Janne Välilä Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Otin omaan notsiin Ooberin kautta TMI:n pigalle mattosarjan. Täsmäsi 100% omiin jäljellä oleviin alkuperäisiin matton riekaleisiin. Istui ainakin omasta mielestä helkutin hyvin. Hinta oli jotain 200-300€. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 30, 2010 Author Share Posted June 30, 2010 Voisin joku ilta tulla kattomaan että mitenpaljon niistä matoista olisi sovellettavissa ghiaan että onko järkeä ruveta hassaamaan rahaa sellaisiin mitkä ei sovi. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 1, 2010 Author Share Posted July 1, 2010 Kiva kiva vaihdoin tänään vaihteistoöljyt ja sitä tuli sieltä ehkä litran verran no ei muutakuin täyteen ja 20km ajo kotiin ja ylläri pylläri arvatkaapa että mistä tulee öljy ulos. Quote Link to comment
NO H2O Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Kiva kiva vaihdoin tänään vaihteistoöljyt ja sitä tuli sieltä ehkä litran verran no ei muutakuin täyteen ja 20km ajo kotiin ja ylläri pylläri arvatkaapa että mistä tulee öljy ulos. Loodan stefa? Edit: Niin itsellä sama vika... koneen tiivistyksen jälkeen diagnosoin samasta paikasta öljyvuodon... :-/ Quote Link to comment
Tanhis Posted July 2, 2010 Author Share Posted July 2, 2010 Jep ja toinen uusi mexico stefa pyörästä. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 27, 2010 Author Share Posted July 27, 2010 Tiputin mennäviikolla koneen pois kytkinakselin stefan takia ja vaihdoin kytkinlevyn samassa rytäkässä kun oli vähän liukkaan oloinen. Samassa tohinassa koetin säätää kaasareita mutta luulempa että niissä on jotain häikkää kun saa käymään hyvin lämpimänä mutta kylmänä joutuu sahaamaan ihan vitusti ennen kun käynnistyy. Sitten jos on käynyt hetken tyhjäkäyntiä ja lämäsee kaasun pohjaan niin meinaa tukehtua. Pitäis varmaan rakentaa kaasarit uusiksi. Ja sitten kun kone oli paikalaan meikkasin vähän ilmanputsaria uudella maalilla ja tein myös tangon pitämään väliluukkua auki konetta roplatessa ettei luukkua tarvitse aina nostaa pois tallottavaksi. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8600.jpg Quote Link to comment
-tipi- Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Notsissa on semmonen hakanen korissa tavaratilan yläreunassa tuota luukun auki pysymistä varten, ja luukussa jousi johon ko. hakanen tarraa, eikö ghiassa ole? Quote Link to comment
Tanhis Posted July 28, 2010 Author Share Posted July 28, 2010 Ei ole, ainakaan tallella ja pihassa on yks fastbackki missä on kanssa jonkun sortin hakas systeemi mikä pitää luukkua auki. Mutta ghiassa ei sellaiselle oikeastaa ole edes mahdollisuutta koska taka tavaratila on niin pirun matala. Mutta jos jollain on kuva millaisesta härvelistä on kyse niin rupean sellaista etsimään tai kopioimaan. Quote Link to comment
Janne Välilä Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Kuvatukset Kaaron puskista.... Jousi kannen kolosta pois, kääntö & luukku roikkumaan koukkuunsa. Helpompi se tosin on heivata kokonaan tieltä, peittää ainakin moottoritilan valon pääsynkin konehuoneeseen. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Ei tota jousta tarvi pois ottaa, sen kun naksauttaa moottoritilan kannen ylös ;o) Quote Link to comment
