Guest Sergey Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Nonni pojjaat... mullaha o ollu ennenki ja on edelleen volkkareita mutta vain vesivehkeitä, nyt tuli hankittua tollanen pahnapuhallin. Halvalla kun sain... Käytti edellinen omistaja kesäkuus katsastuksessa ja pomppas valoista ja jarruista. Se korjas jarrut ja valot ja sitten se pomppas uudelleen valoista. Sen jälkee se vittuuntui... ja sitten Sergey pamahti paikalle Se halus tonnin autosta... sanoin että ei. Tänää se soitti ja kysy et mitä tarjoon, pakko päästä eroon. Sanoin et 300€ saat. tingattiin sitten 450€ sisältäen 8" leveet kesävanteet ja valkoinen käyttämätön katto. Aikasemmin ollut suomen kilvissä ja rek. otteessa valmiiksi avo ja 1600cc kone joka siellä jo siis on. Ehkä joku muistaa autonsa? Se on nyt siis Ahvenanmaalle rantautunut. Olisi kiva kuulla edellisten omistajien juttuja. Autohan on 1971(?) 12V 1300S orginaalisti. Jos edellisen omistajan puheet pitää paikkaansa. Rekisteriotetta en ole vielä nähnyt. Takaluukku on sellaista sileää mallia, tuo mikä siinä on nyt paikallaan, ei kuulema ole orginaali. Minä en tosin tiedä yhtään mitään kuplista joten kaipa se on opeteltava tälleen oman käden kautta. Ja teidän suosiollisella avustuksella. kuvattuna käyttöautosta käsin ;) Oikein mukava peli ajella, yllättävän hyvä. offtopiciksi: Itseasiassa foorumin muut käyttäjät antoi minulle kipinän kuplaan vuoden 2007 Bugrunissa. Jos muistatte minut sieltä niin hei vaan :) Olin 1984 eaton remmiahdetulla GTI:llä siellä. Quote
Guest migu Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Nonni, teretulemast vaan ilmajäähypuolellekin! Oon seurannu tuolla hedelmäosaston puolella vesiprojektia mielenkiinnolla. Aika pirun edukkaasti sait tuon laikka-avon. Onneks olkoon! Takaluukku on 65 tai uudempi. Quote
Guest Sergey Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Eli toi luukku kuuluuki olla tässä mallissa eli olettaen 1971? Auton mukana tuli sellainen takaluukku joka on "sileä" U mallinen. eli ilman tuota W kuviota. Quote
Guest migu Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Uudemman luukun malli on vähän lyhyempi kuin tuo kuvan luukku, eli todennäkösesti siitä on kyse. W-luukulla tarkoitetaan sellasta 50-luvun alkupuolen luukkua, jossa keskiosan pokkaus jatkuu luukun reunoihin asti. Oliskohan 69 loppunu tuon "pitkän" luukun valmistus.. ei tiiä tarkkaan. Quote
Racing Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 -66 asti pitkät, -67 -> lyhkäset. Ei vaan -66 ja vanh. lyhyet, -67 on pitkälyhytmallinen one year only ja 68-> lyhyet. Quote
Guest Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 on se tarkkaa! :D pitääs tutkia -67/68 eroja sit... Quote
Mika Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 ja 1300S tuli mallivuodelle -73, mm. levyjarrut edessä ja norsuntassu takavalot Quote
-tipi- Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 No jos toi 1300 lätkä on alkuperänen tuossa luukussa niin sit luukku on vuosimallista '66, koska '65 ei viel ollu tonnikolmesatasii. Quote
metake Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 on se tarkkaa! :D pitääs tutkia -67/68 eroja sit... Se on ihan erilainen se -67 luukku kun -68 ja uudemmat, ei mitään yhteistä, paitsi että molemmat on kuplasta, ja yläpään kiinnitys on sama. Ei pelkästään pituus ole eri, vaan myös profiili on ihan erilainen sivusta katsottuna. Pari kuvaa vakuudeksi (cabriosta tosin, mutta ero näkyy silti). Mulla olis muuten yx hyvä -67:n luukku... Quote
Guest Sergey Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 Oi miten oli niin jompikumpi tosta vihreestä ja ruskeestä autosta mulla on myös. joku on tehnyt ruostekorjauksetkin jo melkee kokonaan valmiiski tähän, eli sinäsnä hyvällä mallilla. Saabin penkit tos nyt on. Ajattelin jos sinne samanlaiset laittas romikselta, noi kun on kosteusvaurioiset ja apukuskin istuin muutenkin on mallia riippumatto. Quote
-tipi- Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 oli 65 jo 1300 Väärin. 1300 esiteltiin '66 vuosimalliin elokuussa '65. Quote
