P_Valtonen Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Männistä vielä AA tuottehissa on tapille ö-kanava. Moniko o huomannu? :) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Sitten piti ripotella koneeseen - Uusi ö-jäähy - Pitkät pellit (huomaa; 1 pellin toinen puolisko on made-in-Heinola) - Lyhkäset pellit Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Tossa tilanne keskiyön paikkeilla. Kyllä tästä vielä penkitykseen valmis tulee :) http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/11703-autotune-rullien-rallatusta-12-5-2012-heinola-cityssä/ T: Keskiyön Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Pari juttua - Jussi kaiva jostakin leveempi ropeli tähän laitteeseen. Elikkä doghousen vakio kokonen. Tässä o ny kapeempi paikallaa. Mullei ole noita leveempiä yhtään, sorry (oma konekkin seisoo ilman sitä) - Toivottavasti se kaasarisi tulee tänään postilla, muuten mene kireeksi (taas vaihteeksi) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Klap, klap, klap!! Hieno juttu. Kaasuttimen pitäisi tänään viimeistään tulla, laitoinhan sen jo ti puolilta päivin postiin.. Empäs tiennytkään että ropeli on väärä, täytyy metsästää jostain leveämpi. Tämä ilmeisesti parantaa jopa jäähdytystä :) Jussi Edit. Toi öljyntäyttö on muuten sitten ihan hanurista, öljyä kun kaataa niin tulee mukavasti tuosta putkesta ulos.. Quote Link to comment
JM Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Klap, klap, klap!! Hieno juttu. Kaasuttimen pitäisi tänään viimeistään tulla, laitoinhan sen jo ti puolilta päivin postiin.. Empäs tiennytkään että ropeli on väärä, täytyy metsästää jostain leveämpi. Tämä ilmeisesti parantaa jopa jäähdytystä :) Jussi Edit. Toi öljyntäyttö on muuten sitten ihan hanurista, öljyä kun kaataa niin tulee mukavasti tuosta putkesta ulos.. Tai jos oot oikeen noheva niin laitat siihen putkeen letkun mistä kaadat öljyä koneeseen. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Menee taas ihan perinteisesti. - Frau pääsee töistä 22, sitten jatkuu vasta tää projekto - Puuttuu pakari + pensa puoleta hieman. Onneksi kaasari tuli, polkasin pääsuuttimen 125 -> 150, ei pitäs mennä laihalle. RullaHäppeninkin tulee säätö Guru. Otan mukkaan sankillisen suuttimia, niin 90% varmuudella saadaan laite vielä säätöihin. Lambadan mutsku pitää leipoo kärmekseen + virittää lambada kirppuun. jne jne - Vettä tulee kaatamalla, ompas kiva mennä pihalle punnertaa mosaa kiinni hallitunkki kaverina. No wodaa mielummin nyt ku huomenna...... - Hyvin jos menee, niin pääsee nukkuu taas 02. Tää o tätä harrastamista :D Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Tämä on hienoa. Huomenna nähdään meneekö paljon yli 42:n hevosvoiman. Yksikin enemmän niin tavoite on saavutettu. Petterille luvassa iso ja lämmittävä väkijuomapullo tästä hyvästä. ;) Quote Link to comment
Racing Posted May 12, 2012 Share Posted May 12, 2012 Tuon mallin suodatinpumppu on vaan melko turha kapistus,öljy menee kyllä suodattimeen muttei pääse pois suodatettuna kiertoon, rakenne ei ole toimiva kun katsoo kantta ja kanavia. verrattuna esim. cb:n maxi 2/schadekin valmistamaan pumppuun. Lisäksi tuossa bugpack mallin pumpussa on hyvin pienet kanavat jalkaosassa,itse pumppu kyllä toimii,mutta suodatuksen kanssa on hiljaista ;-) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Ja tämä kikkara olisi jo tallissa. Vielä pientä hienosäätöä puhaltimen ja peltien kanssa niin sitten voisi alkaa suunnitella paikalleen laittoa. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Saikko isåmman råpelin Åkelta? Miten se hihniksen alapelti? Kuittaa jos tarvetta sille. Quote Link to comment
