jannu_ha Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Pitäsköhän tämä oma, kohta jo ikuisuusprojektiksi laskettava prokkis laittaa tänne, jos sillä sais uuta voimaa taas tekemisiin :) Eli tämmönen 67 1500 on ollut työn alla pari vuotta jo, hidas eteneminen johtuu suurimmaks osaks siitä ettei talli ole samalla tontilla kuin asumisosoite joten ei ihan joka päivä eikä etes joka viikonloppu pääse rakentelemaan.. Hidasteeksi voi myös lukea muut harrasteet mitä tuolla kuplan rakentelutallilla tai sen läheisyydessä on, mut hiljaa hyvä tulee.. jos tulee.. Alunperin suht hyväkuntoinen pelihän tuo oli, mätävikaa oli ainoastaan takapuskurin kiinnikkeissä, etu sisälokarissa, helmassa ja varapyöräkotelossa. Muuten kyllä hitsattavaa on riittänyt, kun on korjailtu aikaisempia sätöstyksiä. Tällä hetkellä mennään siinä että kopasta raaputeltu massoja ja maaleja pois, pohjalevy on puhallettu ja maalattu POR:lla, akselistot ja kaikki mitä pohjalevyyn nyt kiinni tulee puhallettu ja maalattu, korjaushitsaukset hitsailtu, koppa puhallettu ja maalattu pohjiin sisältä suurimmaksi osaksi.. Seuraavana pitäs ruvea pikkuhiljaa puhaltelemaa koppaa muuten. Luukkuihin ei ole tullut oikeastaan vielä koskettuakaan. Mottiin on tullut myös haalittua palikkaa vähitellen, mutta paljon vielä puuttuu. Tällähetkellä painekotelon, lisäöljypohjan ja surgetank:n läjään hitsaukset menossa, jos kohta pääsis vaikka joutessaan kasaamaan koneesta jonkun näköstä evo1 versiota, edes osittain :) Eli tästä lähdettiin: Quote Link to comment
NordBling Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Onks tää ollu Salon suunnalla aikaisemmin? Quote Link to comment
jannu_ha Posted November 14, 2009 Author Share Posted November 14, 2009 Jaa'a.. vaikee mennäs sanomaan. Mulle tää tuli vaasasta jokunen vuos sitten... Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 noin 5 vuotta sitten oli tuo kyseinen vehje myynnissä täälä Vaasassa. Muistaakseni alkuperäinen 1500 ja isä tehny tyttärelleen tuon auton. Mutta ei päästy kauppoihin koska nuo "levikkeet" ei oikein istunu siskon miehen silmään :) Tämän jälkeen vaihto omistajaa ja muistan että oli varmaan parisen vuotta ympärivuotisessa käytössä täälä enneku hävis katukuvasta. Quote Link to comment
DOODAH Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Jep ja ennen punavalkoseks muuttumista oli pitkään väriltään musta. Olin siihen aikaan tekemässä tuosta kauppoja. Selvis kuitenkin ettei se ollut orggis väri, niin päästin ohi. Onkohan vieläkin niiltä ajoila peräisin oleva valkonen nahka sisuta? Quote Link to comment
jannu_ha Posted November 14, 2009 Author Share Posted November 14, 2009 Ihme ku ei ole tuota mustaa löytyny mistään päin koria.. Näyttäs siltä että tuo on ollut alunperinkin tuollanen punanen mikä kuvassakin on osittain. Nuo levitykset ei tosiaan istu munkaan silmään yhtään ja siinä mahto olla yks syy miks tää projekti käynnistykin :) Uudet astinlaudat on hankittu mut lokarit on edelleen hankintalistalla, mut niillä nyt ei niin kovaa kiirettä vielä olekkaan.. Listasarja olis myös hankintalistalla jotta pääsis sovittelemaan niitä koppaan. Sisusta tosiaan oli valkonen, jakkaroissa on jotain tekoeläimen nahkaa ja ovipahvit on maalattu. Verhoilu menee uusiks ja varastossa oottaa jo ainakin yhdet penkki ehokkaat mitkä pitäs verhoilla.. sisustaa.. Quote Link to comment
DOODAH Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Ihme ku ei ole tuota mustaa löytyny mistään päin koria.. Näyttäs siltä että tuo on ollut alunperinkin tuollanen punanen mikä kuvassakin on osittain. ..yjtähyvin se aikoinaan oli sillä mustallakin maalattu. Kojetaulun takaa löyty sillon orggisväriä. väri muuten oli valkoinen. Penkit näyttää hyvinkin olevan samat edelleen. Onko mustat kilvet? Muistaakseni numero oli 67. Quote Link to comment
