NordBling Posted August 12, 2011 Posted August 12, 2011 Työsuhdeautoa alko tekemään mieli... Suhdetta autoon pitää vielä miettiä Quote
Guest Jutta Posted August 12, 2011 Posted August 12, 2011 Hieno aurinkolippa! Jos ton iuniksen saat liikkeelle, saat multa vinkkarin! Quote
NordBling Posted August 12, 2011 Author Posted August 12, 2011 Liikkuuhan se, ku työntää vaa. Vinkkarin voi pistää Salon matkahuoltoonnnn Quote
jyrie Posted August 12, 2011 Posted August 12, 2011 heh, no jopas jotakin... aika fitissä kuosissa. patina vakiona. Quote
NordBling Posted August 13, 2011 Author Posted August 13, 2011 heh, no jopas jotakin... aika fitissä kuosissa. patina vakiona. Ihan voit tulla rauhassa Hämärällä, lupaan etten vohki rälläkällä kulmia Quote
NordBling Posted August 14, 2011 Author Posted August 14, 2011 Ens viikolla puhallukseen, jännä nähä kulkeeko jäljelle jäävä auto trailerilla vai kottikärryissä... Muutama neekerintukka saattaa mennä... Jokunen muutos tekniikkaan suunnitteilla myösssss Aikataulu voi olla vuodesta viiteentoista, tehään pala kerrallaan. Quote
jyrie Posted August 14, 2011 Posted August 14, 2011 Heiiiii, kohtahan me jo Päästään ajeleen kilpaa juniksilla turun motarille, :-) pitänee miettiä firi firi moottoria. Quote
NordBling Posted August 14, 2011 Author Posted August 14, 2011 Heiiiii, kohtahan me jo Päästään ajeleen kilpaa juniksilla turun motarille, :-) pitänee miettiä firi firi moottoria. Aijjaha, että heti pukkaa haastetta! Ei hulluu kannattas yllyttää. Ei kyllä vielä ens kesänä, mutta seuraavana ehkä. Yritetään ressitöntä, jopa ressiä poistavaa projektia. Quote
jyrie Posted August 14, 2011 Posted August 14, 2011 tuota tuo näyttää jo aika lailla taiteelta, enmpi kuin junikselta... :-) mutta onko tuo konehuoneen ja tavaratilan lankkuväliseinän tarkoitus kertoa että siihen on tulossa helposti keskimoottori? vai mitähäh, jotain mallisarjasta poksennus 917 jos motarilla vaikka taas kohdataan... Quote
NordBling Posted August 16, 2011 Author Posted August 16, 2011 Homma etenee, puhallettava viety puhaltajalle. Teknisiltä murheilta ei vältytty Ja lopuks ilmavassa sladissa päätyyn Quote
ARTO Posted August 16, 2011 Posted August 16, 2011 Aika hyvä väri katossa, tuolla sävyllä vois suositella koko korin värjäämistä:) Quote
Tanhis Posted August 16, 2011 Posted August 16, 2011 Et sit jaksanut laseja/pyyhkijöitä irrottaa :) Tai onko tiedossa vielä toinenkin reissu puhkumis firmaan. Quote
NordBling Posted August 16, 2011 Author Posted August 16, 2011 Khyyl ne siit viel irtoo, oli vähä hoppu. Sisällä on vielä vaneritkin kiinni. Ei oo uskaltanu kurkata sinne vielä... Quote
rockford Posted August 16, 2011 Posted August 16, 2011 Koska kuuluu alkaa harmittaan kun myin helmen pual ilmaseks :) ...ei vaan hyvä ku sait kyytiin. Quote
NordBling Posted August 16, 2011 Author Posted August 16, 2011 Hö, jäi sulle sinne vielä pikkasen hommia... Quote
NordBling Posted August 23, 2011 Author Posted August 23, 2011 Tuli tuossa hiukan purettua lisää että pääsee puhaltaja tekemään blow jobinsa, eli takaa piti purkaa ne ihme lauteet pois ja lasit sekä lattiavaneri pois. Sisävaneroinnin taakse en ollut aiemmin uskaltanut vilkasta... ...mut sepä näyttikin hyvältä! Pelkäämiäni villoja ei löytyny. Quote
NordBling Posted August 23, 2011 Author Posted August 23, 2011 Lattia oli vanerin alta suht paska, mut se oli odotettavissa. Katossakaan ei ollu sanomista, ja koska se on jopa suora, ei siihen todennäköisesti kajota lainkaan. Ruuvit oli kiinni... ...mut aukes suht kivuttomasti. Ikkunankarmi oli suunnilleen sellanen ku aattelinkin. Listasin tänään tarvittavat korjauspellit, ohjaamon lattiasta ja doglegeistä aattelin alottaa, kaikkee ei oo varaa tilata kerralla... Mitäs kaikkee hra Virtanen valmistaa? IGP/klokkerholm-laatu ei kiinnosta nyt, ekä tulevaisuudessa. Vihreitä tai virtasia :-) Quote
