Virtanen Posted August 23, 2009 Posted August 23, 2009 Vihdoin pohja on saanut ensimmäisen kerroksen iloisen harmaata maalia. Quote
ARTO Posted August 23, 2009 Posted August 23, 2009 Näyttäs paremmin maalatulta kuin tehtaalta lähtiessään! Kunnon kerros/kerroksia epoksia ekana? Quote
ARTO Posted August 23, 2009 Posted August 23, 2009 Jos se on viel maalauksen jäljiltä kostea... muuten ylientisöintiä:) Quote
Virtanen Posted August 23, 2009 Author Posted August 23, 2009 Ei ole epoksia, eihän sellaista tunnettu vuonna -67... Sävy on aika lähelle oikea..., kiiltoasteen tasoa ei todennettu... ;-) Maalina Brantho Korrux, kiva aine omasta mielestäni. http://www.brantho-korrux.de/3in1_TDe.htm Quote
Lasse Posted August 24, 2009 Posted August 24, 2009 Eipä tunnettu ennen ferrexiä, miranoolia tai kirjoa. Ja niitä kuitenkin käytetään entisöinnissä suurella ihastuksella. Ei kai kukaan enää maalaa keinohartsilla, saakokaan sellaista enää mistään? Ja voihan sen epoksin peittää jollakin entisointiin paremmin sopivalla huonomalla maalilla. Quote
Virtanen Posted August 24, 2009 Author Posted August 24, 2009 Tässä ote pohjasta ennen, n. reilu vuosi sitten. Quote
Guest Toheltaja Posted August 24, 2009 Posted August 24, 2009 Eiks vaan ookin kiva maalattava tommonen pohja :D Silmä kovana joka kantilta kurkkien ettei jäis puolet maalaamatta nurkista ja koteloista... Teline helpottaa kummasti kun maalaa eka toiselta kantilta, sitte veivaa ympäri ja maalaa toiselta kans. Quote
Ketsa Posted August 24, 2009 Posted August 24, 2009 Hienoa nähdä, että jollakin riittää osaaminen ja aika ammattitaitoiseen entisöintiin. Oikea entisöinti (ei siis se mitä suurin osa ns. museoautomiehistä harrastaa) on moninkertaisesti vaikeampaa kuin oman mielen mukaiseksi tekeminen... Quote
Virtanen Posted August 24, 2009 Author Posted August 24, 2009 Kiva maalattava tosiaan, on kolosia vaikka kuinka, kyllä siinä ruisku teki useammankin liikkeen. Runkopalkkien päälliset on pakko maalata pensselillä, ruiskulla ei millään ylettynyt saamaan kunnollista pintaa. Parin päivän päästä vedän tuohon vielä toisen kerroksen. Mutta ennen sitä on vuorossa toinen ihana kohde eli konehuone. Jotain käärmeihmistä taas tarvittais... Quote
mikan Posted August 25, 2009 Posted August 25, 2009 Ei ole epoksia, eihän sellaista tunnettu vuonna -67... Sävy on aika lähelle oikea..., kiiltoasteen tasoa ei todennettu... ;-) Maalina Brantho Korrux, kiva aine omasta mielestäni. http://www.brantho-korrux.de/3in1_TDe.htm Tätä jotkut käyttää pohjamaalina esimerkiksi hiekkapuhalluksen jälkeen. Tämä tosin on epoksia, eikä saa RAL-sävyissä, joten soveltuu ainostaan pohjalle. t. Mika Quote
Guest Toheltaja Posted August 26, 2009 Posted August 26, 2009 sellasen ruutan ku löytäis missä on suutiosa vaikka 50-100mm taipuisan putken päässä olis melkoisen poikaa. Välillä tosiaan on mahdotonta päästä ylä tai alasäiliö, saati kannusta imevälläkään ihan jokapaikkaan ku pitäs kattoo tarkasti ettei valu, ja toisella silmällä katella ruiskua ja letkuja ettei hiero just maalattuja pintoja :D Siinä vaiheessa viimeistään hiha osuu johonkin... Quote
Lasse Posted August 26, 2009 Posted August 26, 2009 Silloin epoksin paska on pop, sillä saa sopivasti ohennettuna ihan hyvää pintaa pensselilläkin. Quote
Virtanen Posted September 1, 2009 Author Posted September 1, 2009 Konehuoneessakin maaliainetta. Sivujen pahoihin kolosiin ja mm. ilmanottoritililöiden takapintoihin törkin piiitkällä taivutetulla pensselillä. Ennen maalausta konehuone oli osittain hiekkapuhallettu, osittain uusittu peltejä (paljon) sekä nuo sivukoloset hangattu karkealla paperilla sekä käsitelty Fertanilla koko konehuone. Päälle tulee vielä pintamaali jossain vaiheessa. 1 Quote
Marko Posted September 1, 2009 Posted September 1, 2009 Hienoa katsella ei voi muuta sanoa. Siinä on vaadittu kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa :) Quote
Virtanen Posted September 16, 2009 Author Posted September 16, 2009 Seuraava vaihe betoninharmaa tavaratilaan, tuosta hiukan vielä himmenee kun kuivaa kunnolla. Kori oli kallistettu pariovien puolelle n 45 astetta, siten pystyi vetämään ruiskulla hallin lattialla seisten, ei tarvinnu astua auton lattialle. Ja loput takaluukun aukosta. Quote
Virtanen Posted October 5, 2009 Author Posted October 5, 2009 Nyt on maalia vähän joka puolella. Projekti jää nyt jäähylle kunnes homma alkaa taas tuntua mukavalta. Sen verran rankka oli tuo maalausprojekti kaikkine pohja- ja pintatöineen. Quote
mikan Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 Onko muuten peilin varret aina korin värisiä? t. Mika Quote
Guest Lumipallo Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Kyllä se vaan aina palkitsee kun pinta kiiltää!!!Iso käsi puurtamisesta! Quote
Virtanen Posted October 7, 2009 Author Posted October 7, 2009 Pintamaalia on tarkoituksella himmennetty noin 15% ettei olisi liian kiiltävä. Quote
ARTO Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Pintamaalia on tarkoituksella himmennetty noin 15% ettei olisi liian kiiltävä. Ahaa, tuo selittikin pienen sameuden. Tuosta voinee päätellä ettei pintaa enää lähdettäne jatkohieromaan/viimeistelemään 2xxx numeroisella hionnalla ja myllytyksellä vaan matkitaan mahdollisimman tarkkaan tehdasjälkeä. Projektikuvien perusteella hienosti tehty! Quote
Virtanen Posted April 4, 2012 Author Posted April 4, 2012 Suurin piirtein tuossa, vielä kesken... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.