Tanhis Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 On se kyllä ihailtavaa miten kekseliäitä ihmiset on. Samaa tapaa soveltamalla on joku joskus tainnut kiilotella aluvanteiden huuliakin. Quote Link to comment
Barney Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Onko tuo rekisteritunnus vaihtunut alkuperäiseen? Quote Link to comment
jolkkon Posted April 30, 2012 Author Share Posted April 30, 2012 Auto on alunperin Pohjois-Karjalasta eli S-alkuinen. Edellisen edellinen, auton eka, omistaja joskus 80-luvun alussa autoili ko. kärryllä tarinan mukaan paljon Helsingissä ja kuulemma maalaisia sorrettiin liikenteessä niin paljon että hän päätti vaihtaa tsadilaiset kilvet (A-alkuinen). Onko tarina tosi tai edes uskottava, niin sitä ei tiedä kukaan, mutta olen joskus vastaavanlaiseen tapaukseen törmännyt aikaisemminkin. Minä, Pohjois-Karjala nationalistina, luonnollisesti vaihdoin takasin S-kilpiin. Wannabe helsinkiläiseksi minusta ei ole. SAH-316 on auton alkuperäinen tunnus. Quote Link to comment
Kartsa78 Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Ihailtavaa tuo työturvallisuus: suojalasit, kuulosuojaimet, rukkaset, työhaalarit, suojapahvit ja pukkivarmistus autoa tunkattaessa;) Quote Link to comment
tolvana Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Pojjaat tainneet tehdä samalla opetusvideota... Quote Link to comment
Tanhis Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Mutta missä sammutin ja tulityölupa Quote Link to comment
jolkkon Posted April 30, 2012 Author Share Posted April 30, 2012 Sammutin oli nippanappa rajautunut kuvasta. Tulityölupa oli hieman edempänä. Quote Link to comment
Västi Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Taitaa haalareissa olevan firman (nykyään John Deere) nykykäytäntö olevan työturvallisuudessa tuota luokkaa. Quote Link to comment
jolkkon Posted May 15, 2012 Author Share Posted May 15, 2012 Kallea on vaivannut ohjauksen epämääräisyys ja väljyys, vaikka kaikki osat ovat uusia. Töistä ajaessani kotiin se vaivasi minua jo niin paljon, että päätin tehdä asialle jotain. Purin ja tutkin joka nivelen kunnes löysin vian. Hieman noloa edes kertoa, mutta kerronpa kumminkin; apusimpukassa oli vain yksi holkki ja toinen pyöri autotallin hyllyllä. Hieman hankalahan sitä ylimmäistä holkkia on tässä vaiheessa enää vaihtaa, mutta parilla itse tehdyllä työkalulla ja yllättävällä säkällä sain sen tehtyä. Kun akseli on irti niin hommahan vie 15sek, jos ei pidä kiirettä. Nyt oleellisesti pidempään. Koeajo todisti sen että yksi pieni holkki voi tehdä ihmeitä. Ala-asteella sain kerran huolellisuudesta 5. Olisikohan se opettaja ollut sittenkin oikeassa... Quote Link to comment
jolkkon Posted October 7, 2012 Author Share Posted October 7, 2012 Ensimmäinen kesä on takana. Hienosti meni Kallella koko kesä, vaikkakin kilometrimäärä jäi vähäiseksi. Noin 2000km tuli ajettua. Kieltämättä oli aika palkitsevaa kun pitkään ja hartaasti koottu rakkine toimi ihan yli odotusten! Alkukesän pikkusäätöjen jälkeen en tehnyt autolle yhtikäs mitään remppaa. Kalle löysi talvikodin anopin kesämökin vanhasta varastosta. Se on kuiva, kylläkin kylmä, varastorakennus, jossa ilma kiertää. Kallen mahtuminen talliin oli senttipeliä, mutta meni se. Ensi kesälle ei oli vielä suunnitelmia Kallen suhteen...vielä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.