tono Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Pakko vähän vuodattaa. Ei siis mennyt kuppeli läpi katsastuksesta, ja vähän sain katsastajasta sellaisen kuvan että ei tykännyt koko autosta lainkaan, olivat kommentit vähän sen suuntaisia. Jarrut olivat liian pehmeät, sen ymmärrän. mutta muuten en ihan täysin. 'viat': -poljin tuntuma, poljin painuu pohjaan (jarruttaa kyllä hyvin, mutta ilmeisesti ilmaa piirissä. Paljonkojan ootte saanu mittaustuloksia jarruvoimille? [1300 ] kyseisessä härvelissä edessä 1 kN ja takana 1,3 kN) -Käsijarrun jarrutusteho riittämätön (0,9kN) -Akun kiinnitys puutteellinen o.0 (Edellinen omistaja päässyt samassa paikassa irtonaisella akulla läpi...) - Lähivalon heijasti ruostunut. (ja nyt vasta tuli mieleen, että kun pesin niitä niin se olisi sitä punaista 'emalia' mikä sieltä loistaa, eikä ruostetta, tosin eipä taida olla merkitystä :<. Ja mistäs muuten näkee kumpi umpio on kyseessä[vasen vai oikea, molemmat olleet irti] kun valokuvio on kuulemma ihmeellinen...) -Tuulilasi kulunut Pohjalevystäkin meinasi valittaa kun on hitsattu suorasta 2 mm pellistä mutta kun kutsui 3 muuta katsastus-setää paikalle katsomaan miten pohjaa ei saisi tehdä, niin muiden mielestä ihan ookoo, kun kerran hitsattu kunnolla, jonka jälkeen asia ok. Jos menee muulle asemalle, niin pitääkö maksaa uuden katsastuksen hinta, vai voiko pelkästään mennä tekemään jälkitarkastuksen? Kun jotenkin tuo kyseinen asema ei enään houkuta laisinkaan, kun vähän tuli sellainen olo että muilla katsastusmiehillä ei niin paljon olisi ollut autoa vastaan. Ja sen verran vielä että mistäs sitä tyhjäkäyntiä säädetään, niinkuin oikeasti? Kun kuulin katsastuksessa , että siitä ryypynläpän ruuvista, ja olin hiukkasen asiaa vastaan. Vakiokaasari kiinni en nyt muista mikä pict, mutta kumminkin. Tämmöiset asiat jäivät mietityttämään, mutta positiivista oli se että nivelet oli ok ja päästiin katsastusasemalle ja pois sieltä, kun 50 m pihatiellä ei paljoa testailla että onko kaikki viimosen päälle kunnossa : D Quote
Guest Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Pakko vähän vuodattaa. Ei siis mennyt kuppeli läpi katsastuksesta, ja vähän sain katsastajasta sellaisen kuvan että ei tykännyt koko autosta lainkaan, olivat kommentit vähän sen suuntaisia. Jarrut olivat liian pehmeät, sen ymmärrän. mutta muuten en ihan täysin. 'viat': -poljin tuntuma, poljin painuu pohjaan (jarruttaa kyllä hyvin, mutta ilmeisesti ilmaa piirissä. Paljonkojan ootte saanu mittaustuloksia jarruvoimille? [1300 ] kyseisessä härvelissä edessä 1 kN ja takana 1,3 kN) -Käsijarrun jarrutusteho riittämätön (0,9kN) -Akun kiinnitys puutteellinen o.0 (Edellinen omistaja päässyt samassa paikassa irtonaisella akulla läpi...) - Lähivalon heijasti ruostunut. (ja nyt vasta tuli mieleen, että kun pesin niitä niin se olisi sitä punaista 'emalia' mikä sieltä loistaa, eikä ruostetta, tosin eipä taida olla merkitystä :<. Ja mistäs muuten näkee kumpi umpio on kyseessä[vasen vai oikea, molemmat olleet irti] kun valokuvio on kuulemma ihmeellinen...) -Tuulilasi kulunut Pohjalevystäkin meinasi valittaa kun on hitsattu suorasta 2 mm pellistä mutta kun kutsui 3 muuta katsastus-setää paikalle katsomaan miten pohjaa ei saisi tehdä, niin muiden mielestä ihan ookoo, kun kerran hitsattu kunnolla, jonka jälkeen asia ok. Jos menee muulle asemalle, niin pitääkö maksaa uuden katsastuksen hinta, vai voiko pelkästään mennä tekemään jälkitarkastuksen? Kun jotenkin tuo kyseinen asema ei enään houkuta laisinkaan, kun vähän tuli sellainen olo että muilla