Tanhis Posted July 28, 2010 Author Share Posted July 28, 2010 Juu ei mulla ole mitään tuon tapaistakaan ja fastbackissä joka on pihassa se luukku jää siittä auf/zu vivusta roikkumaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 28, 2010 Author Share Posted July 28, 2010 Kiva kiva kävin heittämässä vähän lenkkiä ja latausvalo syttyi no ei muutakuin katsomaan tilannetta ja mitään näkyvää vikaa ei näkynyt niin ei muutakuin valot pois ja ajamaan kotiin. No kotona sitten ihmettelemään ja toteamaan että laturi on hengetön. No ei muutakuin laturi ulos ja toteamaan että hiilen jousi on mennyt poikki ja aiheuttanut sen verran lämpenemistä että on hiilen johdotkin sulaneet irti hiilistä. No ei muutakuin toisesta varaosalaturista hattu vaihtoon ja hiilet toisesta laturista ja taas rokkaa. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8601.jpg Quote Link to comment
Kharon Posted July 31, 2010 Share Posted July 31, 2010 Ei varmaan mikään tavaton vika tässä laturimallissa. Onneksi ei ole paha korjata. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 2, 2010 Author Share Posted August 2, 2010 Juu ei ollut paha korjata kun oli varaosalaturi hyllyssä mutta nyt kun sitäkään ei enää ole niin nyt voi olla jo vittumaisempaa jos tapahtuu uudestaan . Ja tosiaan porin reissukin tuli tehtyä ja sillä reissulla sitten havaittiin että kovassa jarrutuksessa lootasta tulee öljyä ulos oikein urakalla eli eikuin tutkiskelemaan. Mutta ainakaan ihan turha reissu ei ollut kun pytty kourassa tultiin takaisin "muut boxerit" - luokka tai jotain sinnepäin. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 19, 2010 Author Share Posted August 19, 2010 Tänään tuli vähän räpellettyä eli rupesi olemaan tylsää ajella ilman viihdettä niin rupesin asentamaan blaukkaria käyttökuntoon. Aloitin homman asentamalla antennin piiloon nokkapellin alle ja tiedossa on että antenni on joku uusi tarvike mutta kun red tip-antenni joka multa löytyi tallista oli taivutettu ulospäin niin että se ei oikein olisi toiminut tuossa paikassa niin en sit asentanut sitä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8604.jpg Sitten kajarille piti tehdä paikka kun orkkis kajarin reijässä on nykyään kello ja kellon paikalla rundari. Tein sen niinkin yksinkertaisesti kuin 1,5mm peltiin väänsin kantin ja rälläköin reijän ja hitsasin kajarin kiinni :) http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8605.jpg' Ja telineen kiinnitin parilla ruuvilla kojelaudan alle. Quote Link to comment
-MITO- Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Kuinka hyvä kuuluvuus radiolla on jos antenni on tuolla? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 20, 2010 Author Share Posted August 20, 2010 no peruskanavat ainakin kuuluu samanlaisesti kun käyttiksessäkin ja fm-lähetintä olisi tarkoitus käytää pääasiassa mp3 soittimen kaverina Quote Link to comment
Tanhis Posted August 30, 2010 Author Share Posted August 30, 2010 Tänään rupesin tutkimaan että miksi auto käy huonosti ja vähän kuumana no kärkivälihän se oli viturallaan. Uudesta jakajasta kun on kyse niin vähän rupesin ihmettelemään että mites se nyt noin helposti kärkivälin hukkaa no eikös siihen jakajan akselille kuuluisi joku rasva joka estää kärkien nystyrän kulumisen ja jos kuuluu niin mistäköhän tuollaista rasvaa saisi kun tuskin siihen nyt ihan perus vaseliini voi törkätä. Quote Link to comment
