Jump to content

Juniksen korjauspellit ja niiden laatu. Tai sen puute...


Recommended Posts

Muutamat pohjan palkit istui niin hyvin paikalleen että oltiin jo tyytyväisiä. eihän nää huonoja oo... Sitten tuli tehtäväksi ohjaamon oven kynnys/pyöränkaari. IPG tai-mikä-lie oli kehdannut tarransakin laittaa pellin kylkeen. Ihan tajuttoman säälittävä pelti ! Ei osu, eikä taivu. Siis oikeeesti ei olisi kannattanut edes aloittaa tuollaisen kanssa.

 

Aihetta sivuttu ennenkin ja joku suositteli kolumbian peltiä. http://www.klassicfab.com/ Eikö tosiaan kukaan euroopassa myy osuvaa korjauspeltiä ? Aircooledin mukaan samaa tavaraa myy kaikki. Nämä käyttämäni pellit oli ostettu muualta ja käännyin aircoolin puoleen parempien toivossa. Ei saatu apua sieltäkään. Ilmeisesti esim CSP plootut on samaa kamaa ? Creative näyttää tarjoavan vaan kylkeä jne.

 

Mistä siis voisi ostaa hyvin sopivaa korjauspeltiä junikseen ?

Link to comment
  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tutkailin samaa asiaa taannoin, tosin uudempaan bussiin, Alan Schofield briteissä kai teki hyviä osia mutta on ilmeisesti lopettanut... googlaus tuotti tämmöisen tuloksen:

 

http://www.kaagkevers.nl/shop.php?id=20 ... rds=#20817

 

En tiedä sitten onko tuo Paruzzin osa parempi, on se ainakin kalliimpi :)

 

Itse teen suorasta pellistä, kun osoittautui että korjattavaa on niin vähän

Link to comment

Paruzzia tais olla kaikki muut pellit tuolla paitsi nuo parjatut Doglegit, joista mainittiin IGP ...

 

Eipä taida muita toimittajia oikein olla, kaikki myy samaa sontaa. Veteranen-Servicellä olis joskus ollut NOSsia noin 3000 markan kappalehintaan, mutta vain toiselle puolelle...

 

Kuvasta päätellen nuo Klassic Fabin Doglegit vaikuttaa ihan nätiltä, mikä mahtaa olla mittasopivuus? Aika samahan se varmaan kustannuksiltaan on tuleeko FedExin paketti Kolumbiasta tai Kalaforniasta.

Link to comment
Guest Toheltaja

IGP:lläkin on sattunu jopa yks jonka on saanu vaan kahteen osaan pilkkomalla sopimaan. Loput 7 asentamaani on saanu pahimmillaan kuoria aivan atomeiks, ja leikellä vielä ne irto-osatkin palasiks.

Link to comment

Onko joku päässyt testaamaan miten vwheritagen pellit istuu ? Siellä on ainakin jotkut palat erilaisia, eli toimittajakin voisi olla toinen. Otetaan nyt vaikka kiintopisteeksi tuo dogleg, wheelarch, siis etupyörän ja oven välinen pelti kynnyksen kanssa. Monet muut kohdat saa helpommin sovitettua mutta tuo saisi olla suoraan sopiva. Ihmettelin kun hotcarsilla dogleg maksaa vähemmän kuin saman pellin alaosa, kynnys. Taitaisi olla pelkkä kynnys laadukkaampi ? Onko joku sovitellut sitä paikalleen ? osa 4629-30.

 

Seuraavaksi pitäisi aloittaa oikea projekti, missä sitten olisi lupa asioiden osua kunnolla kohdalleen. Nyt askarrellaan vielä harjoituskappaleen kanssa. Onko vastaan tullut muita yhtä huonosti sopivia peltejä kuin IGP dogleg? Seuraavassa projektissa taitaa mennä bussin matkustamon lattia vaihtoon. Siihen on koko pelti kahdessa osassa. Muistaisin jostain kuulleeni että sekin on sopivuudeltaan kovin sinne-päin. Parempia vaihtoehtoja ? Myös kuskin jalkatilaan tulevan lattiapalan muoto oli melkoisen pielessä.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Toheltaja

NOS istuu nätisti. Nostaa vain paikoilleen ja avot. Ton kanssa mitoitin muut muutokset, korjaukset, ja eilen aloin tokoamaan IGP:n sokeiden talidomidiapinoiden vituiks liimaamaa osaa paikoilleen.

 

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/album_pic.php?pic_id=627

 

Takapuolelta porasin 90% pistehitseistä auki. Molemmista päistä käänsin huulikanttauksia 4-5mm syvemmiksi (osa oli 15mm liian pitkä) ja rappusten välissä vääntelin osumaan paremmin oven muotoihin. Vielä joutuu kanttamaan koko takakylkeä vasten olevan kantin uudelleen 4-5mm pidemmäksi, koska kanittaa vieläkin, eikä oven kulmat osu lokarin kulmien kanssa kovinkaan nätisti. Huomenna vielä katson tartteeko katkaista tuo ohuimmasta kohdasta poikki, ja sipasta siitä muutamien millien siivu veks kans.

 

Ja originaaliin verrattuna, tuo IGP on puolet ainevahvuudesta...

