Jump to content

t-34 Der große Karmann 1500S


Recommended Posts

Eiköhän fuckit oo jo aika nähty juttu..

 

Tuollaset renkaat sopis siihen hyvin:

http://www.antiquetyres.com.au/files/imagecache/new-image/files/BFG-Redline-Radial_4.jpg

 

Tai vielä paremmin noi punaraitaset Wide Ovalit:

http://www.antiquetyres.com.au/files/imagecache/new-image/files/Wide-Oval-Line-up_1.jpg

 

Ja tuosta vanteet:

http://www.mooneyesusa.com/assets/img/smw/ghia01.jpg

 

 

Noni nyt tuli hyvä vaihtari, tuollaisia vanteita jossain ihailinkin. Ja kävin kyllä katsomassa oikeiden valkosivujen ja punaraitojen hintojakin jostain mutta jos yhden valkosivun hinnalla saa kierroksen muita niin ei oikein kiinnosta (ulkomailta niitä tietty saa halvemmalla en vain jaksa odotella). Ja sitten noiden valko ja punaraitojen koot ovat aikarajoitetu näissä kapeissa ja matalissa kumeissa.

 

Eihän sinun konetta ja sisustaa tarvii vaihtaa.Heitä ne valkosivut naapurin kuuseen ja mattamustat fukit alle ja tontiin ;)Ähtäreitä löydät kun katot nettiautoon myytävät weeveet.

 

Ajattelin vain kun arvostelin minun autoa ähtäriksi ja sitten postaat linkin minkä takaa löytyy ähtäri. Niin mä olen vähän hämmilläni että pitäisi vaihtaa vanteet sellaisiin mitkä löytyy ähtärin alta että auto ei näyttäisi ähtäriltä :).

Link to comment

Kuinka monessa urheiluautossa on valkosivut, eikö ghia kuitenkin moinen ole aikanaan ollut? Cruiserit sitten erikseen. Ihmeitä ei tarvi tehä että erottuu Rauman katukuvassa T34:lla massasta, oli vanteina vaikka lekaharkot ;O)

Link to comment
Kuinka monessa urheiluautossa on valkosivut, eikö ghia kuitenkin moinen ole aikanaan ollut? Cruiserit sitten erikseen. Ihmeitä ei tarvi tehä että erottuu Rauman katukuvassa T34:lla massasta, oli vanteina vaikka lekaharkot ;O)

http://www.youtube.com/watch?v=EiBNtGSzrp4

Urheiluauto tai mikäs se oli.

 

1961presssetsm.jpg

Ja tehdaskin on jo mainostanut ghiaa valkosivuilla. Eli kyllä sellaiset voi ghiaan laittaa.

 

Juu ja tämähän auto ei koskaan poistu raumalta ;)

Link to comment

Nonii nyt päästiin asiaan alkaa Tanhiskin heräämään vähän kun potkii...eiku tommoset alle ja Mikkeliin...ei mitään valkosivuja hei aikunen mies...mustaa kumia sen pitää olla;);) eiku toheltajan kanssa hieromaan kauppoja..ota pari säkkiä kaljaa mukaan kun meet.

 

Älä nyt kuitenkaan ähtäriin muuta¨¨¨¨

 

 

 

http://kustomcoachwerks.com/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=106564&g2_serialNumber=1

 

Fooks isot fuchsit oliskin sitten ihan eri asia mutta kun esin 5" leveetä 16" fucksia ei ole tainnut possumallistossa pahennin näkynyt.

Link to comment

Juu, ei toinna alkaa isoa jakoa muuttamaan, kun se on muutenkin näissä niin harvinainen. Ja vanne valikoimaa löytyy. Jossain oli muuten just kuva tontitetusta T34:sta noilla AE fuchseilla, oli kyl komee. Mut vanteet oli hifistelty, eli hinkattu noi mustat sekä sorvauksen aiheuttama muotovirhe puolista pois ja sit maalattu uudestaan. Älytön homma, mutta huikee ulkonäköparannus noihin vanteisiin. Sambastahan se löyty:

 

650117.jpg

Link to comment

Valkosivuthan on miljonääriä, ja sellanen piti olla (ainakin melkein) et tollasella aikanaan ajeli!

 

Jotenkin hupaisaa et jonkun vannevalinta aiheuttaa näin suuren myrskyn vesilasissa. Makuja on monia, tyylejä yhtä monta. On itelläkin alla empikopsut vaikka kuinka "isot pojat" niitä mollaileekin. Sattuvat vaan sopimaan autoon parhaiten omasta näkökulmasta, eikä muilla väliä.

 

Antakaa miehen tehdä omanlaistaan eikä mitään virallista totuutta. Täähän on pian ku joku mobilistikeskustelu että mikä sopii auton henkeen ja aikakauteen hoh hoijaa.