jannu_ha Posted November 15, 2009 Author Share Posted November 15, 2009 joo nyt kun tarkemmin rupesin miettimään niin kopan pohja siitä vaihdelaatikon päältä oli valkonen. Muualta ei kyllä ole muuta väriä löytynyt joten ilmeisesti putsattu pellille koko vehje sitten joskus.. Mustat kilvet on mutta tunnus ei ole 67, eikä parit edellisetkään kilvet ole... Auton mukana kyllä tuli joku ostokuitti ja vanhoja jotain olikohan verolappuja missä oli 67 tunnus, olisko peräti ollut VSZ-67??mutta muistaakseni auton valmistenumero ei kyllä täsmänny noihin papereihin... Pitääpä kaivella nuo lappuset joku päivä.. Quote Link to comment
jannu_ha Posted November 25, 2009 Author Share Posted November 25, 2009 Välisäiliö ja lisäöljypohja olis sitten hitsattu läjään. Painekotelo pitäs vielä joku päivä kolvailla jahka kerkeää ja saa loput palaset leikkailtua, imusarjaan laipat on jo hyllyssä, putket pitäs taivuttaa ja suuttimille holkit sorvailla. Tuossa olis tämänhetkinen sovittelukuvatus painekotelosta josta puuttuu vielä pari palasta ja imutorvetkin sojottaa minne sattuu :) Quote Link to comment
jannu_ha Posted February 1, 2010 Author Share Posted February 1, 2010 Tuli taas vietettyä tiivis viikonloppu tallissa ja tällekkin projektille liikeni vähäsen aikaa. Se alkas koppa olla puhtaalla pellillä ja seuraavalla kerralla kunhan taas tallille kerkeää olis tarkotus puhaltaa loput maalit ja ruosteet poikkeen ja vetästä epoksit pintaan. Sittenpä voiskin nostaa kopan väliaikaisesti takas pohjalevylle niin pääsis miettimään tulipellin muutoksia ja kaarien tekoa. Hitaasti etenee tämä projekti, mut etenee kuitenki :) .... Huono muisti kun on niin ei ikinä muista uusia tilannekuvia ottaa. Quote Link to comment
jannu_ha Posted February 10, 2010 Author Share Posted February 10, 2010 Imusarjasta ja painekotelosta näky olevan yks kuva kännykässä ku niitä hitsailin läjään... Eihän nuo saumat nyt mitään ammattilaisen tekemiä ole mutta välttää.. pääasia että on ite tehny ja onhan se hiomakone keksitty jos rupee häiritsemään :D Quote Link to comment
jori Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Haha vaikka mulla ei ole ruiskun kanssa (vielä) mitään tekemistä niin kovin saman malliselta näyttää ku munki tusaukset:), sory oli pakko laittaa... Quote Link to comment
Roope Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Mitenkä muuten vaikuttaa käytökseen tuo kun on suuttimet noin kaukana venttiileistä? Jorinki kone on näköjään kohta kasassa... kyllähän tolla norjaan ja takasi pääsee kesällä :D Quote Link to comment
JaniM Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Sekoittuu ilma paremmin bensan kanssa. Tuotakin on kahta koulukuntaa. Toiset sanoo mahdollisimman lähelle venttiiliä, ja toiset kauemmas. On tietty sit vaara, että pääsee pisaroitumaan sumu. Sit on suuttimissa kans eroa. Löytyy perinteisiä neulalla ja sit on monireikäsuuttimia, mitkä nykyään taitaa olla enimmäkseen autoissa. Quote Link to comment
metake Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Sit on suuttimissa kans eroa. Löytyy perinteisiä neulalla ja sit on monireikäsuuttimia, mitkä nykyään taitaa olla enimmäkseen autoissa. 20 vuotta vanhaan väärän merkkiseen saksalaiseen motronic-ruutalla olevaan autoon vaihdoin vanhojen 1-reikäisten suuttimien tilalle juuri 4-reikäiset. Aivan tajuton ero alaväännössä ja koneen reagoinnissa, ikinä en olis uskonut jos en olis itse kokeillut. Quote Link to comment
mikan Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Keskellä kun on kaasari, niin onhan se suutin silloinkin aika kaukana venasta. :-) t. Mika Quote Link to comment