 

Jos kellään on kyseistä NOS osaa myytäväksi asti, tai edes hyvä käytetty niin tarjoa ihmeessä!!! jani.ruusunen (ät) laserplus.net

Link to comment

Pitäiskö jonkun alkaa tuomaan e-amerikasta noita korjauspeltejä jos ne on hyviä? Ainakin hitsattavia juniksia tuntuu suomessa riittävän, joten tarve on ilmeinen. Eikös joku ollut näitä tuolta tilannut ja paikoilleen hitsaillut?

 

DSC00035.JPG

 

DSC00028.JPG

 

t. Mika

 

EDIT: Tsiisus, minkä kokoisia kuvia!

Link to comment

Minkähän firman myymiä tavaratilan pohjapeltejä kannattaisi ostaa, jos haluaa sellaisen lattian että voisi jopa kuljettaa tavaraa tai kävellä sen uuden lattian päällä? Tietysti olisi lisäksi mukavaa, jos uusi lattia muistuttaisi alkuperäistä kun umppari tavara-autossa jää kuitenkin esille..

Link to comment
Guest Toheltaja

kanttauta, jos hyvän haluat. Teetettiin ammattikoululla joskus yks plattia, ja ihan ok tuli. Aika kanttaaminen tuossa vaan on.

 

Mitähän tuon hyvän ulkomaailman legin hinta o? onks kellään tietoa?

Link to comment

Nyt sain hiukan palautetta kolumbian pelleistä asennettuna, ja ei nekään nossin veroisia ole. Kuulemma kuitenkin ihan käyttökelpoista laatua. Ajattelin itse laittaa tilausta vetämään sinne ja ottaa samalla rahdilla ainakin muutaman ylimääräisen doglegin tulemaan. Hinnoista ei vielä mitään havaintoa.

Link to comment

en halua vielä tähän ensimmäiseen kolumbian harjoittelukuormaan ottaa muilta tilauksia. Otan omat tarpeet + jotain ylimääräistä omaan piikkiin. Nauretaan sitten kun/jos osat on saapuneet. Sitten nähdään mitä ne oikeesti tuli maksamaan ja minkälaista tavaraa tuli. Saahan noita sitten lisää jos ovat käyttökelpoisia ja hinnaltaan mahdollisia. Toki jokainen voi sieltä erikseenkin tilata omat tarpeensa.

Link to comment

Oon itte ollu tonne Gersoniin yhteydessä T-1 pohjapeltien osalta. Kyselin josko sillä olisi intoa ruveta reproamaan T-1 pre -55 pohjapeltejä, kun ei niitä saa mistään.

 

Pyysi lähettämään kuvia ja mittoja, jotta näkee, miten iso homma mahdollisesti olisi.

 

Ei kellään olisi laadukkaita kuvia orkkis T-1 pohjapelleistä pre -55:siin? Mulla on omat, jotka on leikattu irti, joten mahdoton homma ei oo niitä tutkia, mutta mitä enemmän kuvia niin sen parempi.

 

Kun on saanut kuvat niin miettii onko kannattavaa lähteä tekemään. (olettaisin, että on).

Link to comment
  • 4 weeks later...
http://www.bigwig.free-online.co.uk/Doglegs/Doglegs.html

 

Onko niin laadukkaita että voi maksaa reilut 500€ parilta? + kuskaukset, tullit, alvit, vitutukset, bensakulut ja hitsilangat

 

Varmaan pikkasen brittilisää noissa hinnoissa. Olis ihan kiva tietää millä hintaa ne valmistajalta lähtee. Ranskanpoikien legit olis 270 euroa pari (62 malliin).

 

t. Mika

 

ps. Tässä joku sovittaa IGP:n legiä: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=137943

Link to comment
Guest Toheltaja

totta, miekin mustia joutunnu pilkkomaan urakalla. 2 harmaata laitoin joskus 6 vuotta sitten, ja ne meni ihan ok. Oli mielestäni jopa paksumpaa peltiä ku nuo mustat. Jos kellään on noita harmaita vanhoja IGP tuotteita niin saa tarjota. Voipi olla vaikka varastoruosteessakin, puhallan ne kuitenkin.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Toheltaja

onko tilausta kellään menossa? schofieldiltä kun ei kuulu mitään, niin jostain tarttis osaa saada. Koiranjalkoja huutais vieläkin. Kasataanko kimppa ja itketään julmia kuluja sitten kesällä nuotion ääressä juovuspäissään?

 

Ite ottaisin:

-kuskin doglegin

-repsikan legin alaosan palan

-mahdollisesti helman pariovien alle + vahvike siihen

Link to comment

Kyllä. Tuolta lähtee pientä sälää pikapuoliin liikkeelle. Lisää ja kookkaampaa otetaan heti perään kun on kuviot harjoiteltu. Useimpia varmaan kiinnostaisi tietää esim hinta etukäteen. Sitä en tämän ensimmäisen nipun kohdalla tiedä. Mielikuvan hinnnoista saa kun katsoo heidän brittiedustajansa hinnat.

 

Sikäli paja vaikuttaa lupaavalta että tekevät juuri sen kokoisen palan kun tarvii. Aivan kaikki kohdat ei onnistu. Ilmaista ei ole, eli jos purkuautosta löytyy ehjä kohta, se on helpompi ja edullisempi vaihtoehto. Aikataulut jää nähtäväksi. Sanoo että saa viikon varoitusajalla osat tehtyä, mutta saa nähdä miten aikataulut venyy.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...