Guest Kitevesku Posted January 23, 2010 Posted January 23, 2010 Moi! Tarkoitus olisi jälleen kerran maalata mustalla spraymaalilla pakoputkistoa. Mitä tee-se-itse-spraymaalia asiantuntijat suosittelisivat? Vai haenko vain pullon kuumuutta "kestävää" maalia Motonetistä sen kummemmin asiaa ajattelematta, koska ei noissa kuitenkaan mikään pysy? Työn alla on muutama vuotta vanha EMPI:n putkisto. Uusi maksaisi näköjään 149 egee. Terkuin, VESKU Quote
Guest Toheltaja Posted January 23, 2010 Posted January 23, 2010 horna on ollu pysyvää kyllä, mutta siitä aina lähtee sitä alumiinihilppua sormiin ja hihaan jos sattuu koskemaan. Vaikka kuinka paistais :( (tai sitte vaarivainaan perintöhorna 60 luvulta oli jo pilalla) lähes kaikki halpis kilikolit on kyllä lähteny muutaman kuukauden päristelyllä Quote
Guest Posted January 23, 2010 Posted January 23, 2010 hornaa olen kans kokeillut. Samanlaisia kokemuksia kuin ylla. Paremmaksi on osoittautunut POR20 pakosarjamaali. Ei ole spraymuodossa vaan pensselitavaraa, mutta se on niin ohutta etta se tasoittuu kivasti eika pensselijalkia jaa. Sen voi myos ruiskuttaa maaliruiskulla, yhden pakosarjan tein noin ja tuli kylla siisti. Quote
-AP- Posted January 23, 2010 Posted January 23, 2010 Rallikolmosen käärmeenpesä kävi pulverimaalaamossa kevyessä hiekkapuhalluksessa, päälle VHT:n musta spray ja paisto uunissa. Reilun puolen vuoden käytön ja kolmen kisan plus muiden testausten jälkeen (myös talvella) maalaus on edelleen virheetön ja ruosteeton. Auto tietty ei seiso pihalla sateessa, mutta on saanut kuitenkin hiekkaa, vettä, suolaa ja lunta päälleen. Quote
jori Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Yllättävän hyvä oli kans Wurthin oisko ollu SuperSinkki-maali tai vastaava. Putkisto oli tietty ruma ku rullatuoli mut ihan ok pysy kaksi kesää. Siis maali on ruman väristä... Quote
-AP- Posted March 2, 2010 Posted March 2, 2010 Rallikolmosen käärmeenpesä kävi pulverimaalaamossa kevyessä hiekkapuhalluksessa, päälle VHT:n musta spray ja paisto uunissa. Päivitys tähän asiaan - talvikauden kisojen jälkeen kärmes umpiruosteessa eli eipä kestä VHT ainakaan talvikeliä ... Quote
Timo Mäntyharju Posted March 3, 2010 Posted March 3, 2010 Kuumankesto spray kuuman putken päälle. Putki kuumaksi kosaanilla ja sit heti maalaus. Näyn ainakin sain vuonna nakki ja kirves pysymään mopon pakoputken hyvänä pitkään. Quote
-AP- Posted March 25, 2010 Posted March 25, 2010 Onko kokemusta noista myynnissä olevista keraamisella pinnoitteella varustetuista käärmeenpesistä? Kestääkö oikeesti? Myös talvella? Pääsitkö Jan kokeilemaan POR 20:tä myös sateessa ja loskassa? Quote
Guest Posted March 25, 2010 Posted March 25, 2010 Onko kokemusta noista myynnissä olevista keraamisella pinnoitteella varustetuista käärmeenpesistä? Kestääkö oikeesti? Myös talvella? Pääsitkö Jan kokeilemaan POR 20:tä myös sateessa ja loskassa? Ainakin yhden talven kesti hienosti mopon pakoputkessa :) Ei tosin tullu kauhean paljoa kilsoja. Kuplan pakosarjan taisin kans vetaa samalla aineella mutat sen paalle tuli thermotekki, ei nae missa kunnossa maalipinta on. Yksi talvi ajettu. En sattuneesta syysta paase tarkistamaan putken kuntoa... Quote
Guest Kitevesku Posted January 23, 2011 Posted January 23, 2011 Palataan aiheeseen. Motonetin maali kesti lähes koko kesän ja taas oli se aika talvesta, että päätin maalata pöntöt. Tällä kertaa löytyi uusi aine pakosarjalle. Päätin kokeilla, ja voin taas raportoida vuoden kuluttua miten tämä kesti. Ainakin http://www.pintanikkarit.fi myy tällaista grafiittivoidetta (nykyaikainen "hellamusta"), joka sivellään jäykällä pensselillä pakosarjaan, ja muutaman tunnin kuluttua sen voin kiillottaa liinalla. Aineen viskositeetti on erittäin korkea (jäykkää tahnaa), ja se kiillottui nätiksi grafiitin tumman harmaksi. Varmaan helppoa ainetta myös "paikkamaalata". Liberon Grafiittivoide Taotuille ja valurautaisille tuotteille. Esim. antiikin, kamiinoiden, vanhanaikaisten liesilaattojen, vanhojen silitysrautojen, koriste-esineiden, grillisuojusten sekä ulkogrillien pintakäsittelyyn. Suojaa tuhkalta, ruosteelta ja epäpuhtauksilta. Antaa mustanharmaan antiikkisen pinnan. Kestää korkeita lämpötiloja aina 700 asteeseen saakka. Valmistajan speksi: http://www.liberon.fr/gallery_files/sit ... /16543.pdf Linkki tuotesivulle: http://www.pintanikkarit.fi/kauppa/index.php?tid=20 Anyway, kesä taas näyttää myrkyn keston. VESKU Quote
