Jump to content

Kaasuttimien korvaaminen ruiskulla.


Recommended Posts

Guest AutoTune.fi
Posted

Nyt olisi viimeisintä Megasquirt tekniikkaa kunnollisella kotelolla ja liittimellä.

Sekventiialinen sytkä ja ruiskutus sylinterikotaisella säädöllä kasikoneisiin asti.

Näitä tulee myyntiin syksyllä.

Tässä testiproto nyhrätty nippuun. Seuraavaksi testiautoon pitäis istuttaa.

atdriveboard.jpg

Posted

Läppärungot vihdoin hankittu. Nyt tarttis kehitellä bensalinjat, pumput suodattimet ym.

Saa suositella tai kaupata omia romujaan. Onko siitä välisäiliöstä jotain hyötyä että se kannattaa tehdä?

Kuinka paksut ne linjat pitäisi olla?

Mulla on nyt tavallinen pumppu tankin alla ja ajattelin ruiskun pumppua jonnekkin konettilaan. Onko hyvä idea, vai riittääkö pelkkä ruiskun pumppu?

Posted

Ajattelin tehdä 10mm paksusta aineesta sellaset lätkät jotka pultataan imusarjoihin ja läppärungot vaan painetaan kiinni niihin ja O-rengas tietty tohon uraan.

Mikä olis hyvä materiaali? Alumiini vai joku kova muovi?

57,9mm on tarkalleen toi läppärungon ulkohalkaisija ni oliskohan kiinnityslätkän reikä sitte oltava 58mm vai mikä olis sopiva välys?

 

DSCN7542.jpg

Posted
Ajattelin tehdä 10mm paksusta aineesta sellaset lätkät jotka pultataan imusarjoihin ja läppärungot vaan painetaan kiinni niihin ja O-rengas tietty tohon uraan.

Entäs jos ostaisit suoraan kumiset imukurkut jotka on tarkoitettu noille läppärungoille? Olis laippakiinnitys imusarjaan ja oikeankokoinen reikä läppärungolle ja vielä kiristys joka pitää sen kiinni. Storm Motor (luultavasti) myy.

 

MCI-CHY-13.jpg

Posted

Tota mietin itekkin mutta epäilen tiiviyttä koska noi kurkut (ZX-12R) ei ole tarkoitettu 48mm reijällä olevaan Kanteen/imusarjaan (jääkö liian vähän tiivistepintaa reijän ympärille).

Ehkä vois hommata yhden kokeeks ja tutkia sopisko.

Posted
kurkut (ZX-12R) ei ole tarkoitettu 48mm reijällä olevaan Kanteen/imusarjaan (jääkö liian vähän tiivistepintaa reijän ympärille).

Jos siihen kurkun ja imusarjan väliin tekis alumiinistä ohuen laipan jossa on kurkun reikä, mutta imusarjan ulkomitat?

Posted

Toi vois olla ihan hyvä idea. Riittäis varmaan 6-8mm alumiinilevy. En haluais kauheesti ylimääräistä pituutta imusarjalle.

 

Tuosta ei ilmeisesti ole kauheasti haittaa että imusarjaan tulee 42 -> 48mm rappunen?

 

Vivuston tekeminen varmaan on pahin homma tässä. Ajattelin jotain vaijerisysteemiä...

  • 2 weeks later...
Posted

Olisko jollain heittää 2L n.190hv vaparikoneelle suuntaa-antavia ruiskukarttoja. Olis jotain mistä aloittaa sit ku saa ton nippuun.

 

Jos on ylimääräisenä ruiskun pumppua, suodatinta, välisäiliötä letkuja ym. ni olen kiinostunut ostamaan.

Posted

Tuohon karttoihin sen verran että olisiko huono idea tehdä vaikka tuollainen "sticky" topic megan ym. boxien kartoista eri kokoonpanoille. Taitaa nykyisin jo aika monella olla kuplan/bussin koneessa mega johon haettu enempi tai vähempi toimivia karttoja. Itseänikin kiinnostaisi jonkinlainen selkäranka josta aloittaa jatkojalostus. Valmiit kartat saattaisivat mataloittaa megaan siirtymisen epäilyksiä vielä entisestään =)

 

 

Suodattimista sen verran että Bemarilla E46 kopan ym. vastaavien ikäisissä bensoissa (luonnollisesti) on harvinaisen kätevästi p.a paineensäädin kiinteästi suodattimessa ja säädettynä muistaakseni 3.5 bariin sekä letkulähdöt ihan klemmareilla + alipaine. Suodatin on muodoiltaan noin 25x10cm pötkö.

Guest luunkova
Posted

Kuvat ja tarinat imusarjojen toteutuksesta jaoltaan 80-80 nurkkatuplaläpille kiinnostaisi. Mistä matskut jne...

 

Teenkö symmetriset sarjat molemmille puolin vai koitanko saada 3. ja 4. pyttyjen imaria tuotua taaksepäin jotta vivuston kanssa ois sitten helpompaa? Tulis skidisti eri mittaiset röörit läpiltä kansille, onko kuinka tarkkaa? Jos apparin puolen satsia vähän eteen ja kuskin puolen taakse? Mielipiteitä, kokemuksia?

