Jump to content

Bensaletkut


Guest Mikko

Recommended Posts

Guest Mikko
Posted

Operaationa olis vaihtaa uudet bensaputket ku tulee aina lätäkkö alle kun on ajanut pienen lenkin tai käyttänyt paikalla.Onko mitään erityis huomioita tai hyviä ideoita mitä kannattas tehdä?

Guest jakulepi
Posted

Ei ainakaan kannata lähteä millekkään Lapin rundille jos tuolla tavalla vuotaa. Itse vaihdoin just kuplaan bensaletkut. Hain Etolasta 6mm (bensa)letkua ja siitä vaan uutta vanhojen haperojen tilalle. Luonnollisesti jokaisen liitoksen varmistin klemmarilla. Eipä tuo pelkkien letkujen vaihtaminen mitään rakettitiedettä ole.

Guest Mikko
Posted

Ei se ainakaa viä pahasti haise jos on menny tunneliin saakka. Eikä siinä vissiin oo mitää ihmeempiä kiinnityksen yms. kanssa?En oo meinaa kerenny edes viä kattoon alle .

  • 1 month later...
Guest Mikko
Posted

No niin nyt vihdoin ja viimein olisi aikaa alkaa vaihtaan letkuja. Sanokaas nyt mikä on parasta letkua vanhojen metalliputkien tilalle ettei hiero keskitunnelissa itseään rikki??

Posted

BENSALETKUIKSI EI SITTEN KANGASPÄÄLLYSTEISIÄ!!! Ja jos laitat tilaa samalla palovakuutus autollesi...Vaan kunnollisia kumiletkua ilman kangaspäällystä.

Posted

Eikö teräspunos ole paloalttiimpaa??? Jos maadottuu teräspunoksen kautta paljon virtaa. Kuplassa ei taida olla niin altis, mutta eikö joku talli palanut ooppeleineen kun metallipunosbensaletku osu akunnapaan. Oli netissäkin juttua.

Posted
BENSALETKUIKSI EI SITTEN KANGASPÄÄLLYSTEISIÄ!!! Ja jos laitat tilaa samalla palovakuutus autollesi...Vaan kunnollisia kumiletkua ilman kangaspäällystä.

 

Saiskos jonkinlaisen perustelun tälle väitteelle.

Posted
BENSALETKUIKSI EI SITTEN KANGASPÄÄLLYSTEISIÄ!!! Ja jos laitat tilaa samalla palovakuutus autollesi...Vaan kunnollisia kumiletkua ilman kangaspäällystä.

 

Saiskos jonkinlaisen perustelun tälle väitteelle.

 

 

Tossa muutama vuosi sitten vaihtui bensan koostumus jonniinverran, lyijy jäi pois ja lis'aineistus vähän kai vaihteli... vanhan "malliset" kangaspunosletkut ei kestänyt uutta bensaa vaan kuivuivat aika vauhdilla. Multa meni pakusta 2v vanhat letkut ihan kivikjoviksi, napsahtivat poikki kun taivutti 90 astetta. Ei ihme että oli vuotoja.

 

Nyttemmin uskoisin että ne on parempaa laatua, tai siis yhteensopivaa nykybensan kanssa. Juttelin tästä tarvikemyyjän kanssa monta vuotta sitten.

 

 

Voithan aina käyttää letkua jossa kangaspunos on kahden kumipinnan välissä, ruiskukoneiden letkut on semmoisia ja ne kestää pirun paljon enemmän painettakin.

 

Jan

Posted

En myöskään laittaisi teräspunosletkuja.

 

Saa.

 

Perustelu:

 

Kumiletku jossa ei ole kangaskudosta päällä,kumiaines on letkussa ensinnäkin paksumpi,lisäksi jos letkuun tulee pintaan halkeama tms. vikaa näet sen eikä se jää kangaskudoksen alle. kangaskudosletkussa on

kudos päällä ja letkun itse kumiosa on huomattavasti ohuempi ja jos kangaspäällisletkuun tulee kumiosaan murtuma koko letku kastuu yleensä koko kankaan mitalta. Näitten kanssa on taisteltu ihan tarpeeksi ja "läheltä piti" tilanteita ollut. Itse en laita enään mistään hinnasta kangaspunospäällisellä olevaa letkua autooni,muut voi laittaa sitten ihan mitä haluavat...

 

Just noita tarkoitan Mitä Jan kirjoittaa punos kahden kumipinnan välissä,ne on ok,mutta ei sellaiset jossa kangas päällimäisenä.

Posted

HiFlexin myyjän kanssa joskus juttelin, että mikä olisi polttoainelinjaan hänen mielestään parasta. Kertoili tehneensä maan kärkipään sport-2000 autoo polttoainelinjat metallipunosteflon letkusta. Samaa matskua suositti öljyletkuiksi moottoriin.

Posted

Mulla bensat kulkee pääasiassa nylonputkea pitkin. Siis sitä mitä pääasiassa käytetään paineilman kuljettamiseen.

 

t. Mika

Posted

Se taitaa olla kustannuskysymys että ei käytetä "metallipunosteflon letkua" =) Ja kun ei ole varaa laittaa kunnon letkua niin eihän sitä sitten muillekaan "suositella". Sopii koittaa tuota metallipunosteflon letkua ensin ja tulla sitten vasta tänne urputtamaan että "ei kestä ja halkelee kuoren alla" => on nimittäin hieman eri "letkua" kuin nämä "tuning kumiletkut metallisukalla" mitä harmittavan usein näkee! Kyllä näitä on käytetty ja tullaan jatkossakin käyttämään ihan oikeassa kilpakäytössäkin ;)

p.s. letkulemmareita ei käytetä missään liitoksissa, eihän...

Posted
Olisiko joku patenttiratkaisu tarjolla miten saisi prässätyillä liittimillä olevat letkut kiinni bensapumppuun. Kaasariin voi laittaa banjot ja runkolinjaan helmiliitoksen, mutta miten muut liitokset?

 

Sähköinen bensapumppu on muutoinkin suositeltava vaihtoehto, eli siihen onnistuu.

 

t. Mika

Guest Mikko
Posted

Kuinkahan paljon about menee letkua...? Taidan kumminkin kallistua tohon kumiletkuun...Millähän kannattaisi tehdä liitokset? Ei taida letkuklemmarit olla paras vaihtoehto...?? Taitaa 6mm letku riittää...??

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...