katsastusmiehillä ei niin paljon olisi ollut autoa vastaan. Ja sen verran vielä että mistäs sitä tyhjäkäyntiä säädetään, niinkuin oikeasti? Kun kuulin katsastuksessa , että siitä ryypynläpän ruuvista, ja olin hiukkasen asiaa vastaan. Vakiokaasari kiinni en nyt muista mikä pict, mutta kumminkin. Tämmöiset asiat jäivät mietityttämään, mutta positiivista oli se että nivelet oli ok ja päästiin katsastusasemalle ja pois sieltä, kun 50 m pihatiellä ei paljoa testailla että onko kaikki viimosen päälle kunnossa : D kaikki mistä narahti on turvallisuuteen liittyviä seikkoja, ja on ihan oikein että et saanut leimaa. Laita se p***e kuntoon ensin!!! En mäkään tykkää että samalla tiellä liikkuu jarruvammaisia autoja joissa on paskat valot ja surkea tuulilasi. Tällainen pommi kun tulee päin, se syttyy vielä palamaan kun akku ei edes ole kunnolla kiinni. Voi että se on ikävää kun katsari sorsii vientä vokkeloa eikä nyt tällä kertaa tykännyt siitä. Samalle konttorille mars. Quote
JaniM Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Ethän vaan käynyt K1? Siellä on eräs entinen volkkariharrastaja ja se ei volkkareita tunnu suvaitsevan enään ja napisee jokaisesta pikkuasiasta. Quote
mikan Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Jarrut auki, kitkapintojen putsaus, kenkien säätö ja ilmaus. Akku on helppo vetää kiinni ja lamput uusia. Tuulilasissa enemmän askaretta. Onko se oikeasti kuinka paha? Uusinta tehtävä tietääkseni samalla asemalla. Koneelta ne näkee miksi ei ole mennyt edellisellä kerralla läpi vaikka aloittaisit katsastuksen kokonaan uudestaan. t. Mika Quote
tono Posted May 14, 2009 Author Posted May 14, 2009 Ethän vaan käynyt K1? Siellä on eräs entinen volkkariharrastaja ja se ei volkkareita tunnu suvaitsevan enään ja napisee jokaisesta pikkuasiasta. Taisipa näin käydä ja luultavasti sama henkilö, meinaan sanoi 'pohjahan on huomattavasti siistimmässä kunnossa kuin koppa' (ja kaikki on käyty läpi ja maalattu uudestaan) ja sitten kun eräs toinen inssi kysyi että saakos tätä museorekisteriin niin tuhahti jnt tähän suuntaan 'Ai tätäkö? No ei todellakaan!'. Joten itsellenikin tuli mieleen että ei oikein tunnu piittaavan volkkareista. Lähetetty: 14.5.2009 13:32 Viestin aihe: Jarrut auki, kitkapintojen putsaus, kenkien säätö ja ilmaus. Akku on helppo vetää kiinni ja lamput uusia. Tuulilasissa enemmän askaretta. Onko se oikeasti kuinka paha? Jarrut on kaikki uusia, joten pelkkää säätämistä ja ilmausta, kun tuli laitetuks uus pääsylinteri. No tuo tuulilasi vähän itseäkin ihmetyttää, kun sellaista pintä naarmua, mutta ulos näkee hyvin. No täytyy ottaa kuvia, niin saatte mietiskellä. Quote
tono Posted May 14, 2009 Author Posted May 14, 2009 No tuulilasi ei nyt hirvittävän hyvin näy, mutta kai se täytyy vaihtaa. Näyttääkö nuo valot teistä pahalta? Kai sitä jotenkin itse 'sokaistuu' ja ei ehkä näe asioiden todellisia laitoja... Quote
mikan Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Motonetissa umpio näyttää maksavan 11,50 euroa. Ei paha. t. Mika Quote
tono Posted May 14, 2009 Author Posted May 14, 2009 Motonetissa umpio näyttää maksavan 11,50 euroa. Ei paha. t. Mika No ei ; O Huomenna asiaa helsinkiin päin niin jospa niiltä löytyisi, täytyypä käydä katsastamassa. Heh, heh... Quote
Kurre Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Näyttääkö nuo valot teistä pahalta? Näyttää. Ei ihme jos tuli hylsy. Quote
