viewpict.asp?pi ... 53-40b.jpg Vois olla ihan ok joko 1.4 tai 1.25 nokasta riippuen. Quote Link to comment
Bubble-70 Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Miksi ei vakioilla? Sivuttaiset välykset ja keinuvipugeometria kohdalleen ja menoks? Kestävyyttä pohdiskelen kun oon täällä lukenut että voi mennä aalto- ja haarukkaprikat poikki? mut toisaalta eihän toi mikään avaruusraketti ole... Toi keinujengeomeeetteria, kattellaa vaa että kun pitäs aueta niin aukee sit kans kokonaan ja sulkee? vai pitääkö pukeutua foliohattuun ja tempuloida mikroskoopilla...? Quote Link to comment
tolvana Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Noston puolivälissä nostajan "painin" ja venttiilinvarsi on samansuuntaiset, näin mä ton oon käsittänyt. Quote Link to comment
Bubble-70 Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 No voi ny kerspele, olis vissiin pitäny tsekata toi venttiiligeometria ennen kun iskee kannet suojaputkineen kiinni... Eipä voinu tietää. Oisko jotain viisauksia jolla sais ylipäätään noi keinut oikein, oon kahlannu sambaa läpitte ja saanu vaan enempi harmaita hiuksia ja tikkuja sormiin... Onkos se vaan ryhdyttävä purku hommiin et saa suojaputket pois eestä ja säädellä sitten. Quote Link to comment
Roope Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Säädät geometrian niin että näyttää viksulta. Eli puolivälissä nostoa kiikun ja tönärin linja on suora. Tuossa kuvassa näkyy linja jota katsot kun suojaputket kiinni. http://img.photobucket.com/albums/v225/ ... /024-2.jpg ja tuo ei ole vielä kohdillaan. Tai sitten tossa sun linkissä on kanssa aika helppo ohje noille vakio kiikuille, tuo magneetti ja pidempi tanko säätöruuviin, säädät sen sitten että on maksimi nostolla saman verran liikettä magneetin varteen mitasta luettuna kuin ei nostoa ollenkaan. Quote Link to comment
MU Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Ei se suojaputkien paikallaan olo hommaa estä, vähän vaan hidastaa. Jos sulla ei vielä ole niin tee vakio tönäristä mittaustyökalu niin helpottaa työtä huomattavasti. Eli tönäri keskeltä poikki (lyhennä toist puoliskoa n.1cm samalla) ja 6mm(vai oliko 5mm) kierretapilla kierteet molempiin puoliin ja pinnapultti väliin, näin sulla on säädettävä tönäri mitoitusta varten. Nyt joudut tosin nostamaan keinuvipu paketin pois paikoiltaan muuttaaksesi tönärin mittaa. Olihan sulla hommattuna lyhennettävät tönärit... Quote Link to comment
Bubble-70 Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Miltäs ne nämä näyttää, onko sinne päiten edes? Näissä tönäri 273mm ja vivuston alla 0,5mm prikka Tuo säätöruuvi kun on nuin pitkällä niin hieman mietityttää, aiheuttaako ongelmaa? Quote Link to comment
Bubble-70 Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Sitten olis vakiomittaisilla tönäreillä, 279mm, ja vivuston alla n.1mm prikat. onhan tuo lyhemmillä tönäreillä ?parempi?, mut kuinka perseellään nämä olis kun kiinnostaa sen tähden et säästäisi lyhennettävien tönäreiden hinnan kun on jo vakiomittaset ostettuna... Quote Link to comment
Bubble-70 Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Sanopkee ny jottai... Quote Link to comment
MU Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Noiden kuvien perusteella ehdottomasti nuo 273mm tikut. Nivelöidyt säätöruuvit vois kyl olla poikaa, ja tietty nääkin:http://www.aircooled.fi/tuote/29/keinuvipuakselisarja-scat Quote Link to comment
DOODAH Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Joo täyden noston kuvia vertaamalla moon samaa mieltä. Kirjottelin eilen jo pidemmästikki, mutta ei tullu lähetyskelposta tekstiä valmiiksi. Nivelletty ruuvi laittaa tikkujen pituudet taas sitten uusiksi. Semmoset tossa kyllä sais olla. Quote Link to comment
JM Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Kokeile vielä 273 ja ei prikkaa. Quote Link to comment
Bubble-70 Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Pitäneepi hommata ne nivelletyt säätöruuvit ja ihmetellä uudestaan... Quote Link to comment
Bubble-70 Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Tämän projektin kone olisi nyt myynnissä. Ei riitä aika eikä energiat saada tätä päätökseen. Kampiakseli, AC 4340 taottu Chromoly, 69 mm Nokka-akseli, T-1, C45 SCAT Sylinterikansi, SCAT Pro Street, 40 x 35.5mm, singlejouset, 90,5 / 92mm, palotilat koneistettu 48cc Työntötangot, Chromoly 1,5mm seinämä, "Manton" SCAT Vauhtipyörä, T-1, kevennetty, valuteräs, 8-tapitus, 200mm Mäntä / sylinterisarja, AA, 90,5x69mm (1776cc) Kennedy stage 1 asetelma ym. uusia osia 1640€ edestä + alla olevat Asetelma stage 1 145€ Tönärit 49€ Keinuvipuakselisarja 45€ Lohkonkoneistus 90€ Kammentasapainoitus asetelman ja vauhtipyörän kanssa ja kakikki erikseen 80€ Kansien koneistus 200€ yms asennushilpettä Tästä osaavalle ja ehtivälle hyvistä osista kasattu runkokone pilkkahintaan. Kuvia purusta,kasauksesta ja osista löytyy pyytäessä Hinta: 1800€ YV / Soitoilla lisäinfoa Matias Lähteenmäki 0400344086 matias.lahteenmaki@gmail.com Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.