Jump to content

Deck Lid Stand Off


Recommended Posts

Ja liikennevaloissa paikallaan seistessä imasee mukavasti kuumaa pakoputken lämmittämää ilmaa moottorin jäähdytysilmaksi..

 

 

Ehkä ne lämpöongelmat kuitenkaan oo suurimmillaan liikennevaloissa seistessä vaan ihan muissa ajotilanteissa!

Link to comment

Testasin Mantorpin reissulla 1800 km.

Ei ritilöitä luukussa, luukku raollaan muuten paitti viimeiset 20 km.

Lämpötilaero noin 10 astetta.

Eli toimii tuo.

 

Suunnitteilla tehdä ilmareiät rekisterikilven taakse.

 

-Tuomas

Link to comment
Suunnitteilla tehdä ilmareiät rekisterikilven taakse.

 

-Tuomas

 

Funtsinut myös tuota vaihtoehtoa...

 

Mutta tällä luukun raottamisella mennään tämä kesä, katsotaan päivittyykö tuo harmaan luukku noilla reilläkin...

Link to comment

Avaa juniksesta yläreuna eli saranat ulospäin tyylin kuplan cool air kit.

Häviää lämmin ilma aika hyvin veke, jos vaikka pysähtyy.

Mittaustuloksia ei ole, muutakuin näppituntumalla.

 

Helppohan se on mitata. Lainaat mamman kinkkumittarin ja tökkäät öljytikun paikalle ja alat mittaileen, sekä ajeleen luukku levällään tahi kiinni.

Link to comment
Guest Jussinbussi

Joo kyllä mä joskus niitä mittailinkin ja matka-ajossa pysy muistaakseni noin 90-100 asteen nurkilla. Harmi vaan kun tässä zinkka mittarissa on niin pirun lyhyt ja ohut johto. Lienee paha jatkaa menestyksekkäästi.

Muutenhan se tikku menis täysin öljytikusta, on saman pituinen ja paksunen.

Link to comment
Guest mirri72

itellä öljynlämmöt max 80 ..takaluukku lasikuituinen siiveke malli jossa ei tuuletusreikiä ja normisti asennettu eli ei raollaan ..autossa keulalla kuuleri ja auton pohjaa mukaillen menee kuulerille metalli putkea pitkin keulalle ,moottorilta pätkät hydrauli letkua noihin putkiin ja keulalla asennusta helpottaen sama homma loppupätkä kuulerille letkuilla...ei ole vielä ainakaan tarvinnut lisä jäähdytystä

Link to comment

Mantorpin reissulla pari viikkoa sitten mennessä luukku oli kiinni, öljynlämmöt VDO:n mittatikkuanturin mukaan max. 115 C. Takasin tullessa koko luukku oli pois ja lämmöt 105. Sää oli suunnilleen samanlainen, tullessa ehkä jopa lämpimämpi. Auto siis tässä -66 Junispaku melkein vakiolla (käärmeenpesäputki) 1600cc koneella ja nopeus siinä 85-95 km/h paikkeilla.

Link to comment
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...