Jump to content

Kone rojekti...


Kape77

Recommended Posts

  • Replies 308
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Missäs oli kannet koneistuksessa? Jälki, laatu, suositteletko jatkossa? :)

 

Kannet koneistettiin Moottorikoneistus Ojalan toimesta. Jälki ja laatu mielestäni hyvää,tosin en ole muita nähnyt. Voisin huomenissa laittaa kuvia jäljestä niin te jotka olette useampia nähneet niin voitte määritellä työn laadun.

 

Kampi,vauhtis ja asetelma koneistettiin myös kyseisessä puljussa jossa painottivat kaikki erikseen ja yhdessä, tämä maksoi 80€.

 

Uskallan suositella kyseistä liikettä muillekin. Tosin koneistusta ei suoriteta Kaarinassa vaan Ojala piipahtelee Helsingissä jossa on pelit ja vehkeet. Tämän vuoksi työn suorittamiseen hurahtaa about viikko riippuen toki jonosta.

 

Moottorikoneistus Ojala Oy

Link to comment

Säätölevytkin on kotiutuneet, joten voipi alkaa niputtaa.

 

Olenpa nähnyt kuvia jossa on ompi mäntiä punnittu, mutta sitä en tiedä mitä niille sitten on tehty...ihan siis vain mielenkiinnosta kyselen kun itse en ajatellut mäntiä alkaa fiilaa?!

 

Jätänkö putkien alta paperitiivarit pois ja laitan vain säätöprikat+permatexia (tarpeeksi) vai onko viksumpia/kokeneempia ideoita tiedossa?

Link to comment
Säätölevytkin on kotiutuneet, joten voipi alkaa niputtaa.

 

Olenpa nähnyt kuvia jossa on ompi mäntiä punnittu, mutta sitä en tiedä mitä niille sitten on tehty...ihan siis vain mielenkiinnosta kyselen kun itse en ajatellut mäntiä alkaa fiilaa?!

 

Jätänkö putkien alta paperitiivarit pois ja laitan vain säätöprikat+permatexia (tarpeeksi) vai onko viksumpia/kokeneempia ideoita tiedossa?

 

Ihan tasapainoitus mielessä ne kannattaisi vähintään punnita samoin kuin männän tapitkin ja sitten yhdistää niistä mahdollisimman tasapainoinen yhdistelmä.

 

Eli siis tasapainoituksen suuret muutokset tappeja vaihtamalla männästä toiseen ei mäntää keventämällä. Samoin tasapainoituksen saa toteutettua helpommin poistamalla männän tapin sisältä vähän materiaalia ennemmin kuin männästä.

 

Viisaammat tarkentakoon.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Mitäs näille keinuvivustoille tehdää jotta pelittävät tässä pannussa?

Nämä,Nuo,ja vielä tuammoset ?

Vaiko riittäiskö nämä pelkästään?

jaa mut eihä noi säätöruuvit passaa tietenkää vakio vipuihin, ko/kö?

 

Vivustoissa ei juurikaan päittäis välystä ole, mutta säätöruuvit on kuluneita ja moukkuraisia.

Millais noi vivustot sitten asennetaan oikealle korkeudelle jne...? jotain venttiiligeometriaa tähän on kuitenkin mun pään vaivaksi kehitetty kun on tarjolla kaikenmaailman shimmilevyjäkin!?!?

post-3073-13888364271148_thumb.jpg

post-3073-13888364271343_thumb.jpg

post-3073-1388836427151_thumb.jpg

Link to comment
Miksi ei vakioilla? Sivuttaiset välykset ja keinuvipugeometria kohdalleen ja menoks?

 

Kestävyyttä pohdiskelen kun oon täällä lukenut että voi mennä aalto- ja haarukkaprikat poikki?

mut toisaalta eihän toi mikään avaruusraketti ole...

 

Toi keinujengeomeeetteria, kattellaa vaa että kun pitäs aueta niin aukee sit kans kokonaan ja sulkee? vai pitääkö pukeutua foliohattuun ja tempuloida mikroskoopilla...?

Link to comment

No voi ny kerspele, olis vissiin pitäny tsekata toi venttiiligeometria ennen kun iskee kannet suojaputkineen kiinni... Eipä voinu tietää.