tono Posted May 14, 2009 Author Posted May 14, 2009 Näyttääkö nuo valot teistä pahalta? Näyttää. Ei ihme jos tuli hylsy. No sitten asia on suhteellisen selvä 8). Lähinnä tässä asiassa risoo se, että samalla asemalla (näkyy vanhasta rekisteriotteesta),ed.omistaja katsastanu, tai sitä edellinen ja saanut läpi. Edellinen omistaja ei paljoa ollut ajanut tuolla ja vissiinkin seisonut tallissa, joten tuskimpa hirveästi muuttunut siitä nuo lamput ja akkukin oli samalla lailla irti(eikä ole ollut kiinni, koska pultti oli täysin ruosteessa) kun edellisen kerran katsastettu... Suhteilla vissiin pääsee pitkälle : D Mutta korjataan ja käydään uudestaan näyttämässä autoa. Ainiin! Onko umpiot samanlaiset kummallakin puolella? Vai onko noissa mitään kuviojuttuja? Quote
mikan Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Samat on molemminpuolin. Sulla taitaakin olla vilkut noissa rossin parkin paikoissa, joten huomaa ottaa sellaiset umpiot joissa on parkille paikka. t. Mika Quote
JaniM Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 No mulla oli sama katsuri. Edellisellä kertaa sille kävi kaikki ja seuraavalla kertaa pitikin korjata. Ei sitä voinut olla huomaamatta edelliselläkään kertaa. Et ei siellä suhteilla kyllä pärjää. Mutta kierretään kaukaa tuo asema ja tututkin. Quote
vwagen Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Aivan asialliselta vaikuttaa katsastus,ei ole viimeisimmän katsastajan syy jos aikaisemmat ovat olleet ammattitaidottomia. Tyhjäkäynnin säätö riippuu kaasuttimen mallista jos vanhemmanmallinen niin säädetään vivun päässä olevasta ruuvista,jos uudempi kiertoilmakaasutin(31 tai 34 PICT)niin vivun päässä olevalla ruuvilla on perusasetus jota ei pidä muuttaa,nopeus säädetään kaasuttimen vasemmalla puolella olevasta isommasta ruuvista. Quote
Guest Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Kuinkahan mones turha ininätopikki katsastajan mielivaltaisuudesta tämäkin on tältä keväältä? Joku sielä ylhäällä jo hienosti totesikin, et pidetään ne laitteet ihan oikeasti liikennekelpoisena ni ei tartte ulvoa tyhjästä. Ei oo kyllä pahoja vikoja korjata, pienellä työllä saat kärrysi tielle. Quote
JaniM Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Joo, kyllä asiasta pitääkin sanoa, mutta turhanpäivänen nipotus turhaa. Kaverilla oli haaleat kilvet, sano et pitäis vaihtaa. Mutta kaverihan kimmastu ku niistä näki vielä ihan hyvin. Napis että tyhjäkäynti liian korkea yms. Quote
Kape77 Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 -Käsijarrun jarrutusteho riittämätön (0,9kN) Oliko toi per pyörä? Jos oli, niin toi on ainoo mistä olisin ite alkanu napisemaan. Käsijarrun kokonaisjarruvoiman pitää olla vähintään 16% auton kokonaismassasta (Kok. massa kg X 9,81 X 0,16) Tuloksena tulee yksiköksi Newton, jonka voi muuttaa kiloNewtoniksi jakamalla sen tuhannella. Esimerkiksi 900 kilon autossa pitää olla 1,4 kN kokonaisjarruvoima, eli jos molemmilta puolilta tulee 0,7 kN, se riittää. Jos taas toi sun 0,9 on kokonaisjarruvoima, asiassa ei pitäis olla mitään epäselvää. Sillä auto ei pysy paikallaan muuta kuin ihan tasasella alustalla ja silloinkaan ei sais tuulla oikein paljoa. =P Quote
tono Posted May 14, 2009 Author Posted May 14, 2009 -Käsijarrun jarrutusteho riittämätön (0,9kN) Oliko toi per pyörä? Jos oli, niin toi on ainoo mistä olisin ite alkanu napisemaan. Käsijarrun kokonaisjarruvoiman pitää olla vähintään 16% auton kokonaismassasta (Kok. massa kg X 9,81 X 0,16) Tuloksena tulee yksiköksi Newton, jonka voi muuttaa kiloNewtoniksi jakamalla sen tuhannella. Esimerkiksi 900 kilon autossa pitää olla 1,4 kN kokonaisjarruvoima, eli jos molemmilta puolilta tulee 0,7 kN, se riittää. Jos taas toi sun 0,9 on kokonaisjarruvoima, asiassa