Kaitsu Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 Löytyi sopivan matkan päästä Leningradskaja oblastilta kromaamo, jossa isohkojenkin osien kromaus onnistuu (esim. puskurit). Mutta mikä olisi sopivan pieni, mutta vaativa juniksen korinosa, jonka voisi toimittaa ensin testikappaleeksi - tyyliin, jos siitä kunnialla selviävät, niin muukin pitäisi onnistua? Ja vielä, paljonko suomessa pitää maksaa esim. hieman rupisten etuovien kahvojen uudelleen kromaamisesta? CCCP:n aikoihin naapurissa tehtiin kestävääkin kromia, saa nähdä miten nyt.. Omaan projektiin tavoitteena saada fukseihin nätti pinta. Kaitsu Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 ovenkahvoja, ja lukkomekanismeja, että ikkunoiden salpoja jne. Ne liene riittävän monimuotoisia ja pieniä? Jos hinta on kohdallaan, niin sitten kromaat etuakselin, taka-akseliston ja puskurit, että jarrukamat :D Quote Link to comment
Tuke Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 Sinkkipainevalu kahvan kromaus turussa raution kromaamossa 60e sis.myös painonapin kromauksen sekä kuparoinnin. Muutamassa kromaamossa ovat sanoneet että kovin rupista sinkkipainevaluosaa ei kannata edes yrittää kromata. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 T34 karmannin kahva raution käsittelyn jälkeen. kromit irti ja suuria hionta virheitä ja tehtiiin hyvästä aihiosta. Quote Link to comment
metake Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 http://www.a-kromi.fi/ Tuolla on mies joka jaksaa paneutua asiaan, ainakin kun sille päälle sattuu. Ei tosin kromaa sinkkipainevaluosia, aika harvaa niitä tosin muuallakaan kromaa. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 saa sieltä rautiolta yleensä ihan ok osia. ei valittamista muissa osissa mitä olen siellä teettäny. kahva vaan meni pilalle ja ehkä hivenen turhan kallis paikka. Quote Link to comment
bill Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Kaitsu,Olet ju Narvassa! Oletko kuullut Igor Brokkista (Custom Chrom)? Quote Link to comment
-tipi- Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Mites vanteden uudelleen kromaus, pitääkö kehät irrottaa pulttipelleistä? Kromin poisto elektrolyysillä tjsp. Rokkokohtien korjaus. Kiillotus. Uudelleen kromaus? Quote Link to comment
metake Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Vanteiden kromauksessa suureksi ongelmaksi muodostuu se, että kromi ei halua kulkeutua pieniin koloihin ja rakoihin. Elektrodi joudutaan käytännössä tekemään suunnilleen vanteen muotojen mukaan jotta etäisyys joka paikkaan olis edes suunnilleen sama, muuten kromauksen paksuus vaihtelee suuresti ja esim. juurikin tuon pulttipellin ja kehän nurkka jää kokonaan ilman kromia. Jos taas vanne kootaan hitsaamalla vasta kromauksen jälkeen niin pinnoitus palaa hitsattavasta kohdasta ja ruostuminen alkaa. Voi olla melko arvokasta tehdä elektrodi pelkästään yhden vannesarjan kromausta varten. Quote Link to comment
Kaitsu Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 Vihdoin aikaa päivitellä tätä projektia eteenpäin, eli ensimmäiset kromautukset Pietarissa teetetty ja jälki on omaan aloittelijaharrastelijan silmään hyvää - ei täydellistä, mutta sitä ei haettukaan. Harmi kun ei löydy lähtökohdasta otettua kuvaa enää, mutta kyseessä siis '67 juniksen käsijarrukahva. Auto ollut ajossa viimeksi melkein 30v. sitten ja kahvakin oli siinä kunnossa. Etenkin tuo yläosa oli kauttaaltaan ruosteesta kuopilla. Tässä tämä nyt sitten odottaa, että auto joskus valmistuisi.. Halpahan tämäkään ei (kai?) ollut, työ ja kromaus n. 60e. Jos lähtökohta olisi ollut hyvä, niin kuulemma tonni olisi riittänyt (n.25e). Kromaamossa tehdään pääasiassa laivastolle tilauksia, siksi sieltä löytyy isotkin altaat. Seuraavaksi tarkoitus olisikin katsoa mitä puskureista tulee. Saako kaikkia VW puskureita jo reproina, vai onko jotkut, jotka kannattaisi rahdata Pietariin ja takaisin? Karmannin puskimet tms? Vai kyselenkö jenkkiukoilta? Kaitsu Quote Link to comment
JaniM Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Mun notsi kaipais puskimiin uudet pinnat ja oikaisua. Jos kahden kolmen sadan sisään saa pari nii saa kromata. Uudelleen kromatut 200e/kpl muistaakseni. Rosterisia ei löydy, kait? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Rosterisia ei löydy, kait?Kuplaan löytyy eteen ja myös taakke Quote Link to comment
JaniM Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Gubla ei ole notsi ;)) Quote Link to comment
mikan Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Saako kaikkia VW puskureita jo reproina, vai onko jotkut, jotka kannattaisi rahdata Pietariin ja takaisin? Karmannin puskimet tms? Jotain karmanneja saa ainakin rosterisina. PIMjaPAM. t. Mika Quote Link to comment
Anssi Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Vähän offtopic: Et sattunut kysymään mitä laivasto niissä isoissa altaissa kromauttaa? Quote Link to comment
Geronimo Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Vähän offtopic: Et sattunut kysymään mitä laivasto niissä isoissa altaissa kromauttaa? Sukellusveneitä? :-) Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Mahtuisko koko kuplan koppa altaaseen? ;) Quote Link to comment
Kaitsu Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 Onhan ne tuolla idässä audeja ja ferrareita kromanneet, joten miksei kuplakin mahtuisi.. Mutta kokeillaan nyt ensin notsin puskimilla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.