metake Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 tuskin siihen nyt ihan perus vaseliini voi törkätä. Ihan perusvaseliini on siihen hyvää ja ajaa asiansa. Sen verta sipasee kärkien nokkaan joka akselia vasten laahaa, ettei ihan kuivana pyöri. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 21, 2010 Author Share Posted September 21, 2010 Tänään tuli tehtyä vähän syksyvarustelua eli sorsien ja korin välisiä putkia rupesin väsäämään kuntoon ja sitten äänenvaimentimia takapenkin alle ja myös sorsien vaijerit laitoin kuntoon. Toisen puolen kerkesin saamaan kuntoon eli nyt puhaltaa 1/3:sta kanavasta tuulilasille lämpöstä ilmaa. Eli vain toinen sorsa on käytössä ja kojelaudan alta puutuu joku väliputki että saisi keskimmäisen suuttimen puhaltamaan kanssa. Ja tietenkään mitään eristeitä ei enää ole sorsien päällä eikä väliputkissa kun autoa ei todellakaan ole tarkoitus käytää talvella ja varsinkin kun asbestikuoret ei tee hyvää sorsille (ruostuu) eikä omallekkaan terveydelle . http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8608.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8607.jpg Ja noi muoviset äänenvaimentimet on sit todella vittumaiset asentaa ja sit kun ne saa paikalle niin eihän ne mitään tiiviitä ole eli ei muutakuin alumiiniteippiä kehiin ja vaimentimet tiiviiksi. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 12, 2010 Author Share Posted October 12, 2010 Alkaa sitten olemaan syksyn viimeiset ajot käsillä ja sitä juhlistaakseni rakensin takajarrut ja kaasarit uusiksi. Ja kaikenkaikkiaan molemmat oli onnistuneita remontteja jarrut ovat paremmat ja poljin ottaa korkeemmalla kiinni ja kässärikin pitää taas kunnolla. Ja kaasarirempalla sain aikaiseksi sen että nyt ei enää tyhjäkäynti ryntäile miten sattuu oliskohan sillä jotain tekemistä että toisen kaasarin kohon ylhäällä pitävä messinki klisu puuttui kokonaan ja veikkaisin että varmaan kiihdytyspumpun kalvokin varmaan vuosi ainakin toisessa kaasarissa ja molempien kiihdytyspumppujen vivut olivat ihan sairaan kuluneet ja toisen vipu oli vielä kunnolla vääntynytkin. No tähän auttoi toheltajalta saatu psid sekaloota mistä löytyi tarvittavat varaosat ja tiettu csp:n tiivistesarja. kaasari paloina http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8610.jpg Ja takajarrukamat uudelleen koottuna btw kenkiin täytyi rälläköidä upotukset välivipua tai mikälie tanko nyt onkaan. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8611.jpg Quote Link to comment
Tanhis Posted November 16, 2010 Author Share Posted November 16, 2010 Sain muutamia vanhoja kuvia ghiasta ja sori kuvien koko en muistanut pienentää. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8614.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8613.jpg Kuvista paljastu kaikkea kivaa kuten muunmuassa että lokareita ja keulaa oltiin joskus korjattu lasikuidulla ja takalokarinkaarien levitysten alla ei ollut muutakuin ruostetta. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 20, 2011 Author Share Posted January 20, 2011 Koin pikku yllärin tässä kun luin ultra volkkaria siellä komeili ghian kuva kirjeet osiossa. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 26, 2011 Author Share Posted February 26, 2011 Aattelin että jos tipauttaisin yhden ulkonapsun takaa niinpä tiputin koneen, laatikon ja apurungon että pääsin siihen käsiksi. No oli mulla muitakin syitä kunten vuotava loota mikä takia hommaan ryhdyin. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8632.jpg Mutta nyt kun se on tiputettu niin mites tuollaisissa latoissa missä jousisauva tulee kannen läpi niin onko siinä päässä reikä (kuten sellaisissa mitkä ei tule kannen läpi) mistä saa hakattua latan irti sauvasta tai onko se revittävä ulos muilla keinoilla. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8631.jpg EDIT: Pikku sambailu session jälkeen vastaan itse itselleni eli taitaa olla. EDIT 2: Laatan päässä on jonkunsortin suojalevy Quote Link to comment
