Guest Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Pitäis alkaa pikkuhiljaa viemään autoa katastusmiesten tykö ja mietin tässä, että mitä sanovat kun ei kuplaan tule sisälle ilmaa vaikka kuinka kaikkia tuuletus vipuja vääntelee. Eli ikkuna auki on ainoa "ilmastointi" omassa vehkeessä. Ilmeisesti ei ole putket tule eteen asti (vai mistä se ilma sitte tuleekin), kun ei toimi. Ei ole kerennyt katsomaan sen tarkemmin. Eli kysymys oli, vaikuttaako leiman saamiseen? Radio ei myöskään palvoa inahda, mutta se tuskin mihinkään vaikuttaa.? Quote Link to comment
Kape77 Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Käytännössä ei vaikuta. Hylkäyksen mahdollisuuden minimoimiseksi voi tietty laittaa jonkun väliaikaisen sähköpuhaltimen hoitamaan tuulilasin huurteenpoistoa. Quote Link to comment
Guest Wicu Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Ei tule hylsyä tai en ainakaan itse saanut vaikka katastaja tuntuikin olevan melko nihilisti... Kyllä se siinä jotain mutisi että lämpöputket pitäisi olla paikalla että toimisi huurteen poistona... No itellä on nortti ikkunoiden vieres tuulenohjaimet tuulilasiin ja eikä ollut lumimyrkyssä ajossa huurteesta tietoakaan. En tosin itse tiedä miksi omasta on putket pois otettu liekö ollut auswitsi meininkiä ja tupruttanut sinistä hyttiin vai liekö vanhan omistajan laiskuutta tiedä häntä. Mutta jokatapauksessa pitäisi mennä läpi noineen. Quote Link to comment
Guest Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Selvä homma.. Miten ne putket muuten sieltä tulee ja mistä niitä saa? Oisko jollaki vaikka kuvaa heittää miten ne menee. Quote Link to comment
metake Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Huurteenpoistolaite etuikkunalle on tullut pakolliseksi 1.6.1955. Katsastuksen arvosteluperusteissa sanotaan selkeästi, että "Tuulilasi, huurteen poisto. Puuttuu tai ei toimi lainkaan = HYLÄTTY" Quote Link to comment
Guest biblo Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Eiköhän tämäkin ole katsastusasemastakin kiinni. Itsellä ei ollut kuin etujakkarat ja muutenkin puuttui lähes koko sisusta. Raumalla ei ainenkaan sanottu mitään. Quote Link to comment
Guest Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 No ilmeisesti sitten on katsastusmiehestä kiinni ku toisilla menee läpi vaikka ei pitäisi.. Mites onko -72 kuplassa pakkivaloa? Kun itellä on vaan jarruvalo ja vilkut. Quote Link to comment
Guest Wicu Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 No ilmeisesti sitten on katsastusmiehestä kiinni ku toisilla menee läpi vaikka ei pitäisi.. Mites onko -72 kuplassa pakkivaloa? Kun itellä on vaan jarruvalo ja vilkut. Tuohon voin ainakin sanoa varmasti että ei tarvitse. Jos sinulla on peruutus valo sen tulee toimia jos ei ole niin ei tarvitse olla muista mistä vuodesta lähtien se on muuttunut. Velipojan amatsonista maalattiin takalampuista peruutusvalo yli ja leima tuli ;) Quote Link to comment
Guest Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 hah:D No pitää sekin katsoa että onko vai ei. Kuhan Pääsis auton luo katteleen. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Jos sinulla on peruutus valo sen tulee toimia jos ei ole niin ei tarvitse olla muista mistä vuodesta lähtien se on muuttunut. Velipojan amatsonista maalattiin takalampuista peruutusvalo yli ja leima tuli ;) Pulttasin kerran huvikseni pakkivalon puskuriin kun rompemarkkinoilta halvalla sai kuplaan sopivan kiinnikkeen kanssa. Katsastusmies sitten kyselemään että kun ei toimi. Pitäis kuulemma toimia jos on asennettu. Sanoin että johtuu siitä kun johtoa ei ole asennettu. Sittemmin ko. koriste riisuttu pois, mutta ei se katsastusta silloinkaan estänyt. Quote Link to comment
Guest Wicu Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Jos sinulla on peruutus valo sen tulee toimia jos ei ole niin ei tarvitse olla muista mistä vuodesta lähtien se on muuttunut. Velipojan amatsonista maalattiin takalampuista peruutusvalo yli ja leima tuli ;) Pulttasin kerran huvikseni pakkivalon puskuriin kun rompemarkkinoilta halvalla sai kuplaan sopivan kiinnikkeen kanssa. Katsastusmies sitten kyselemään että kun ei toimi. Pitäis kuulemma toimia jos on asennettu. Sanoin että johtuu siitä kun johtoa ei ole asennettu. Sittemmin ko. koriste riisuttu pois, mutta ei se katsastusta silloinkaan estänyt. Juu sulla ollut lunkimpi miäs :) tosiaan jos se on niin tulee toimia mut jos ei ole ni sitä ei vaan ole ois kutina persees et esim kokopunaset takavalot ois sallitut vm84 asti. tai niin sivukorvalla kuulin kun mutisivat mun takalampuista. Quote Link to comment
