Guest oskuk Posted September 19, 2012 Posted September 19, 2012 Ei katkaisjian johtoihin ole kukaan koskenut, jotain vikaa hänessä kyllä on. Motonetista uusi vilkkurele ja taas kliksutti, ajoin samalla reissulla sitten katsastukseen, tosin pysähdyin katsomaan että valot toimivat ja jarruttelin menessä. Heh, kuskinpuolen etuparkki pimeänä -enhän mä sitä sitten tajunnut katsoakaan, ja sama jarruvalot -niitä taas hankala olikin yksin katsoa, olisi pitänyt peruuttaa jonkun ikkunan eteen. No, pyörittelin kaikkia sulakkeita ja kas, taas toimi. Jarruvalot olisikin ollut hylky. Nyt voikin pistää pakun taas talviteloille, niin pääsee keväällä suoraan baanalle... Ja keväällä pitää vaihtaa tuulilasin tiiviste, vilkkurele oli aivan täys vettä. Quote
Guest oskuk Posted September 24, 2012 Posted September 24, 2012 No niin, nyt on paku Siuntiossa talvisäilössä. Matkalla sain taas nykimiskokemusta, alkoi kun ylämäissä vauhti tipahti alle 80:n, tuolloin oli moottori eri mieltä kulusta. Aloin myöhemmin pitää vähän parempaa vauhtia niin nykiminen jäi. Hiukan oli jännää kyllä, onhan samalle tielle aikoinaan jääty hinausta odottamaan ;-) Quote
Guest oskuk Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Ongelmaa ei olla nähty aikoihn, mutta ajelin tässä Salosta Padvaan ja ennen Perniön viljasiiloja alkoi nykiä, eli n.15km ajon jälkeen -ja palattuani Padvasta alkoi nykiä samassa paikassa, eli n.65km jälkeen. Tuossa paikassa täytyy olla jokin nyintä-syötti ;-) Quote
Guest oskuk Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Kyllä nykii edelleen. Jos malttaa ajaa jotain 75:ä niin pitkään saa ajella, mutta jos äityy tarjoamaan ylämäkeen lisävartsuja niin alkaa nykimään ja poksauttelemaan. Nelisen kertaa pyssäsin 150km matkalla, mutta kertaakaan en sammuttanut. Bensasuodatin on jokseenkin tyhjä ja ilmaa kuplii. Joko ilmaa vuotaa mukaan jostain liitoksesta, tai bensa kiehuu alipaineessa. Tämä viittaisi tuskaisaan bensansaantiin. Veikkaan kyllä, että jos irroitan letkun niin tankki alkaa iloisesti tyhjentyä...mutta jos ei, niin paineilmaa päinvastaiseen suuntaan voisi jelpata, liekö tankissa siiviilä aivan tukossa? Quote
Guest oskuk Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Tätä ylemmäs ei pinta nouse edes tauon jälkeen, ajossa laskee... Quote
Guest oskuk Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 Pakun tankki ei irtoa ihan niin kivasti kuin kuplan -onko joku putsannut tankin miten paikoillaan? Quote
Guest oskuk Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 Mutta kyllä lasti pääsi sentään perille ;-) Quote
Kemin Karavaanari Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 Ens hätään laitat konehuoneesta paineilmaa bensalinjaan tankille päin ja tankin korkki auki. Noin tein joskus kuplaan eikä sen koommin nykinyt bensan vähyyden vuoksi. jäi sitten tankkikin putsaamatta kun ei tullut tarvista. Quote
Guest oskuk Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 Testi edessä, mutta pintatilanne paineilman jälkeen 10min tyhjäkäynnin jälkeen: Quote
-tipi- Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 Suodatinasennuksesta päätellen osakasko OK, etenkin palovakuutuksen osalta. Quote
