hyeena Posted August 17, 2010 Author Posted August 17, 2010 Eiköhän noista yhden pallokeulan tee. Kiitos Kepalle pihalle tuodusta luovariautosta. Quote
hyeena Posted August 17, 2010 Author Posted August 17, 2010 Vaikka olemassa olevat valkoiset puskurit on ihan kunnostuskelpoiset, niin mitäköhän maksaisi setti kromisia? Ja käpylliset vieläpä. Quote
metake Posted August 17, 2010 Posted August 17, 2010 VW Heritagella ruostumattomat näkyy olevan 792 eur / pari, ilman käpyjä. Quote
hyeena Posted August 17, 2010 Author Posted August 17, 2010 Alan pikkuhiljaa kiireellä vauhdilla repimään tuosta luovarista sen mitä irti saan. Ainakin kojetaulu lähtee käyttöön ja vänkärin tuplapenkistä aikomus rakentaa jotain - ehkä. Loput lasit, takaluukku, moottoriluukku ja etuvalot irtoaa myös ennen peltileikkelöintiä. Takakaaret tuosta on jo napattu, mutta onko mitään muuta säilömisen arvoista pelleissä? Mielipiteitä miten järjestelisi kilon palasiksi? Muutama uusi puukkosahan terä ennen raivoamista. Quote
jolkkon Posted August 17, 2010 Posted August 17, 2010 Alan pikkuhiljaa kiireellä vauhdilla repimään tuosta luovarista sen mitä irti saan. Ainakin kojetaulu lähtee käyttöön ja vänkärin tuplapenkistä aikomus rakentaa jotain - ehkä. Loput lasit, takaluukku, moottoriluukku ja etuvalot irtoaa myös ennen peltileikkelöintiä. Takakaaret tuosta on jo napattu, mutta onko mitään muuta säilömisen arvoista pelleissä? Mielipiteitä miten järjestelisi kilon palasiksi? Muutama uusi puukkosahan terä ennen raivoamista. Voin ostaa sulta tuollaiset retkeilyikkunat jos kerta vaihdat ne pois. Quote
hyeena Posted August 19, 2010 Author Posted August 19, 2010 Tää vasen siis purkaantuu vauhdilla. Quote
cyrus Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Helkkari, että on komia varhaispallo. Thumbs up projektille :) Quote
hyeena Posted August 21, 2010 Author Posted August 21, 2010 -69 etuakseli tuosta irtoaa jollekin tarvitsevalle. Ja esimerkiksi takaluukut + katto sekä yksi sivuikkuna. Quote
hyeena Posted August 25, 2010 Author Posted August 25, 2010 Takahaarukka irroitettu. Ruostetta, reikää ja jotenkin tutun näköistä muutenkin. Noh tämä sentään yhtenä kappaleena ja suorassa. Lähtee puhallukseen kuten myös puskurit siinä samalla vaivalla. Lähellä olisi teräskuulapuhallusta tekevä firma, mutta onkohan se ankaranlaista yliampumista? Jääkö mitään jäljelle 40 vuotta vanhasta vääntövarsitunnelista ja palkin pätkistä? Millainen pinta tuosta tulee sitten taas noita puskureita ajatellen? Perinteinen hiekkapuhallus onnistuu toisaalla kyllä. Quote
-MITO- Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Hyvin on ainakin vanteet ja etuakseli jne kestäneet teräskuulasinkousta. Quote
hyeena Posted August 25, 2010 Author Posted August 25, 2010 Niin, eiköhän ne tiedä paremmin verstaalla. Pyysivät pesemään osat massasta ja rasvasta (liittyyköhän kuulien kierrätykseen). Päällisin puolin kävin läpi pahimmat massat helpoimmista kohdista mutta en jaksa hammasharjalla lähteä puhdistamaan moisia osia. Jos eivät ota vastaan niin jatkaa matkaa toisaalle. Quote
hyeena Posted August 27, 2010 Author Posted August 27, 2010 Etenee hitaasti mutta kuitenkin. Vääntösauvatunnelihässäkkä ja samalla puskurit meni puhallettavaksi. Nyt mietin tuota koneen irroittamista koska laatikko esimerkiksi on vain liinojen varassa tällä hetkellä ja vaijerit, sähköt yms. on jo irti. Pitäisi käydä varmaan Biltemasta mopolle tarkoitettu tunkki? http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=82414.htm&tuote=82414&ryhmaid=251 Quote
