Hebster52 Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Mitä ootte käyttäny ja mistä ostanu? En löytäny täältä mitään erityista juttua tästä aiheesta... Ektoplasmasta oon kuullu muttei oo tietoo mistä semmosta saa? Quote Link to comment
Marko Posted January 14, 2012 Share Posted January 14, 2012 http://www.aircooled.fi/tuote/631/tiivi ... kasaukseen Quote Link to comment
Roope Posted January 14, 2012 Share Posted January 14, 2012 Mä oon tätä käyttäny http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-2301 Quote Link to comment
Guest kepajake Posted January 14, 2012 Share Posted January 14, 2012 Tuota Permatexiä olen käyttänyt ja hyvin on pysynyt litkut sisällä. Mä oon tätä käyttäny http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut ... visteliima Quote Link to comment
Guest Pesone Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... LIKONI.pdf Aika hyvää tavaraa ja ihan pirun kätevässä pullossa, i like it ;) Quote Link to comment
mite^ Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuoteselosteet/kemikaalit/SUPER_RTV_-_SILIKONI.pdf Aika hyvää tavaraa ja ihan pirun kätevässä pullossa, i like it ;) Tätä on muutama vuosi tullut käytettyä jm koneiden kanssa. Nyttemmin päässyt varastosta loppumaan. Ihan hyvää tavaraa. Pullo on tosiaan todella näppärä käyttää. Quote Link to comment
vwagen Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Silikoni voi käydä jokkiskoneisiin mutta ei sille juuri ole käyttöä "oikeissa"moottoreissa,ainoa paikka missä sitä olen joskus käyttänyt 80 luvun kokeilujen jälkeen on sylinteriputkien alapään tiivistyksessä,ja sielläkin hyvin niukasti annostellen. Quote Link to comment
mite^ Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Silikoni voi käydä jokkiskoneisiin mutta ei sille juuri ole käyttöä "oikeissa"moottoreissa,ainoa paikka missä sitä olen joskus käyttänyt 80 luvun kokeilujen jälkeen on sylinteriputkien alapään tiivistyksessä,ja sielläkin hyvin niukasti annostellen. Nyt pitää kysyä että miksikäs ei? edit: Mitä raati sanoo gasket makerin mustassa purkissa olevasta aineesta mikä levitetään siveltimellä. Raskaankaluston merkkikorjaamoissa käytetään paljon. Itselläkin oli tätä pari purkkia mutta oli ilmeisesti päässyt jäähän talvella kun ei ollut tallissa lämpöjä joten nakkasin menemään. Quote Link to comment
Roope Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 silikonihan ei ole tarkoitettu tiukan koneistussauman tiivistämiseen. Toki voihan se siellä toimia. locktitellä on ihan oma liima koneistetuille pinnoille, muistakseen 518. Quote Link to comment
vwagen Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Kun pinnat puristetaan yhteen niin ylimääräinen silikoni puristuu pois välistä ja muodostaa"makkaroita"jotka irtoavat ja löytyvät sitten yleensä öljysiivilästä,Yljynkiertoon niiden ei pitäisi päästä jos siivilä on paikallaan mutta sellaisistakin tapauksista olen kuullut. Oikeanlainen aine niinkuin tuo alussa mainittu Permatex ei muodosta irtoavia makkaroita,tiivistää vähintään yhtähyvin kuin silikoni ja on kohtalaisen helposti pestävissä. Quote Link to comment
Gerbiili Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Sotkee se permatex vaan iha helvetisti. Lisäksi oman kokemuksen mukaan konehommissa liukenee osaan öljyistä aika tehokkaasti. Joten ei varmasti mitään tuki, mutta koskaan en sitä enää minnekkään laita mikäli jotain pitäisi niin tiivistä että ei tarvitse sitä toisten avata. Paineensieto on ainakin olematon ja kuivumisaika tautisen pitkä. Silikoni on erittäin hyvä kampe myös tasopinnoille mutta miksi sitä pitää aina lutrata litratolkulla. Laittaa sitä samanverta ku sitä permatexianna niin ei se sen enempää tursuile kuin sekään. Quote Link to comment
