Guest Mikko Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 Operaationa olis vaihtaa uudet bensaputket ku tulee aina lätäkkö alle kun on ajanut pienen lenkin tai käyttänyt paikalla.Onko mitään erityis huomioita tai hyviä ideoita mitä kannattas tehdä? Quote
Guest jakulepi Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 Ei ainakaan kannata lähteä millekkään Lapin rundille jos tuolla tavalla vuotaa. Itse vaihdoin just kuplaan bensaletkut. Hain Etolasta 6mm (bensa)letkua ja siitä vaan uutta vanhojen haperojen tilalle. Luonnollisesti jokaisen liitoksen varmistin klemmarilla. Eipä tuo pelkkien letkujen vaihtaminen mitään rakettitiedettä ole. Quote
MESIKÄMMEN Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 Jos on pitkään vuotanut saattaa keskitunnelissa bensa lainehtia. Nimimerkillä, näinkin on käynyt. Quote
Guest Mikko Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 Ei se ainakaa viä pahasti haise jos on menny tunneliin saakka. Eikä siinä vissiin oo mitää ihmeempiä kiinnityksen yms. kanssa?En oo meinaa kerenny edes viä kattoon alle . Quote
Guest Mikko Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 No niin nyt vihdoin ja viimein olisi aikaa alkaa vaihtaan letkuja. Sanokaas nyt mikä on parasta letkua vanhojen metalliputkien tilalle ettei hiero keskitunnelissa itseään rikki?? Quote
-MITO- Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 Biltemasta tai Motonetista kieppi CuNi polttoaineputkea. Quote
Racing Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 BENSALETKUIKSI EI SITTEN KANGASPÄÄLLYSTEISIÄ!!! Ja jos laitat tilaa samalla palovakuutus autollesi...Vaan kunnollisia kumiletkua ilman kangaspäällystä. Quote
-tipi- Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 Eikö teräspunos ole paloalttiimpaa??? Jos maadottuu teräspunoksen kautta paljon virtaa. Kuplassa ei taida olla niin altis, mutta eikö joku talli palanut ooppeleineen kun metallipunosbensaletku osu akunnapaan. Oli netissäkin juttua. Quote
Kurre Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 BENSALETKUIKSI EI SITTEN KANGASPÄÄLLYSTEISIÄ!!! Ja jos laitat tilaa samalla palovakuutus autollesi...Vaan kunnollisia kumiletkua ilman kangaspäällystä. Saiskos jonkinlaisen perustelun tälle väitteelle. Quote
Guest Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 BENSALETKUIKSI EI SITTEN KANGASPÄÄLLYSTEISIÄ!!! Ja jos laitat tilaa samalla palovakuutus autollesi...Vaan kunnollisia kumiletkua ilman kangaspäällystä. Saiskos jonkinlaisen perustelun tälle väitteelle. Tossa muutama vuosi sitten vaihtui bensan koostumus jonniinverran, lyijy jäi pois ja lis'aineistus vähän kai vaihteli... vanhan "malliset" kangaspunosletkut ei kestänyt uutta bensaa vaan kuivuivat aika vauhdilla. Multa meni pakusta 2v vanhat letkut ihan kivikjoviksi, napsahtivat poikki kun taivutti 90 astetta. Ei ihme että oli vuotoja. Nyttemmin uskoisin että ne on parempaa laatua, tai siis yhteensopivaa nykybensan kanssa. Juttelin tästä tarvikemyyjän kanssa monta vuotta sitten. Voithan aina käyttää letkua jossa kangaspunos on kahden kumipinnan välissä, ruiskukoneiden letkut on semmoisia ja ne kestää pirun paljon enemmän painettakin. Jan Quote
Racing Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 En myöskään laittaisi teräspunosletkuja. Saa. Perustelu: Kumiletku jossa ei ole kangaskudosta päällä,kumiaines on letkussa ensinnäkin paksumpi,lisäksi jos letkuun tulee pintaan halkeama tms. vikaa näet sen eikä se jää kangaskudoksen alle. kangaskudosletkussa on kudos päällä ja letkun itse kumiosa on huomattavasti ohuempi ja jos kangaspäällisletkuun tulee kumiosaan murtuma koko letku kastuu yleensä koko kankaan mitalta. Näitten kanssa on taisteltu ihan tarpeeksi ja "läheltä piti" tilanteita ollut. Itse en laita enään mistään hinnasta kangaspunospäällisellä olevaa letkua autooni,muut voi laittaa sitten ihan mitä haluavat... Just noita tarkoitan Mitä Jan kirjoittaa punos kahden kumipinnan välissä,ne on ok,mutta ei sellaiset jossa kangas päällimäisenä. Quote
Ketsa Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 HiFlexin myyjän kanssa joskus juttelin, että mikä olisi polttoainelinjaan hänen mielestään parasta. Kertoili tehneensä maan kärkipään sport-2000 autoo polttoainelinjat metallipunosteflon letkusta. Samaa matskua suositti öljyletkuiksi moottoriin. Quote
mikan Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Mulla bensat kulkee pääasiassa nylonputkea pitkin. Siis sitä mitä pääasiassa käytetään paineilman kuljettamiseen. t. Mika Quote
Guest Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Se taitaa olla kustannuskysymys että ei käytetä "metallipunosteflon letkua" =) Ja kun ei ole varaa laittaa kunnon letkua niin eihän sitä sitten muillekaan "suositella". Sopii koittaa tuota metallipunosteflon letkua ensin ja tulla sitten vasta tänne urputtamaan että "ei kestä ja halkelee kuoren alla" => on nimittäin hieman eri "letkua" kuin nämä "tuning kumiletkut metallisukalla" mitä harmittavan usein näkee! Kyllä näitä on käytetty ja tullaan jatkossakin käyttämään ihan oikeassa kilpakäytössäkin ;) p.s. letkulemmareita ei käytetä missään liitoksissa, eihän... Quote
Per Jernström Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Olisiko joku patenttiratkaisu tarjolla miten saisi prässätyillä liittimillä olevat letkut kiinni bensapumppuun. Kaasariin voi laittaa banjot ja runkolinjaan helmiliitoksen, mutta miten muut liitokset? Quote
JaniM Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Niin, 3/8" tefloni, rosterikudos ilman alvia eräässä luettelossa 25e/metri. Quote
mikan Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Olisiko joku patenttiratkaisu tarjolla miten saisi prässätyillä liittimillä olevat letkut kiinni bensapumppuun. Kaasariin voi laittaa banjot ja runkolinjaan helmiliitoksen, mutta miten muut liitokset? Sähköinen bensapumppu on muutoinkin suositeltava vaihtoehto, eli siihen onnistuu. t. Mika Quote
Guest Mikko Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Kuinkahan paljon about menee letkua...? Taidan kumminkin kallistua tohon kumiletkuun...Millähän kannattaisi tehdä liitokset? Ei taida letkuklemmarit olla paras vaihtoehto...?? Taitaa 6mm letku riittää...?? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.