Guest Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Jos sinulla on peruutus valo sen tulee toimia jos ei ole niin ei tarvitse olla muista mistä vuodesta lähtien se on muuttunut. Velipojan amatsonista maalattiin takalampuista peruutusvalo yli ja leima tuli ;) Pulttasin kerran huvikseni pakkivalon puskuriin kun rompemarkkinoilta halvalla sai kuplaan sopivan kiinnikkeen kanssa. Katsastusmies sitten kyselemään että kun ei toimi. Pitäis kuulemma toimia jos on asennettu. Sanoin että johtuu siitä kun johtoa ei ole asennettu. Sittemmin ko. koriste riisuttu pois, mutta ei se katsastusta silloinkaan estänyt. Juu sulla ollut lunkimpi miäs :) tosiaan jos se on niin tulee toimia mut jos ei ole ni sitä ei vaan ole ois kutina persees et esim kokopunaset takavalot ois sallitut vm84 asti. tai niin sivukorvalla kuulin kun mutisivat mun takalampuista. Juu eipäs tuossa taia olla pakkivaloa. Vakio lamput kyseessä. Pittääpä varsin käyttää katsastusmiehillä tuota. Mikäs on kuplaan soppeli rengas koko? Tuossa on 165/? 15r ja 155/? 15r renkaat. Miten tuon kysymysmerkin tiedon saa selville?:D Quote Link to comment
Guest Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Onko noin iso? Eikös tuo meinaa renkaan korkeutta vai olenko käsittäny väärin? Quote Link to comment
Ketsa Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Eikös kuplaa ole aikoinaan hyväksi mainostettu suurien pyöriensä takia... Quote Link to comment
Guest Wicu Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Onko noin iso? Eikös tuo meinaa renkaan korkeutta vai olenko käsittäny väärin? Kyl se profiili melkonen on ;) ei ole mikää nykyajan hömpötys vehje et pitäs olla kumifliitti päällä ja kuoppasella tiellä tippuu paikat suusta ku ajelee. Tosin kyllä muija huito tänään käsillään pisin hyttiä kun kuppelilla mettätiellä vetelin ^^ Quote Link to comment
Guest Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Eikös kuplaa ole aikoinaan hyväksi mainostettu suurien pyöriensä takia... Kyllähän sitä on:) Mites tuo ees määritellään että onko 80 vai 65? Ei se ainakaan milleissä? vai mistä mitataan? Quote Link to comment
Guest Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Mites on turvavöiden laita? Edessä on kummallekin vyöt, mutta tarviiko taakse olla? Entä tunnistaako kukaan kyseistä radiota? Ei taia olla -72 kuplan alkuperänen? Quote Link to comment
SePi Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Tuo lukema on renkaan profiilin, eli korkeuden ja leveyden suhde. Esimerkiksi vaikkapa 145/85 x 15, mutta kun muita profiileita ei juuri ollu kaupan, niin sitä ei siihen renkaaseenkaan aina edes kirjoitettu. Tosin ihan ennenhän se oli 5.60x15, eli tuumina! Sitten tuli matalaprofiilista volkkariinkin kun mentiin vesijäähdytettyjen pariin. Tavallinen golffi oli 155/85x13, mutta ne jotka halus rehvastella hommas puoli tuumaa leveemmät vanteet ja laitto 175/70x13. Eli ympärysmitta säilyy liki samana ja leveys lisääntyy. Rengas on kumma sekasotku, jossa kulutuspinnan leveys sanotaan milleinä, suhdeluku prosentteina ja sisähalkaisija tuumina. Muistaakseni Michelin yritti takavuosina muuttaa mittoja milleiksi, mutta kansa ei ymmärtäny niitä. Mitähän vianorilla sanottais, jos menisit ostamaan 4350 millisiä renkaita hienoille 1790 milliä leveille vanteillesi? Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Voisivat hieman ihmetellä tarvetta noin isoille renkaille. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Eikö radial renkaan täysiprofiili, jota ilmoiteta, ole juurikin tuo 80. Eli 85 ois korkeaprofiilinen, eikä matala. Quote Link to comment
Guest Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 No sehän selveni kiitos! No meneekös vakiovanteille (4"?) 165 leveät renkaat? Ja mites ne turvavyöt? :) Quote Link to comment
Fileas Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Vyöt on pakolliset 1971 alkaen etupenkeillä. Quote Link to comment
