hyeena Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Eiköhän auto kaipaa oman ketjun - sen verran paljon varmasti tulee asiaa tämänkin rouvan kohdalla. Tekemistä on tietysti just niin paljon kuin viihtii, sekä kosmeettista että teknistä. Varustelu oli jo vimmassa vauhdissa muunmuassa heinäkuun lopulle sijoittuvaa Via Baltica reissua ajatellen. Homma tyssähti, kun vääntövarsitunneli/putki napsahti molemmista päistä poikki ja irtosivat runkopalkista juhannusaattona. Runkopalkkia oli ks. alueella korjattu aiemmin mikä sai varmaankin aikaan tuon vääntövarsiputken muhimisen ja rauhassa ruostumisen. Nyt etsin kovasti tuota takaosastoa (vääntövarsitunneli kokonaisuudessaan) joko vastaavasta varhaispalliksesta tai soveltaen sitten laajemmin myöhäispalliksesta. Jopa rullaava luovutusauto saattaisi kiinnostaa. Miten autoa pitää tukea jos tuo vääntövarsiputki irroitetaan runkopalkista ja vaihdelaatikon kiinnikkeestä? Pitääkö vaihdelaatikkoa myös kannatella? Mikään manuaali ei tähän mennessä ole moisiin ottanut kantaa. Ei restaurointikirjat eikä korjausoppaat. Quote Link to comment
Jorrma Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Tähän olis voinu laittaa vähän jotain historiaa, mistä, milloin, jne. kyseinen värkki sulle tullu? Quote Link to comment
-tipi- Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5465-71-campingwagen/ 1 Quote Link to comment
hyeena Posted July 7, 2010 Author Share Posted July 7, 2010 Henkilömäärä on muutettu nyt 1+7 ja pitäisi miettiä järkevät istumapaikat taakse. Normaali rivissä istuminen (3+3+2) ei tunnu oikein toimivan nostokaton kanssa. Olisikohan kuskin taakse reunalle kaksi nenää liukuovea kohti kapealla penkillä ja taittuva jakkara välittömästi liukuoven viereen. Quote Link to comment
Jorrma Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Faija on turaillu tätä ehjäksi, alkaa olla kohta mädät poisteltu. Sitten vain kittiä kylkiin ja väriä pintaan. Olis varmaan kannattanu mädät poistaa eikä turata? Quote Link to comment
hyeena Posted July 8, 2010 Author Share Posted July 8, 2010 Toi kohta oli vanhempi korjaus ja pahuus piilossa. Ruma muttei vaikuttanut heikolta. Katsastin auton päivää ennen hasardia eikä sielläkään huomattu moittia (harvoin muuten yksi katsastaa ja kaksi virkamiestä juo vieressä kahvia jutellen autosta). No muutoskatsastus mutta silti. Quote Link to comment
jolkkon Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Oletko ollut katsastusviranomaisiin asiasta yhteydessä ja kysellyt mikä on katsastuksen suuri ajatus jos tälläisiä paikkoja ei huomata? Joissain tapauksissa auton omistaja on saanut korvauksia huolimattomasti tehdystä katsastuksesta. Quote Link to comment
hyeena Posted July 8, 2010 Author Share Posted July 8, 2010 Trafille pistin viestiä. Lupasivat ottaa yhteyttä, mutta varmaan lomakausi heilläkin. Ai, kuuluuko 90€ hintaan vastuu tehdystä tarkastuksesta :) Quote Link to comment
jolkkon Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Tässä vähän esimerkkiä kuinka löydään nyrkki pöytään. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/8379-linda-eli-72-pallis/ Quote Link to comment
aki Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Minusta on hieman outoa, että tällä palstalla ensin itketään kun joku paukkulankaviritys ei mene läpi, valot on liian alhaalla, vwaunu ei mene leimasta vaikka on vaan 'vähän' ruostetta. Toisaalta taas esitellään tapoja ja jaetaan vinkkejä miten sääntöjä voi kiertää. Pitäisikö nyt kuitenkin ottaa vaan se järki käteen ja miettiä asiaa hieman pidemmällä aikavälillä: Tuo em. käytös ei mitenkään tule helpottamaan kenenkään autoharrastusta jatkuessaan vaan päinvastoin. Suorat virheet ammatinharjoittamisessa, myös katsastuksessa, tulee toki