Guest oskuk Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 ...arvelinkin että hyviä vinkkejä sataa taas, pitääkö vaihtaa painepuolelle? ;-) Nyt on ajettuna testiä, 80km suuntaan jos toiseenkin. Pinta ällistyttävän alhaalla. Sinänsä humoristista että kone yleensä käy, ja öljyn sekaankin piisaa mukavasti osansa ,-) Käynnissä niitä tuttuja tuskia lämmettyä rasituksessa, mutta uutena ilmiönä myös pintakaasulla ja moottorijarrutuksissakin tuskia. Quote
Guest oskuk Posted September 25, 2013 Posted September 25, 2013 Jäätelöpaketti oli katsastuksessa tänään. Tarkistin etukäteen josko kaikki valot toimivat, ja eikös kuskin etuparkki pimiä. Otin siis lampun lasin pois, vaikka vähän olikin yhdestä kohtaa juntturassa ja totesin että kas: sehän pitäisi olla joka kohdastaan juntturassa: lasihan on liimattuna umpioon -mikäs umpio se on, jossa lasi irti? Liimasin lasin sitten pikaliimalla ja varmistelin kuumalimalla sauman. Sitten polttimon hakuun ja katsastamaan. Läpi meni, mutta moottorin öljyvuoto pitäisi saada loppumaan. Kevääseen mennessä pitää kekata joku halukas öljyvuodontutkija/tukkija. Ainakin venttiilinostiputket herättävät epäilystä... Nykiminen edelleen vieraanamme, eikä öljyn sekaan päätyvä bensakaan ole vielä selvinnyt. Quote
Tanhis Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 Bensapumppu voi vuotaa kampikammion puolelle ja jos sulla jo on muutenkin bensan saanti ongelmia niin....... Quote
Guest oskuk Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 Bensapumppu voi vuotaa kampikammion puolelle ja jos sulla jo on muutenkin bensansaanti ongelmia niin... Teki tosiaan sitä jo alkup. pumpulla, eikä tarvikepumppu muuttanut tilannetta. Enkä mä tiedä onko mulla bensansaantiongelmia, ei kukaan ole tyhjää suodatinta epänormaalina pitänyt, ja kone käy...kunnes lämpää, tai mä alan laulamaan, kumpi ensin eteen tulee. Alkaa nimittäin vaikuttaa, että pakuni ei todellakaan pidä laulustani. Viikolla olin niiiin tyytyväinen metsäkeikkani 4 kilon sienisaaliiseen ja Volsun pehmeään käyntin, että ehdin tapailla yhteiseksi iloksemme alkua: "Elo tää juoksuhau..." ja samantein moottori nykäisi kerran ja sammui! ;-) ...lisää takaiskuja: kuvittelin että ehkä tankki kuitenkin tyhjä ja aloin järjestämään kanisterista lientä, mun sinolipulosta tekemäni tratin avuistuksella. Mulla loppui kädet ja nappasin siitä tratista kiinni hampaillani. Ja vielä tunnin päästä oli suus denaturoimisaineen maku! Oli aikamoista sylkemistä ja naamapesu ja hampaat ja koko suu hammasharjalla... Toki voisi muutaman tiivisteen siihen bensapumpun alle lisätä, tai hioa sitä keppiä, mutta täyttyykö enää sitäkään vertaa suodatin? Quote
Kemin Karavaanari Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 Oletko kokeillut että toimiiko auto jos et laula ? :) Quote
Guest oskuk Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 Oletko kokeillut että toimiiko auto jos et laula ? :) On tullut koitettua, mutta ilmeisesti lämpeneminen ja oma rentoutuminen tapahtuvat oudosti n. samalla nopeudella ;-) Quote
Guest oskuk Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Auto taasen käytössä. Koska tuota bensaa on aika paljon öljyn seassa, tilasin kaasarin tiivistesarjan ja katsotaan mitä neulaventtiili sanoo, ja kohon kunto. Mitään painemittaria ei halussa ole, että pääsisi bensapumpun painetta tutkailemaan. Mites 34-3:n kiihdytyspumpun kuulat, mistäs niitä pääsi ronkkimaan jos ei napsu? Lisäksi pitäisi hankkia kunnon bensaletkua ja vetää uusiksi koko liemilinja, ei ainakaan kiehuisi bensa enää. Tuolta sain lisämotivaatiota, joskin ärsyttävyyttä myös ;-) Quote