  • 2 weeks later...
Posted

Kuva poistettu, alla hieno Alexin tekemä 3D kuva triggerin asennuksesta

 

Ylläpidolle:

Kunhan oikea triggerin asento selviää, niin voisiko ylläpito voisi siivota tätä triggeri keskustelua.

Siten että jää loppujen lopuksi se oikea asennuskuva näkyviin. Ei sitten tule väärin käsityksiä triggerin asennosta.

Posted

Väärin tuo. Laita eka hammas 60 asteeseen ennen yläkuolokohtaa. Tai toisinsanoen nyt tuossa kuvassa kone pitäis olla 60 astetta eyk, eikä tdc.

Posted

Asennuskuva korjattu tämän mukaan.

Väärin tuo. Laita eka hammas 60 asteeseen ennen yläkuolokohtaa. Tai toisinsanoen nyt tuossa kuvassa kone pitäis olla 60 astetta eyk, eikä tdc.
Posted

Tuli tuota itsekki ekalla kertaa tavattua useamman kerran.

Ei kuitenkaan ylimegajumala :)) Ihan tavallinen kuolematon... eiku kuolevainen.

Posted

Tsori, tuli katottua äkkiä. Eli se eka hammas tyhjän jälkeen pitää olla anturin kohdalla. 60 astetta käännät vielä trikkeriä eteenpäin siis vastapäivään. Muut hilut ja hihnis pysyy paikoillaan.

Posted

Mä ajattelen sen niin että esim laitetaan puuttuva hammas 90 astetta ennen TDC ja kerrotaan se ohjelmalle. Sitten ohjelma tiettää että jos halutaan esim 30 asteen ennakko ni se laskee tyhjästä hampaasta 60 astetta ja iskee kipinän. Eikö näin?

Posted

Asian voi ajatella noinkin. Tuolloin trigger angle 80 astetta 36-1 hampaisessa. 12-1 60 astetta :)

Megassa hyvä olla 50-90 astetta tuo trigger angle, joka määrää maksimi ennakon tavallaan ja ehtii laskemaan.

Posted

Uusi kuva tässä, triggeripyörää käännetty vastapäivään 60 astetta. Olen teettänyt jigin jolla saa hihnapyörään oikeaan asentoon / kohtaan porattu kierrereiät triggeripyörää varten, ihan kätevä, en tiedä tosin että onko kuinka tarkka merkitys sillä.

 

 

hihnapyrtriggeri.jpg

Posted

Minkälaisia vaijeri "vivustoja" ootte rakennellu? Noissa kun läpät aukeaa eripäin ku kaasareissa ni ajattelin tehdä jonkunlaisen vaijerivirityksen.

Muutenkin hankala kiinnittää noihin perinteistä vivustoa.

Posted

Rustossa kahdella vaijerilla. Raskas ja synkkaus hankala. Wannabe porsse puhallin keskellä, niin rajoittaa.

Itse tekisin tangoilla, vaikka onkin hankalat. Sellasesta keskitangosta CSP/Scat vivustosta modailisin.

Posted

Mulla kirpussa normaalilla vaijerilla polkimelta puhallinkopalle ja siitä kahdella vaijerilla kaasareille.

Toimii erittäin sujuvasti ja synkronointi niin helppoa kuin voi olla, kun on vaijerien säädöt suodattimien jalustoissa.

 

t. Mika

Posted

Rustossa taas kun tuli tehtyä pikapatentti silloin. Vaijereita kaksi polkimelle asti.

Mut pitää tehdä parempi systeemi.

Tuo Mikan idea on aika toimiva. Kavereiden urhokilpurissa samanlailla.

Posted

Mulla on siis siinä keskellä sellainen vipusysteemi johon nuo kolme vaijeria kiinnittyvät.

 

Se keskipala näyttää aika paljolti tuolta Kadronin palikalta mikä on tuossa kuvassa ylhäällä:

 

5933-25.jpg

 

Hieman vain modattu, että ne kaksi kaasareille menevää vaijeria kiinnittyy siihen fiksusti.

 

t. Mika

Posted

Tolla "vipusysteemillä" olis varmaan helpompi säätää sitten molempien puolien välityssuhde samaksi koska vaijerin päiden kiinnityksen etäisyys läppäakselista voi olla haastava saada samaksi molemmille puolille. Noi lirpakkeet kun on prätkän läppiksissä mitä sattuu. Ellei sitten tohon löydy jostain vanhoista tuplista samanlaiset päädyt molemmille puolille.

 

Mietin myös sellasta rullasysteemiä, mutta kestääköhän alumiinirulla vaijerin hinkkaamista?

Posted

Mulla on 4.5cm halkasijalta olevia alumiinirullia joissa on sopiva ura vaijerille. Jyrsitytän kahteen niistä läppäakselin kokoisen uran jotka sit tökkään läppiksien päihin. Keskelle laitan kolme rullaa toisiinsa kiinni joista yhdestä vaijeri polkimelle ja kahdesta läppiksille. Mielestäni kuulostaa hyvältä.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...