selvittää. Syy virheisiin voi myös inhimillinen: Eipä tässäkään tapauksessa asiaan perehtyneet harrastajat ole huomanneet ko. ongelmaa joten onko ihan valtavan suuri ihme ettei katsastuksessakaan sitä huomata. Eli auto on vanha, siinä on mätävikaa ja se pitää korjata. Vaatii käsien likaamista, ei näppäimistön hakkaamista tai syyllisten etsintää, katsastusmies ei tule sitä autoa hitsaamaan kuntoon. Ei herneitä kiitos! Oletko ollut katsastusviranomaisiin asiasta yhteydessä ja kysellyt mikä on katsastuksen suuri ajatus jos tälläisiä paikkoja ei huomata? Joissain tapauksissa auton omistaja on saanut korvauksia huolimattomasti tehdystä katsastuksesta. Quote Link to comment
jolkkon Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Olen samaa mieltä että turha itkeminen on turhaa, mutta minusta auton runko tai rungon osat ei saa hajota katsatusta seuraavana päivänä. Eli itse luokittelen tuon katsastuksen huolimattomasti tehdyksi. Jos joku katsuri ei huomaa toimimatonta peruutusvaloa niin mitä väliä, mutta jarrut ja runko ovat tärkeät! Quote Link to comment
aki Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Olen samaa mieltä, kantavat rakenteet ja jarrut ovat tärkeitä ja niiden tulee kunnossa. Tässä tapauksessa rakenteet olisivat voineet mennä poikki myös päivää ennen, viime kesänä tai vasta ensi vuonna. Jos vika on peitetty huonolla korjauksella (kuten tuolla ylempänä on todettu) niin sitä on lähes mahdoton huomata päälle purkamatta ensin rakennetta. Vastuu näistä on myös auton omistajalla vaikka katsastuksessa näitä tarkastetaankin. Olen samaa mieltä että turha itkeminen on turhaa, mutta minusta auton runko tai rungon osat ei saa hajota katsatusta seuraavana päivänä. Eli itse luokittelen tuon katsastuksen huolimattomasti tehdyksi. Jos joku katsuri ei huomaa toimimatonta peruutusvaloa niin mitä väliä, mutta jarrut ja runko ovat tärkeät! Quote Link to comment
hyeena Posted July 8, 2010 Author Share Posted July 8, 2010 Vakuutusyhtiötä ainakin kiinnostaa katsastuksen laatu. Nämä asioita erikseen. Quote Link to comment
metake Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 EU tasollahan on väännetty kättä siitä mitä korjauksia auton omistaja saa itse autoonsa tehdä ja mitä ei saa, Suomi onneksi yhtenä maana on näille vaatimuksille esittänyt vastustusta, mutta ei ole pitkä aika siitä kun julkisuuteen nousi esitys että mm. jarrujen ja alustan osien korjaaminen/vaihtaminen yksityisiltä tulisi kielletyksi, ainoastaan valtuutetut korjaamot saisivat tehdä em. töitä, ja katsastukseen niistä tietysti vaaditaan todistus työn suorittajasta, kuten on raskaankaluston paineilmajarrujen kohdalla. Mitä enemmän viranomaisten toimista napistaan ja haetaan korvauksia, sitä lähempänä on päivä jolloin renkaanvaihtoakaan ei saa enää itse suorittaa. En silti ole sitä mieltä etteikö viranomaisilla pitäisi olla vastuuta tekemistään töistään, mutta viranomaisilla on ikävä tapa hoitaa asiat raskaimman kautta, eli kielletään se mikä aiheuttaa ongelmia. Quote Link to comment
Marko Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 kuten on raskaankaluston paineilmajarrujen kohdalla. Oon ottanut hylyn kuorkin jarruista ja korjauksen jälkeen menny uusintaan niin ei tollasia ole koskaa kyselty että missä ne on korjattu. Riittää kun mittari antaa oikeet lukemat ja auto on ollut viel raskaampi jossa jarrutasapaino ei saa heittää kun tietyn prosentin etu ja takajarrujen välillä. Vai onko tämä nyt ihan hiljattain muuttunut. Quote Link to comment
