Jump to content

Deck Lid Stand Off


Recommended Posts

Guest Jari82
Posted

Itselläni on tuollainen oma tekele, mutta ei ole vielä kokemuksia onko hyötyä vaiko ei. Joku tehnyt sen varmaan joskus -90 luvulla.

Posted

Mulla tolleen raottamalla laski öljynlämmöt viitisen astetta. Moottoriluukussa ei ollu ritilöitä.

Posted

Auttoi ovaalissa 69x90.5 kone ja W110, tupladellut. Ei ollu noinkaan paljon auki. Ei siis ritiloita konepellissa.

Posted

Ja liikennevaloissa paikallaan seistessä imasee mukavasti kuumaa pakoputken lämmittämää ilmaa moottorin jäähdytysilmaksi..

Posted
Ja liikennevaloissa paikallaan seistessä imasee mukavasti kuumaa pakoputken lämmittämää ilmaa moottorin jäähdytysilmaksi..

 

 

Ehkä ne lämpöongelmat kuitenkaan oo suurimmillaan liikennevaloissa seistessä vaan ihan muissa ajotilanteissa!

Posted

Testasin Mantorpin reissulla 1800 km.

Ei ritilöitä luukussa, luukku raollaan muuten paitti viimeiset 20 km.

Lämpötilaero noin 10 astetta.

Eli toimii tuo.

 

Suunnitteilla tehdä ilmareiät rekisterikilven taakse.

 

-Tuomas

Posted
Suunnitteilla tehdä ilmareiät rekisterikilven taakse.

 

-Tuomas

 

Funtsinut myös tuota vaihtoehtoa...

 

Mutta tällä luukun raottamisella mennään tämä kesä, katsotaan päivittyykö tuo harmaan luukku noilla reilläkin...

Guest Jussinbussi
Posted

Mikäs mörkökone moista vaatii?

 

OT. Onkos kakkostyypeistä moisia kokemuksia pellin raottelusta?

Kukaan mitannu lämpöjä?

Posted

Avaa juniksesta yläreuna eli saranat ulospäin tyylin kuplan cool air kit.

Häviää lämmin ilma aika hyvin veke, jos vaikka pysähtyy.

Mittaustuloksia ei ole, muutakuin näppituntumalla.

 

Helppohan se on mitata. Lainaat mamman kinkkumittarin ja tökkäät öljytikun paikalle ja alat mittaileen, sekä ajeleen luukku levällään tahi kiinni.

Guest Jussinbussi
Posted

Joo kyllä mä joskus niitä mittailinkin ja matka-ajossa pysy muistaakseni noin 90-100 asteen nurkilla. Harmi vaan kun tässä zinkka mittarissa on niin pirun lyhyt ja ohut johto. Lienee paha jatkaa menestyksekkäästi.

Muutenhan se tikku menis täysin öljytikusta, on saman pituinen ja paksunen.

Posted

Meiän mittarissa liitin johdon päässä. Siihen vaan jatko väliin.

Ja kyllhän tuon varmaan pystyy jatkaa. Poikki vaan ja jatkoa väliin.

Guest mirri72
Posted

itellä öljynlämmöt max 80 ..takaluukku lasikuituinen siiveke malli jossa ei tuuletusreikiä ja normisti asennettu eli ei raollaan ..autossa keulalla kuuleri ja auton pohjaa mukaillen menee kuulerille metalli putkea pitkin keulalle ,moottorilta pätkät hydrauli letkua noihin putkiin ja keulalla asennusta helpottaen sama homma loppupätkä kuulerille letkuilla...ei ole vielä ainakaan tarvinnut lisä jäähdytystä

Posted

Mantorpin reissulla pari viikkoa sitten mennessä luukku oli kiinni, öljynlämmöt VDO:n mittatikkuanturin mukaan max. 115 C. Takasin tullessa koko luukku oli pois ja lämmöt 105. Sää oli suunnilleen samanlainen, tullessa ehkä jopa lämpimämpi. Auto siis tässä -66 Junispaku melkein vakiolla (käärmeenpesäputki) 1600cc koneella ja nopeus siinä 85-95 km/h paikkeilla.

  • 10 months later...
Posted

Mikäs on konsensus raotanko luukkua vain yläpäästä vai myös alapäästä?

 

Mites konehuoneessa ilma liikkuu jos luukku on myös alapäästä raollaan? Vesikone niin jäähdyttimen ilmankierto ongelmia ei ole

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...