Jump to content

Avaimet hukassa


Recommended Posts

Ajattelin kokeilla kuplaa käyntiin, mutta enpäs löydäkkään avaimia mistään. Kotona remontti menossa ja tavarat monessa osoitteessa, jokaisen olen käynyt koluamassa mutta ei vain avaimia löydy :(

 

Ovet sain jo auki, mutta miten virtalukko? Ratti on tottakai lukossa...

Link to comment
jos sulla sama avain kuskin oveen.. ota kahva

irti ja katso numerosarja.

numerosarjan kanssa lukkoliikkeeseen, tekee sulle

avaimen vastaan koodeja.

Kyllä, sama avain menee siihenkin. Aiheuttaa lisäkysymyksiä: Onko tuota lukon irroittamista käsitelty jossain, eli kuinka teen sen oikein? Ja toinen kysymys kuuluu: Missähän mahtaisi olla sellainen lukkoseppä joka avaimen pystyy tekemään? Täällä ei varmasti ole, seuraavat vaihtoehdot Iisalmi ja Ylivieska, tai jos vielä kauemmaksi mennään ni Kuopio tai Oulu...

Link to comment

Onks sulla homma hoidossa?

Jos et löydä sieltä oulun seudulta lukkoliikettä,

niin voin käydä täällä lukkoliikkeessä.

avain maksaa 15.- + pk

 

 

 

 

 

 

jos sulla sama avain kuskin oveen.. ota kahva

irti ja katso numerosarja.

numerosarjan kanssa lukkoliikkeeseen, tekee sulle

avaimen vastaan koodeja.

Kyllä, sama avain menee siihenkin. Aiheuttaa lisäkysymyksiä: Onko tuota lukon irroittamista käsitelty jossain, eli kuinka teen sen oikein? Ja toinen kysymys kuuluu: Missähän mahtaisi olla sellainen lukkoseppä joka avaimen pystyy tekemään? Täällä ei varmasti ole, seuraavat vaihtoehdot Iisalmi ja Ylivieska, tai jos vielä kauemmaksi mennään ni Kuopio tai Oulu...

Link to comment

Ei ole hoidossa vielä, yrittäny kuumeisesti etsiä avaimia mutta ei vain löydy. Eikä ole kuoleentunu lukkopesäkään, muutamia muitten kuplien avaimia testannu eikä toimi...

 

Kai se on irrotettava se lukkopesä.

JaakkoS: saisitko sinä avaimen teetettyä siellä lukkoliikkeessä sen numerosarjan avulla, vai tarviiko koko lukkopesän?

Link to comment

Kynnys rapata lukko irti ja lähetellä postissa johonkin on kuitenkin vielä sen verran korkea, että yritän etsiä avaimia jostain. Mutta pahasti pelkään että ne löytyy vasta muutaman vuoden päästä, kun tarvitsen jotain tiettyä vaatetta seuraavan kerran, tai hoksaan katsoa siihen "tyhjään" rasiaan autotallin hyllyllä...

Link to comment
Kynnys rapata lukko irti ja lähetellä postissa johonkin on kuitenkin vielä sen verran korkea, että yritän etsiä avaimia jostain. Mutta pahasti pelkään että ne löytyy vasta muutaman vuoden päästä, kun tarvitsen jotain tiettyä vaatetta seuraavan kerran, tai hoksaan katsoa siihen "tyhjään" rasiaan autotallin hyllyllä...

 

ei tuo niin paha homma ole..kestää minuutin irrottaa :)

sulla ei ilmeisesti ole kova hinku päästä ajeleen :)

 

itellä polttelis kovastikki, muttaku ei vaan saa aikaseks tehtyä jarruremppaa ja kasattua konetta.

Link to comment

polttelee kyllä kovasti, siksihän sitä avainta metsästän lasten ja koiran kanssa...

 

Minäpä irrotan sen lukon tänään. Jos sillä numerosarjalla saa avaimen, niin olisi kyllä loistojuttu! Jos ei, niin sitten ei taitas auttaa kuin lukon lähettäminen...

Link to comment

Ei kerkeä talon remontoinnilta paljoa autoja rassailla. Valitettavasti. Hienot suunnitelmat oli tehdä stroker yms tontitusta, mitään ei ole kerenny tekemään talven aikana :( Tuo lukko olis nyt irti.

Huomenna kohti Helsinkiä American Car Showta kattelemaan. Ei vain taida olla mikään paikka auki la-iltana, sunnuntaina eikä vielä maanantainakaan... Voin toki ottaa lukon mukaan...

Link to comment

Epäilen kyllä että et löydä lukkoseppää joka tekisi kädenkäänteessä avainta pelkkä kahva mallina, vähintään pitää tuo lukkosylinteri purkaa osiksi ja tutkia haittalevyt yksitellen.

 

Virtalukossakaan ei ollut numerosarjaa?

Link to comment

Heeeii!! :D :D Avaimet löyty! Voi perhana, ne oli "tallessa" täällä evakkokämpässä koko ajan, kaapissa! Sopivasti kaiken ryönän takana...

 

Aloin etsimään polttis-rc:n hehkulaitetta, ni avaimenperä vilahti. Meinasin pudota tuolilta :D Lapset tuli kattomaan että mitä karjun keittiössä :D

 

Tilanne ohi. Laittas kahvan takas autoon ja baanalle!

Link to comment
  • 2 years later...
Guest VenaCavaInferior

Niin onko se numerosarja siinä itse virta lukossa? Kurksitin itse ja löysin parikin numerosarjaa virtalukkoa ympäröivästä muovikuoresta. Se ei varmaan ole siinä vaan nimenomaan siinä lukossa?

Miten ihmeessä se muovikoppa lähtee siitä lukon ympäriltä ehjänä+

Link to comment
Niin onko se numerosarja siinä itse virta lukossa? Kurksitin itse ja löysin parikin numerosarjaa virtalukkoa ympäröivästä muovikuoresta. Se ei varmaan ole siinä vaan nimenomaan siinä lukossa?

Miten ihmeessä se muovikoppa lähtee siitä lukon ympäriltä ehjänä+

Itse lukon rungossa, ei muualla. Virtalukko voi vain olla vittumainen irroittaa ilman avainta kun tarvitsee yleensä avaimen irroitukseen. Sama koodi pitäisi löytyä myös oven lukoista.

Link to comment
Guest VenaCavaInferior

Eipä onnistunut täällä tampereella niin helposti. Kahdessa lukkoliikkeessä käytyäni tyydyin jättämään lukon sinne (oven) lupasivat purkaa pesän ja viilata sitten, mutta eivät tosiaan saaneet siitä numerosarjasta avainta aikaiseksi.... Eikä onnistunut myöskään avain-suutariliikkeissä...

Link to comment
Guest Bubla

Oulussa teetin kuplaan avaimet raksilan markettien suutarilla.. Mulla oli mukana virtalukko josta he näpsyttelivät numerosarjan tietokoneelle ja kone teki avaimen... avot että oli helppoo!

Link to comment
Ite olen miettiny myös tuota vara-avaimen teettämistä.. Eli ei riitä että vie pelkästään avaimen sinne teettäjälle vaan pitää olla virtalukko mukana? Ja miksi?

 

Ei sitä mihinkään tarvi viedä, toki on hyvä mennä sillä autolla mihin avaimen hakee niin voi pihalla heti koittaa että avain toimii.

Link to comment
Guest VenaCavaInferior

No niin uusi avain on viilattu, sopii hyvin molempiin ovien lukkoon, mutta ei virtalukkoon. Voi nyt prkl.... täytyy varmaan kaivaa se lukko irti.....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...