metake Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Kirjoitin hivenen epäselvästi, tarkoitus oli kertoa, että tulevaisuudessa mahdollisesti ruvetaan kyselemään että kuka minkäkin korjauksen on suorittanut. Paineilmajarrujen korjauksesta tarkoitin ainoastaan että se on jo nyt luvanvaraista työtä ja sitä ei itse saa tehdä, kuten monia muitakaan raskaan kaluston korjaustöitä. Tositteita työn tekijästä ei vielä mun käsitykseni mukaan vaadita? Tuolla lista hyväksytyistä korjaamoista ja muuta tietoa: http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... rjaamot+2/ Quote Link to comment
Mikko Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Toi kohta oli vanhempi korjaus ja pahuus piilossa. Ruma muttei vaikuttanut heikolta. Katsastin auton päivää ennen hasardia eikä sielläkään huomattu moittia (harvoin muuten yksi katsastaa ja kaksi virkamiestä juo vieressä kahvia jutellen autosta). No muutoskatsastus mutta silti. Kaikkien mielestä asiallisesti tehty korjaus kantavassa rakenteessa jota katsarin ei tarvitse huomioida? Quote Link to comment
Marko Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Eikös tuolla lue että se on ollut muutoskatsastus joka on tehty hiljattain, ei siinä yleensä tutkita kun se asia joka halutaan muuttaa eli sitä katsuria on turha syyttää. Mutta se joka on tehnyt edellisen vuosikatsastuksen on ryssiny melko pahasti jos ei tollasta oo tarkemmin kattonut ja koputellut. Mielenkiintoista ois tietää kuka on se tunari joka tollasen korjauksen on tehnyt, jos ei tollasen kunnolliseen korjaamiseen taito riitä niin ois syytä viedä sellaselle joka osaa. Melko edesvastuutonta laittaa tollanen kiertoon. Quote Link to comment
aki Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Jösses - tota pitäisi kai käsitellä lähinnä (huonona) tilataiteena, korjaus se ei ainakaan ole. Kaikkien mielestä asiallisesti tehty korjaus kantavassa rakenteessa jota katsarin ei tarvitse huomioida? Quote Link to comment
PZQ Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Eikös tuolla lue että se on ollut muutoskatsastus joka on tehty hiljattain, ei siinä yleensä tutkita kun se asia joka halutaan muuttaa eli sitä katsuria on turha syyttää. Mutta se joka on tehnyt edellisen vuosikatsastuksen on ryssiny melko pahasti jos ei tollasta oo tarkemmin kattonut ja koputellut. Mielenkiintoista ois tietää kuka on se tunari joka tollasen korjauksen on tehnyt, jos ei tollasen kunnolliseen korjaamiseen taito riitä niin ois syytä viedä sellaselle joka osaa. Melko edesvastuutonta laittaa tollanen kiertoon. Täysin samaa mieltä! Itte korjannu vuoden vapaat saman tyylistä rytöä ja enpä ole keksinyt ketä (viranomaista) siitä voisi syyttää... Välillä tuntunut edellisen "korjauksia" purkaessa että, pitäisi tosissaan lailla kieltää autojen hitsaaminen:) Quote Link to comment
hyeena Posted July 14, 2010 Author Share Posted July 14, 2010 Trafi soitteli. 3kk on valituksen aikaraja ruostevaurioissa joihin ottavat kantaa. Tässä vuosikatsastuksesta on jo reippaasti. Huomautus meni epävirallisena asemalle. Näillä kun oli jo muutama huomautus entisestään. Olin kerennyt aloittaan korjausta, joten eivät tee tarkastusta väärin hitsatuista paikoista (kuvien perusteella totesivat, mutta eivät riitä etiäpäin). Rupesin löysäämään kytkinvaijeria polkimen päästä ja mätää löytyi sieltäkin kuskin puolelta. Mikä on hellävaraisin keino saada pohja massoista ja rasvoista? Perinteisessä hiekkapuhalluksessa lähtee kuitenkin melko paljon paksuutta ja venyy pelti. Quote Link to comment
Jorrma Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Soodalla, netti täynnä palvelun tarjoajia. http://www.nordblast.com/index.html?n=15765&Autot http://www.soodapuhallus.fi/ Quote Link to comment
-AP- Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Toivotaan nyt, että katsastajat ottavat asiasta opikseen eivätkä enää hyväksy ratsupaikkoja ja pikakorjauksia, vaan vaativat priimajälkeä, kauniita korjauksia ja mielellään vielä ammattitaitoisen korjaamon todistuksen siitä, että korjaus vastaa alkuperäistä lujuutta. Hyvä, että veit ongelman viranomaisen tietoon, osaavatpa kiristää korjausvaatimuksia niin, ettei vastaavaa enää tapahdu. Quote Link to comment