Guest oskuk Posted April 27, 2014 Posted April 27, 2014 Mikäs tuon 34 pict 3:n bensapinnan korkeus pitäisi kaasarissa olla, miten se helpoiten tarkistaa? Quote
Guest oskuk Posted April 27, 2014 Posted April 27, 2014 Noo, tarkistin sitten vedellä, tuossa 20-22mm yläreunasta katkeaa ilmanpuhallus putkesta. Tiedä sitten miten hyvä mitta se on. Kaasari tuli irrotettua, avattua ja putsailtua sen verran kun osasin, puhaltelin suuttimet heiluttelin kuulakliksut kuuluville. Vahdoin ryypyn ja kiihdytyspumpun kalvot ja sen ohjaisemman, ilmaneulan? joka ei vaikuta edelleenkään mihinkään. Sain koneen heti käyntiinkin, mutta kaasuvaste oli huono ja koeajossa kengurua. Ajatelin josko kiihdytyspumpun kalvon kansi falskaa, tai uusi kalvo vaatii enemmän sitä pumppuytyötä, mutta mitään vuotoa ei näkynyt, joten päätin kuitenkin säätää korvakuulolta sytytystä. Ja sillä tokeni. Nyt kulkee kuin ennenkin, joten vanha virittäjän laki että korjaus on onnistunut jos tehot laskevat vain vähän taitaa päteä taas. Valskaako värki entiseen tahtiin bensaa öljyn sekaan, se nyt ei vielä ole selvillä...ryypyn säädin arvaamalla niin, että sisälämpötilassa ryyppyläppä oli n4-5mm auki. Pakastimessa pidettynä ja niin "juuri ja juuri kiiniolevana" läppä oli sisälämpötilassa jo melkein kokonaan auki...tai no, sanotaan kolmanneksen vajaa. Quote
Guest oskuk Posted May 4, 2014 Posted May 4, 2014 No, tulipa hiuka pärtsättyä pakulla, että näkee miten kaasarikropaus jelppasi? Ensin katsotaan öljy: alaviivassa -bensa on siis hyvin haihtunut öljyn seasta. Torinvarteen hyrräsi hianosti, ja kesken liikennevalojen tyhjäkäynnin katkesi. Eikä lupaa. Korkilla pensaa kaasariin, ei apuja. Wanha jippo: avataan virranjakajan kansi, ja katsellaan virranjakajaa otsa rypyssä. Se auttoi. Taas mentiin. Tai tultiin, pidin parempana ajaa takaisin kotia kohti, mutta innostuin sitten kurvaamaan Helsingin maantielle, autohajottamolle ja takaisin, ja vielä Somerollekinpäin: ABC:lle ja takaisin. Nyt puksuteltiin ihan Porchena. Lopuksi kotipihaan ja öly: ylämerkissä. Eli litra bensaa öljyn seassa. Ei auttanut bensapinnan laskeminen kohokammiossa. 25km ajoa... Quote
Guest oskuk Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 (edited) Ja taasen tänään muutama kymmenen kilometriä, ja vanha vaiva, alkaa nykimään toteutui taas. Sain pidettyä kaasulla pumppaamalla kenguruna käynnissä, lähellä kotipihaa kun jo siinä vaiheessa oltiin. SEn kurkkasin, oliko metalliosa bensaletkua kuuma: ei vaan viileä. Edited May 6, 2014 by oskuk Quote
metake Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Bensan sekaantuminen öljyyn viittaisi vuotoon bensapumpussa. Onkos se vaihdettu/huollettu/tarkastettu koska? Quote
tolvana Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Pienennäppä piruillessas katkojan kärkiväliä about 0,1mm niin voipi vähentyä tuo bensan joutuminen öljyjen sekaan... Quote
Guest oskuk Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Bensan sekaantuminen öljyyn viittaisi vuotoon bensapumpussa. Onkos se vaihdettu/huollettu/tarkastettu koska? Vaihdettu vime kesänä, turhaan. Vanhakin oli ok. Quote
