NO H2O Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Kysymys: Tekeekö tuommoisella mitään? Auttaako jäähtymiseen vai ei? Quote Link to comment
Guest Jari82 Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Itselläni on tuollainen oma tekele, mutta ei ole vielä kokemuksia onko hyötyä vaiko ei. Joku tehnyt sen varmaan joskus -90 luvulla. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Mulla tolleen raottamalla laski öljynlämmöt viitisen astetta. Moottoriluukussa ei ollu ritilöitä. Quote Link to comment
Guest Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Auttoi ovaalissa 69x90.5 kone ja W110, tupladellut. Ei ollu noinkaan paljon auki. Ei siis ritiloita konepellissa. Quote Link to comment
metake Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Ja liikennevaloissa paikallaan seistessä imasee mukavasti kuumaa pakoputken lämmittämää ilmaa moottorin jäähdytysilmaksi.. Quote Link to comment
ARTO Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Ja liikennevaloissa paikallaan seistessä imasee mukavasti kuumaa pakoputken lämmittämää ilmaa moottorin jäähdytysilmaksi.. Ehkä ne lämpöongelmat kuitenkaan oo suurimmillaan liikennevaloissa seistessä vaan ihan muissa ajotilanteissa! Quote Link to comment
tmm Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Testasin Mantorpin reissulla 1800 km. Ei ritilöitä luukussa, luukku raollaan muuten paitti viimeiset 20 km. Lämpötilaero noin 10 astetta. Eli toimii tuo. Suunnitteilla tehdä ilmareiät rekisterikilven taakse. -Tuomas Quote Link to comment
NO H2O Posted June 23, 2010 Author Share Posted June 23, 2010 Suunnitteilla tehdä ilmareiät rekisterikilven taakse. -Tuomas Funtsinut myös tuota vaihtoehtoa... Mutta tällä luukun raottamisella mennään tämä kesä, katsotaan päivittyykö tuo harmaan luukku noilla reilläkin... Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Mikäs mörkökone moista vaatii? OT. Onkos kakkostyypeistä moisia kokemuksia pellin raottelusta? Kukaan mitannu lämpöjä? Quote Link to comment
JaniM Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Avaa juniksesta yläreuna eli saranat ulospäin tyylin kuplan cool air kit. Häviää lämmin ilma aika hyvin veke, jos vaikka pysähtyy. Mittaustuloksia ei ole, muutakuin näppituntumalla. Helppohan se on mitata. Lainaat mamman kinkkumittarin ja tökkäät öljytikun paikalle ja alat mittaileen, sekä ajeleen luukku levällään tahi kiinni. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Joo kyllä mä joskus niitä mittailinkin ja matka-ajossa pysy muistaakseni noin 90-100 asteen nurkilla. Harmi vaan kun tässä zinkka mittarissa on niin pirun lyhyt ja ohut johto. Lienee paha jatkaa menestyksekkäästi. Muutenhan se tikku menis täysin öljytikusta, on saman pituinen ja paksunen. Quote Link to comment
JaniM Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Meiän mittarissa liitin johdon päässä. Siihen vaan jatko väliin. Ja kyllhän tuon varmaan pystyy jatkaa. Poikki vaan ja jatkoa väliin. Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 itellä öljynlämmöt max 80 ..takaluukku lasikuituinen siiveke malli jossa ei tuuletusreikiä ja normisti asennettu eli ei raollaan ..autossa keulalla kuuleri ja auton pohjaa mukaillen menee kuulerille metalli putkea pitkin keulalle ,moottorilta pätkät hydrauli letkua noihin putkiin ja keulalla asennusta helpottaen sama homma loppupätkä kuulerille letkuilla...ei ole vielä ainakaan tarvinnut lisä jäähdytystä Quote Link to comment
ozone Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Mantorpin reissulla pari viikkoa sitten mennessä luukku oli kiinni, öljynlämmöt VDO:n mittatikkuanturin mukaan max. 115 C. Takasin tullessa koko luukku oli pois ja lämmöt 105. Sää oli suunnilleen samanlainen, tullessa ehkä jopa lämpimämpi. Auto siis tässä -66 Junispaku melkein vakiolla (käärmeenpesäputki) 1600cc koneella ja nopeus siinä 85-95 km/h paikkeilla. Quote Link to comment
masajee Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Mulla oli kanssa pakussa langallinen kinkkumittari, missä oli ihan normaali plugiliitin johon oli helppo tehdä jatkopiuha, mutta seuraavaksi voisi kokeilla langatonta versiota: http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =147889652 Quote Link to comment
pipo_esa Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Mikäs on konsensus raotanko luukkua vain yläpäästä vai myös alapäästä? Mites konehuoneessa ilma liikkuu jos luukku on myös alapäästä raollaan? Vesikone niin jäähdyttimen ilmankierto ongelmia ei ole Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.