Jarmo Lummi Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Aikoinaan voimallista moottoria jarrupenkissä säätöjä haettaessa nostettiin määrättyjen alueiden parantamiseksi bensanpaine 3,5ba sitten 4bar ja todettiin hienomman sumun antaen msd 400cc monipistesuuttimille paremman toimivuuden ja lopuksi oli 5bar käytössä, aukioloajat kohillaan säädettynä toimi koko aleen 1500-8500rpm sekä säätäjä erittäin tyytyväinen. Tais olla 2276 (48mm imuvena ja 48läppärunko 150mm imutorvilla 7 asteen kartiokkuudella isolla R ) ja 248hv 258Nm. turbo Porschen bensapumppu aito bosch. Kyllä 044 Bosch piisaa pitkälle myös. 10mm bensalinja sisältä, 2 suodatinta yx ennen pumppua karkee suodatin ja yx pumpun jälkeen ja paluu tais olla 12mm sisältä prässätyillä liitoksilla kaikki bensan ja kemikaalit kestävällä hydrauliletkulla joka tais piisata 20-60bar saakka notkeeta hyvää yms yms.. Katotaan mitä noi siommat lelut sanoo kesällä? Bensalinjat 1 ja 1,5mm seinämältä hydrauliputkea jota helppo taivutella ( sinkattua tais olla ei tainnu olla rosterii ) Katuautoon taitaa 6 ja 8mm sisähalkasia riittää ihan ookoo 200hv saakka tai korkeemmallekki. Ruiskulla läppärungoilla läpän koko voi olla samaa kokoa ehkä pikkasen pienempi kuin kaasarissa mutta tarkoitushan ruiskulla on rakentaa huomattavasti jouhevampi kartio kiihdytyssuppilolta kuristumaan niin jotta seetissä on tiukin kohta. Imuvenan koko = kaasuläpän koko (ruiskulla ) on kuulemma ollu sellanen iha ookoo periaate ja neuvvo. ( pitänee muistaa jotta imuvenan lautanen on huomattavasti yleensä suurempi kuin tiukin poikkipinta-ala kanavassa ja pitää miinustaa venan varrenki mitta ) Voimakkaammissa katukoneissa ja kunnon kisapeleissähän on asiat si vähä suurempaa ja kauniimpaa! Kaverin sivulla taitaa RytöOvalRacing myös esiintyä event BSD5 Alastaros. Ruiskujuttja muutenki http://rotta.markopuikkonen.com/?cat=6 Quote Link to comment
jrasi Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Piisaiskohan tuohon omaan setuppiin, jos käyttäis läppärungoista vaan toisen parin, eli 2*46mm. Koneena siis nelkun 1.8, kannet tehty ja kireempi nokka. Olis aika simppeli toteuttaa noista tuplien imusarjoista, päälle 90° mutkat, mutkaan suuttimelle paikka, ja suorat putket keskelle plenumiin, jossa sitten tuo läppäpari, suutinpaikat tukittuna. Quote Link to comment
HSuomi Posted February 24, 2012 Author Share Posted February 24, 2012 VIHDOIN! Nyt vaan tarttis osata säätää : ) Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Mikä nokka on koneessa? Mappi aika suurella? Quote Link to comment
HSuomi Posted February 24, 2012 Author Share Posted February 24, 2012 Tossa on jonkun tamperelaisen avaruusmiehen nokka. En edes tiedä asteita mutta se on tota konetta varten tehty. Quote Link to comment
Tero87 Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Minkälaisia bensalinjoja olette rakentaneet? Eli onko tarvista tehdä tuonne tankkiin jonkinlaisia loiskelevyjä? Itse mietin että jos laittaisi tankin sisään siirtopumpun ja sen jatkoksi keruu säiliön, säiliön jälkeen voisi vielä laitaa toisen pumpun jos on tarvista vai kuinka muut on tehneet? Quote Link to comment
jrasi Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Ei kai loiskelevyjä ainakaan kerääjän kanssa tarvi Quote Link to comment
HSuomi Posted February 26, 2012 Author Share Posted February 26, 2012 Mulla on vaan pieni syvennys tankin pohjassa ja siitä lorisee suoraan pumpulle. Pohdin että riittäiskö jos ottas vaan vaikka pätkän kullinvahvuista rosteriputkea ja päihin hitsais liittimet. Ja sen laittais tankin ja pumpun väliin. Tarkotus on myös hommata sitä vaahtomuovia tonne tankin sisään. Se kai aika tehokkaasti estää loiskumisen. Quote Link to comment
Tero87 Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Mulla on vaan pieni syvennys tankin pohjassa ja siitä lorisee suoraan pumpulle. Pohdin että riittäiskö jos ottas vaan vaikka pätkän kullinvahvuista rosteriputkea ja päihin hitsais liittimet. Ja sen laittais tankin ja pumpun väliin.Tarkotus on myös hommata sitä vaahtomuovia tonne tankin sisään. Se kai aika tehokkaasti estää loiskumisen. Mistäs "sitä" vaahtomuovia voisi kysellä? Toi vaikuttais paljon mukavammalta kun vanhan tankin hitsaaminen.Mietin että meneekö pumppu äkkiä rikki jos hörppää tyhjää? Jos saisi hyvin tehtyä tuon tankin niin ei tarvisi edes keruu säiliötä. Quote Link to comment