Tanhis Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 Noniin nyt on homma edistynyt eli jousilattojen puslat on vaihdettu ja yksi ulkonapsu tiputettu. Sitten kävin lootan kimppuun eli mitään tarkkaa öljyn vuotokohtaa ei ollut havaittavissa muutakun selkeä reikä suojaputken tiivisteessä. Eli ei muutakuin vetarit ja muut turhat osat irti ja laatikko pesuun. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8634.jpg Hetken kuumavesi painepesurilla ja gargolinellä leikkimisen jälkeen loota rupesi näyttämään huomattavasi paremmalta. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8635.jpg Pesun jälkeen purin isot sivuposket irti ja katoin että sisäpuolella kaikki näytti kohtuu hyvältä ja ei mitään irtonaista näkyvillä. Ja sen jälkeen posket takaisin paikalleen uusilla paperi tiivisteillä ja paperi tiivisteen molemmille puolille laitoin vielä varmistukseksi locktiden tasotiivistettä. Sitten tein saman myös nokkakappaleen kanssa ja kun unohdin tilata uuden puslan nokkakappalelle niin en sitä sitten vaihtanut ja koska se ei tuntunut mitenkään väljältä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8636.jpg Seuraavaksi vuorossa olisikin sitten lootan sutiminen mustalla maalilla ja suojaputkien asennus uusilla laakereilla. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 13, 2011 Author Share Posted March 13, 2011 Toinen vetarin suojaputki löysi tiensä oikealle paikalle ja eikös se niin ollut että silloin on sopiva määrä tiivisteitä välissä kun suojaputki tulee omalla painollaan ylhäältä alas. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8637.jpg Niin ja tarkoitus olisi siis maalata koko loota kun suojaputket ovat paikoillaan. Sitten heräsi yksi pikku kysymys eli miten päin se takapyörän laakerin alla oleva holkki kuuluu. Näin päin vaihtoehto A (näin päin toisella puolella ainakin oli) Tai sitten näin päin vaihtoehto B (itse ajattelin että se kuuluisi näin päin) Sitten kun kaverin kanssa otettiin lootaa irti niin huomattiin että laatikon päälle on hitsattu suora kaksoispelti joka ei oikein näytä kuuluvan sinne. Mutta sitten taas toisaaltaan se oli hitsattu kiinni pistehitseillä ja toisen pään kulmat oli kantattu ja sitten hitsattu saumalla kiinni koriin. No ajattelin että ei hitto tuollaista ruosteen pesää voi jättää tuonne niin porasin pisteet irti ja revin pellin irti ja alta paljastui "hyvää" hitsausjälkeä. Ja sellaista peltiä joka on varmasti tehtaanjäljiltä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8641.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8642.jpg Onko kenelläkään mitään hajua että voisiko tuo olla joku merkkiliikkeen asentama pelti tai joku loppuvaiheessa tuotantoa asennettu extra pelti joka estäisi esim koneen äänien tulemista kabiiniin. Tai mitä hemmettiä tuollaiset tasaiset pellit tekee tuolla. Sitten toinen hyvä kysymys on että miksi ihmeessä laatikon vierestä on tullut kaksi putkea hattuhyllylle molemmille puolille. Sitä vartein tuonne on siis joskus hitsattu tuollaiset paikat että on saatu niiden putkien reijät umpeen Quote Link to comment
