Jump to content

Empi, tuo laadukas osavalmistaja


Recommended Posts

  • 4 months later...

Paikallinen pönttökuski sai Empi 4080 paineasetelman ekassa lähdössä tähän kuntoon.

 

EMPI PERFORMANCE CLUTCHES

4080 EMPI 1700lb. Pressure Plate. The latest addition to the EMPI high performance line. Perfect for drag race, sand/off-road or high performance street applications.

 

Vika varmaan siinä ettei ole mainittu JM käyttöä? :)

post-78-13888361323212_thumb.jpg

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Äänenvaimentajakuva on hyvä esimerkki tökeröstä asiantuntemattomuudesta.

 

Alkukuvissa on käytetty vanhaa pakosarjaa johon on ympätty EMPI:n logolla oleva vaimentaja joka ei ole tarkoitettu sopivaksi v a n h a a n + käytettyyn e r i m e r k i n - pakosarjaan.

 

Paineasetelma ei repeä itsekseen ilman ulkoista syytä, useimmiten vaurion todellinen aiheuttaja jätetään tarkoituksellisesti ilmoittamatta, tai sitten ei tiedetä sitä vaan kokeillaan uudelleen jos sattuisi kestämään!

 

Kuvan tapauksessa tiedän tarkalleen vaurion todellisen aiheuttajan, vika ei ole ollut itse asetelmassa.

Ehkä kannattaisi korjata ja eliminoida ensin vaurion aiheuttaja.

Kytkinlevyjen kitkapintojen repeäminen johtuu osittain kytkinlevyn rakenteesta, osin kytkimen käyttövirheistä, kytkinakselin ylimääräisistä välyksistä (ohjaus liian väljä), kiero vauhtipyörä, väljistä vetoakseleista ym.

 

Jos asentaa hieman kalliimman, paremmalla rakenteella olevan kytkinlevyn niin se kestää paremmin kytkimen "väärinkäyttöä", joillakin kestää moitteettomasti halvempikin asetelma ja levy, joillakin ei kestä mitkään, ei autot eikä moottorit.

 

Mistä löytyy "yksiniittisiä" roskalaadun paineasetelmia?

Link to comment

Onhan se totta että erimerkkiset pakosarjat ja vaimentimet eivät ehkä kovin hyvin aina passaa yhteen, niin myös tuo kuvan auton omistajalle joku kertoi thesambassa. Varmaan lähes kaikilla firmoilla on omat erilaiset jigit jossa ne kasailee pakoputkia.

Link to comment

Mulla viime vuonna just sama tilanne, tuntemattoman merkkinen pieni laippainen kärmes + Empin "mondo" vaimennin. Seuraus: Vaimennin liian takana ja alhaalla, hermot meni kun vaimennin osu joka hidastetöyssyssä ja montuissa maahan. Tälle kesälle hain uutta putkea ja kaikista vakuutteluista huolimatta ostin taas samanlaisen Empin "mondo" vaimentajan, mutta tällä kertaa ostin myös Empin pienilaippaisen kärmeksen. Nyt putki istuu hyvin, vaimennin on noin 4 - 5 cm edempänä ja n. 2 - 3 cm ylempänä kuin viime vuonna, eikä ole osunut (vielä) kertaakaan kiinni.

Link to comment
Guest VW 1303

noissa osissa ei todellakaan ole mitää vikaa. olipa ne sitten kenen tahansa seli seli ziro be reira osamyyjän myymiä osia. tarinaa on kuultu mistään muualta et saa yhtä hyvää, kestävää ja laakukasta kuin meiltä just näissä ei ole ollu mitään vikaa. vikaa on vain ostajassa, käyttäjässä ja asentajassa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...