HSuomi Posted February 26, 2012 Author Share Posted February 26, 2012 Esim tässä: http://www.bjorkmotorsport.com/index.php?dir=403&product=45912&from=0 Ja kai tota luulis saavan vähän joka "race" kaupasta. Quote Link to comment
HSuomi Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 Jee, tänään ajettu ekat testit ruiskulla! Eihän se vielä mitenkään kummallisesti toimi kun ei ole missään säädöissä. Läppäriäkään ei ollut joten se tosiaan oli vain 3km testilenkki. Kun moottori lämpesi ni seokset meni todella laihalle kun vähän painoi kaasua. Joten kotiin köröteltiin kevyellä kaasulla. Ensiviikolla läppärillä vähän säätöjä paremmaksi ja katsastusta yrittämään. Wandamotorista löytyi hyvät putsarit: http://www.wandamotor.fi/product_info.php?products_id=1898 Noihan käy melkeen mihin rahansa suppiloihin. Quote Link to comment
Mekanikko Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 [quote="HSuomi" Wandamotorista löytyi hyvät putsarit]http://www.wandamotor.fi/product_info.php?products_id=1898[/url] Noihan käy melkeen mihin rahansa suppiloihin. Noita ollu myös ainaki JME-Racingillä. Quote Link to comment
HSuomi Posted April 26, 2012 Author Share Posted April 26, 2012 Pistetään nyt kuvat noista omista asennuksista. Sähköpuoli vaatii vielä vähän siistimistä ja osien kiinnittämistä. Jos nyt saisin päättää ni tekisin valmiilla läppärungoilla. Laittakaas muutkin ruiskuttajat kuvia miltä konehuonneessa näyttää. Kotimaista amatöörimoottoripornoa : ) Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 28, 2012 Share Posted April 28, 2012 Jösses. Hurjan näköinen paketti. MInkälaista ajoa on suunnitteilla? (en lukenut koko topiccia) Quote Link to comment
Guest Fear Posted April 28, 2012 Share Posted April 28, 2012 Tuommoista itselläni, yhdellä läpällä toteutettuna juurikin tuon läppärunkojen linkku hässäkän takia. Kyllähän nuo läppärungotkin löytyvät, mutta katsellaan niitä sitten ensi talvena =) Quote Link to comment
Oksa Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Tämmöistä täällä päin. Yhdellä läppärungolla, riittää hyvin pienelle koneelle. Quote Link to comment
Guest Fear Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Oksa; mistä nuo suutintukit ovat, näyttävät erittäin siisteiltä ja toimivilta? Quote Link to comment
Oksa Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Noi on mun isäukon tekemät. Oikeestaan vastaavat, mitkä ostin joskus Janilta, mutta näissä on toisen liittimen paikka tossa tukin sivussa eikä päässä. Janne. Quote Link to comment
Guest Fear Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Olisiko jollakulla laittaa jonkunlainen toimiva(hko) kartta jakoon jossa olisi p-a ja sytkä. Säätäjä ja säädettävä vähän hakusessa, niin helpottas arvojen löytymistä. Quote Link to comment
Oksa Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Mää voin ainakin laittaa jotku asetukset, vaikkapa postiin. Ei ainakaan tähän pystyny suoraan liittämään. Janne. Quote Link to comment
HSuomi Posted May 8, 2012 Author Share Posted May 8, 2012 Jösses. Hurjan näköinen paketti. MInkälaista ajoa on suunnitteilla? (en lukenut koko topiccia) Katu- ja kiihdytysajoa. Mitäs tehoja noilla yksläppäsillä vapareilla on saatu? Quote Link to comment
Oksa Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 91 heppaa penkitettiin tosta mun 1584cc:stä takapyöriltä, koneteho on varmaan vähän enemmän. Ei mitään hirveitä, mutta noillakin jo eteenpäin pääsee. Janne. Quote Link to comment
Guest Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Millasista summista puhutaan, kun ruiskuksi rakentaa? Kuinka toimintavarma se on? Tehoa lisää ja kulutusta alas? Quote Link to comment
JaniM Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Jos ite tekee kaiken ja keräilee hilut jostain purkuautoista, 500e ylöspäin. Mutta uutta settiä 1200-2000e riippuen hilujen määrästä. 2000e on jo jenveyn uusilla läpillä. Vääntöä ja ajomukavuutta tulee ja varmuus ihan suoraan kiinni osista ja kuinka hyvin asentaa. Omat ja kavereille asennetut ruiskut toimineet tähän asti moitteetta. Talouttakin saa ja ohjelmoitavalla sytkällä saa lämpöjä alas koneesta kun pystyy ajaan laihalla ja isoilla ennakoilla pintakaasulla matkassa. Quote Link to comment
HSuomi Posted May 19, 2012 Author Share Posted May 19, 2012 Kyllä sitä rahaa vaan menee vaikka kuinka halvalla yrittää. Ei edes tule ajatelluksi kuinka paljon menee rahaa liittimiin, letkuihin, johtoihin, kutistesukkiin, klemmareihin, putsareihin, releisiin, sulakkeisiin ym pikkusälään. Mega + läppikset on ehkä 50% kaikista kuluista. Quote Link to comment