Guest Sergey Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 se on hienoa että 40 vuotta vanhoista asioista voi vielä tänäpäivänäkin kiistellä ;) Asiaan. Ajattlein johdotaa koko auton uusiksi ainakin valojen ja moottoritilan osalta, muita vinkkejä ko. hommaan? Niin ja mitä suomen laki sanoo tällaiseen avoon? Kuva on viimekesältä Ahvenanmaan Bugnic tapahtumasta (elokuun toka vkl). Quote
Guest Hannu Mattila Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 Laki sanoo, että ei käy. Pitää katsos olla se kaunis turvakaari jos on laikka-avo. Ja kai tuulilasin kehystäkin piti vahvistaa. Quote
NO H2O Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 Etkös asustele ahvenamaalla? Rakenna auto semmoiseksi kun haluat ja rekisteröi se Ruotsissa... Ja onko ne katsastus sun muut jutut niin nuukia muutenkaan siellä päin... ;-) Quote
Guest Sergey Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 Ovat kyl melko tarkkoja siitä kuka ajaa minkä maan kilvillä. Pahaksi onneksi Tullin henkilökunta tuntee mut jo etunimeltä ja morjestaa kaupassa. Ei mitää mahiksia siis ajella ruotsinkilpisellä :) Joo tääl oli katsastussysteemi vähän vapaampi ku ennen mutta suomen eduskunta vaatimalla vaati että täkäläinen ruotsalaistyyppinen käytäntö muutetaan suomalaiseksi pilkunviilailuksi. Tämä tapahtui siis viimevuoden alussa. Olihan mulla laillisesti ahdettu vähäpäästöinen 1.8CL ventokin. Ja sitten akseli/vanneasiaan. Mulla on tuo 4 pulttinen vanne.... Mikä siinä on jako? Mut haluaisin tollaset possun cookiecutterit. voisko uuden jaon vain porata vanhaan vai mikä olis näppärä kikka? Spacerit? Tos ruottinpuolella kun tollasia vanteita saa alle satasella, ei olis paha rasti, toki työtähön olisi mutta kaikki tietää kuinka helppoa vanteen kiillotus on. Quote
mite^ Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 4 pulttisessa jako on 4*130 ja on noita 5 pultti jakoja tehty niihin kuplan 4 pultti rumpuihin. toiset kestää toiset ei. Quote
Sakke Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 4x130 se on.Possussa 5x130, eli voit käyttää yhtä alkuperäistä pultinreikää. Quote
NO H2O Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 Ovat kyl melko tarkkoja siitä kuka ajaa minkä maan kilvillä. Pahaksi onneksi Tullin henkilökunta tuntee mut jo etunimeltä ja morjestaa kaupassa. Ei mitää mahiksia siis ajella ruotsinkilpisellä :) Joo tääl oli katsastussysteemi vähän vapaampi ku ennen mutta suomen eduskunta vaatimalla vaati että täkäläinen ruotsalaistyyppinen käytäntö muutetaan suomalaiseksi pilkunviilailuksi. Tämä tapahtui siis viimevuoden alussa. Olihan mulla laillisesti ahdettu vähäpäästöinen 1.8CL ventokin. No hemmetti... Mitäs jos ulkoiluttaisit sitä punakilvillä silloin tällöin? Sitten vanne asiaan, poraa vain vanhaan rumpuun uudet reiät tai jos haluat ottaa varman päälle hanki "sokeat" rummut joihin voi sitten porata minkä jaon hyvänsä. Quote
Guest Sergey Posted September 24, 2008 Posted September 24, 2008 punakilvet pitää joka reissulle erikseen mistä mihin ja mihin aikaan ja maksaa 17€/ajoreissu. löyty vanhat suomalaiset mustat kilvet, HFF-37 Ainiin, otin laturin ja tuulettimen auki ja kattelin että on tuulettimen akselireikä pyöree ja ei siis pyörinyt akselin mukana. Hain romikselta ehjän ja taas pelaa. Quote
Guest Sergey Posted October 10, 2008 Posted October 10, 2008 nonni, sain sit levennetyt vanteetki kotiin, tolta ne nyt näyttää. Ihan kivat mutta millaset kapselit niihi sopis. Quote
nalleolut Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 tollaset muoviset babymoonit löytyis lappeesta nollaeuroa noutaen....kromi pinta pientä hiertymää---- Quote
Guest Sergey Posted October 12, 2008 Posted October 12, 2008 Lappee on kait siis Osa Lappeenrantaa? Vois vinkkaa faijalle joka melkeen joka viikonloppu Puumalassa käy mökillä. Hiertymät ei haittaa, ei autokaan mikään kedon kaunein kukka ole. Tollaset nääs on just ne mitä mun visioissa pyörii. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.