Kharon Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Tuo pyöristys holkissa yleensä nojailee vastaavaan pyöristykseen akselin pykälässä ja pyöristys taas vähentää lovivaikutusta kulmassa merkittävästi, siis lujuustekninen parannus. Mielenkiintoista onkin että miksi tuossa akselissa sellaista ei ole. Mutta pyöristys siis akselin pykälän puolelle. ;) Laturin jousia olen itsekin etsinyt, huonolla menestyksellä. Oma 34-projekti on talvisäilössä, kunnostus alkanee kesällä, kunhan saadaan pikkukarmanniin kone kiinni ja säädettyä. Jarruista pitää aloittaa kun ne ovat liiankin hyvät: Vähän polkaisee niin ei ole yhtään pyörivää pyörää enää. :) Tyhjäkäynnin kanssa on aivan samoja ongelmia vaikka purin ja puhdistin kaasuttimet syksyllä. Pitää ottaa uusiksi heti kun kelit lämpenevät, edellisen kierroksen jäljiltä kaasuttimet toimivat nätisti varttitunnin. Höh. Olit näemmä lisännyt kuvat t34.orgiin, itse onnistuin ylläpitäjen avustuksella liittymään sinne viikko sitten eli aivan hiljattain (tunnuksella kharon8). Selkeästi sekin sivusto oli vuosikausia ilman ylläpitoa, mikään ei toiminut eikä uusia otettu yrityksistä huolimatta. Nyt on uutta ja ahkeraa ylläpitäjää, hyvähyvä. Ps. Milloinkas tulet täällä Etelä-Suomessa käymään? Olisi kiva nähdä muutenkin kuin kuvia foorumilla. :) Quote Link to comment
Jorrma Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Kyllä siellä on tuplapelti ollut jo aikojen alusta, mullakin oli. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 14, 2011 Author Share Posted March 14, 2011 Tuo pyöristys holkissa yleensä nojailee vastaavaan pyöristykseen akselin pykälässä ja pyöristys taas vähentää lovivaikutusta kulmassa merkittävästi, siis lujuustekninen parannus. Mielenkiintoista onkin että miksi tuossa akselissa sellaista ei ole. Mutta pyöristys siis akselin pykälän puolelle. ;) Laturin jousia olen itsekin etsinyt, huonolla menestyksellä. Oma 34-projekti on talvisäilössä, kunnostus alkanee kesällä, kunhan saadaan pikkukarmanniin kone kiinni ja säädettyä. Jarruista pitää aloittaa kun ne ovat liiankin hyvät: Vähän polkaisee niin ei ole yhtään pyörivää pyörää enää. :) Tyhjäkäynnin kanssa on aivan samoja ongelmia vaikka purin ja puhdistin kaasuttimet syksyllä. Pitää ottaa uusiksi heti kun kelit lämpenevät, edellisen kierroksen jäljiltä kaasuttimet toimivat nätisti varttitunnin. Höh. Olit näemmä lisännyt kuvat t34.orgiin, itse onnistuin ylläpitäjen avustuksella liittymään sinne viikko sitten eli aivan hiljattain (tunnuksella kharon8). Selkeästi sekin sivusto oli vuosikausia ilman ylläpitoa, mikään ei toiminut eikä uusia otettu yrityksistä huolimatta. Nyt on uutta ja ahkeraa ylläpitäjää, hyvähyvä. Ps. Milloinkas tulet täällä Etelä-Suomessa käymään? Olisi kiva nähdä muutenkin kuin kuvia foorumilla. :) Ok eli holkki tulee niin kuin sen ajattelinkin kiitokset varmistuksesta. Ja nuo akselit jonka vieressä kuvan otin ei ole ghian akselit niin luulempa että ghiassa varmaankin on oikeanlaiset. Ja tosiaan nuo kolkin tuplakaasarit ovat tosiaan olleet aika murheenkryyni mutta useiden säätökertojen ja synkkaamisisien ja uudelleen rakentamisen jälkeen olen saanut ne toimimaan ihan hyvin. Mutta siinä on vain yksi ongelma ne toimii silloin hyvin kun auto on lämmin ja tosiaan käyntiinlähtö on huonoa mutta se johtuu varmaan siittä että bensa haihtuu kohokammioista kun ei ole niitä bakeliitteja siellä imarin ja kaasarin välissä. Mutta itse olen tyytyväinen tuohon härveliin jo tuollaisenakin että sillä voi ajella ruotsin motari nopeuksia ilman lämpö ongelmia. Ja mitä tuohon t34 orggiin tulee niin itse sain itseni