Dennis Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Jaa järjestyksestä en tiedä, välillä parempi ja välillä huonompi... Tämähän alkaa tuntumaan mukavalta kun vihdoin 2,5 vuoden jälkeen tässä projektissa alkaa näkymään edes jotain tulosta, tästähän innostuu itse tekemään jotain taas :-) Quote Link to comment
vwagen Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Hienolta näyttää!Imusarjan maalaus vain ei ole osunut ihan oikeaan,pitää olla kokonaan maalattu,myös alumiiniosuus.Väristä ei ole täyttä varmuutta mutta jokseenkin varma olen siitä että olivat mattamustia tuohon aikaan samoinkuin äänenvaimentajat ja lämpökotelot. Toisaalta tuo onkin myöhempää tuotantoa oleva korvausimusarja joka on hyvinkin voinnut olla harmaa mutta kokonaan maalattu jokatapauksessa. Quote Link to comment
Dennis Posted October 20, 2011 Author Share Posted October 20, 2011 Juu tuo imusarjan maalausteema ei ollut ihan helppo rasti kun se on tehtaan "upgrade" malli, tuo kyseinen imusarja on ollut todennäköisesti maalaamaton tai vaan jollain pintakäsittelyllä, kuitenkin alumiiniosassa ei ole ollut mitään maalia koska se oli puhdas jopa huokosissa. Jotain sille oli pakko tehdä eikä maalaamattomaksi viitsinyt jättää joten tein nyt noin eikä ainakaan ruostu, enkä kehdannut toistaiseksi vetää maalia alumiiniosaan joka olis siistissä kunnossa ja ollut todennäköisesti maalaamaton. Sitä nyt voi maalata vaikka uudestaan jos joku keksii miten se pitäisi olla, päätöksiä joutuu tekemään jotta homma etenee :-) Dennis Quote Link to comment
SePi Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Nykybensoilla kesäajelussa pitäis tuon lämppärin olla pikemminkin jäähdytin... Tulppaus hiukan auttaa, mutta mulla on ainakin riesaa kaasarin ja koko bensasysteemin höyrystymisestä kesäkeleillä Quote Link to comment
-tipi- Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Ja bensanko ei kuulu tulla höyrynä/kaasuna KAASUTTIMESTA? Quote Link to comment
SePi Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Tottakai sen pitää tulla höyrynä silloin kun moottori käy, mutta se näköjään jatkaa höyrystymistään sen jälkeenkin ja tyhjentää kohokammion ym putkistoa aika tehokkaasti. Kohokammio on tuossa splitin alkuperäisessä kaasarissa kooltaan olematon. Quote Link to comment
-tipi- Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Auttaskohan joku eriste kaasarin ja imusarjanvälissä, liekö alunperin ollu mitään? Tosin jos ei kosteilla keleillä ole ongelmana jäätäminen, niin miksei toi lämmityksen tulppaaminenkin olis OK. Quote Link to comment
metake Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Ja bensanko ei kuulu tulla höyrynä/kaasuna KAASUTTIMESTA? No ei tosiaan pidä tulla ulos höyrynä, tai vielä pahempaa kaasuna, ei missään tilanteessa. Bensiini höyrystyy kun sen lämpötila nousee kiehumispisteeseen, aivan kuten käy esimerkiksi vedelle. Kaasuttimessa bensiini sekoittuu ilmaan pienen pieninä pisaroina, ei höyrynä. Quote Link to comment
Dennis Posted November 24, 2011 Author Share Posted November 24, 2011 Valoa tunnelin päässä... tämähän näyttää jo moottorilta, lämmönvaihtimet ja äänenvaimennin pitäisi korjata vielä... Hidasta tämä on kun kaikki apulaitteet on läpikäyty ja korjattu, laturi, bensapumppu, virranjakaja ja kaasari (NOS rungolla Vesilahdelta kun oma oli väljä) Ei tämä nyt mikään 100%nen "Concours d'Elegance" lopputulos ole, mutta parempi että valmistuu edes joskus kun että jää palasiksi loppuelämäksi ja ajettavaksi tämä on tarkoitettu eikä museoon näytille. Ennen ja jälkeen :-) Quote Link to comment
