Guest AutoTune.fi Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 Nyt olisi viimeisintä Megasquirt tekniikkaa kunnollisella kotelolla ja liittimellä. Sekventiialinen sytkä ja ruiskutus sylinterikotaisella säädöllä kasikoneisiin asti. Näitä tulee myyntiin syksyllä. Tässä testiproto nyhrätty nippuun. Seuraavaksi testiautoon pitäis istuttaa. Quote Link to comment
HSuomi Posted July 16, 2011 Author Share Posted July 16, 2011 Läppärungot vihdoin hankittu. Nyt tarttis kehitellä bensalinjat, pumput suodattimet ym. Saa suositella tai kaupata omia romujaan. Onko siitä välisäiliöstä jotain hyötyä että se kannattaa tehdä? Kuinka paksut ne linjat pitäisi olla? Mulla on nyt tavallinen pumppu tankin alla ja ajattelin ruiskun pumppua jonnekkin konettilaan. Onko hyvä idea, vai riittääkö pelkkä ruiskun pumppu? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted July 16, 2011 Share Posted July 16, 2011 Mulla doppelissa ruiskun pumppu tankin alla, ja paluulinjana toimii tankin ilmaputki. Toimii, eikä muodostu tankkiin alipainetta. Quote Link to comment
HSuomi Posted July 18, 2011 Author Share Posted July 18, 2011 Onko sulla mitään välisäiliötä? Kuinka paksuja putket ovat? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 Ei ole välisäiliötä, putket muistaakseni 8mm. Quote Link to comment
HSuomi Posted July 25, 2011 Author Share Posted July 25, 2011 Ajattelin tehdä 10mm paksusta aineesta sellaset lätkät jotka pultataan imusarjoihin ja läppärungot vaan painetaan kiinni niihin ja O-rengas tietty tohon uraan. Mikä olis hyvä materiaali? Alumiini vai joku kova muovi? 57,9mm on tarkalleen toi läppärungon ulkohalkaisija ni oliskohan kiinnityslätkän reikä sitte oltava 58mm vai mikä olis sopiva välys? Quote Link to comment
metake Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Ajattelin tehdä 10mm paksusta aineesta sellaset lätkät jotka pultataan imusarjoihin ja läppärungot vaan painetaan kiinni niihin ja O-rengas tietty tohon uraan. Entäs jos ostaisit suoraan kumiset imukurkut jotka on tarkoitettu noille läppärungoille? Olis laippakiinnitys imusarjaan ja oikeankokoinen reikä läppärungolle ja vielä kiristys joka pitää sen kiinni. Storm Motor (luultavasti) myy. Quote Link to comment
HSuomi Posted July 25, 2011 Author Share Posted July 25, 2011 Tota mietin itekkin mutta epäilen tiiviyttä koska noi kurkut (ZX-12R) ei ole tarkoitettu 48mm reijällä olevaan Kanteen/imusarjaan (jääkö liian vähän tiivistepintaa reijän ympärille). Ehkä vois hommata yhden kokeeks ja tutkia sopisko. Quote Link to comment
metake Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 kurkut (ZX-12R) ei ole tarkoitettu 48mm reijällä olevaan Kanteen/imusarjaan (jääkö liian vähän tiivistepintaa reijän ympärille). Jos siihen kurkun ja imusarjan väliin tekis alumiinistä ohuen laipan jossa on kurkun reikä, mutta imusarjan ulkomitat? Quote Link to comment
HSuomi Posted July 25, 2011 Author Share Posted July 25, 2011 Toi vois olla ihan hyvä idea. Riittäis varmaan 6-8mm alumiinilevy. En haluais kauheesti ylimääräistä pituutta imusarjalle. Tuosta ei ilmeisesti ole kauheasti haittaa että imusarjaan tulee 42 -> 48mm rappunen? Vivuston tekeminen varmaan on pahin homma tässä. Ajattelin jotain vaijerisysteemiä... Quote Link to comment
HSuomi Posted August 4, 2011 Author Share Posted August 4, 2011 Tällänen systeemi tuli kyhättyä. Toivottavasti on tiivis. http://s816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/Kupla%20-65/ Quote Link to comment
HSuomi Posted August 7, 2011 Author Share Posted August 7, 2011 Olisko jollain heittää 2L n.190hv vaparikoneelle suuntaa-antavia ruiskukarttoja. Olis jotain mistä aloittaa sit ku saa ton nippuun. Jos on ylimääräisenä ruiskun pumppua, suodatinta, välisäiliötä letkuja ym. ni olen kiinostunut ostamaan. Quote Link to comment