metake Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Hermetite Goldenia olen itse käyttänyt jo vuosia mm. moottoripyörän koneiden kasauksessa. Mun mielestä erinomainen aine tasopintojen väliin. Silikonia kokeilin kerran ja totesin ettei ole ainakaan mun juttu, tai sitten en vaan osaa. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Taitaa olla asia niin että kaikilla on joku oma suosikki esim äsken vähän googlailin niin joku suositteli tasopintojen väliin saniteettisilikonia ja kuulemma on hyvä. Eli kannattaisiko mielummin antaa huonoja kokemuksia kuin hyviä. Eli mikä ei toimi. Ja tähän mitä porukka on käyttänyt niin itse olen hylomar blue tasotiivistettä käyttänyt ja saanut hyviä käyttökokemuksia tätä ainetta olen myös käyttänyt paperitiivisteiden lisänä. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 19, 2012 Author Share Posted January 19, 2012 Ok. Vaihtoehtoja ilmeisesti löytyy jokaisen mieleen. :) Pääasia on ehkä sittenkin että on tasopintojen tiivistämiseen tarkoitettua massaa. Mielenkiinnosta vaan olis mukava saada jotain mielipidettä ym. taustaa tuosta ektoplasma aineesta kun se tuntuu olevan jotain hengelliseen liittyvää aineita... Ei meinaan löydy edes kuukelilla mitään selventävää... :D Quote Link to comment
-AP- Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 'Keijo-vainaan' - http://www.geneberg.com/product_info.ph ... ts_id=1370 - ohjeita olen muutaman vuosikymmenen verran noudattanut ja hyvin on shellakkaliima toiminut ja pitänyt. Perinteisistä silikoneista kannattaa muistaa, että ne tukkivat happitunnistimia (ja katalysaattoreita tietty myös), ei suositella seosmittaria käytettäessä. Joissain silikoneissa näyttää lukevan 'turvallinen sensoreille', niillä ei liene tällaista haittavaikutusta. Saniteettisilikonissa oleva etikkahappo ruostuttaa ainakin teräspeltiä, miten mahtaa olla alumiiniseoksien syöpymisen kanssa? Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 19, 2012 Author Share Posted January 19, 2012 Toi GB tökötti näyttäs olevan sama kuin mätänetin permatex "muovaile-tiiviste" aine? Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 19, 2012 Author Share Posted January 19, 2012 Loctite 5923:a olen käyttäny joihinkin laippakiinnityksiin mutta lohkon puoliskoihin ei ole tullu käytettyä/kokeiltua. Quote Link to comment
Tutkija Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Wurth moottoritiivisteliima ja ei tarvitse enää ikinä muulla kasata kun kerran on tuota käyttänyt. Quote Link to comment
mite^ Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 Würtin silikoonia yleensä levittänyt pienen nauhan keskelle lohkon saumaa ja tämän jälkeen levittänyt/tasoittanut sormella sen ohueksi kerrokseksi. Mutta niinhän se menee että jokainen suosittelee sitä minkä on itsellä havainnut toimivan. edit: Tutkija tarkoitti vissiin eri ainetta kuin minä. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 20, 2012 Author Share Posted January 20, 2012 Tämä olis ilmeisesti VAG:n käyttämä tiivisteliima. Quote Link to comment
-AP- Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 Wurth moottoritiivisteliima ja ei tarvitse enää ikinä muulla kasata kun kerran on tuota käyttänyt. Tarkoitatko sivun 91 tuotetta? http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... ECURED.pdf Vai sivulta 94? Quote Link to comment
Tutkija Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 Sivulta 94,ei noi muut ole moottoritiivisteliimaa mitä kannattaa käyttää,ne silikonit vaan turvottaa puoliskoja irti toisistaan. Quote Link to comment
Recommended Posts