aikoinaan rekisteröityä niin että katsoin moden nickin ja sitten lähetin samballe saman nickin omaavalle kaverille viestiä ja sain itseni rekisteröityä. Ja tosiaan hienoa että sivusto on saatu päivitettyä oli oikein ilo käyttää verrattuna siihen vanhaan verrattuna. Ja millainen ghia itselläsi on. Lähinnä ajattelin että jos se on saman värinen kuin omani niin pitää varmaan ruveta etsimään jotain pinkkiä sotavolkkaria ettei toista samanlaista tule vastaan ;) Ja jarruosat tosiaan ovat hieman kivenalla ja sit kun löytyy niin on yllätys yllätys kalliita mutta sekin on tietty ostajan kukkarosta kiinni mikä on kallista ja mikä halpaa. Ja vai että etelä-suomeen pitäisi tulla käymään. Ja sit tänään sudin vähän maalia lootan pintaan ja sitten se alkaakin olemaan akselikumeja, öljyä ja puslia vaille valmis autoon kiinnitettäväksi. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8643.jpg Sitten luulen että varmaankin hitsaan uudet ääneneristys pellit paikalleen ennen kuin rupean laatikkoa paikalleen nostamaan. Quote Link to comment
Kharon Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 typ34.orgissa on enempikin tarinaa, nickillä kharon8, mutta noin tiivistelmänä että projektikuntoinen Saksasta ostettu -65 -mallinen, ilmeisestikin alunperin seeblau eli L360, maalattu viimeksi pensselillä. :) Se on periaatteessa ajokunnossa mutta jarruletkut ja kaasuttimet tuottavat vaivaa ensi alkuun, sitten jos/kun saa ne toimimaan niin pääsee ihmettelemään kaikkea muuta. Tuossa alla on kuvia viime kesältä, ensimmäiset heti Suomeen tulon jäljiltä ja kesän mittaan napsittuja. Lopuksi talvisäilö ja bugselectalla tehty visio siitä että mitä se voisi olla joskus. :) Sitä ei tiedä kukaan että kauanko se kestää. Muutamasta vuodesta ei puhuta, sitä rajoittaa jo budjetti. http://kharon.suomiforum.com/www/ghia3/ Quote Link to comment
Tanhis Posted March 18, 2011 Author Share Posted March 18, 2011 Niin no kun taas olisi osannut yhdistää nimimerkin ja nimen niin puolet kysymuksistä olisi ollut turhia :) Quote Link to comment
Kharon Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Ei mitään, kysymällä viisastuu. :) Quote Link to comment
Tanhis Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 Eilen sitten hengailin about kokopäivän tallissa koppa kaljaa seurana. Tein päätöksen että en laita niitä äänen vaimennus peltejä sinne lootan päälle kun mulla ei ollut kanttikonetta käytettävissä niin en olisi saanut tehtyä niitä hyvin. Eli tein vain niin että kaavin vanhat alustamassat kuumailmapuhaltimella pois ja sitten pesin pohjan liuottimella. Ja uusi maali pintaan pensselillä, ja tosiaan tässä ei haetakkaan mitään show pintaa kun tätä autoa ei ole sellaiseksi tarkoitettu. Ja sitten tämän operaation jälkeen aloin laittamaan lootaa asennuskuntoon ja rupesin hypistelemään uutta vaihteensiirtäjän puslaa joka oli ala-arvoinen laadultaan koska siinä oli huomattavasti enemmän klappia kun mahdollisesti 45 vuotta ghiassa viihtyneessä puslassa. Eli ei muutakuin massaa vanhan puslan väliin ja takaisin paikalleen. Sitten laitoin uudet suojaputkien kumit ja niidenkin mukana tuleet ruuvit oli laadultaan mielenkiintoiset puhumattakaan muttereista eli nekin kaikki meni vaihtoon. Sitten kumin väliin löin silikonitiivistemassaa että sauma pysyisi kuivana. Sitten laitoin uudet lootankannattimet vielä kiinni. Sitten paketti olikin valmis asennettavaksi autoon ja sekin oli mielenkiintoinen homma tehdä yksin mutta pilipali hallintunkin kanssa tästäkin hommasta selvisi suht helposti. Sitten tein vielä kavereiden painostuksen alaisenä pienen vahvistus täppäyksen kytkin haarukkaan. Ja mietin että pitäisko vielä hitsata vähän lisää. