Jump to content

Sonder -67


Recommended Posts

  • 4 months later...
Syksy on jo niin pitkällä että piti laittaa talvirenkaat alle :) Nyt tuli profiilia sen verran enemmän että piti päästää ilmat renkaasta ja vääntää rumpua rautakangella että sai takarenkaan paikkaan.

 

Toimii. Ja valkosivut on sentään ulospäin :)

 

Olihan sen rengasliikkeen ukon idea ihan hyvä, että laittais valkosivut sisällepäin :)

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
onko tuo miikan vanha kupla?

 

Juu o, ostin Markulta.

 

 

Tankki ei tosiaan ehkä turvatankki nimeä täytä, mut bensa pysys sisällä :)

 

Lähti tääki projekti vähän kintaasta, eli kone on nyt irti ja menossa osiks. Uudet laakerit sisään ja perusjuttuja. Vaihdelaatikko on irti ja sieltä oli perä täynnä irtoosia. Muuten koppaa tyhjätty jos vaikka hitsuttelis vähän ja sipasis uuden maalin päälle :)

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Tuli lyötyä sonderin helmoihin listat.

Lisäksi työn alla vivuston vaihto, vaihdelaatikon uretaanipuslien vaihto, huohotuksen parantaminen ja raidetangon päiden vaihto.

Tänään tuli lisäksi jokkiskuplaan koneen osat, eli kone pitäisi vielä tällä viikolla laittaa nippuun ja kun näistä selviää niin kupla, notsi ja tölkki odottaa vielä laittoa. Taitaa talvi loppuu kesken.

 

Pari kysymystä:

-Saako juniksen hanttarin puolen raidetangon päitä vaihdettua vai onko prässätty kiinni? (toisella puolella oli vaan lukituspultit.

-Kytkin alko luistaan koneen lämmettyä, näytti siltä että vaihdelaatikon puoleinen stefa on sylkenyt öljyä kytkinkoppaan. Auttaako huohotuksen parantaminen vai mitä pitäis tehdä ettei kone olis niin öljyruisku. Hihnapyörän päässä on myös tiiviste, eli ei pääse niin helpolla sieltä öljy karkuun.

post-428-13888364135909_thumb.jpg

Link to comment
Saako juniksen hanttarin puolen raidetangon päitä vaihdettua vai onko prässätty kiinni? (toisella puolella oli vaan lukituspultit.

Noita taitaa olla kahta erilaista, toiset on niitä kertakäyttösiä ja toiset vaihdettavissa... näin ainakin itellä, kun muutamia akseleita tossa purettuna pyöri...

 

Mulla saattaa olla pari ylimääräistä raidetankoa, voin huomenna tutkailla asiaa.

Link to comment
Tuli lyötyä sonderin helmoihin listat.

Lisäksi työn alla vivuston vaihto, vaihdelaatikon uretaanipuslien vaihto, huohotuksen parantaminen ja raidetangon päiden vaihto.

Tänään tuli lisäksi jokkiskuplaan koneen osat, eli kone pitäisi vielä tällä viikolla laittaa nippuun ja kun näistä selviää niin kupla, notsi ja tölkki odottaa vielä laittoa. Taitaa talvi loppuu kesken.

 

Pari kysymystä:

-Saako juniksen hanttarin puolen raidetangon päitä vaihdettua vai onko prässätty kiinni? (toisella puolella oli vaan lukituspultit.

-Kytkin alko luistaan koneen lämmettyä, näytti siltä että vaihdelaatikon puoleinen stefa on sylkenyt öljyä kytkinkoppaan. Auttaako huohotuksen parantaminen vai mitä pitäis tehdä ettei kone olis niin öljyruisku. Hihnapyörän päässä on myös tiiviste, eli ei pääse niin helpolla sieltä öljy karkuun.

 

Vaihdoitko vaihdelaatikosta kytkinakselin stefan jossain vaiheessa koska se on toinen mikä yleensä vuotaa kytkimelle. Ja eiköhän koneen hönkimiselle auta huohotin boxin asennus ja letkut venakoppiin.

Link to comment
Tuli lyötyä sonderin helmoihin listat.

Lisäksi työn alla vivuston vaihto, vaihdelaatikon uretaanipuslien vaihto, huohotuksen parantaminen ja raidetangon päiden vaihto.

Tänään tuli lisäksi jokkiskuplaan koneen osat, eli kone pitäisi vielä tällä viikolla laittaa nippuun ja kun näistä selviää niin kupla, notsi ja tölkki odottaa vielä laittoa. Taitaa talvi loppuu kesken.

 

Pari kysymystä:

-Saako juniksen hanttarin puolen raidetangon päitä vaihdettua vai onko prässätty kiinni? (toisella puolella oli vaan lukituspultit.

-Kytkin alko luistaan koneen lämmettyä, näytti siltä että vaihdelaatikon puoleinen stefa on sylkenyt öljyä kytkinkoppaan. Auttaako huohotuksen parantaminen vai mitä pitäis tehdä ettei kone olis niin öljyruisku. Hihnapyörän päässä on myös tiiviste, eli ei pääse niin helpolla sieltä öljy karkuun.

 

Vaihdoitko vaihdelaatikosta kytkinakselin stefan jossain vaiheessa koska se on toinen mikä yleensä vuotaa kytkimelle. Ja eiköhän koneen hönkimiselle auta huohotin boxin asennus ja letkut venakoppiin.

 

Mun mielestä laatikon pään stefa oli kuiva ja sit kun kytkin alkaa luistaan vasta lämpimänä niin tuntuis siltä kun öljyjen lämmitessä ja paineiden kasvaessa kuuma löysä öljy puskee läpi. Täytyy laittaa vaseliinia öljyn tilalle niin pysyy sisällä :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...