Link to comment

Juuh, melkoisen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Jatkossa uudet projektikertomukset palstalla lienee harvassa kun jannut tyrmää rakantajien tyylinäkemykset täysin ja pisteenä iin päälle nimimerkki barn vetaisee jalat alta kommenteillaan:D

 

Niin ja jos sittenkin sanon jotain tästä projektista... mun silmään noi leveet valkosivut ei kyllä isty yhtään, ainakaan noilla vanteilla. muutenhana tuosta auton näköinen näyttäs tulevannn.

Link to comment

Juu, ei keskustella mielipideasioista tällä palstalla, nehän aina vääriä joka tapauksessa. Pelkkiä faktoja pöytään vaan, tai turpa kii. ;o)

 

Eiköhän Timo tiedä mitä haluaa, vaikka toiset mielipiteensä julki tuovatkin. Tuskin se vie hauskuutta pois hänen rakentelustaan. Itse kaipaan ainakin keskustelua omiin projektiketjuihin, tylsää se yksinään jupista.

Link to comment

Juu hyväähän keskustelua tässä on ollut vanteista kunhan pysytään oikeasti asialinjalla eli jos on jotain sanottavaa niin sitten pitää perustella että miksi näin. Ja kummallista ettei ketään enempää kommentoinut vanteita ekalla projektisivulla johon postasin kuvan typ3 selectasta.

 

8276.jpg
Link to comment
Kun mikään ei riitä!

 

http://img139.imageshack.us/img139/4483 ... 361100.jpg

 

Pikkasen olis makee.

 

Onko ketään missään vielä tehnyt variantti t34:sta olen nähnyt varmaan kymmeniä piirrustuksia kyseisestä härvelistä mutta en yhtään valmista.

 

Ja

Mites air evon raderit, jos pitkävedossa natsaa?

 

Ei kyl pahempi vaihtari olis hommata isompia alkuperäisnäköisiä vanteita mutta noissa on sit se hinta ja sopivuus ongelmat. Eli pitäis ruvetä väsäämään isompia lokareita eteen ja kaventamaan keulaa. Mitkä ei sinäänsä olisi pahoja hommia mutta kun auto on jo valmis niin ei niin helppoa enää väsäillä.

Link to comment
Ei voi kaventaa keulaa, eikä tartte. Lokareita joutuu fleiraamaan, jos oikein matalaksi haluaa ja samalla sisäloksuja.

 

Riippuu kyllä vanteen leveydestä. Tuossa en ainakaan huomannut leveyttä.

 

 

Ja mikä estää modatun kuplan akselin asentamisen ghiaan.

Link to comment
Laillisesti akselipainot. Ei ole monen kilon ero, mut väärään suuntaan.

Niin no jos asiaa toltakantilta ajattelee niin voihan aina ostaa valmiin akselin niin silloin ongelma poistuu. Ja eikös katsastusongelma poistu myös omavalmiste akselilla.

Link to comment
Keula tonttiin :)

7cm maavara keulassa ei siis ole tarpeeksi matala

 

Nää... Meidän koogeessa oli 4cm rekisteröintikatsastuksessa. On se kumma kun ei mennyt läpi. =)

 

 

No mulla on käyttiksessä 8cm. Eli keula on hyvä täytyy vaan mennä konttorille eri renkailla mutta jos ottaisi vielä pykälän niin keula olisi sitten 2cm matalempi eli eiköhän toi ole hyvä.

Link to comment

Siis tossa taas tosiaan se että en tosiaan halua vaihtaa pulttijakoa ja adapterit ei tule kysymykseen koska muutenkin tuntuu olevan ahdasta.

 

Moro!

Tanhis käyppä http://www.classicvw.se niin löytyy jonnin verran osia Karmanniin ja muihinkin VW malleihin.

Ruottin taito lähes pakollinen.

Ihan kiva sivusto mutta mutta ei tuolla kyllä paljon t34 osia näkynyt. Itse haaveilen lottovoitosta ja sen jälkeen pistän tilauksen Tänne Ja tuolta saa muuten muihinkin malleihin kaikkea mielenkiintoista ja myös nos osasia. (jos joku on tilaamassa tuolta jotain niin itselläkin olis jotain pientä mitä tarttisin.)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Kävin sitten viimeviikolla tilaamassa mustat kilvetkin eli kait se katsastuskin alkaa pikkuhiljaa häämöttämään lähitulevaisuudessa tilasin auton alkuperäisen tunnarin eli AH-734. Ja nostin myös perää yhden pykälän ylöspäin ja nyt alkaa olemaan sen verran maavaraa että saa ajettua ilman että joku rupeaa saarnaamaan harvinaisen auton tuhoamisesta. Mutta katsoo nyt vaikka kävisis vielä niin että tipautan vielä jossain vaiheessa vähän alaspäin.

Link to comment
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...