Tanhis Posted August 24, 2011 Posted August 24, 2011 Ise aloittaisin lattiasta eli ekaksi runko ruotiin mutta sitten taas toisaaltaan noi takatilan laikataut pellit olis hyväsaada ensitöiksi kuntoon ennen kun autoa alkaa enempää nosteleen tai vääntelemään. Kyllä ne koiranjalat ja etutilan lattiat sit kerkee tai onko mielessä lähtee ajelemaan ekaksi :) Quote
NordBling Posted August 24, 2011 Author Posted August 24, 2011 Runko pysyy nipussa, sen verran sitä on jo nosteltu. Toki pakolliset korjaukset runkoonki tulee samalla. Lattia ei mee umpeen ennenku tekniikan muutostyöt taakse on tehty. Keulastaan toi on huonoin, siellä ei oo juuri mikää missään kiinni, johtunee siitä että on maannu vuosikymmenet ilman ovia. Keula on yks suurtöisimmistä kokonaisuuksista, koska pitää sovittaa samalla kertaa kokonaan uusi lattia, doglegit, ovet ja mahdollisesti etuhelman palikat. Ja pitää sinne kabiiniin päästä päristelemään ja kaliaa juamaa aina ku pitää jäädä kipinävahtiinnnnn Quote
NordBling Posted August 30, 2011 Author Posted August 30, 2011 "Siellä tulee savua jostain suuttimesta!" Meilläpäin sitä kutsutaan hiekkapuhaltimeksi :-) Tänään luoja soi, ja kompura kans. Väliseinä alkaa näyttää niin huonolta, et tekis mieli vaihtaa se. Lattia oli hyvä kuorii pois että pääsee puhaltamaan runkoa paremmin puhki Mä luulin että toi lattia on vaa hepattu sieltä täältä kiinni, mut siellähän oli aika miesmästä palkoa, ja ehjät paikat oli kunnon plootusta tehty. Liekö vaihdettu kerran pari jo aiemmin. Täähän on siis oikeesti ihan paska, mut tehää ny ku kerran alotettiin. Quote
P_Valtonen Posted August 30, 2011 Posted August 30, 2011 Täähän on siis oikeesti ihan paska, mut tehää ny ku kerran alotettiin.Toi lause sopii hiton monen projektiin :) Woimaa ranteisiin jotta Junis tulis kilpiin jossakin vaiheessa Quote
Tanhis Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 "Siellä tulee savua jostain suuttimesta!"Meilläpäin sitä kutsutaan hiekkapuhaltimeksi :-) Tänään luoja soi, ja kompura kans. Väliseinä alkaa näyttää niin huonolta, et tekis mieli vaihtaa se. Lattia oli hyvä kuorii pois että pääsee puhaltamaan runkoa paremmin puhki Mä luulin että toi lattia on vaa hepattu sieltä täältä kiinni, mut siellähän oli aika miesmästä palkoa, ja ehjät paikat oli kunnon plootusta tehty. Liekö vaihdettu kerran pari jo aiemmin. [attachment=0]sardiinipurkki.jpg[/attachment] Täähän on siis oikeesti ihan paska, mut tehää ny ku kerran alotettiin. No sentään tuossa on sivuttaisia runkopalkkejä jäljellä. Quote
NordBling Posted August 31, 2011 Author Posted August 31, 2011 Joo, jotka saa lähes jokaisen vaihtaa. Mut kivaha se on ku ei tarvi pelkästä suolta löytyneestä kuraläpästä lähtee autoo tekemää. Tänään oli toisen kyljen vuoro, jännä nähä... Tähän tulee 2k-epoksi päälle, pitää vissiin aina rälläköidä muutama sentti pois tulevan hitsisauman vierestä? Quote
puuhapete Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 Ja minäkun meinasin hihkasta että onhan tossa pitkittäiset runkopalkin ehjät, eikä ole koppa notkahtanut ;) No onnee tosiaan projektille, näyttäähän siinä vähän hommia olevan =) Quote
NordBling Posted September 2, 2011 Author Posted September 2, 2011 Panokset kovenee, onneks ei raekoko. Muuten ois vaa viiskyt vuotta vanhaa tomua näytillä. Mahtaako epoksi pitää ruosteen kurissa? Jostain löyty sentää pelti mihin riittää vaan korjauspala. Ei siis lattia vaan toi tukipelti. Quote
NordBling Posted September 2, 2011 Author Posted September 2, 2011 Noni!! Nyt mä tiedän miks ne kaikki sytkärit ja kynät hävii!! ...oisko kellään yhtään ehjempää, varaosa-auton hylly on lähes yhtä huono. Mikähän tätä autoa pitää kasassa? Tosta on kyl viljelijän tomaatit ja kauppiaan kananmunat karannu haiveille. ...tohon ku pikkasen heppaa ni alkaa safarit pysymää... joo... Taidan alkaa grilliä tai semmosta vannehässäkkää väsäämään. Hitsausharjotukset alkaa kohta. Quote
