Jump to content

Juniksen korjauspellit ja niiden laatu. Tai sen puute...


Recommended Posts

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ei noi KF:n pellitkään mitään NOSseja vastaavia ole, materiaalin paksuus on ok, mutta epätasaisuutta riittää. Kaikkia prässäysiä ei ole tehty prässäämällä vaan leikkaamalla pelti ja hitsaamalla. Ja reikiä ei ole tehty stanssaamalla vaan poralla.

Posted

Joskus maaliskuussa Schofieldillä pitäisi kuulemma olla hintaan £95 tai jotain... eli eipä kauheita toiveita kannata elätellä että pikaiseen tarpeeseen saisi sieltäkään. :(

  • 3 weeks later...
Posted
Ja sit on tietty tuo Autocraft. Hups...

 

Näitä Autocraftin peltejä ainakin UltraVW:ssä ylistivät melkoisin superlatiivein.

 

Autocraftin doglegejä olis nyt mahdollista saada hintaan 110€/kpl Suomesta.. ;)

Posted

Onko joku jo päässyt sovittamaan autocraftin peltejä ? Palautetta sopivuudesta jakoon vaan.

 

Eteläamerikan plootua vielä naputellaan. Toimitusajaksi kertoivat 1 viikko tilauksesta. Nyt taitaa olla menossa viikko 2 tai 3.... Yllättävämpää olisi ollut jos ne olisi viikossa lähteneet.

Posted

Tuo 110,- kuulostaa aika kohtuulliselta... Itsellä ei enää tarvetta, paskat igp:t kii jo...

Posted

Ei kannata olla kiirettä, jos Bogotasta olet pellit tilannut, se kestää ja kestää, lupaukset venähti itsellä reilun kuukauden luvatusta ja aina ne lähtee "huomenna tai ylihuomenna".

Guest Toheltaja
Posted

kuvista ja teksteistä päätellen craftin legipellit on vaan pintanahkoja...

Guest Toheltaja
Posted

pintapellin tekee itsekin, kotelo-osat vittumaisempia :(

  • 7 months later...
Posted

Onko mitään uutta tämän aiheen tiimoilta? Kukaan päässyt sovittelemaan autocraftin, german metalin, klassicfabin, wolfsburgwestin jne peltejä?

 

t. Mika

Posted

Autocraftin, Gerssonin vihreitä ja WW tekemiä on hypistelty ja alustavasti soviteltu, muttei vielä laitettu paikoilleen. Autocraft on pääosin yllättäny positiivisesti, esim helma parioven alle on hyvä verrattuna vaikkapa nos helmaan. Etulattian korjauspaloilla saa hyvin tehtyä lattian, vaikkei urat kauhean syvät olekkaan. Sitten esim sivuovien sisäkorjauspalat muistutti alkuperäisiä vain vähän sinnepäin. Pellin paksuudessa löytyy se mitä luvataan, ei ole tinapaperia. Gerssonin Vihreät on vähän kotikutoisen oloisia, mittatarkkuus vaihtelee, mutta kait pääosin ihan sovellettavissa. Paksuudessa löytyy kans. Ihan hyviä korjauspala-aihioita siis. Parempaa tietoa sitten kun saan nuo oikeasti paikalleen.

Posted
Onko mitään uutta tämän aiheen tiimoilta? Kukaan päässyt sovittelemaan autocraftin, german metalin, klassicfabin jne peltejä?

 

t. Mika

 

Sovitettu on, Klassic on ihan ok materiaalia, mutta viimeistely osittain kehnoa. Autocraft on jo paremmalla viimeistelyllä, mutta mittavirheitä niissä on. Germanista ei tietoa. Omat tekeleet vielä yksi vaihtoehto, tehtynä outriggerit ja välikotelot, poikittaiset U-palkit ym.

post-692-13888360401072_thumb.jpg

Guest Toheltaja
Posted

Ja hyvältä näyttää! Teikkö ihan ite vai teetätitkö noi poikkikolmiot? Mitä maksais koko kierros mulle myös? (ei o aikaa eikä viitsimistä kaiken muun remontin lisäks alkaa noita leipomaan)

Posted

Mitä tarkoitat koko kierroksella? Kolmioita vai myös välikoteloita? Itse tehty 1.0 mm pellistä, siis kahdesta palasta, saumaan hitsiä + tinaa. Sisältä olen nuo vielä maalannut ennen asentamista. Ylimmäinen poikkipalkki on 1.25 mm tavaraa.

 

Kolmioissa mallina NOS-kolmio, välikoteloon mitat vanhasta. Myös tuollainen konehuoneen sivu tuli väännettyä. Seuraavana työlistalla on tunkinkorvat, mallina myös NOS-korva.

post-692-13888360401478_thumb.jpg

Guest Toheltaja
Posted

pelkät kolmiot 2 eteen ja 2 taakke piisaa. Väliosat mulla on täysin erilaiset ku originaalit, joten ne joudun leipomaan ite. Noi konehuoneen reunapellitkin kelepais ;) tosin nekin joutuu kaventamaan hitusen. paa privaan vaikka hintaa jos moinen homma kiinnostaa. Kiirusta ei o, jos tammi/helmikuun lopulle sais...

  • 1 month later...
Posted

Takimmaiset protokorvakkeet olis valmiit. Muutama tunti vierähti myös mittoja ihmetellen ja työkaluja rakennellen. Lisäksi ei meinannu mistään löytää 4 mm levyä tuohon sisälle tulevaan palaseen, vw:n öljypumpun kansi pelasti tilanteen.

post-692-1388836049909_thumb.jpg

post-692-13888360499373_thumb.jpg

  • 1 month later...
Guest Toheltaja
Posted

Koskas Virtasen pelti ja kantti alkaa tekemään varaosatuotantoa myyntiin asti? Ainakin kolmiopalkit yms mitä teit, istu ku sormi pinippaan!

Posted

S'il Vous Plaît

 

Takahelma 66/67 Made in Finland.

 

Kotelo sinkkimaalattu, myös pistesaumoissa sama aine vedetty ennen hitsausta.

post-692-13888360611306_thumb.jpg

post-692-13888360611758_thumb.jpg

post-692-13888360612108_thumb.jpg

Guest Toheltaja
Posted

Jumaliste että on hyvän näköinen. Teekkö seuraavaks kojelaudan ja sonderiin tuplapellitykset lattian alle?

Guest Toheltaja
Posted

Sutelan Antilla on mun autosta laikatut + toisesta autosta rippeet tallessa.Niistä pitäis saada hyvinkin mitat ja mallit. Reunoista puuttuu vaan muutamia 10-20mm suiruja.

Posted

Hienoa havaita vielä nykypäivänä oikeaa harrastamista. Ettei mennä siitä mistä aita on matalin. Virtasella on kyllä käsityötaidot kohillaan.

Guest Toheltaja
Posted

ja varmasti tuotteille ottajia kun jälki on tuota luokkaa.

Posted
ja varmasti tuotteille ottajia kun jälki on tuota luokkaa.

 

 

Ottajia varmaan mutta onko maksajia..Suomessa

Guest AnttiS
Posted

Jälki on todella laadukasta. Mukava hypistellä noita Virtasen tekemiä osia, hyvää käsityötä parhaimmillaan.

 

Saat toki ne tuplapellit malliksi. Mullakin olisi tarve yhdelle sarjalle.. sitten joskus.

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...