hyeena Posted July 14, 2010 Author Share Posted July 14, 2010 En ole oikeasti varma oliko tämä sarkasmia :) mutta moni auto, varsinkin vanhat käyttöautot ja ns. kakkosautot / äitinaisten kauppakassit toivois olevan edes turvallisia. Harrastaja tietää heikot kohdat ja elää niiden mukaan. Kaikessa seuraa vastuu vaikka autoissa tuon kantaminen onkin kallista. Olisiko Amerikan malliin jarrut, valot ja päästöt ok = leima sitten parempi? Puhuttiin katsastustarkastajan kanssa tovi ihan yleisesti näistä seikoista ja hänen mukaansa mitä huonompi maine konttorilla, sitä pitempi jono. Vaikutti muuten hyvin asialliselta ja todellisuudentajuiselta ihmiseltä. Ei tarvi menettää yöunia etteikö se -91 Fiat meniskään läpi jatkossakin. Luulen että meidän autokanta tulisi Suomessa päivittyä ennen katsastusta. Onko kellään myydä 100-300€ katsastettua autoa jolla pääsisi korjaamaan tätä volkkaria? Quote Link to comment
-AP- Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 äitinaisten kauppakassit toivois olevan edes turvallisia. Tästä asiasta olen täysin samaa mieltä. Valitettavasti tämä kysymys tulee eteeni useammin kuin haluaisinkaan. "Tää on vaimon käytössä eikä sillä ajeta mitään tärkeitä ajoja, pelkästään viedään lapset kouluun joka aamu" ... Quote Link to comment
Guest Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Ymmärrän kyllä AP:nkin pointin, jos yksi mokaa niin siitä kärsii yleensä koko seurakunta. Inssien ammattitaito kun ei useimmiten riitä arvioimaan hitsaussauman kelpoisuutta (pisteillä kiinnitetyt ratsupaikat erikseen) saatikka sitten sitä onko paikan alta poistettu riittävästi ruostunutta peltiä. Tästä seuraa että jos Trafi päättää kiristää ruostekorjausten laatuvaatimuksia niin lähes ainoa tapa on edellyttää korjaajalta todistusta ammattitaidosta jolloin vastuu siirtyy hänelle. Näinhän meinasi käydä prätkien runkomuutosten kanssa, Trafi teetätti MMAF:lla tutkimuksen moottoripyörän rungon rasituskestävyydestä ja tutkimuksen lopputulema oli että määrätyt saumat eivät ole vauriosietoisia (ts. yhden sauman murtuminen voi aiheuttaa pyörän hallinnan menettämisen) ja tuloksista uutisoitiin näyttävästi iltapäivälehtien sivuilla ja puhuttiin että jatkossa vaaditaan luokkahitsarin paperit muutoksista. Totuus oli kuitenkin toista luokkaa - kun tutkimusta jatkettiin erään liikenteessä olevan omavalmistepyörän rungon mallintamisella, todettiin että sen ei pitäisi kestää edes ehjänä. Siitä huolimatta fillari on nähnyt tuhansia kilometrejä maantietä ja toiminut mm. poliisin ja Trafin edustajien koeajopyöränä käsiteltäessä omavalmisteisia ajoneuvoja. Tutkimuksen parametreissa vaan oli "pientä heittoa". Eli jos kovin moni valittaa Trafiin katsastusasemien läpi päästämistä huonoista ruostekorjauksista niin seurauksena voi hyvinkin olla harrastuksen vaikeutuminen näiltä osin. Nimim. "aivan liikaa virkamiesten kanssa tekemisissä ollut kyyninen paska" :) Quote Link to comment
hyeena Posted July 14, 2010 Author Share Posted July 14, 2010 Kaikki holhous on tietysti ikävää. Katsastuksen sormienläpikatsominen ei silti ole kovin järkevää. Merkkihuoltotyyppinen suunnattu katsastus olisi jännä idea - en tiedä kantaisko. Suomessa kun tykätään kouluttaa väkeä mahdollisimman korkealle ja pitkälle. Valitettavasti VTT on niin kiva laitos valtion mielestä. Helppo sysätä virkamiesten / päättäjien eteen tullut haaste. Suurin osa vaarallisuudesta liikenteessä katoaisi autoveron suuntaaminen johonkin muuhun kuin auton hankintahintaan. Sitten jos se on käyttömaksussa, polttoaineessa, teissä tms. niin muut kuin uusien autojen ostajat valittaa eli käytännössä valtaosa. Jos menet ja kaadut talvella, niin korvauksia haetaan taloyhtiöltä "kunnossapito laiminlyöty". Jos puusta putoaa oksa auton katolle niin korvausta haetaan kaupungilta "puutarhuri ei ole tehnyt hommiaan". ;) Quote Link to comment