 

Oisko jotain viisauksia jolla sais ylipäätään noi keinut oikein, oon kahlannu sambaa läpitte ja saanu vaan enempi harmaita hiuksia ja tikkuja sormiin...

Onkos se vaan ryhdyttävä purku hommiin et saa suojaputket pois eestä ja säädellä sitten.

Link to comment

Säädät geometrian niin että näyttää viksulta. Eli puolivälissä nostoa kiikun ja tönärin linja on suora.

 

Tuossa kuvassa näkyy linja jota katsot kun suojaputket kiinni. http://img.photobucket.com/albums/v225/ ... /024-2.jpg

ja tuo ei ole vielä kohdillaan.

 

Tai sitten tossa sun linkissä on kanssa aika helppo ohje noille vakio kiikuille, tuo magneetti ja pidempi tanko säätöruuviin, säädät sen sitten että on maksimi nostolla saman verran liikettä magneetin varteen mitasta luettuna kuin ei nostoa ollenkaan.

Link to comment

Ei se suojaputkien paikallaan olo hommaa estä, vähän vaan hidastaa.

Jos sulla ei vielä ole niin tee vakio tönäristä mittaustyökalu niin helpottaa työtä huomattavasti.

Eli tönäri keskeltä poikki (lyhennä toist puoliskoa n.1cm samalla) ja 6mm(vai oliko 5mm) kierretapilla kierteet molempiin puoliin ja pinnapultti

väliin, näin sulla on säädettävä tönäri mitoitusta varten.

Nyt joudut tosin nostamaan keinuvipu paketin pois paikoiltaan muuttaaksesi tönärin mittaa.

Olihan sulla hommattuna lyhennettävät tönärit...

Link to comment

Sitten olis vakiomittaisilla tönäreillä, 279mm, ja vivuston alla n.1mm prikat.

onhan tuo lyhemmillä tönäreillä ?parempi?, mut kuinka perseellään nämä olis kun kiinnostaa sen tähden et säästäisi lyhennettävien tönäreiden hinnan kun on jo vakiomittaset ostettuna...

post-3073-13888364345417_thumb.jpg

post-3073-13888364345719_thumb.jpg

post-3073-13888364346064_thumb.jpg

Link to comment

Noiden kuvien perusteella ehdottomasti nuo 273mm tikut.

Nivelöidyt säätöruuvit vois kyl olla poikaa, ja tietty nääkin:http://www.aircooled.fi/tuote/29/keinuvipuakselisarja-scat

Link to comment

Joo täyden noston kuvia vertaamalla moon samaa mieltä.

Kirjottelin eilen jo pidemmästikki, mutta ei tullu lähetyskelposta tekstiä valmiiksi.

Nivelletty ruuvi laittaa tikkujen pituudet taas sitten uusiksi. Semmoset tossa kyllä sais olla.

Link to comment
  • 3 years later...

Tämän projektin kone olisi nyt myynnissä. Ei riitä aika eikä energiat saada tätä päätökseen.    

 

Kampiakseli, AC 4340 taottu Chromoly, 69 mm
Nokka-akseli, T-1, C45 SCAT
Sylinterikansi, SCAT Pro Street, 40 x 35.5mm, singlejouset, 90,5 / 92mm, palotilat koneistettu 48cc
Työntötangot, Chromoly 1,5mm seinämä, "Manton" SCAT
Vauhtipyörä, T-1, kevennetty, valuteräs, 8-tapitus, 200mm
Mäntä / sylinterisarja, AA, 90,5x69mm (1776cc)
Kennedy stage 1 asetelma

ym. uusia osia 1640€ edestä + alla olevat

 

 

Asetelma stage 1                                                                                                 145€

Tönärit                                                                                                                  49€

Keinuvipuakselisarja                                                                                             45€

Lohkonkoneistus                                                                                                  90€

Kammentasapainoitus asetelman ja vauhtipyörän kanssa ja kakikki erikseen     80€

Kansien koneistus                                                                                                200€

yms asennushilpettä

 

Tästä osaavalle ja ehtivälle hyvistä osista kasattu runkokone pilkkahintaan.

 

Kuvia purusta,kasauksesta ja osista löytyy pyytäessä

 

 

Hinta: 1800€

 

 

YV / Soitoilla lisäinfoa

 

 

Matias Lähteenmäki

0400344086

matias.lahteenmaki@gmail.com

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...