Jump to content

Kalle - Pallisbussi ´73


Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Auto on alunperin Pohjois-Karjalasta eli S-alkuinen. Edellisen edellinen, auton eka, omistaja joskus 80-luvun alussa autoili ko. kärryllä tarinan mukaan paljon Helsingissä ja kuulemma maalaisia sorrettiin liikenteessä niin paljon että hän päätti vaihtaa tsadilaiset kilvet (A-alkuinen). Onko tarina tosi tai edes uskottava, niin sitä ei tiedä kukaan, mutta olen joskus vastaavanlaiseen tapaukseen törmännyt aikaisemminkin.

 

Minä, Pohjois-Karjala nationalistina, luonnollisesti vaihdoin takasin S-kilpiin. Wannabe helsinkiläiseksi minusta ei ole.

SAH-316 on auton alkuperäinen tunnus.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Kallea on vaivannut ohjauksen epämääräisyys ja väljyys, vaikka kaikki osat ovat uusia. Töistä ajaessani kotiin se vaivasi minua jo niin paljon, että päätin tehdä asialle jotain. Purin ja tutkin joka nivelen kunnes löysin vian. Hieman noloa edes kertoa, mutta kerronpa kumminkin; apusimpukassa oli vain yksi holkki ja toinen pyöri autotallin hyllyllä. Hieman hankalahan sitä ylimmäistä holkkia on tässä vaiheessa enää vaihtaa, mutta parilla itse tehdyllä työkalulla ja yllättävällä säkällä sain sen tehtyä. Kun akseli on irti niin hommahan vie 15sek, jos ei pidä kiirettä. Nyt oleellisesti pidempään.

Koeajo todisti sen että yksi pieni holkki voi tehdä ihmeitä.

Ala-asteella sain kerran huolellisuudesta 5. Olisikohan se opettaja ollut sittenkin oikeassa...

Link to comment
  • 4 months later...

Ensimmäinen kesä on takana. Hienosti meni Kallella koko kesä, vaikkakin kilometrimäärä jäi vähäiseksi. Noin 2000km tuli ajettua. Kieltämättä oli aika palkitsevaa kun pitkään ja hartaasti koottu rakkine toimi ihan yli odotusten! Alkukesän pikkusäätöjen jälkeen en tehnyt autolle yhtikäs mitään remppaa.

 

Kalle löysi talvikodin anopin kesämökin vanhasta varastosta. Se on kuiva, kylläkin kylmä, varastorakennus, jossa ilma kiertää. Kallen mahtuminen talliin oli senttipeliä, mutta meni se.

 

Ensi kesälle ei oli vielä suunnitelmia Kallen suhteen...vielä.

 

DSC_0225.JPG

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...