toroidi Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Mulla oli joskus lainassa kaiketi juuri tuollainen moponosturi. On ihan kätevä härveli, voisin kuvitella että pakun kanssa kätevämpi kuin kuplan. Quote
hyeena Posted August 28, 2010 Author Posted August 28, 2010 moponosturi haettu - vaikuttaa ok:lta.... osat myös haettu puhalluksesta ja maalauksesta että pääsee niitä hitsaan kasaan / kunnostaan. Tekemistä noissakin on. Samalla kävi puskurit puhalluksessa. Quote
hyeena Posted August 29, 2010 Author Posted August 29, 2010 Mistä kannattaa uusia jarruputket taakse? Tuosta vääntösauvatunnelin päällä olevasta blokista jarruihin päin. Quote
-tipi- Posted August 29, 2010 Posted August 29, 2010 Se pitkä putki edestä siihen jakoblokille on uusi, kun vedin vanhan vahingossa rälläkällä poikki. Quote
hyeena Posted December 17, 2010 Author Posted December 17, 2010 Tarttis tehdä jotain, esim. löytää talli pk. seudulta jossa tehdä tai saada bensalämppäri kuntoon että vois ajaa pohjanmaalle. Tai sitten vaan löytää toimiva halpa lämppäri tilalle. Katsastus tässä kuussa ja ainakin kierrosten kesyttämistä (imuvuoto/epäsynkka/tms.) ja sivuttaispalkit rälläköity mädistä kohdin auki joten hitsiä näytettävä. Quote
hyeena Posted February 6, 2011 Author Posted February 6, 2011 Meinas käydä köpelösti. Talli vielä hakusessa... Quote
hyeena Posted February 6, 2011 Author Posted February 6, 2011 3Kw diesel eberspärcher hankittu ja testattu. Ajatuksena ruuvata lattian alle jotta matka lämpimälle ilmalle olisi mahdollisimman lyhyt. Alkuperäistä reittiä siis jaloille ja tuulilasille. Sisäilma peräsohvan alla olevasta putkesta takaisin lämmittimeen vaikka pikaisella testillä tuntui tehot riittävän ihan ulkoilmallakin. Quote
Lasse Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 Noin teoriassa ilmamotto pitäisi olla ulkoa... Kuten myös paloilman. Quote
PZQ Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 Itse laitan D2 mallin mahdollisimman eteen, etuakselin ja poikittais runkopalkin väli tienoille orkkis lämpö kanavaan. Eperi ukon mukaan ei toimi täydellä teholla jos esim. Tuulilasille tulevat suulakkeet supistavat liikaa, pitäisi olla vähintään saman kokoista kun eberin oma tötterö ja ei missään kohtaa saa halkaisia pienentyä. Lämmitettävän ilman saat ottaa sisältä tai ulkoa... paloilman ulkoa Quote
hyeena Posted February 7, 2011 Author Posted February 7, 2011 Manuskan mukaan laitteen sisäinen termostaatti toimii vain jos tuloilma on tuota omaa, lämmitettyä ilmaa. Verme siis mittailee lämpötilan tuloilmasta ja säätelee itseään sen mukaan. Boost 12,000BTU/h 0.42l/h 3Ah High 11,000BTU/h 0.37l/h 3Ah Medium 5,100 BTU/h 0.18l/h 1Ah Low 3,400BTU/h 0.12l/h 0.7Ah Quote
hyeena Posted February 7, 2011 Author Posted February 7, 2011 Ensin mietein kuskin taakse sijoittamista. Ois puhaltanut ovea pitkin eteenpäin. Ei varmaan vaan kestäis muovirännit moista kuumuutta ja jakautuminen varmasti epätasaista vrt. alkuperäiseen putkeen. Jos kaikki ohjausräppänät on auki, niin tuskin tulee ahistusta putkien suhteen? Taakse noista lattialla, kynnyksen kohdalla olevista rei'istä ja miksei ovistakin samalla. Kosteus ja lopulta lämpökin varmasti karkaa westfalia -ikkunoista, mutta tuleepa happikin jostain välistä :) Quote