-tipi- Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Onks tos muuta eroo kun sytkä muuttunu? ;o) Quote Link to comment
Guest Matii Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Todella upea projekti. Itsellä tällä hetkellä moottorin pintapuolinen ehostus-projekti käynnissä mutta jälki niin huonoa ettei siitä kehtaa edes kuvia ottaa :( Tästä sain muutamia vinkkejä/ajatuksia, pitänee pitkittää projektia hieman. Quote Link to comment
Dennis Posted November 27, 2011 Author Share Posted November 27, 2011 Juu ei tuossa mitään muuta ole tapahtunut kuvien välissä vuoden aikana kun pikkasen pölyn pyyhintää ja sytkän säätöä :-) On tainut olla jakajan akseli pykälä tai kaksi väärin kun on eri asennossa nyt...? Näistä pitäisi saada lämmönvaihtimet aikaiseksi Quote Link to comment
Tanhis Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Juu ei tuossa mitään muuta ole tapahtunut kuvien välissä vuoden aikana kun pikkasen pölyn pyyhintää ja sytkän säätöä :-) On tainut olla jakajan akseli pykälä tai kaksi väärin kun on eri asennossa nyt...? Näistä pitäisi saada lämmönvaihtimet aikaiseksi Mistä hommasit J-putket Quote Link to comment
vwagen Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Poista sitten pöntöstä tuo pakettiauton poistoputken korva. Quote Link to comment
Virtanen Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Tuollainen vahvike kuuluu loppuputkeen... Quote Link to comment
Dennis Posted November 28, 2011 Author Share Posted November 28, 2011 J-putkista enemmän kun tiedetään sopivuudesta tarkemmin. Äänenvaimennin on VWn uudempi yleismallinen varaosa, siinä on ainevahvuutta senverran huonosti pahoissa paikoissa joten en viitsi hifistellä sitä sen kummemmin, joutuisi rakentamaan se melkein uudestaan. Lähinnä pitäisi etsiä uusi äänenvaimennin, mutta tuo käy varmasti aluksi noin... Niin ja muuten, ei siihen mahdu tuo vahvike ulostuloputken päälle kun tuo pakoputkenpää tulee sen ulostuloputken "nysän" päälle? Dennis Quote Link to comment
Kurre Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Onks tos muuta eroo kun sytkä muuttunu? ;o) Pakoputki on poistettu Quote Link to comment
Dennis Posted December 4, 2011 Author Share Posted December 4, 2011 Pakoputki on poistettu Pakoputki on koeasennettu :-) Voiton puolella pakoputken osalta ja osat soviteltu yhteen, lämmönvaihtajien kotelot ja laipat hitsaamatta putkeen kun en jaksanut jäädä yöksi palovartijaksi. Kyllä näistä tulee lämmönvaihtimia vielä, tosin kyllä vaatinut aikaa ja työtä paikata koteloita ja saada 60v vanhat vivustot liikkeelle lämmittelemällä ja uittamalla dieseliin vuorotellen, nyt on sentään oikeanmalliset lämmönvaihtimet. Quote Link to comment
vwagen Posted December 5, 2011 Share Posted December 5, 2011 Jos sulla ei ole J-putken ja vaimentimen välisiä kiristyspantoja niin ei kannata tilata ainakaan Wolfsburg Westiltä,ovat liian pieniä,oikean kokoisia saa Tsekkiläisiltä Kybelwagen osatoimittajilta. Quote Link to comment
Dennis Posted December 8, 2011 Author Share Posted December 8, 2011 Kiitoksia vinkistä Turo, klemmareita ja pakoputkenpää löytyy onneksi NOSsina, joten sopivuus pitäisi olla ok. Näin... Quote Link to comment