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8645.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8644.jpg Seuraavana olisikin sitten edessä koneen siistimistä eli koneen pellien päälle on tullut maalipölyä joka tarttunut tietty kiinni perkeleesti niin päällipuoliset pellit olisi tarkoitus myllyttää niiltä osin mitä pystyy. Sitten teen samalla perushuollon eli vaihdan tulpat säädän venat ja katon että kaikki muutkin on kunnossa. sitten olen myös harkinnut että jos ottaisi selvää että mikä suojaputki vuotaa ja vaihtaisin sen mutta katto nyt että millaisen innostuksen saan päälle. Quote Link to comment
metake Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Sitten tein vielä kavereiden painostuksen alaisenä pienen vahvistus täppäyksen kytkin haarukkaan. Ja mietin että pitäisko vielä hitsata vähän lisää. Tai sitten luottaa vaan hyvään tuuriin ja mainoslauseisiin niin kuin mäkin tein. Ja ajaa volkkaritapahtumaan 400 km ja 10 km ennen perille pääsyä todeta kytkin haarukan antautuneen. Kone pois, kytkin haarukka pois, hitsausta, haarukka takas ja konekin takas. Kivempi olis ehkä kuitenkin tehdä omassa tallissa ja käyttää aika tapahtumissa vaikka oluen juontiin ja seurusteluun. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 No kaverilla jäi viimevuonna torpin matka väliliin volkkarilla juurikin kyseisestä syystä muutama kilsa ennen satamaa suomessa haarukka sanoi naps. Jos olis kestänyt sen pari kilsaa vielä olisi edessä ollut jo toinen matka torppiin hinaten kaverin autoa. Quote Link to comment
-MITO- Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Joo toi painelaakerin lumpsahdus ärsyttää kyllä eniten. Quote Link to comment
Guest pep Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Joo toi painelaakerin lumpsahdus ärsyttää kyllä eniten. Ei se mitään haittaa... SCC reissussa viime vuonna ensimmäinen lumsahti Porin kohdilla Vaasasta Turkuun mennessä... Laivaan sisälle ja painelaakerin vaihto Tukholman satamassa... uus painelaakeri ja sököksi uudelleen 120km ajon jälkeen... sitten ajeltiinkin loppumatka Gardemoeniin ilman kytkintä :) eli saldona n. 500km ilman kytkintä ja kun Ruotsin tuntee niin ainakin miljoona liikenneympyrää matkalla... Mutta hauskaa oli ja loppu ajasta ei ees oikeen kaivannutkaan kytkintä? syyllinen oli "kierossa" oleva asetelma... Gardemoenin päässä kolmas painelaakeri ja uus asetelma kehiin ja stripille, mutta se onkin jo ihan toinen juttu :) Quote Link to comment
Tanhis Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 Juu kait sitä pitää sitten hitsata vielä enemmän. Sitten löysin kännykästä tälläisen havainnollistavan jousilattojen asennuskuvan. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 15, 2011 Author Share Posted April 15, 2011 Sit olis kg taas käynti ja ajokunnossa mutta bensapumpun vaihdon myötä rupesi käymään huonosti eli luulempa että pitäisi varmaan säätää kaasarit uusiks tai mahdollisesti lisätä pari tiivistettä pumpun alle. Ja sitten sain oikeastaan ekaa kertaa auton pyörilleen kone paikallaan yksi takanapsu laskettuna ja nyt on auto sopivan vaaterissa eli etukeno on menneen kesän juttuja. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8649.jpg Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.