Jump to content

Sonder -67


Recommended Posts

Posted

Laitetaan nyt välillä ihan aiheeseenkin liittyvää, eli sonderiin olis tarkotus tässä talven aikana sovitella tollaset 912 possun putsarit. Pitää väsätä sovitelaipat että jako sopi IDF:fien kans eikä tarvii pilhoo putsareita.

post-428-13888366612153_thumb.jpg

  • 5 weeks later...
Posted

Nyt olis putsarit paikassa. Sovitelaippojen jälkeen seuraava ongelma on vivusto, nyt paikassa oleva ei sovi millään noiden possun suodattimien kanssa.ideoita??

post-428-13888366939053_thumb.jpg

Posted

Pienellä vivuston modauksella vois paketin saada toimimaan. Eli hantin puolen vivustoa tuo hieman taaksepäin ja tekee kaasarien vipuihin pienet jatkot. Alustavassa testissä sain liikkeen toimimaan ja putsarit mahtu vielä paikkaan..... Saa nähdä onko lopullinen versio vielä toimiva.

post-428-13888366956611_thumb.jpg

Posted

Nyt on putsarit paikassa ja vivusto toimii, pitää varmaan joku jousi vielä laittaa kun menee poljin jo liian tunnottomasti pohjaan.

Seuraavaks pitäis keksii hiljasempi putkisto. Yks vaihtoehto on viedä sonderi marteliukselle putkitukseen tai sit vois laittaa vakiovaimentimen. Mahtaako vakiossa riittää virtaukset vai alkaako ahdistamaan???

post-428-13888366959432_thumb.jpg

Guest Jussinbussi
Posted

Tuli kokeiltua vakiovaimenninta tuossa 1776 padassa ja voin sanoa että ei kannata. Kyllä kulku loppu siihen.

  • 1 month later...
Posted

Asensin logmechin vivuston ja nyt voi olla tyytyväinen kaasun käytökseen... ei enää on/off kaasua kiitos :) Samalla hifistelin vielä sytkän ennakko-ohjelman.

Vielä kun keksis mikä autossa syö virtaa. 0,5 A on virrankulutus vaikka ei mikään laite ole päällä. Viihdepuoli ja koneen sähköt ei vaikuttanu, eli vika varmaan jää auton omiin sähkölaitteisiin ja niitä ei paljon muuta taida olla kun valot??

post-428-13888367505169_thumb.jpg

Posted

Ota sulakkeet yksi kerrallaan irti ja laita yleismittari amppeeri alueella väliin näin löydän helposti mikä sulakkeen takana virta syöppö on.

Posted
Ota sulakkeet yksi kerrallaan irti ja laita yleismittari amppeeri alueella väliin näin löydän helposti mikä sulakkeen takana virta syöppö on.

 

Olipa taa yksinkertaista, kiitti Tanhis.

  • 1 month later...
Posted

Nyt alkaa auto olemaan koneen ääniltä mukavampi. Imuäänet väheni jo aiemmin ja nyt väheni koneen pörinät. Vielä kun luukkujen suhinan olisi saanut pienemmäksi.

 

Hyviä ideoita otetaan vastaan siitä miten saisi vetokoukun toteutettua parhaiten ???

 

Mikä mahtaa olla kun tasaaisessa ajossa n. 2000 kierrosta auto nykii välillä. kun lisää kierroksia ja nopeutta n. 3000 kierrosta ongelma häviää.

Posted

nykimiseen villi veikkaus. Kaasarit siirtyy tyhjäkäyntipiiristä pääpiirin pariin ja jos suuttimien/seosputkien kokoero on eri hehtaarilla , aiheuttaa seoksen sekoilua

Posted

Hiljaisen näköinen putkisto.

Mitään vakiokoukkua ei tuolla putkistolla varmaan saa paikalleen eli tee se itse varmaan edessä.

 

Itsellä samantapaiseen nykimiseen auttoi brosoleissa isommat pääsuuttimet. Aste pari lisää perusennakkoakin vois ehkä auttaa. Se ainakin helppo kokeilla.

Posted

ennakkoa kokeiltu säädellä jo moneen eri käppyrään. Suutinkoko kuulostaa muuten hyvältä vaihtoehdolta mutta kun vika ei ole mun mielestä koko ajan???

  • 1 month later...
Posted

Oli sitten 123 tune jakaja rikki, laitoin 009 takas eikä enää pätki.

 

 

Joku on joskus väittänyt että mulla on VW sairaus vakavalla asteella, kai kuva puoltaa sitä asiaa :)

post-428-13888368406722_thumb.jpg

Posted

Näin vw-lettutieteen vihtori lisenssiaattina, diagnosoisin suht terveen paperit :-)

Tuosta kalustosta suosittelen ajoa pelkästään sonderilla.