Dennis Posted December 8, 2011 Author Share Posted December 8, 2011 Kytkinasetelma vihdoin kotona ja asennettuna tuotekoodi sekoilun jälkeen... Sachs oli vaihtanut tuotekoodia ja saman uuden koodin alle tuli Porsche 356 ja listahinta nousi X 2,5 :-( hyvä puoli tässä "uudessa" kalliissa tuotteessa on se että siinä on leveä "rinkula" käpälien päällä joka sopii paremmin splitin hiili painelaakerille. Sain hankittua myös uuden joustamattoman kytkinlevyn jotta pääsee nauttimaan tärinöistä ja äänistä :-) Dennis Quote Link to comment
Dennis Posted December 11, 2011 Author Share Posted December 11, 2011 Näin... nyt tämä vaihe alkaa olemaan kunnossa :-) Muutamia hienösäätöja lukuunottamatta valmis kuten esim 14mm kannalla olevia muttereita ja pultteja puuttuu pakoputkistosta, käyntiinkin pitäisi kokeilla jossain vaiheessa. J-putkista kun kysyttiin, ovat Virtaselta ja myynnissäkin nyt tuolla myynti alueella, suosittelen... Dennis Quote Link to comment
Jallu Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 On näköjään sopivasti varattu asennusöljyä talven talli-iltoihin.. Quote Link to comment
Dennis Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 Stuttgarttilainen odottaa osia, joten ajankuluksi ajattelin käydä Wolfsburgilaisen käynnistymoottori läpi Ei ole "ennen" kuvaa, mutta voitte kuvitella 60v vanha käynnistysmoottori joka ei ole öljyssä... vaan ruosteessa Purku homma oli muuten melko suoraviivaista hommaa paitsi tiukassa istuvia ruuveja / muttereita, ainoastaan solenoidin onnistuin rikkomaan monen viikon rasvauksesta huolimatta, myös lämpöa yritin Noh... aina ei voi voittaa :-/ Muuten startti tuntuu olevan hyvässä kunnossa :-) Uppopuhdistusta kestävät osat saivat maistaa sikojen ulostuslääkettä = sitruunahappoa (kun nuo suola- / forsfori-happo sekoitukset alkaa olemaan vaikeita saada), vähän tehotonta mutta lämpösessä vedessä alkaa kuhisemaan eikä ole ongelmajätettä kun on sitruunamehua Alkaa olemaan puhdasta, ei ole turha homma tämä puhdistus vaikka toimi ennenkin... oli täynnä roskaa / pölyä ja kaikki rasvat oli kivikovat Kyllä umpiruosteessakin oleva valuosa tulee aika siistiksi sitruunamehulla ja teräsharjalla ja vaan 1/2 tunnin sessio, pidemmällä ajalla saisi ihan puhtaaksi mutta en jaksanut tällä kertaa Dennis Quote Link to comment
Dennis Posted March 22, 2012 Author Share Posted March 22, 2012 Toinen solenoidi löytyi Virtaselta, kiitos siitä Osat alkaa olemaan kasausta vailla Quote Link to comment
Dennis Posted March 22, 2012 Author Share Posted March 22, 2012 Ja startti oli valmis... "baby steps" eteenpäin, sopiva välihommia kun odottaa toiseen projektiin osia Kai tämä auto valmistuu joskus :-) Dennis Quote Link to comment
Dennis Posted June 5, 2012 Author Share Posted June 5, 2012 "Ajankuluksi" rakennettu tilapäiset sähköt ja raahattu varastosta varavaihteisto... Ehkä näillä saisi jotain hauskaa aikaiseksi kunhan kerkiää :-) Quote Link to comment
Dennis Posted June 5, 2012 Author Share Posted June 5, 2012 Pientä näpräämistä ja kone oli "vieraissa" vara vaihteiston kanssa, vaihtelu virkistää ennen kun pääsee kiinni omaan vaihteistoon aikanaan :-) Quote Link to comment