metake Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Rengas on kumma sekasotku, jossa kulutuspinnan leveys sanotaan milleinä, suhdeluku prosentteina ja sisähalkaisija tuumina. Ja sitten on vielä Amerikkalaisten tapa merkitä renkaansa, eli esim. G60-15. Ja millikojakin on erilaisia tapoja ilmoittaa esim. 205-15 tai P205-15, en muista mikä noissa oli erona, taisi olla eri profiili, toinen 80 ja toinen 82.. Ja se miilimetrimerkintä ei muuten tarkoita kulutuspinnan leveyttä, vaan leveyttää kyljestä kylkeen, siis uloimmasta kohdasta. Quote Link to comment
SePi Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Mun numeromuistiin - kuten kohta muuhunkaan muistiin, ei kannata luottaa. Ei kai niitä 85 profiilisia tehty enää kun vyörenkaisiin siirryttiin. 80 - on se peruskoko. Mikähän noiden splitin 5.00/5.25 x 16 renkaiden profiili olis, ne on melkolailla yhtä korkeet kun leveet? Ja tosiaan sivusta sivuun, ei kulutuspinnnan reunasta reunaan... tuolla numeroita lisää: http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php Quote Link to comment
Liina Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Mites on turvavöiden laita? Edessä on kummallekin vyöt, mutta tarviiko taakse olla? Muistelisin, että takana tuli pakolliseksi vuodesta -78. Voin olla väärässäkin, mutta jos omistat -72 vuosimallisen, niin ei mitään pelkoa. Siinä ei varmasti ole takaturvavyöt pakolliset. Quote Link to comment
metake Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Mites on turvavöiden laita? Edessä on kummallekin vyöt, mutta tarviiko taakse olla? Muistelisin, että takana tuli pakolliseksi vuodesta -78. Voin olla väärässäkin. Takaturvavyöt on pakolliset 1.1.1981 alkaen Quote Link to comment
Guest Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Näin aattelinki että ei tarvi niitä alkaa laittaan ainakaan vielä. Lieköhän akku sökö vai laturi kun akku ei kestä kuin muutaman startin. Quote Link to comment
Guest Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Ihtellä kans näytille pitäs täll viikol viiä, mikäli ny jarrut saajaa kuosiin. Niin miten on toi vararengas/täyttöpullo juttu pitääkö olla? Quote Link to comment
-AP- Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Ei tarvita. Kunhan varoituskolmion nostat kyytiin, niin riittää. Quote Link to comment
Guest Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Mitenkäs on noiden tuulilasin pyyhkijöiden laita, kun eivät ala vispaamaan vaikka vivusta vääntää. Sulake mennyt? Auton kun ostin, myyjä vaihto jonku sulakkeen paikkaa ja pyyhkijät toimivat. Missä niille sulake ja mikä muu voisi olla vikana? Quote Link to comment
-MITO- Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Ensiksi kannattaa aloittaa tarkistamalla kuplasi sulakkeet ovatko ne ehjät. Seuraavaksi mitata pyyhkijänmoottorilta tuleeko sinne virtaa kun olet laittanut katkaisijasta pyyhkijät päälle. Quote Link to comment
Guest Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Vuosimallin mukaiset vaatimukset löytyy helposti täältä: Katsastajan käsikirja Quote Link to comment
pantse1 Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Tämä konttiin ja konttorille :D Quote Link to comment
Guest Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Nyt tämmönen tyhmä(?) kysymys tähän väliin.. Toisen puolen etulampusta on parkki palanu. Miten vaihto tapahtuu? Kolme ruuvia edessä, ne irti? Quote Link to comment
Guest Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Nyt tämmönen tyhmä(?) kysymys tähän väliin.. Toisen puolen etulampusta on parkki palanu. Miten vaihto tapahtuu? Kolme ruuvia edessä, ne irti? 1 ruuvi riittää. alhaalla keskellä. ja leimalla vaativat että on huurteenpoisto, töötti ja pissapoika. Quote Link to comment
Guest Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Lähteekös se lampun kehys siitä vetämällä irti kun ruuvin löysää? Tuntu oleva niin jumissa vaikka millä vääntäis. Quote Link to comment
Guest Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Lähteekös se lampun kehys siitä vetämällä irti kun ruuvin löysää? Tuntu oleva niin jumissa vaikka millä vääntäis. mulla ianakin lähtee ku aukasee sen alimman ruuvin/pultin ja nostaa kehystä vähäsen. siel on ylhääl sellanen pieni "väkänen". Quote Link to comment
Guest Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 No nythän se lähtikin juu, kiitosta! Quote Link to comment
Guest Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Tänään vihdoin ja viimein käytin katsastuksessa ja sehän ei ollu ko käyttää! Vajaa 100 kilsaa takana ja toistaseks kaikki ok (lukuunottamatta tyhjäkäyntiä ja ihme rahinaa kun kiihyttää..) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.