 

Hienolta näyttää !

 

-Pete-

Posted

3979.JPG

 

Sattuuhan tuota joskus että huomaa että piha täynnä volkkareita.

 

Sitten kun tuohon vielä lisäisi ajokunnottomat niin alkaisi piha olemaan aika täynnä.

-junis

-66,666% varhaispallis

-411 variant

 

ja muutama ruoto vielä niin :)

 

Pitäisköhän laittaa topicci pystyyn jos jollain muullakin on mennyt sairaus samalle asteelle.

Posted
Wolkkarit vaan tuppaa olemaan laumasieluja, ei ne yksinään tuu toimeen.

 

Juu, eilen kävin pitkästä aikaa hakemassa osia ja kuplia oli kymmenittäin. Busseja ja KG:tä. Sama minkä oven aukas niin volkkari tai osiahan sieltä löytyi...

Helposti menis päivä vaan katellessa, ny ei menny ku reipas tunti ku oli kiire.

Posted

 

Pitäisköhän laittaa topicci pystyyn jos jollain muullakin on mennyt sairaus samalle asteelle.

 

Miksei, tuntuu noita sekopäitä muitakin olevan :)

  • 2 months later...
  • 2 years later...
Posted

Päivitellään tännekkin pitkästä aikaa:

 

Notsi saa osakseen pientä huolenpitoa, pinnat puhtaaksi, teltta katolle, startin korjaus ja jotain pientä fixailua.

 

 

post-144-0-43175900-1455460533_thumb.jpg

  • 2 months later...
Posted

Oli pakko ottaa kuplan sisusta työn alle, oli bensan katku niin kamala vaikka auto tuulettui koko talven. Eli syksyllä alkoi bensaletku vuotamaan suoraan pohjalevyn päälle, josta bensa pääsi koppiin sisään ja imeytymään suoraan verhoiluun. Ei auttanut siis muu kun vaihtaa lattiamatot.

post-144-0-48062000-1462822210_thumb.jpg

post-144-0-70046000-1462822222_thumb.jpg

post-144-0-68445100-1462822237_thumb.jpg

  • 5 months later...
Posted

Päivitellään nyt tännekkin kun projektikertomiksia kaivattiin. Sonder topic tosin tässä matkan varrella on moneen kertaan muuttunut, sille ei kesän aikana tehty muuta kun ajettu. Nyt on laiteltu Porsche superii. Tekniikka saatiin kuntoon ja pitkän selvittelyn jälkeen öljynpaineetkin kohdalleen. Purin härvelin osiin ja pikkuhiljaaosat ovat saaneet maalia pintaan.

post-144-0-48823100-1476212113_thumb.jpg

post-144-0-87348900-1476212138_thumb.jpg

post-144-0-26391400-1476212159_thumb.jpg

  • Like 1
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 9 months later...
Posted

Tilannekatsaus pitkästä aikaa siitä mitä vuoden aikana on puuhailtu:

 

-Sonderiin tuli vanhojen IDFien tilalle uudet weeberit (IDF 40) ja samalla pieni fiksailua koneeseen

 

 

 

post-144-0-39933500-1510498601_thumb.jpg

Posted

Miten otat talteen tosta testipenkistä tiedot vai otatko ollenkaan?

Kaverilla kans yhen sortin penkki ja siitä tarvis saada talteen dataa mutta se ei tajua sen päälle yhtään niinku

en minäkään.

Jotain liitäntöjä siinä oli ulos, mittaa kierrokset, pakokaasun ja jotain muuta.

Pitäis vissiin saada tieto ulos miten kone käyttäytyy tietyillä kierrosalueilla?!?

Viimeks alkukesästä puhuttiin asiasta eli ei muista ihan kaikkea...

Posted

Ei tosta talteen mitään saa. kunhan on helpompi säätää konetta kun juniksen konehuoneessa. Ainoo mihin tossa piuhalla pääsee kiinni on 123 tune sytkä :) oli mulla yhden kyläsepän pakokaasumittari tuossa vielä kaverina kun seoksia ihmeteltiin.

 

 

Miten otat talteen tosta testipenkistä tiedot vai otatko ollenkaan?

Kaverilla kans yhen sortin penkki ja siitä tarvis saada talteen dataa mutta se ei tajua sen päälle yhtään niinku

en minäkään.

Jotain liitäntöjä siinä oli ulos, mittaa kierrokset, pakokaasun ja jotain muuta.

Pitäis vissiin saada tieto ulos miten kone käyttäytyy tietyillä kierrosalueilla?!?

Viimeks alkukesästä puhuttiin asiasta eli ei muista ihan kaikkea...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...