hyeena Posted July 14, 2010 Author Share Posted July 14, 2010 On muuten hyvät rälläköintikelit :) Quote Link to comment
Roope Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Kirjoitin hivenen epäselvästi, tarkoitus oli kertoa, että tulevaisuudessa mahdollisesti ruvetaan kyselemään että kuka minkäkin korjauksen on suorittanut. Paineilmajarrujen korjauksesta tarkoitin ainoastaan että se on jo nyt luvanvaraista työtä ja sitä ei itse saa tehdä, kuten monia muitakaan raskaan kaluston korjaustöitä. Tositteita työn tekijästä ei vielä mun käsitykseni mukaan vaadita? Tuolla lista hyväksytyistä korjaamoista ja muuta tietoa: http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... rjaamot+2/ Korjaamolla on pakko olla luvat raskaankaluston jarruille mutta ei yksityisellä, eli saa niitäkin korjata omassa tallissa. Quote Link to comment
metake Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Korjaamolla on pakko olla luvat raskaankaluston jarruille mutta ei yksityisellä, eli saa niitäkin korjata omassa tallissa. Laista en kyllä löydä kohtaa joka sallisi korjaukset yksityisille, mutta niinhän se menee että kaikkea saa tehdä jos ei jää kiinni ;) 11 luku Järjestelmien, osien ja erillisten teknisten yksiköiden asennus ja korjaus 87 § Asennus- ja korjauslupa Seuraavien järjestelmien, osien ja erillisten teknisten yksiköiden asennukseen ja korjaukseen on hankittava lupa valvontaviranomaiselta: 1) taksamittarin asennus ja korjaus; 2) mekaanisen ja digitaalisen ajopiirturin asennus ja korjaus; 3) M2-, M3-, N2-, N3-, O3- ja O4-luokan ajoneuvojen paineilma- ja sähköjarrujärjestelmien korjaus; 4) ajoneuvoon asennettavaksi määrätyn nopeudenrajoittimen asennus ja korjaus. (10.6.2005/402) Luvanhaltijan suorittamista tarkastustehtävistä säädetään erikseen. Lupaa ei vaadita sellaisiin 1 momentissa tarkoitettujen järjestelmien, osien ja erillisten teknisten yksiköiden vähäisiin asennus- ja korjaustöihin, joilla ei ole vaikutusta järjestelmien, osien ja erillisten teknisten yksiköiden toiminnan tarkkuuteen ja turvallisuuteen. Valtioneuvoston asetuksella säädetään tarkemmin ilman lupaa suoritettavista asennus- ja korjaustöistä. Quote Link to comment
-AP- Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... niiden+perävaunujen+jarrujärjestelmien+korjaus.htm (Linkki 'mutkan kautta' ilman äÄkkÖsiä - http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... miseen.htm ) Ajoneuvolaki 11 Luku: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021090 Quote Link to comment
hyeena Posted July 15, 2010 Author Share Posted July 15, 2010 Nyt on pitkälti vanhat putket kohta rälläköity irti. Minkälainen jigi tuohon kannattaa väkertää / löytyykö joltain? Ajatuksena istuttaa vääntösauvatunneli ja pätkä runkopalkkia toisesta autosta mädän tilalle. Runkopalkit menee todennäköisesti ainakin sen verran ohueksi kengitysvaiheessa ettei jäykkyys varmuudella riitä. Auto on nyt pukeilla sekä orggistunkin kohdalta että ihan perästä runkopalkin päistä. Tietysti mittailemalla ja mallailemalla pääsee lähelle. hyeena Quote Link to comment