Guest Fear Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Tuohon karttoihin sen verran että olisiko huono idea tehdä vaikka tuollainen "sticky" topic megan ym. boxien kartoista eri kokoonpanoille. Taitaa nykyisin jo aika monella olla kuplan/bussin koneessa mega johon haettu enempi tai vähempi toimivia karttoja. Itseänikin kiinnostaisi jonkinlainen selkäranka josta aloittaa jatkojalostus. Valmiit kartat saattaisivat mataloittaa megaan siirtymisen epäilyksiä vielä entisestään =) Suodattimista sen verran että Bemarilla E46 kopan ym. vastaavien ikäisissä bensoissa (luonnollisesti) on harvinaisen kätevästi p.a paineensäädin kiinteästi suodattimessa ja säädettynä muistaakseni 3.5 bariin sekä letkulähdöt ihan klemmareilla + alipaine. Suodatin on muodoiltaan noin 25x10cm pötkö. Quote Link to comment
HSuomi Posted August 10, 2011 Author Share Posted August 10, 2011 Kannatan stickyä. Quote Link to comment
Guest luunkova Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Kuvat ja tarinat imusarjojen toteutuksesta jaoltaan 80-80 nurkkatuplaläpille kiinnostaisi. Mistä matskut jne... Teenkö symmetriset sarjat molemmille puolin vai koitanko saada 3. ja 4. pyttyjen imaria tuotua taaksepäin jotta vivuston kanssa ois sitten helpompaa? Tulis skidisti eri mittaiset röörit läpiltä kansille, onko kuinka tarkkaa? Jos apparin puolen satsia vähän eteen ja kuskin puolen taakse? Mielipiteitä, kokemuksia? Quote Link to comment
VolksMachine Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Kuva poistettu, alla hieno Alexin tekemä 3D kuva triggerin asennuksesta Ylläpidolle: Kunhan oikea triggerin asento selviää, niin voisiko ylläpito voisi siivota tätä triggeri keskustelua. Siten että jää loppujen lopuksi se oikea asennuskuva näkyviin. Ei sitten tule väärin käsityksiä triggerin asennosta. Quote Link to comment
JaniM Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Väärin tuo. Laita eka hammas 60 asteeseen ennen yläkuolokohtaa. Tai toisinsanoen nyt tuossa kuvassa kone pitäis olla 60 astetta eyk, eikä tdc. Quote Link to comment
VolksMachine Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Asennuskuva korjattu tämän mukaan. Väärin tuo. Laita eka hammas 60 asteeseen ennen yläkuolokohtaa. Tai toisinsanoen nyt tuossa kuvassa kone pitäis olla 60 astetta eyk, eikä tdc. Quote Link to comment
JaniM Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Noup. Väärällä puolella ellei sun kone pyöri vastapäivään :) Siltikään ei ihan oikein. http://www.finsquirt.net/forum/viewtopi ... f04284b4af Quote Link to comment
-Alex- Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Noniin, tämäkin asia iskostui takaraivoon...kiitos megajumala ;) Onneksi on myös tuo entinen koulukaveri joka on ollut suuri apu :) Quote Link to comment
JaniM Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Tuli tuota itsekki ekalla kertaa tavattua useamman kerran. Ei kuitenkaan ylimegajumala :)) Ihan tavallinen kuolematon... eiku kuolevainen. Quote Link to comment
-Alex- Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 EDIT: viallinen kuva poistettu :) Quote Link to comment
JaniM Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Ei, 180 astetta pielessä.. tyhjä hammas kello 3. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Oolrait. Muutetaanpas tuo kuviin ettei kaikki näe virheellistä asentoa ja siten tee sen mukaan :) Quote Link to comment
-Alex- Posted September 3, 2011 Share Posted September 3, 2011 Viallinen kuva poistettu :) Quote Link to comment
JaniM Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Tsori, tuli katottua äkkiä. Eli se eka hammas tyhjän jälkeen pitää olla anturin kohdalla. 60 astetta käännät vielä trikkeriä eteenpäin siis vastapäivään. Muut hilut ja hihnis pysyy paikoillaan. Quote Link to comment
