Jump to content

Kasten -67: Maalia vähän joka puolella.


Recommended Posts

Eipä tunnettu ennen ferrexiä, miranoolia tai kirjoa. Ja niitä kuitenkin käytetään entisöinnissä suurella ihastuksella.

 

Ei kai kukaan enää maalaa keinohartsilla, saakokaan sellaista enää mistään?

 

Ja voihan sen epoksin peittää jollakin entisointiin paremmin sopivalla huonomalla maalilla.

Link to comment
Guest Toheltaja

Eiks vaan ookin kiva maalattava tommonen pohja :D Silmä kovana joka kantilta kurkkien ettei jäis puolet maalaamatta nurkista ja koteloista... Teline helpottaa kummasti kun maalaa eka toiselta kantilta, sitte veivaa ympäri ja maalaa toiselta kans.

Link to comment

Hienoa nähdä, että jollakin riittää osaaminen ja aika ammattitaitoiseen entisöintiin.

Oikea entisöinti (ei siis se mitä suurin osa ns. museoautomiehistä harrastaa) on moninkertaisesti vaikeampaa kuin oman mielen mukaiseksi tekeminen...

Link to comment

Kiva maalattava tosiaan, on kolosia vaikka kuinka, kyllä siinä ruisku teki useammankin liikkeen. Runkopalkkien päälliset on pakko maalata pensselillä, ruiskulla ei millään ylettynyt saamaan kunnollista pintaa.

 

Parin päivän päästä vedän tuohon vielä toisen kerroksen. Mutta ennen sitä on vuorossa toinen ihana kohde eli konehuone. Jotain käärmeihmistä taas tarvittais...

Link to comment
Ei ole epoksia, eihän sellaista tunnettu vuonna -67... Sävy on aika lähelle oikea..., kiiltoasteen tasoa ei todennettu... ;-)

 

Maalina Brantho Korrux, kiva aine omasta mielestäni. http://www.brantho-korrux.de/3in1_TDe.htm

 

Tätä jotkut käyttää pohjamaalina esimerkiksi hiekkapuhalluksen jälkeen. Tämä tosin on epoksia, eikä saa RAL-sävyissä, joten soveltuu ainostaan pohjalle.

 

t. Mika

Link to comment
Guest Toheltaja

sellasen ruutan ku löytäis missä on suutiosa vaikka 50-100mm taipuisan putken päässä olis melkoisen poikaa. Välillä tosiaan on mahdotonta päästä ylä tai alasäiliö, saati kannusta imevälläkään ihan jokapaikkaan ku pitäs kattoo tarkasti ettei valu, ja toisella silmällä katella ruiskua ja letkuja ettei hiero just maalattuja pintoja :D Siinä vaiheessa viimeistään hiha osuu johonkin...

Link to comment

Konehuoneessakin maaliainetta. Sivujen pahoihin kolosiin ja mm. ilmanottoritililöiden takapintoihin törkin piiitkällä taivutetulla pensselillä. Ennen maalausta konehuone oli osittain hiekkapuhallettu, osittain uusittu peltejä (paljon) sekä nuo sivukoloset hangattu karkealla paperilla sekä käsitelty Fertanilla koko konehuone.

 

Päälle tulee vielä pintamaali jossain vaiheessa.

post-692-13888361384733_thumb.jpg

post-692-13888361385081_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Seuraava vaihe betoninharmaa tavaratilaan, tuosta hiukan vielä himmenee kun kuivaa kunnolla.

 

Kori oli kallistettu pariovien puolelle n 45 astetta, siten pystyi vetämään ruiskulla hallin lattialla seisten, ei tarvinnu astua auton lattialle. Ja loput takaluukun aukosta.

post-692-13888361448676_thumb.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...
Pintamaalia on tarkoituksella himmennetty noin 15% ettei olisi liian kiiltävä.

 

Ahaa, tuo selittikin pienen sameuden. Tuosta voinee päätellä ettei pintaa enää lähdettäne jatkohieromaan/viimeistelemään 2xxx numeroisella hionnalla ja myllytyksellä vaan matkitaan mahdollisimman tarkkaan tehdasjälkeä.

 

Projektikuvien perusteella hienosti tehty!

Link to comment
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...