ei pitäis olla mitään epäselvää. Sillä auto ei pysy paikallaan muuta kuin ihan tasasella alustalla ja silloinkaan ei sais tuulla oikein paljoa. =P Juu toisella puolella oli tuo, ja toisella 0,6, että ei kait se sit ihan täydellinen : D Joo, kyllä asiasta pitääkin sanoa, mutta turhanpäivänen nipotus turhaa. Juuri näin ja sitten kyllä sillä miten asiat sanoo on myös ainakin merkitystä. Asiallisesti sanottuna en valita, mutta kun rupeaa kuullostamaan/tuntumaan ivalliselta/'ilkeältä', niin sen takia on viiminen kertakun tuolle konttorille menen kun jälkitarkistuksesta selviän. Muut inssit olleet ihan asiallisia tuolla, mutta tästä jäi jotain hampaan koloon. Tulee mieleen iskän kertomus vuodelta nakki jolloin inssit olivat kuin itsevaltiaita. Mutta kieltämättä tämänkin topikin olisi voinut jättää aloittamatta, näin illalla sitä en ehkä enää olisi alkanut kirjoittamaan. Quote
tono Posted May 14, 2009 Author Posted May 14, 2009 BTW. Sopiikos tuo 11,5 € umpio rosseihin? http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=48-5084 Quote
mite^ Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Saanen avauta. Koulussa kilpurin jarruja kokeillessa säätäessä hioessa jne. Ennen ja jälkeen voimat kaikki tasan 1kN kun pomppas pois rullilta! Milläs vitulla sitä enempää saa jos se pois pomppaa kun lukkoon menee. Liian kevyt auto? antteks ot. Quote
hanski. Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Milläs vitulla sitä enempää saa jos se pois pomppaa kun lukkoon menee. jarrullinen traileri tekee samaa, no nykyään kun meen kärryä katsastamaan, joku sen hetkinen projektiraato kyytiin painoksi ja konttorille.. katsarilla hauskaa+ kärry ei pomppaa heti pois teloilta. mites tää tarina liittyy tähän aiheeseen, ei sitten paskan vertaa...heh... Quote
daniel Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Paha virhe muuten mennä sinne porvoon k1 asemalle. Nimittäin kaikki tutut jotka on käyny siellä, niin sanoo että on M****u äijä, tosin oikeassahan se useinkin on, mutta pikkuasioissa turhan tarkka. Itellä tuli hylsy raidetangon päästä ja yhdesä palloivelestä ihan aiheellista, sitten se valitti rekisterikilvestä kun se on naarmunen kun on vähän saanut maakosketusta muttei pakottanut uusimaan. Jälkitarkastuksessa huomasi rengaskoko- vannekoko ongelman ihan aiheelista toki sekin vanne 5,5" ja renkaat edessä 135/70 ( talvinakit alla ekalla käynnillä).Viime vuonna a-katsastuksessaa kysyivät jotain renkaista mutteivät ottaneet asiasta ongelmaa, eivätkä mitanneet ajovalon korkeutta, siis se 50cm. Muutekin tuli K1:ssä monesta asiasta huonoa kommenttia. Sinne en kyllä koskaan enää kuplalla mene. Ei muuten huomannut katsari että olin vaihtanut sääätökeulaan samalla, eikä mitannut uudestaan ajovalon korkeutta. :) Itseä kiinnostaa myös jarruteho, edessä 0,8kN ja takana 1,2kN, käsijarrru jotain 0,9kN ja rummut joka nurkassa :) (siis joka pyörää kohden) Quote
Guest erkjata Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Eilen sain vihdoin katsastetua "kesäkuplan".Vähän oli jarruissa % heittoa,mut kun sanoin et laite seissyt pari vuotta ni vähän aikaa jarruteltiin ja homma ok! Asiallista toimintaa täälläpäin Suomea!! Ja nyt vaan pelkkää ajelua kesällä!! Quote
tono Posted May 15, 2009 Author Posted May 15, 2009 No motosta sain tänään lamput, huomenna kiinni jarrujen säätöä, ja jotain tolle lasille. Sitte sais luvan saada leiman kerran ei muusta valitettu. Eikä muuta pitäis olla kun koko auto moottoria lukuun ottamatta käyty läpi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.