hyeena Posted July 20, 2010 Author Share Posted July 20, 2010 Olen nyt kyhäämässä rumaa, mutta toivottavasti toimivaa jigiä about koko perälle runkopalkkeihin. Yritän päästä konetta irroittamatta tästä projektista. Käytännössä puskurikiinnikkeiden kohdalta ja siitä puoli metriä keulaan päin koulupulpettirungon näköinen kötystys joka jatkaa sitten maata viistäen keulaa kohti aina vääntösauvatunneleiden etupuolelle ensimmäiseen paikkaan missä tervettä palkkia alkaa olemaan. Sitten siellä varmasti vähän sieltä täältä tukemista ristiin rastiin. Huomenna hakemaan lisää putkee ja kulmarautaa. Ongelmaksi muodostui semmoinen pointti, että "talli" lähtee alta mahdollisesti jo heti elokuun alusta ja auto on tosiaan täysin rampa perästään. Jigiä rakentaessa pitää siis huomioida, että siihen saa renkaat alle :) Vääntösauvatunnelit poistettu, tukirakenteet jotka lähtee kohti runkopalkkia oli ihan rutussa ja päätin pistää koko hoidon uusiksi runkopalkkia myöten että on vähänkään toivoa saada paketti suht suorassa takas kasaan. Tietty nyt olis mahdollisuus ehkä vaihtaa laatikko maantieystävällisempään :) Hieno projekti muistella hitsauksen saloja ja palautella Migin käyttöä mieleen. Viimeksi yhtään vakavammin olen hitsaillut ehkä vuonna 1995 Datsun 100A:ta ja sekin puikoilla :) Jos päätän tiputtaa koneen, niin mitä pitää ottaa huomioon tuplakaasariratkaisussa? mahtuuko paketti mitenkään purkamatta (laatikon kanssa). Mikä dolly sopii hommaan? Quote Link to comment
hyeena Posted July 20, 2010 Author Share Posted July 20, 2010 Olen nyt kyhäämässä rumaa, mutta toivottavasti toimivaa jigiä about koko perälle runkopalkkeihin. Yritän päästä konetta irroittamatta tästä projektista. Käytännössä puskurikiinnikkeiden kohdalta ja siitä puoli metriä keulaan päin koulupulpettirungon näköinen kötystys joka jatkaa sitten maata viistäen keulaa kohti aina vääntösauvatunneleiden etupuolelle ensimmäiseen paikkaan missä tervettä palkkia alkaa olemaan. Sitten siellä varmasti vähän sieltä täältä tukemista ristiin rastiin. Huomenna hakemaan lisää putkee ja kulmarautaa. Ongelmaksi muodostui semmoinen pointti, että "talli" lähtee alta mahdollisesti jo heti elokuun alusta ja auto on tosiaan täysin rampa perästään. Jigiä rakentaessa pitää siis huomioida, että siihen saa renkaat alle :) Vääntösauvatunnelit poistettu, tukirakenteet jotka lähtee kohti runkopalkkia oli ihan rutussa ja päätin pistää koko hoidon uusiksi runkopalkkia myöten että on vähänkään toivoa saada paketti suht suorassa takas kasaan. Tietty nyt olis mahdollisuus ehkä vaihtaa laatikko maantieystävällisempään :) Hieno projekti muistella hitsauksen saloja ja palautella Migin käyttöä mieleen. Viimeksi yhtään vakavammin olen hitsaillut ehkä vuonna 1995 Datsun 100A:ta ja sekin puikoilla :) Jos päätän tiputtaa koneen, niin mitä pitää ottaa huomioon tuplakaasariratkaisussa? mahtuuko paketti mitenkään purkamatta (laatikon kanssa). Mikä dolly sopii hommaan? Quote Link to comment
Guest Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Monesti on jälkeen päin tullut huomattua, että kun jotain hommaa tehdessä on yrittänyt välttyä jonkun osan purkamiselta, niin loppupelissä työn tekemiseen on mennyt tuplasti enemmän aikaa ja se on ollut vittumaisempi toteuttaa kuin että jos olisi tehnyt alustuksen kunnolla. Eli pudota suosiolla se kone pois, onpahan enemmän tilaa turata migin kanssa. Quote Link to comment
hyeena Posted July 22, 2010 Author Share Posted July 22, 2010 Jigi tuli nyt reippaasti koneen tiputuksen tielle. pakko pärjätä pata paikallaan. Pari tukea ja sitten projekti jäihin loppu lomaksi. Quote Link to comment
hyeena Posted August 4, 2010 Author Share Posted August 4, 2010 Takaisin suomessa ja tämä taas ajankohtainen (kiireellisellä aikataululla). Tervepohjaisia pallokeuloja saa tarjota hyeena ät gmail döt com Quote Link to comment
hyeena Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 Nämä Samban ilmoituksesta lainattu: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... id=1006456 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.