Dennis Posted June 5, 2012 Author Share Posted June 5, 2012 It`s alive :-) ...pienen öljypainejumpan jälkeen, ei ottanut painetta vaikka kuinka pyörittelin ilman tulppia, sitten 1dl öljyä hevosruiskulla "väärinpäin" sisään öljypaine anturin reijästä ja siitä sitten öljypaineet syntyivät, no ei ollut ensimmäinen kerta minulle kun kuiva pumppu ei jaksa imeä ensikäynnistyksellä. Kaunista kuultavaa... koneesta olen kunnostanut kaiken mitä keksin ja sisuskalut jopa tasapainoitettuja, ei paljon ravistellut lavalla, siinä se kävi noin 2000rpm 20 minuuttia :-) Latauskin alkoi toimimaan muutaman sekunnin jälkeen Pikkasen toisenlainen ääni kellossa kun mitä oli aiemmin lämmönvaihtimilla jotka oli poikki, virranjakajan keskipakoissäätö jumissa ja loppuunajettu kone muutenkin j.n.e. Pikkasen myöhästynyt 60 vuotis lahja splitille... ja yksi askel eteenpäin tässä "Iisakinkirkko" projektissa Suuri kiitos Virtanen avusta osien hankintaan ja tiedoista muutenkin ***alapuolella video pätkä*** Pikkasen äänimaailma muuttunut verrattuna ennen kunnostusta :-) Quote Link to comment
Dennis Posted June 10, 2012 Author Share Posted June 10, 2012 Testasin taas tuota sitruunahappoa takajarrusylintereihin (ei tahdo saada uutena, eteen on jo hyllyssä uudet) Ei ole ennen kuvaa, mutta voitte kuvitella -51 splitin todennäköisesti ensiasennus sylintereita, ei ollut kaunista katseltavaa. Ensin rasvanpoisto bensiinissä, lämmin vesi nopeuttaa tosi paljon prosessia ja lisäksi teräsharjalla irtoruosteen poistoa, tähän meni tunti ja tein siis samalla muuta, näitä rapsuttelin välillä Sylintereistä paljastui odotettavaa ruostetta, täytyy harkita holkitusta jos onnistuu... Quote Link to comment
Dennis Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 Pientä liikehdintää tällä puolella :) Kori nostettu pois ja alustan ruostekohdat korjattu Alustan purku aloitettu.... Quote Link to comment
NordBling Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Et sä ihan vähällä itteäs taas päästä :-) Quote Link to comment
Dennis Posted August 29, 2013 Author Share Posted August 29, 2013 Et sä ihan vähällä itteäs taas päästä :-) Niinkö meinaat :-P ...oikeasti miettii kyllä välillä mitä järkeä tässä on ja kaupasta saisi samalla rahalla uuden auton laskematta edes omia töitä... Alkaa olemaan valmis puhallukseen Quote Link to comment
Dennis Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Kesti hiekkapuhallusta, ei paha ollakseen 62 vuotta vanha autonromu :) Quote Link to comment
Dennis Posted October 8, 2013 Author Share Posted October 8, 2013 Illat pimenevät, toivottavasti tallissa olisi useammin valoa Quote Link to comment
Guest Barn Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Imusarja ilmeisesti...ehkä... vääränlainen....pitäis vissiin olla K-sarja... Quote Link to comment
Dennis Posted October 9, 2013 Author Share Posted October 9, 2013 Imusarja ilmeisesti...ehkä... vääränlainen....pitäis vissiin olla K-sarja... Niin kait se K-sarja on hajonnut joskus aikanaan ja tuo on alkuperäinen korvaava tuote Dennis Quote Link to comment
-tipi- Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Jos tämä pitää paikkansa, K-imarit lienee olleet varsin herkkiä ruostumaan puhki. Äkkiähän tuosta uudemmasta semmosen modais, mut lämmittääkö tuo uudempi vähän paremmin? Quote Link to comment
SePi Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Jos tämä pitää paikkansa, K-imarit lienee olleet varsin herkkiä ruostumaan puhki. Äkkiähän tuosta uudemmasta semmosen modais, mut lämmittääkö tuo uudempi vähän paremmin? Tuossa repromainoksessa on vähän kahta tietoa. Otsikossa mainitaan -52 ja vanhemmat ja sitten kohta tekstissä "Complete reproduction K manifolds for April '50 and earlier Beetles. " Jos mä vähäänkään oon luullu ymmärtäväni oikein, niin tää jälkimmäinen pitäis paikkaansa ja sulla Dennis olis ihan oikea imusarja. Turo, Mika ja muut tietäjät sanois sen muutosajankohdan tarkkaan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.