Guest metyme Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Mielenkiintonen tuo Porschen TwinCam moottori,valmistettu vuosina 55-57,ajettu mm.LeMans,tehot 135hv. Quote Link to comment
mite^ Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Mielenkiintonen tuo Porschen TwinCam moottori,valmistettu vuosina 55-57,ajettu mm.LeMans,tehot 135hv. eikös tuollanen moninokkanen ole suomessakin rakennettu erään jm velhon toimesta. kuplan moottorista ja fiatin kansista muistaakseni? Quote Link to comment
oldis Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Ei varmaan sama pata mutta jotain yhtäläisyyksiä havaittavissa. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Tehtiinhän noita myöhemminkin, 1,6 ja 2,0 litrasina. Wikin mukaan 904:sen koneessa oli jopa 180hp. Kisakunnossa varmaan enemmänkin? Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Yleisemmin tunnettu 4-cam:ina. ;) Makee ääni niistä ainakin lähtee. :) Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Muistanko väärin että museon kuvien koneessa olis voima tuotu nokille sellaisilla välirattailla kampuralta? Hihnaa/ketjua niissä ei ainakaan ollut. Ihan sillä vaan että mitenkä tuossa ylimmän kuvan kohdalla se voima välittyy, jotkut työntötangot näyttäisi menevän (vai ovatko vain öljyn palautusputket?), vai liekö voiman välitys kun vanhassa junassa pyörästä toiseen tangolla :) Samoin miten voima menee nokalta toiselle? Ovat vielä aika kaukana toisistaan, muistan että olisko siinä ollu joku iso väliratas nokkienkin välissä? Näissä on varmaan ollu symmetriset nokkaprofiilit joten pyörimissuunnalla ei ole ollut väliä kunhan ajoitus on ollu kohdallaan? Voi siis olla parillinenkin määrä rattaita välittämässä voimaa? Puavo Quote Link to comment
mikan Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Kaikkee se saksalainen keksii kun on pakko tehdä "twincamtyöntötankoboxeri". t. Mika Quote Link to comment
jnj Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Siellä on "työntötankoputkien" sisällä akselit ja kulmavaihteella pyöritetään nokka-akseleita. Aika tarkka vissiin kasattava ja jos ei ole hammaskosketukset ja välykset ihan kohdillaan, niin ei liene kestävyyskään ihan parhaasta päästä. Hienoja pelejä ne on jo tuohon aikaan rakentaneet. Quote Link to comment
aki Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 ja tästä sitten ostelemaan 4-cam fläkän konttiin... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.