jannu_ha Posted February 14, 2010 Author Share Posted February 14, 2010 Taas jotain saatu aikaan täälläkin tämän viikonlopun aikana. Tarkotuksena oli puhaltaa koko kopasta loput maalit ja ruosteet pois mutta yllättäin taas hiekat loppu kesken, tuntuu että sitä ei ole ikinä liikaa. No puhalsin sitten sisälokarit ja kopan muuten altapäin ja vetäsin epoksit puhalletuille pinnoille. Ensviikon lopulla pitää varmaan mennä ja puhallella ja maalata loput.. Puhallettua pintaa Epoksia pinnassa Quote Link to comment
jannu_ha Posted February 21, 2010 Author Share Posted February 21, 2010 Taas tuli vietettyä pari kellonympäri -päivää volkkarin kimpussa. Kopan sain puhalleltua loppuun ja tänään suihkin epoksit pintaan.. Vaikka paljon on vielä tekemistä niin tänään tuntu varmaan ekaa kertaa siltä että tää vekotin saattaa vaikka joskus valmistuakkin. Quote Link to comment
jannu_ha Posted February 27, 2010 Author Share Posted February 27, 2010 Yötämyöten tekemiseks taas menee, mutta pitää tehä sillon kun on intoa ja siihen mahollisuus.. Suihkin äsken sisälokareihin ja tuonne korin alaosiin vielä polyuretaanimaalit. Jos sitä lähiaikoina sais pintaväriä samoille seutuville niin vois pohjalevyn pultata kiinni, sais vekottimen pyörilleen kasattua ja pääsis mallailemaan tekniikkaa ja noita turbohiluja konehuoneeseen.. Toiset imusarja/painekotelo hässäkät rakentelin viikolla, molemmille puolille omat painekotelot ja keskelle kaasuläppä, lähinnä sen takia että mahtuvat paremmin paikalleen ja saattas vielä sen coolerinkin jossain vaiheessa saada sovitettua samaan tilaan. Voipipahan sitten kokeilla että huomaako noissa mittään eroa tuohon ensimmäiseen tekeleeseen Turvakaaria vähän kanssa miettiny ja asiasta ollut yhteyksissä neonretron porukkaan.. Huomasin taas tuossa tekemisen lomassa että kalja on hyvää, mutta se nyt ei ole mikään yllätys sinänsä tälleen lauantai-iltana.. Quote Link to comment
jannu_ha Posted March 22, 2010 Author Share Posted March 22, 2010 No nyt olis volkkarissa jo vähän pintaväriä. Ensviikonloppuna arvelin nostaa kopan pohjalevylle ja ruveta miettimään pakosarjan tekoa.. Jotain "vauhtiosiakin" oon saanu aikaseks tehtyä. Tänään veistelin boschin kiinteestä bensanpaineen säätimestä säädettävän mallin, hihnapyörääkin piti vielä vähän sorvissa pyöritellä, lähinnä keventää. Vielä pitää trikkerin kiinnityspulteille kierteet tekasta... Imusarjat vol 2. osasia.. Quote Link to comment
jannu_ha Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 Koppa maanut jo viikon pohjalevyllä, koneen ja laatikon viskasin kanssa paikalleen jotta sain pakosarjat heppailtua kasaan.. Viikolla jos kerkeis tigillä täräyttämään ne kasaan.. Ahdin on kanssa matkalla kotia ja kunhan sen saapi niin rupean ahtoputkia mallailemaan ja miettimään pakoputken vetoa. Kyljestä/sivusta pihalle olis tarkotus .. Kunhan nuo saapi tehtyä niin koppa taas pois pohjalevyltä ja pohjia tekemään.. katotaan nyt malttaako sitä hieroa vai vedänkö väliaikasen "rallivärin" pintaan jotta pääsee tekniikkaa kokeilemaan ja punomaan ilman että tarvii sääliä maalipintaa.. Kaaretkin pitäs tilata, mutta köyhän pitää miettiä sitäkin viimeseen asti. Kuvatus heppaillusta pakosarjasta, pari laippaa pitää vielä käydä ostamassa tuohon.. Quote Link to comment
jannu_ha Posted April 10, 2010 Author Share Posted April 10, 2010 Mitenkäs se menee nyky lakien mukaan että saako katuautossa pakoputken vetästä kuljettajan puolelta sivusta pihalle? Eikös ainakin joskus ennen ollu että putki sai törröttää vain apparin puolelta, mut onko tämä muuttunut?? Quote Link to comment
metake Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 On muuttunu, saa tulla kummalta puolen vaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.