Lasse Posted January 23, 2011 Posted January 23, 2011 Kuis tämmönen: http://www.martelius.com/index.php?id=23 Quote
Mika Heikola Posted January 28, 2011 Posted January 28, 2011 Nuo Marteliuksen tuotteet on kunnollisia. Kannattaa ihan vanhan kaavan mukaan ottaa ja soittaa sinne. Puhuvat suomea ja osaavat asiansa. Osaavat suositella oikeinta tuotetta sinun tarpeisiin. Quote
Lasse Posted January 28, 2011 Posted January 28, 2011 Kiitos, tämä oli hyvä tieto, siinne siis. Noilla hornilla ja kuumankestomaaleilla ei tee autohommissa mitään. Sinkkispray kestää kesän. Sähkösinkki toimii suht ok, ei kaunis, mutta pitää ruosteen kurissa kesäkäytössä. Quote
UltraVW Posted September 28, 2019 Posted September 28, 2019 Onko tähän tullut mitään uusia hyviä kokemuksia eri kilikali tai muita maaleja jotka pysyisi hyvin pakosarjassa Quote
KimmoH Posted September 28, 2019 Posted September 28, 2019 (edited) Tätä uskallan suositella. 20 vuotta sitten ostin purkin ja tällä olen vetänyt siitä lähtien kaikki pakosarjat, imusarjat, lämmönvaihtimet, jne. mitkä kuumassa majailevat. Hiekkapuhallus, maali pensselillä pintaan ja uunissa paisto. Tulee nätti tasainen "valuraudan harmaa" pinta ja kestää. Lupaavat lämmönkestoksi 1400F. Edited September 28, 2019 by KimmoH Quote
Urbantoy Posted September 28, 2019 Posted September 28, 2019 Eihän vaan EU ole puuttunut tuohonkin ku PORrin myynti loppu ainakin Kenpeleen Keisarikunnassa ku viimeks kävin kyselemässä, myyjä ei kyllä eritellyt miks loppu mutta jotain horisi EU määräyksistä Quote
kari kittilä Posted September 28, 2019 Posted September 28, 2019 15 minutes ago, Urbantoy said: Eihän vaan EU ole puuttunut tuohonkin ku PORrin myynti loppu ainakin Kenpeleen Keisarikunnassa ku viimeks kävin kyselemässä, myyjä ei kyllä eritellyt miks loppu mutta jotain horisi EU määräyksistä Tuoltahan tuota saa https://www.mve-online.com/product_info.php/por/factory-manifold-gray-valuraudanharmaa-236-p-759 Quote
Ketsa Posted September 29, 2019 Posted September 29, 2019 Suuri vaara silti, että ei ole samaa ainetta kuin 20 vuotta sitten myyty purkki. Quote
UltraVW Posted September 29, 2019 Posted September 29, 2019 Mites kilikalit? Onko niissä jotain ns.suosikkia. Ei ole oikein uunia missä paistaa pakosarja jos käyttää noita por tuotteita? Ja lämpeekö koko sarja tarpeeksi että, kovettuu joka kohdasta jos vaan laittaa paikalleen ja ajelee, esim.vaimennin? Quote
KimmoH Posted September 30, 2019 Posted September 30, 2019 Itse en ole saanut yhtään kilikalia pysymään kunnolla, yleensä porsii jostain kohtaa jo asennusvaiheessa 😞 Tuo POR15 vaatii mielestäni kyllä uunituksen, tietty jotkut pakosarjat saattaa vielä mennä koneenkin voimin. Omat osat olen paistanut joko varaavassa takassa tai ihan keittiön sähköhellassa (kun rouva on ollut poissa kotoa) 😄 Quote
Marko Posted October 6, 2019 Posted October 6, 2019 On 9/30/2019 at 5:20 AM, UltraVW said: Mites kilikalit? Onko niissä jotain ns.suosikkia. Ei ole oikein uunia missä paistaa pakosarja jos käyttää noita por tuotteita? Ja lämpeekö koko sarja tarpeeksi että, kovettuu joka kohdasta jos vaan laittaa paikalleen ja ajelee, esim.vaimennin? Mä tein joskus oman VHT tuotteilla ja ”paistoin” siten että kuumailmapuhallin töhöttämään putken sisään käyrä kerrallaan. Hyvin toimi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.