Guest oskuk Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Pienennäppä piruillessas katkojan kärkiväliä about 0,1mm niin voipi vähentyä tuo bensan joutuminen öljyjen sekaan... Täytyypäs koittaa, kiitos -mihin tuo perustuu? Kävin äsken kurkkaamassa peilin kanssa kaasaria, ja säädin ryyppyä pois päältä, oli näillä lämmöillä ihan kiinni läppä. Samalla peilin avulla selvisi, ettei kihdytyspumpun käyrästä tule kaasua painamatta bensaa, eikä kohokammion tuuletusputkessa näy bensaa. Quote
Guest oskuk Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Tänään hyvin lyhyt koeajo uudestaan säädetyllä ryypyllä (jätin 8 asteen lämmöissä läpän 4:n milliä auki) -kahden kilsan pätkä, ja pensatikulla alaviivasta nousi reilusti yli yläviivan, eli bensan siirtymä öljyn sekaan on aika hanakkaa. Täytyy vetää paineilmaa taas bensaputkesta tankkiin, kun opinta on niin alhaalla suodattimessa. Ei auttanut viimeksi, mutta yrittänyttä ei laiteta. Quote
Guest oskuk Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Paineilmaa ei tänään järjestynyt, joten vaihdoin sensijaan sitten tulpat, vanhoista en tiedä; oliko noissa nyt mitään erikoista. Lisäksi säädin kärjet 0,3mm mutta tämän jälkeinen stattinen naps-sytkäsäätö ei onnistunut, en saanut tällä kertaa millään räpsähtämään, tai ainakaan en kuullut mitään. Katuliikenne ehkä esti kuulemisen. No, pistin sitten tulille ja käntelin korvakulolta jotenkin. Hiukan on viivettä kaasuvasteesen ja hiukan puhditonkin, mutta ajelin kuitenkin 20km lenkin. Lenkin aikana ei tullut mitään parannuksia vanhaan, eikä tuon puhdittomuuden lisäksi hunonnuksia. Öljyn siirtmiseen bensan sekaan näen vasta kun nykyiset ovat haihtuneet, ei oikein ole himottanut joka päivä vaihtaa öljyjäkään. Tiivistesetissä on noita bensapumpunjalan tiivisteitä, joten semmoista voisi kokeeksi lisätä. Semmoinen metka juttu, että kun irotin puolasta jakajan keskipiuhan, niin se piuha"kuppi" oli täynnä öljyä. Puola siis vuotaa... Bensataso suodattimessa ajon jälkeen tyhjäkäynnillä: ja tulpat: Quote
Kurre Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Bensasuodatin konetilassa ilman klemmareita.No toiset on rohkeempia ku mä. Quote
Guest oskuk Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Bensasuodatin konetilassa ilman klemmareita. No toiset on rohkeempia ku mä. Tuokin on tässä jo ylempänä käsitelty -mutta onhan tässä jo neljän kertaa käsitelty bensapumppun kuntokin ;-) Quote
Art_Zi Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 (edited) Eikai tuo bensa nyt kovin monesta paikkaa tonne lohkon sisään pääse. Sinuna vaihtaisin tuon pumpun bakeliitin ja sellasen pumpun joka ei 100% varmuuella oo vuotanu missään koneessa..eli joltain tutulta pumppua lainaamaan.. Nimim. nää jälkituotanto-osat voi olla uutenaki jo rikki :) Edited May 7, 2014 by Art_Zi Quote
Guest oskuk Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Eikai tuo bensa nyt kovin monesta paikkaa tonne lohkon sisään pääse. Sinuna vaihtaisin tuon pumpun bakeliitin ja sellasen pumpun joka ei 100% varmuuella oo vuotanu missään koneessa..eli joltain tutulta pumppua lainaamaan.. Nimim. nää jälkituotanto-osat voi olla uutenaki jo rikki :) Joo, eipä toi puolakaan oikein vakuuttanut kun vuotaa öljyä, Vanha bensapumppu oli kunnossa, mutta senkin kanssa toki bensaa meni öljyn sekaan. Ja vanha puolakin oli kunnossa ;-) Quote