metake Posted May 16, 2012 Share Posted May 16, 2012 Saikko isåmman råpelin Åkelta? Jåå, löyty. Mä en muuten tiennytkään että noita on ainakin kolmen mallisia. Levee, kapee tiuha siipinen ja kapee harva siipinen. Miten se hihniksen alapelti? Jåå, sekin löyty. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 Tämä murkula saattaa tänään nousta paikoilleen. :) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Tää kyllä kivistää nyt ihan perinteiseen malliin.. Moottori kiinni ja kytkin ei toiminut, eikä liioin moottori pyörinyt. Moottori irti ja toteamus että kytkin asetelma on oikeanlainen. Tuntuu ettei toi vauhtis nyt mahu tohon lodjuun, mikä siis nyt 200 kytkimellä varustettuna. Laatikko on kolkin 4.125 perällä ja startti on 9 hampainen. Autossa oli 180 vauhtis tällä samalla startilla ilman ongelmia. Täytyy sit vissiin vaan ruveta sorvaan laatikkoon tilaa. Quote Link to comment
JM Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Vauhtipyörä on saman kokoinen. Kytkinkamat vaativat lisätilaa. Laita kone paikalleen pyöritä sitä ja pikku hiljaa ja työnnä "kiinipäin" sulle jää nyt läljet mistä hioa. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Jaa. Kuinkas yleistä tuo sitten on ettei nämä asetelmat mahdu näihin laatikoihin? Olen ymmärtänyt että sen ei pitäisi olla mahdollista. Täytyy huomenna tutkia paremmin. Nyt selvää että kaikki osat asennettu oikein ja yhteensopivia. Joku ny vaan vittuilee.. Niinkuin mulla nykyään aina kun puhutaan KYTKIMESTÄ. Quote Link to comment
x-pj Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Mulla oli irtovauhtipyörä ja siinä kytkinkamat kiinni, kun aikanaan avarsin laatikkoa. Tosin siinä oli kyse vanhan kuplan laatikon avartamisesta 12V vauhtikselle. Tuolla yhdistelmällä oli helppo tarkistaa työn edetessä mistä vielä ottaa kiinni. Sen verran tylsää tuo vinguttaminen ettei viitsi yhtään ylimääräistä tehdä. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Viimein autossa murkula kiinni. Ja nyt se pyörii ja kytkin TOIMII! Vikana oli siis jo uudesta viallinen paineasetelma. Suuret kiitokset Åkelle eilisestä puhteesta, saatiin Mether valinnasta uusi kytkin. Vielä kun akkukaupassa kävisi niin tämä saattaisi käynnistyä. Mikä sitten porsii onkin taas eri juttu.. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Ei oo kiinni ku ei oo kuviakaan Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Ei oo kuvia kun en niiden tänne laittamista hallitse. Mutta tänään hankittu uusi akku ja hurautettu ja sehän kävi, siis siihen asti kuin bensa kaasarissa riitti. Mutta hurahti kuitenkin, illalla sitten nokan sisäänajoa. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 Ja täähän meni perinteisesti. Saatiin ajettua moottoria n. 7 minuuttia. Öljyä tulee joka reiästä, bensa tulvii kaasarista. Täyty lopettaa ettei syty palamaan, savu oli mahtava. Ei lähteny käymään enään, täyty pyytää naapureita (taas) työntämään sitä vitun romua talliin. Pyyhkeenheitto lähellä.. Jussi ja kirottu bussi Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 Tarjotaan tänään tälle riesalle uusi ja viimeinen mahdollisuus. Katotaan kuinka menee, päin vittua todennäköisesti. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 Asennusasenne kohdallaan :) Kyllä se vielä siitä iloksi muuttuu! Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 Se olisi taas irki, purettu ja todettu seuraavaa: Öljyvuotoa työntötankojen suojaputkien tiivisteistä sekä viallinen/vuotava öljynjäähdytin joka siis myös uusi. Eli tässä on nyt harmiksi pahuksen huono onni uusien osien laadun kanssa. Ensin kytkin ja nyt tämä öljynjäähdytin. Ja eiköhän nuo suojaputket voi laskea samaan kasaan. Mutta eiköhän tästä suosta vielä nousta, huomenna haetaan Paruzzilta uudet jousipuristeiset suojaputket ja koitetaan keksiä jotain sen jäähyn kanssa. Tämä sota tosin jatkuu vasta mahdollisesti Sunnuntaina. Nyt täytyy käydä rauhottumassa vähän muiden harrasteiden parissa. ;) Suuret kiitokset Åkelle "toverihengestä". Quote Link to comment
