Guest Jussinbussi Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Menimpä AKE:n sivuille ja ajattelin poistaa bussin ajosta niin alkoiohjelma herjaa että yhteys ei ole turvallinen ja riskillä olisi voinut koittaa... mitähän tuo nyt meinaa. Ajattelin vaan kun pankkitunnuksia joutuu laittelemaan ja muuta. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Meneekö tää siihen konttoriralliin taas? Quote Link to comment
Ketsa Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Ihan sama homma oli kesäkuulla talviautoa seisontaan laittaessa. Homma onnistui herjoista huolimatta vallan hienosti. Quote Link to comment
x-pj Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Olen myös käyttänyt monesti. Ihan hyvin toimii ja on varoituksista huolimatta turvallista. Lisäksi maksut on pienempiä kuin konttorilla. Quote Link to comment
Tero87 Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Voi riippua selaimesta, itsellä Firefox herjasi mutta Chrome toimi. Quote Link to comment
Pepe Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 http://www.ake.fi/AKE/Asioi_verkossa/Sa ... 4minen.htm Trafi/Ake on "säästänyt" ja jättänyt ostamatta virallisen sertifikaatin (joita about kaikki muut käyttää), pyöräyttäneet sen sijasta oman jota ei sitten selaimista löydy. Hyvä noiden kanssa on olla tarkkana kuten BussinJussi, tietoturvaopetus mennyt perille :) Quote Link to comment
mikan Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Trafi/Ake on "säästänyt" ja jättänyt ostamatta virallisen sertifikaatin (joita about kaikki muut käyttää), pyöräyttäneet sen sijasta oman jota ei sitten selaimista löydy. Heh, palvelinvarmennehan maksaa ihan satasia. Siis sellainen jonka selaimet tunnistaa luotettuksi varmentajaksi. Säästö se on pienikin säästö. :-) t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 ...Säästö se on pienikin säästö. :-) t. Mika Pakkohan niitten on säästää jokainen penni kun muistellaan kuinka paljon rahaa paloi "PALKO"-uudistukseen... Puhumattakaan siitä kuinka paljon se kuluttajan elämää hankaloitti :) Quote Link to comment
KaKaRa Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Poikkeaa aiheesta paljon, mutta kysyn kun tuli mieleen: Mulla on junakeulassa katsastusaika 9.11 - 4kk. Jos teen tilapäisen rekisteristä poiston talven varalle vaikka heti, täytyykö ottaa käyttöön katsastusta varten marraskuussa? Eli voiko ajaa konttorille rekisteristä poistetulla autolla jos varaa ajan? Quote Link to comment
cyrus Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Poikkeaa aiheesta paljon, mutta kysyn kun tuli mieleen: Mulla on junakeulassa katsastusaika 9.11 - 4kk. Jos teen tilapäisen rekisteristä poiston talven varalle vaikka heti, täytyykö ottaa käyttöön katsastusta varten marraskuussa? Eli voiko ajaa konttorille rekisteristä poistetulla autolla jos varaa ajan? Tieto löytyi Trafi:n nettisivuilta parissa minuutissa: "Liikennekäytöstäpoistettua ajoneuvoa saa käyttää liikenteessä ainoastaan poikkeustilanteissa. auto voidaan siirtää ennalta varattuun määräaikaiskatsastukseen ja sieltä korjaukseen tai säilytykseen, jos autossa on rekisterikilvet " Lisätään vielä lähde http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Rekisteri-ilmoitukset/Muutosrekister%C3%B6inti/Liikennek%C3%A4yt%C3%B6st%C3%A4poisto/Liikennek%C3%A4yt%C3%B6st%C3%A4poisto.htm Quote Link to comment
Guest Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Konttorille voi ajaa liikennekäytöstä poistetulla autolla, kun soittaa sinne etukäteen ja kertoo olevansa tulossa+rekisterinumero. Ja saa ajaa vielä takasin kotiin. Itse käytin 65 Cortinan viimetalvena kesärenkailla tammikuussa ajamalla leimalla, oli liikennekäytöstä poistettu, leima tuli, ja ajamalla kotiin odottelemaan parempia ajokelejä. Ei tullut sanomista edes niistä kesärenkaista. Quote Link to comment