aki Posted September 3, 2011 Posted September 3, 2011 On se aika pehmeä, eiköhän siitä vielä hyvä tule kun liimailee ison lavallisen korjauspalaa kiinni. Quote
aki Posted September 3, 2011 Posted September 3, 2011 Joku noista kenties? Mun humusprojekti on pyörinyt tuollaisessa grillissä (ei minun) http://koti.mbnet.fi/skote/Tools/Pukki.html. Näppärää tuossa on korkeussäätö, jolloin saa käikäleen oikealle työkorkeudelle pienellä vaivalla. Tuossa on ne toteutettu jostain käytettynä kaivetuilta hydraulisylinteireillä mutta saman voinee toteuttaa vaikka paineilmalla (tai pullotunkeilla). Molemmat päädyt saa kiinni samaan koneikkoon kerralla joten korkeutta voi turvallisesti säätää yksinkin. Lukitus sitten normaalisti tapeilla. Samaten toi pyörityksen lukitus onnistuu moneen asentoon mikä taas helpottaa tekemistä. https://picasaweb.google.com/lh/photo/V ... directlink Aki Quote
NordBling Posted September 9, 2011 Author Posted September 9, 2011 Pöly on laskeutunut, sekä hiekan että maalin. Eihän tuohon paljoa jäljelle jäänyt, mut onpahan kevyt ja puhdas kuljetella. Nyt vois jo kaivata aagalta ponssia, kaasun, langan ja laikkojen kulutukses näkyy piikki ens talvena. Mitenkä monta poikittaista palkkia iuniksissa oikein on, vai kuvittelenko mä vaan että täs o jotain ylimäärästä ja jotain kotitekosta? Quote
NordBling Posted September 9, 2011 Author Posted September 9, 2011 Vartaaseen tota sikaa ei voi vielä pistää pyörimään, ei ennenku on runkoa laitettu hyvän matkaa. Väkertelen talliin tilaa sekä umpisuolelle että luovuttajapololle je sen lisäks virtuaalimaailmasta koitan löytää sopivia toimittajia peltiosille. Hajontaa on hinnassa, ja ilmeisesti laadussa ja. Tiättekste mää innostuin oikeen tekemää exceliä aiheesta, pistän sen tänne jahka valmistuu. Onneks puu ei ruostu. Quote
jonih Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 Onneks puu ei ruostu. Kyllä senkin saa ruostumaan... :D Quote
claymad Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 Terve vaan! Kiva katella tätä projektia kun itellä on just alkamassa hyvin saman tapainen 61 kombi projekti, ompahan 50km säteellä sit kaks samanlaista raatoa työn alla, tosin mulla näytti toi runko olevan vielä jonkin verran huonommassa kunnossa. Missä päin muuten kävit ton hiekka puhalluttaas? Tarttis vähän kans miettii et mistä tota alkaa hitsaamaan mut varmana se on hyvä alottaa siitä rungosta kuhan on eka hitsannu vähän tuki putkia sisälle et muoto säilyis ees hiukan. Quote
NordBling Posted September 21, 2011 Author Posted September 21, 2011 Nyt heräs mielenkiinto auton historiaan. Akelta en oo mitään kysyny, koitin vaan noiden kahden logon perusteella vähän kaivella. Joku makkarapulju tai lähikauppa on vissiin ollu, näyttääkö kenellekään tutulta? Ens viikolla siirrän ton ja varaosavessan talliin peräkkäin, sitte pääsee tarkemmin kattelemaan mitä tarvitaan. Laikkoja, kaasua ja lankaa. Seo selvä. Rokki soimaan ja hanskat kätee. Quote
PZQ Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 http://www.yrjowigren.fi/tuotteet/maksapasteija Quote
DOODAH Posted September 22, 2011 Posted September 22, 2011 maksapasteija paku, no mutta tuohan on rules Quote
NordBling Posted September 22, 2011 Author Posted September 22, 2011 Wigrenin logolta toi toinen kyllä näyttää, sen mäkin löysin. Pitääks vaihtaa projektin nimeks Maksalaatikko? Quote
Guest Posted September 22, 2011 Posted September 22, 2011 Hyvä että kohtalotovereita piisaa, ja eihän toi ole edes sieltä huonoimmasta päästä. Omaa viisseiskaa en uskalla viedä hiekkapuhaltamon lähellekään ihan hetkeen, jos sen jo parin viikon kuluessa saisi sentään työnnettyä sisään uuteen talliin... Quote
NordBling Posted September 22, 2011 Author Posted September 22, 2011 Kyljet on suht hyvät mut runko menee lähes kokonaan uusiks, vaikkkei kuvista ehkä uskokaan. Ihan hyvät vinkkarireiät. :-) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.