hyeena Posted February 8, 2011 Author Posted February 8, 2011 Auton tyhjäkäyntiongelmat ei oo selvinnyt. - Jarrutehostimen alipaineletkua yritin tukkia jos vika olisi siellä - ei tuntunut olevan vaikutusta tai sitten tukkimiseni ei ollut ihan ilmatiivis. - roska pois suuttimesta mahdollisuus, eli antamalla hanaa ja tukkimalla ilman otot yks kerrallaan ei tuntunut tuottavan tulosta. - Starttispraylla yritin ruiskia kaasuttimen kyljet ja tiivisteet yms. mutta ei ilmoitusta mistään imuvuodosta. Eihän tuonne kaasuttimeen kyllä pääse näkemään että miten esim. läpät toimivat. Moottorin lämmettyä kierrokset nousee johonkin 1500rpm:ään ja on siellä kunnes käyttää kaasua jonka jälkeen palautuu melko normaaliksi mutta vain vähäksi aikaa. Sitten taas kipuaa tuonne turhan korkeelle. Kylmänä ja melko kylmänä kierrokset on melko maltilliset mutta puksuttaa vähän väliä pakoputkessa. Quote
hyeena Posted April 6, 2011 Author Posted April 6, 2011 Kuskin puolelta, runkopalkin haara. -69 pakussa ei koko sivupätkää ollutkaan. Taustalla näkyy luultavasti viime vuosituhannen puolella tehtyjä korjauksia. Reiän löysin alunperin männyn kävyllä. Tässä tosin käytetty jo innokkaasti isompia työkaluja. Kannattaako lähteä aukomaan kuskin kohdalta lattiaan korjauksen helpottamiseksi? Löytyykö reippaampaa korjauspalapötköä markkinoilta vai askartelenko itse? http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektrefwoord=20753 on jonkinlainen, mutta eihän tuo monimutkainen ole ja silti tuskin sattuu kohdalleen. Nyt pitäis päästä helposti, nopeasti ja varmasti jopa leimalle :) Eikä tämä ole ainoa ongelma. Quote
hyeena Posted April 14, 2011 Author Posted April 14, 2011 Hitsauskausi aloitettu ja huoltoautona toimiva Clio alkaa hajoamaan käsiin. Quote
hyeena Posted April 30, 2011 Author Posted April 30, 2011 Ei viitsinyt käydä katsastamassa ennenkuin selviää tuo käyntiongelma. Tai siis käyhän se ja kukkuu ihan kohtuullisesti mutta ampasee 10km/h kun nostaa kytkintä tai sammuu. Ei siis nätisti ajella vappujonossa. Quote
hyeena Posted May 2, 2011 Author Posted May 2, 2011 Tänään tarkoitus hakea vikalista konttorilta. Tein koeajon ennen siirtoa ja lenkki vähän veny. Kävelinkin sitten 10km kanisteria hakemaan. Huomioita.: - alusta tuntuu jäykemmältä ja ilmoittaa jokaisesta kolosta tiessä. Perää kyllä nostettu normikorkeuteen vääntövarsien asennolla. Uudet kumidonitsit vääntövarsien ympärillä myös. Lisäksi iskarit vaihdettu taakse. - kaasu hirtti kertaalleen, mutta tokeni. - 4 pytyn pakosarja vuotaa - vaihteet yhtä kidutusta vielä ja yhä. Löytyy pykälä kun tietää mihin tökkää. Kevyempi keppi uusien öljyjen myötä mutta samaa rimpulointia kuin aiemminkin. - öljypaineet ajossa kylmänä 4-5, lämpimänä 3-4 ja putos 30km ajon jälkeen liikennevaloissa alle 2barin, lämmöt mittarin mukaan alle 60 astetta. Quote
hyeena Posted May 30, 2011 Author Posted May 30, 2011 Tarvitsi tehdä jotain ja äkkiä jos aiko tänäkään kesänä ajella. Katsastus kesken, ei kyllä tästä akselista tai alustasta vaan etujarru laahaa ja takajarru puoltaa. Kassellaan ny - Kirjaimellisesti, sillä auto on Porvoossa. Takana on nyt sitten lisäks joko renkaan laakeri menossa tms. tai oon saanut turbon moottoriin. 60Km/h-> vauhdissa vislaa kimeesti vedättäessä konetta (pintakaasulla ei). Mutta ei nyt jaksa noita miettiä. Quote