metake Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 Joo, pientä laittoa vaatii se vaan :) Pääsyylliseksi näytti paikantuvan vuotava öljynjäähdytin, enpä ole ennen moisesta kuullut. 6 bar laitettiin painetta kompuralla ja jäähy upoksiin vesiastiaan, niin iloinen pulputus kävi. 100% varmuutta ei saatu työntötankojen suojaputkien vuotamisesta, mutta oudon paljon öljyä apukuskin puolella konetta vei epäilykset siihen suuntaan. Nyt kun kone on lattialla, niin päätettiin kuitenkin vaihtaa suojaputket samalla kun työ käy paljon helpommin kuin koneen ollessa paikallaan. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Kuittaa Åke se tönärin putkien kireys juttu, kun olette saanu testattua. Quote Link to comment
metake Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Kuittaa Åke se tönärin putkien kireys juttu, kun olette saanu testattua. Testattiin eilen, pihdeillä kääntämällä, ja ainakaan ei ole löysällä. Kuten jo totesin, niin en ole 100% varma, että ovatko vuotaneet, mutta vaihdetaan "varmuuden vuoksi". Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 ok. Elikkä pelkoni väärin asennetuista putkista oli aiheeton. Quote Link to comment
metake Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 ok.Elikkä pelkoni väärin asennetuista putkista oli aiheeton. Joo, tai en mä ainakaan niitä osaa paremminkaan asentaa ;) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Tulipa tässä mieleen sellainenkin juttu että kuinka paljon öljy vaikuttaa näihin öljyvuotoihin ja öljynpaineisiin? Ennen tullut käytettyä nesteen 20w50 öljyä ja ongelmia ei juuri ole ollut. Tällä hetkellä moottorissa ilmeisesti sinkin takia Teboilin HPD 15w40. Järkevintä lienee siirtyä tähän hyväksi havaittuun 20w50:n Quote Link to comment
ARTO Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Tulipa tässä mieleen sellainenkin juttu että kuinka paljon öljy vaikuttaa näihin öljyvuotoihin ja öljynpaineisiin?Ennen tullut käytettyä nesteen 20w50 öljyä ja ongelmia ei juuri ole ollut. Tällä hetkellä moottorissa ilmeisesti sinkin takia Teboilin HPD 15w40. Järkevintä lienee siirtyä tähän hyväksi havaittuun 20w50:n Jos syynä vaihtoon öljyvuodot/paineet, ihan turhaan. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 25, 2012 Share Posted June 25, 2012 Tässä taistossa vihelletty aikalisä. Syssymmällä... Quote Link to comment
Tanhis Posted June 25, 2012 Share Posted June 25, 2012 Ei nyt pikku vastoinkäymisten takia kannata peliä poikki viheltää varsinkin kun ajokauttakin on vaikka kuin jäljellä. Tai onko paljastunut jotain suurempaakin vastoinkäymistä. Quote Link to comment
Jorrma Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Olisko tästä Biffiin yx vaihtoehto arpamoottoriksi? Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Uusi lohko aihio saatu biffissä ja taistelu jatkuu. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Lohko nro. 5 oli myös paska. Tää on ihan vitun raskasta... uutta suoleen. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 eix uusi lohko maksa ~500? Quote Link to comment
mite^ Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 mitä vikoja lohkoissa on ollut? Quote Link to comment
ARTO Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Kelpaiskos AJ eli 70-luvun loppupuolen fuelinjection lohko ilman bensapumpun reikää? Monien lähteiden mukaan paras T-1 made in germany lohko. Mun lohko stanukoossa ja muutenkin oikeasti ok. Ei ilmainen, mutta ylimääräinen. Edit 21.8. jussinbussi ei ottanut lohkon tiimoilta yhteyttä ja tälle lohkolle oli toinen ottaja eli meni jo. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.