VolksMachine Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Mihin ootte tuoneet välisäilöiltä paluun tankin päässä? Noita erinäisiä huohotus ja ylitäyttö letkujen paikkoja oon tutkinut, jotta voisiko niitä hyödyntää paluuseen? Tuo vaihto ehto "paluu B" menee tankin yläosaan ja sama letku tankin täyttöputken luo eli suora yhteys siitä ois tankkiin. "Paluu A" on jonkun huohotusletkun paikka, se ei vaikuta kovin hyvältä vaihtoehdolta aika pieni se liitäntä. Paluu linja mulla on rakennettu tankille asti, liitäntä paikka vielä hakusessa. Quote Link to comment
Tero87 Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 Onko mitään vinkkejä kuinka kannattaa trikkeri naittaa hihnapyörään, mulla siis 36-1 trikkeri ja fordin EDIS4 vehkeet niin tarvisi saada aika tarkasti se 90astetta siihen osuun. Quote Link to comment
JaniM Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 Ei se nyt asteen päälle ole. Saat sen kulman säädettyä ohjelmallisesti kohdilleen. Ite laittanut läpireiät hihnikseen ja 6mm pulteilla kiinni. Alle pienet holkit että nousee. Tai sit tekee sovite holkin mutterin alle. Quote Link to comment
Tero87 Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 Noniin nyt alkaa oleen siinä kunnossa että voisi koittaa käyntiin, jos joku olisi halukas helppaan sen verran että antaisi oman sytkäkarttansa tiedot mistä voisi lähteä liikkeelle. Helpottaisi varmaan jonkunverran kun tietäisi hiukan millasia ennakoita noissa käytetään. Quote Link to comment
HSuomi Posted June 11, 2012 Author Share Posted June 11, 2012 Tässä topikissa noita on kateltu: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/11924-sytytyskarttoja-onko-niitä/ Sen huomasin että ei se kyllä millään valmiilla kartalla tule toimimaan kummosesti. Pakko sitä on hieroa raakasti. Quote Link to comment
Tero87 Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Varmasti näin, mutta saisi jotain käsitystä että millasia ennakoita näissä on käytetty. Quote Link to comment
HSuomi Posted June 14, 2012 Author Share Posted June 14, 2012 Tänään vietettiin 3.5h rullia kurmottaen ja lopputulos 186hp / 6550rpm ja 225nm / 4900rpm hihnan kanssa. +12hp ja +13nm verrattuna kaasareihin. Käyrät ei näytä hirveesti erilaisilta verrattuna kaasareihin, kiertää pikkusen pidemmälle ja vääntöhuippu vähän aikasemmin. Persdynossa kyllä tuntuis hereemmältä. Lauantaina sitte näkee mitä kellot sanoo. Vielä pitäis hankkia pidemmät imutorvet ja vähemmän vastustavat putsarit. Quote Link to comment
Tero87 Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Millasia tulppia olette käyttäneet? Jostain muistan lukeneeni että jollain oli ongelmia kunnes vaihtoi R malliset tulpat. Quote Link to comment
JaniM Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Sama se mitä merkkiä kunhan vastukselliset tai tulpanhatut vastuksella. Häiriöt sekoittaa ecun kuin ecun. Siinä ei katsota onko kahden tonnin Motukka vai Mega. Tässä tullut kohta liki kymmenen tapausta jotka oppinut tuon kantapään kautta. Quote Link to comment
JaniM Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 Tuossa karttoja nippu Volkkareihin. http://vwmegasquirt.freeforum.ca/maps-vf12.html Quote Link to comment
HSuomi Posted December 9, 2012 Author Share Posted December 9, 2012 Mites porukan ruiskuprojektit on menny? Omalla laitteella ajettiin tämä kesä menestyksekkäästi. Quote Link to comment
Oksa Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Pari kesää on ruiskukoneen kanssa päristelty. Luotettavasti on pelannu ja olen muutenkin tykänny. Janne. Quote Link to comment
Guest Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 Tällä on menty noin 500km loppukesästä http://minunauto.com/auto/29752 Ajossa kone pelaa jo hyvin, kiitos Tunerstudion autotunen ja hyvän tukiverkoston, mutta kylmäkäynnistys on varsin järisyttävä kokemus. Jostain syystä tuo ei halua lähteä kylmiltä käyntiin, kuin pitkällä sahaamisella. Jos kone ei starttaa ensimmäisellä yrityksellä niin naapurit kuulevat sen takuuvarmasti. Kas kun ei kukaan ole maastoutunut . Nykyiseet laitteistoon on tulossa vielä tyhjäkäyntiventtiili kunhan saan imusarjan purettua. Quote Link to comment
JaniM Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 Ootkos suurentanut starttaus rikastusta cranking pulsea? Auttaa kummasti Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.