hyeena Posted May 31, 2011 Author Posted May 31, 2011 Eli tässä on nyt nostettu omat kädet ilmaan. vanhaa "palkkia" varakanisteri akselin kasausta. Quote
hyeena Posted June 6, 2011 Author Posted June 6, 2011 Katsastettu, vihdoin. Kiitos Jamille / Porvoon purkuosa posselle. Viime kesänä katkes taka-akseli heti katsastuksen jälkeen, nyt taas etuakseli. Katsastuksen jälkitarkastukseen oli vain muutama päivä aikaa, mutta Jamilta löyty sopivasti säädettävä akseli keulille. Hyvä etten alkanut itse vaihtamaan asfalttikentällä sillä vanha akseli oli hitsattu kiinni ja runkopalkit tosi huonossa hapessa. Nopeasti synty uutta palkkia mihin akselia pääsivät ylipäätään pulttaamaan. Ois vaan tajunnu saman viime vuonna taka-akselin suhteen. Quote
hyeena Posted June 6, 2011 Author Posted June 6, 2011 Lohjalta haettu penkit taakse keskelle. Hieman joutuu miettimään miten kolmelle saa jakkarat. Quote
jonte Posted June 7, 2011 Posted June 7, 2011 Hienoa että sait auton katsastettua/että auto on liikenteessä, tulit eilen vastaan Porvoon motarilla. Quote
hyeena Posted June 7, 2011 Author Posted June 7, 2011 Kyl sitä Porvoon motaria tullaan vielä varmaan sahaamaan :) Tästä projektista lähtösin tuo minulle tullut etuakseli. Quote
hyeena Posted June 11, 2011 Author Posted June 11, 2011 Lohjalta haettu ambulanssin penkit, ainakin klippipenkki tulee kiinni asap. Muutoin vähän pähkäilyä. Ei viitsisi luopua läpikulkumahdollisuudesta + nouseva katto keskellä rajoittaa myös penkkien sijoittamista keskelle lattiaa. Tilaa pitäisi säästyä myös roudaukseen. Auto on kuites rekisteröity 8:lle, eli 3 takasohvalla, 2 keulilla ja tähän keskelle pitäisi taikoa siis 3 jakkaraa. Noin 300-400km ajettu, tuntemuksia: pompottaa 60kmh nopeudessa (nelipyöräsuuntauksessa vain oikean eturenkaan camber liikaa - muutoin arvoissa ja perä seuraa keulaa). -> Joko vanteesta lähtenyt paino, mutkalla, rengas hajalla tai sitten jotain ihan muuta. ohjaussimpukassa löysää - tuulella kovasti epämukava. -> uutta simpukkaa vai säätöä, ostetaan halpa toimiva T2a ohjaussimpukka. tyhjäkäyntisuuttimet varmaan sit vieläkin tukossa, ei avattu vielä kaasuttimia. -> mahtuisko tekemään kaasarit paikallaan - pitää ostaa lyhyt ruuvari ainakin… paineet katoo lämpimänä lähelle nollaa. -> öljyt? pumppu? laakerit? tiputtaa 10W40 öljyllä öljypumpun juuresta tjsp. kuumana. -> 10w60 öljyt ostettu testimielessä vaihteet menee välillä hyvin, välillä ei sitten mitenkään. -> puslat myös edestä ja keskeltä katsottava (taakse vaihdettu) Quote
hyeena Posted June 24, 2011 Author Posted June 24, 2011 Kaasarin tiivistesarja tilattu, ottaa setin ulos ja puhistaa suuttimet samalla. Tasan vuosi siitä, kun auto katkes ja jäi tielle. Nyt vain pikkuvikoja joiden kanssa elää kun ei ajattele. :) Quote
Guest palomaeki Posted June 29, 2011 Posted June 29, 2011 Perseles! Joko sulloon menny tuo luovariauto paaliin? Tartteis vanhemman mallin Pallikseen nuo takakulmat... Meidän wageniin joku vaihtanut jossain vaiheessa Rekordin valot taakse, eivätkä helmat kaarru tuonne auton alle vaan on tehty ns. "päin persettä" koko kulmat. Toki jäävät puskurin taakse piiloon, mutta ois mukava laitella tollaiset alkuperäislyhdyt perään eikä ottais aivoon aina kun puskurin paikoiltaan tiputtaa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.