HSuomi Posted September 4, 2011 Author Share Posted September 4, 2011 Mä ajattelen sen niin että esim laitetaan puuttuva hammas 90 astetta ennen TDC ja kerrotaan se ohjelmalle. Sitten ohjelma tiettää että jos halutaan esim 30 asteen ennakko ni se laskee tyhjästä hampaasta 60 astetta ja iskee kipinän. Eikö näin? Quote Link to comment
JaniM Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Asian voi ajatella noinkin. Tuolloin trigger angle 80 astetta 36-1 hampaisessa. 12-1 60 astetta :) Megassa hyvä olla 50-90 astetta tuo trigger angle, joka määrää maksimi ennakon tavallaan ja ehtii laskemaan. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Uusi kuva tässä, triggeripyörää käännetty vastapäivään 60 astetta. Olen teettänyt jigin jolla saa hihnapyörään oikeaan asentoon / kohtaan porattu kierrereiät triggeripyörää varten, ihan kätevä, en tiedä tosin että onko kuinka tarkka merkitys sillä. Quote Link to comment
JaniM Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Eipä se niin tarkkaa asteiden kanssa. Senhän saa asetettua oikein ohjelmasta. Quote Link to comment
HSuomi Posted September 6, 2011 Author Share Posted September 6, 2011 Minkälaisia vaijeri "vivustoja" ootte rakennellu? Noissa kun läpät aukeaa eripäin ku kaasareissa ni ajattelin tehdä jonkunlaisen vaijerivirityksen. Muutenkin hankala kiinnittää noihin perinteistä vivustoa. Quote Link to comment
Roope Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 kelkoissahan on noita 1 vaijerista kahteen palikoita voisko sellaisesta soveltaa. http://www.tuontitukku.fi/kaasuvaijeri_ ... ion_anchor Quote Link to comment
JaniM Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Rustossa kahdella vaijerilla. Raskas ja synkkaus hankala. Wannabe porsse puhallin keskellä, niin rajoittaa. Itse tekisin tangoilla, vaikka onkin hankalat. Sellasesta keskitangosta CSP/Scat vivustosta modailisin. Quote Link to comment
mikan Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Mulla kirpussa normaalilla vaijerilla polkimelta puhallinkopalle ja siitä kahdella vaijerilla kaasareille. Toimii erittäin sujuvasti ja synkronointi niin helppoa kuin voi olla, kun on vaijerien säädöt suodattimien jalustoissa. t. Mika Quote Link to comment
JaniM Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Rustossa taas kun tuli tehtyä pikapatentti silloin. Vaijereita kaksi polkimelle asti. Mut pitää tehdä parempi systeemi. Tuo Mikan idea on aika toimiva. Kavereiden urhokilpurissa samanlailla. Quote Link to comment
mikan Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Mulla on siis siinä keskellä sellainen vipusysteemi johon nuo kolme vaijeria kiinnittyvät. Se keskipala näyttää aika paljolti tuolta Kadronin palikalta mikä on tuossa kuvassa ylhäällä: Hieman vain modattu, että ne kaksi kaasareille menevää vaijeria kiinnittyy siihen fiksusti. t. Mika Quote Link to comment
HSuomi Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Tolla "vipusysteemillä" olis varmaan helpompi säätää sitten molempien puolien välityssuhde samaksi koska vaijerin päiden kiinnityksen etäisyys läppäakselista voi olla haastava saada samaksi molemmille puolille. Noi lirpakkeet kun on prätkän läppiksissä mitä sattuu. Ellei sitten tohon löydy jostain vanhoista tuplista samanlaiset päädyt molemmille puolille. Mietin myös sellasta rullasysteemiä, mutta kestääköhän alumiinirulla vaijerin hinkkaamista? Quote Link to comment
JaniM Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Kestää varmaan, jos pyörii rulla. Quote Link to comment
HSuomi Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Mulla on 4.5cm halkasijalta olevia alumiinirullia joissa on sopiva ura vaijerille. Jyrsitytän kahteen niistä läppäakselin kokoisen uran jotka sit tökkään läppiksien päihin. Keskelle laitan kolme rullaa toisiinsa kiinni joista yhdestä vaijeri polkimelle ja kahdesta läppiksille. Mielestäni kuulostaa hyvältä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.