Kemin Karavaanari Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Onko nykiminen terävää vai loivempaa. Monesti terävä nykiminen viittaa sähköpuoleen ja miedompi nykiminen bensapuoleen. Tosiaan nykyään Se että jokin osa on uusittu ei valitettavasti meinaa että Se osa olisi poissuljettu vikalistalta. Tulpanjohdot voi tarkastaa yleismittarilla vastusasetuksella. Quote
Guest oskuk Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Onko nykiminen terävää vai loivempaa. Monesti terävä nykiminen viittaa sähköpuoleen ja miedompi nykiminen bensapuoleen. Tosiaan nykyään Se että jokin osa on uusittu ei valitettavasti meinaa että Se osa olisi poissuljettu vikalistalta. Tulpanjohdot voi tarkastaa yleismittarilla vastusasetuksella. Vaikea sanoa tuosta nykimisen luonteesta. Jos ajatellaan että tulpanjohdot alkavat pätkiä virtaa lämmettyään, ne pitäisi lämmittää uunissa ja mitata sitten? Jos ajatellaan että kaasari lorauttaa samuttamisen jälkeen "kaasarillisen" rööriin, niin se ei kai mitään litraa voi olla? Ja jos seos olisi niin rikas että litra kulkee pyttyjen kautta nopeaan, niin siihen nähden aika vaaleat tulpat? Quote
Art_Zi Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Otat kaverin toimivasta koneesta bensapumpun lainaan ja kokeilet sitä. Nuo uudet brassipumputkin voi olla jo uutena susia.... Quote
Guest oskuk Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Kävin paineilmaa suihkuttamassa bensalinjaan. Kuvassa ensin puhalluksen jälkeen, ja toisessa kuvassa palattua kotipihalle: ei siis muutosta. Quote
Tanhis Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Siis puhallatko paineilmaa tankiinn päin tai tankista kaasarille päin? Ja tosiaan litra bensaa ei kyllä helpolla mene pyttyjen läpi öljyn sekaan eli kyllä se pumppu tosiaan kannattaa vaihtaa kun ei muitakaan bensa->öljy kohtaamis paikkoja ole. Ja kun et näköjään usko että tuollaista suodatinta ei todellakaan kannata pitää konehuoneessa varsinkaan ilman klemmareita niin jätä se sit sinne ja pidä sammutinta autossa mukana. Ja jos virranjakajan roplaaminen auttaa saamaan auton käyntiin niin olisiko fiksua etsiä siittä vikaa. Oletko esim konkan vaihtanut kun se ainakin voi aiheuttaa yllättävää sammuilua joka poistuu pienen odottelun jälkeen. Quote
Guest oskuk Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 (edited) Sai aika toissaan vetää että saimme tuosta letkun irti, mutta jahka saimme kunnon pihdit paikalle niin sitten lähti. Ei tässä klemmarivastaisia olla, monet klemmarit vain ruttaavat eivätkä purista tasaisesti ympäri. Tankkiin päin puhallettiin 15s. Hyvin porisi ja tankinkorkki tms. pihisi... Tässä om vaihtovirtalaturi, moinen kuin kuvassa. Eilen kun tätä pensapintaa ihmettelin ajon jälkeen, oli kuin olisin kuullut akun suunalta reipasta pihinää. Asia unohtui mutta tänään pyöritti käynnistyksessä todella huonosti. Aloin ajatella että ei osaa lopettaa latausta, lataa liikaa ja akku keitty pilalle? Äsken lähti ok pyörittämään. Mittasin kuitenkin ensin akusta 13,8V ja käynnistettynä, suunnilleen kaikilla kierroksilla luokkaa 14,4V Katson vielä akun piuhasta halpapihtimittarilla että menee (vain) 1,5A. Maalaisjärjellä akku olevinaan aika täysi ja lataus hillittyä. Missä mahtaa lataussäädin ja -rele sijaita? Säädin laturin sisällä ja rele ratin alla? Edited May 8, 2014 by oskuk Quote