vilkku Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 http://www.hs.fi/autot/Ajoneuvorekister ... 5614397581 Ajoneuvorekisterissä on jopa satojatuhansia haamuautoja, joilla ei ole enää ikinä ajeta Suomen teillä. Osaa autoista ei enää edes ole olemassa, vaan ne on romutettu epävirallisia ja usein ympäristön kannalta vahingollisia reittejä pitkin. Osa taas on viety Afrikkaan, osa hylätty parkkipaikoille tai metsäteiden varsille. Liikenteestä poistaminen on tarkoitettu väliaikaiseksi, esimerkiksi kesäauton pitämiseen, väliaikaisen ulkomaille muuton tarpeiksi tai autoharrastajille. Käytännössä valtaosa liikenteestä poistetuista autoista on kuitenkin haamuja, arvioi johtava asiantuntija Juha Kenraali liikenteen turvallisuusvirasto Trafista, joka ylläpitää ajoneuvorekisteriä. Trafi on luvannut tutkia ajatusta, ja esimerkiksi ympäristöministeriö pitää ideaa hyvänä. Sen sijaan valtiovarainministeriössä vastustetaan: pieni maksu tai rekisterissäolovero teettäisi paljon töitä muun muassa siksi, että perintään menisi paljon pikkusummia. "Liian kallis konsti hyötyihin nähden", sanoo vanhempi hallitussihteeri Heikki Kuitunen valtiovarainministeriöstä. Mun käsittääkseni siellä rekisterissä roikkuu myös kaikki projektit, jotka on työn alla, eikä niitä ole tietenkään poistettu rekisteristä saati sitten katsastettu takaisin sinne käyttöön! Vai vielä maksu eli rekisterissäolevero Quote Link to comment
kuplatin Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Eli se niistä tulevaisuuden latolöydöistä... Quote Link to comment
Liina Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Tuli mieleen sellainen tilanne liikennekäytöstä poiston kanssa, että onko kenelläkään kokemuksia seuraavanlaatuisesta tilanteesta. Auto on liikennekäytöstä poistettu, ja se on toiminut elimenluovuttajana. Sitten kun kaikki käyttökelpoinen varaosatavara on autosta purettu talteen, ja loppuosa raadosta olisi valmis paaliin, niin miten suhtautuvat viralliset autoromuttamot, jotka kirjoittelevat romutustodistuksia autoon, josta purettu kaikki käyttökelpoinen pois. Kirjoittavatko romuttamot tuolloin romutustodistuksia? Jostain on jäänyt päähän ajatus, että romutustodistus kirjoitettaisiin vain kokonaiselle autolle. Onko kenellään kokemuksia näistä purettujen autojen romutustodistuksien saamisista? Oma ajatuksenkulku pitää järjenvastaisena sitä, että jouduttaisiin luovuttamaan kokonainen auto romutettavaksi, jotta sen saisi virallisesti kokonaan pois rekisteristä. Ei kuulosta ainakaan omaan korvaan millään tavalla kestävältä kehitykseltä, jos käyttökelpoisen tavaran kierrättäminen "kriminalisoidaan". Quote Link to comment
Pepe Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Tuli mieleen sellainen tilanne liikennekäytöstä poiston kanssa, että onko kenelläkään kokemuksia seuraavanlaatuisesta tilanteesta. On kokemusta. Virallinen autoromuttamo haki moottorittoman, akselittoman ja ovettoman hylsyn pihasta ja ilman napinaa kirjoittelivat romutustodistuksen. Hämärästi muistan että romutustodistuspaperit tehtiin jo ennen kuin olivat edes koko autoa nähneet. Quote Link to comment
Jorrma Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Haamuja syntyy kaverilla sillä lailla että paperittomia raatoja ei romuttamo huoli niin pilkkoo pienempiin osiin ja muun romun seassa menevät autot sitten Kiinaan. Quote Link to comment
metake Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 paperittomia raatoja ei romuttamo huoli Kyllä täällä huolii, pitää vain kaivaa runkonumerot esiin ja allekirjoittaa paperi jossa vakuutat että sulla on oikeus toimittaa ko. ajoneuvo romutukseen. Runkonumeron perusteella poistavat lopullisesti rekisteristä, jos ko. runkonumero tiedostoista vielä löytyy. Juuri paiskottiin tallilta 8 autoa kierrätykseen, joista 5 oli paperittomia. Edit: Haamut on varmasti suurimmaksi osaksi ajalta, kun ei romutuspoistoa vielä tunnettu, eli ajoneuvoa ei voinut lopullisesti edes poistaa rekisteristä. Myös osa ulkomaille myydyistä ajoneuvoista kummittelee rekisterissä, kuten itsenikin kohdalla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.