Kemin Karavaanari Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 14,4 V on just oikea määrä mitä vaihtovirta laturin pitääkin ladata. Näyttäisi olevan sisäisellä säätimellä oleva laturi. Tuosta tulpanjohdon mittauksesta. Ei tartte uuniin laittaa. Toimiva perus tulpan johto näyttää vastusmittarilla noin lukemaa 0,9 - 1,3 lyhyempi johto lähempänä nollaa, pitempi tuon vähän päälle 1. Quote
tolvana Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Nyt sul on sytty myöhäsellä, siks voimaa uupuu. Pers ja korvatuntumasäätö on niinkin yksinkertanen että ajelet nelosella viittäkymppiä ja survaset kaasun pohjaan. Jos ei kuulu selvää kilinää tai nakutusta niin auto parkkiiin ja käyt kääntämässä jakajaa vähän vastapäivään. Toistat tota kunnes löydät kohdat jossa nakuttaa ja sit aste pari takaspäin ettei enää nakuta. Kauhean vaikea selittää mut hommana helppo kun jakaja on sopivasti löysällä. Jokos on bensat haihduteltu et huomaat auttoko kärkivälin säätö? Jos saat stroboskoopin lainaksi viideksi minuutiksi kun kone on ajettu lämpimäksi niin siinä ajassa sinäkin saat suljettua pois sähköviat helpostikkin. Strobon punanen hauenleuka puolan plussaan ja musta hauenleuka esim. Puolan kiinnitysruuvin kantaan ja signaalijohto vuorollaan jokaiseen tulpanpiuhaan, kaasu pohjaan ja jos valo vilkkuu tasaisesti pätkimättä niin se pytty on ok. Jos pätkii niin silloin on joku vialla. Jos pätkimistä tai kipinän katoamista ilmenee vastakkaisissa tulpanpiuhoissa niin kärjet ei ehdi sulkeutua ja kipinä jää pois. Kärkiväliä pienemmäksi tai uudet laadukkaat kärjet auttaapi silloin. Se bensanpinta suodattimessa on ihan normaali. Tai ainakin tommonen se mun kulkimissakin on aina ollu toimi ne tai ei. Jos jaksat näprätä vaikkapa millin paksuja tiivareita bensapumpun alle niin se auttaa alentamaan bensanpainetta ja tietty vähentää tulvimista kaasarissa. Eiköhän se wolkkari siitä ala toimimaan kunnolla kunhan taas vähän räpläilet . Quote
Guest oskuk Posted May 9, 2014 Posted May 9, 2014 (edited) Hyviä vinkkejä, kiitoksia. Tänään hain pari klemmaria, ja olisin ostanut metrin bensletkuakin, mutta motonetin jatkuvasti huononevat hyllyt ammottivat tyjyyttään. Seuraavaksi kopsasin ohkaiselle, 0,45mm pahville muutamat bensapumpun tiivarit ja asensin ne pumpun alle. Samalla, kun pumppu kädessä oli, lypsin sitä pumpun käyttö"jalkaa" tomerasti, eikä sieltä valunut mitään. No, pumppu paikoilleen ja käyntiin. Ei jaksanut käydä. Vain sen aikaa kun korkillinen kaadettuna kaasariin hörähti, siis hetken päästä -aluksi kaikki vaikutti hyvältä, muta kaasarissa oli pensaa... Tulin ottaneeksi samantein kummankin tiivarin pois, vaikka olisihan sitä voinut koittaa yhdelläkin -alkoi vaan samalla sataa...sen verran koitin että nyt taas pörisee -ja litra taas tuli tänäänkin öljyn sekaan bensaa siinä klemmarinhakureissulla... Ai mistä tiedän kuinka paksua pahvini oli? Leikkasin kymmenen palaa ja mittasin viivaimella. Huomenna Raumalle, tosin Puntolla, joten jää aika-ajo...ei kun Pakun tuijotus välistä. Edited May 9, 2014 by oskuk Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.