Guest Jussinbussi Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Tänään hajosi kuplasta moottori. (ensimmäistä kertaa urallani! :) ) Lähdin pihasta kunnes noin sadan metrin päässä alkoi jumalaton kilkatus, ensin ajattelin että tulppa irtosi kierteeltään koska olin ne juuri vaihtanut ja siksi piti ääntä. Tulpat olivat kiinni ja varovasti pakitin kolisten auton talliin. Otin tulpat pois ja totesin että 2 sylinterin tulppa oli ainoa joka oli kostea. Tämä siis ilmeisesti siitä 100 metrin pakituksesta. Pyöritin moottoria käsin 2 sylinterin sytytyskohtaan ja moottori jysähti AIVAN JUMIIN. Nyt ei sitten liiku enää mihinkään. Venakoppa auki ja toteamus että venttiilit olivat kiinni ja niissä välykset normaalit. Eli venttiilit ilmeisesti ehjät. Käydessään moottori ei paukkunut ei muutakaan sen kolinan lisäksi. Vissiin sitten venttiilistä murtunut joku pala mikä on nyt väärässä paikassa. Kivaa tää harrastaminen. Quote Link to comment
tolvana Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 esmes tuollanen voipi tulla vastaan Tämäkin kävi ja hiukka kolisi ja savutteli Quote Link to comment
HSuomi Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Tostahan se harrastaminen sitten vasta alkaakin : ) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Vika löydetty. Irronnut painelaakeri ;). Se siellä kalkkas ja sitten kun itse sitä pyöritin niin jumiutui ilmeisesti sokan jäätyä sopivasti hammaskehän väliin. Erikoista että jymähti juuri siihen 2:n yläkuolokohtaan. Mutta hyvä näin, kohta ajellaan taas niin saatanasti! ;) Quote Link to comment
ARTO Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 kohta ajellaan taas niin saatanasti! ;) Burniskuvat sitten palstalle:D Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Eipä tarvi ajella saatanasti. Kyllä se sittenkin hajosi. Moottoria kun pyörittää käsin niin kyllä sieltä kohta löytyy mikä lähes jumittaa koko koneen. Ja tämä tulee alakerrasta, kokeilin keinuvivut irrotettuna. Olisiko sitten se painelaakeri päässy jotenkin poikittain sinne ja antanut kampiakselille/laakereille riittävän kipeää, moottorissa kun oli entuudestaan vähän päittäisvälystä. Nooh, uutta suoleen kun vanha kuolee. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 palanen seetirengasta männänpäällä? Quote Link to comment
NO H2O Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 palanen seetirengasta männänpäällä? Tämä ajatus tuli itsellekin... Tai sitten joku muu mystinen osa männänpäällä? Kannet irti niin sitten selviää... Quote Link to comment
-AP- Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 , moottorissa kun oli entuudestaan vähän päittäisvälystä. Onko välystä nyt sitten aikaisempaa enemmän vai vähemmän? Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Tämä geissi selvisi. Vika: Irronnut kiihdytyspumpun putki mikä oli hakeutunut 2 sylinterin männän päälle. Ylä kuolo kohdassa alkoi olla sen verran ahdasta että jumitti vastaan. Ihme kyllä siellä ei ollut juuri minkään näköistä vauriota, ainoastaan palotila ja männän päällinen oli vähän kolhuilla. Johtunee varmaan siitä kun tuo messinki on sen verran pehmeätä. Venttiileissä ei mitään havaittavaa vikaa eikä puhaltanut läpi. (tyttäreltä lainattu muovailuvahaa, suljettu imu ja pakokanavat ja paineilmalla hyviksi todettu! luotettavaa...) Taidan paukasta nippuun ja kokeilla. Jos tällä moottorilla vielä muutaman suven ajelisi. Quote Link to comment
-AP- Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Laita vielä suljetuin venttiilein vaikka pissapojannestettä palotilaan hetkeksi, niin näet vuotaako. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Voe kun olis tajunnut. Tämä on jo läjässä eikä enään jaksa purkaa. Huomennahan tuo nähdään. ;) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Käy ja kukkuu taas. Vielä kun saisi kytkimen toimimaan niin olisi mukavaa. Nyt ei järki riitä mikä sitä riivaa. Autoon laitettiin uusi painelaakeri ja samat toimivat kytkinkamat takaisin. Nyt ei sitten kytkin irroita ja kun reippaasti kiristää niin alkaa jyristä aika lailla. Painelaakeri on oikein asennettu kuin myös kytkin. WTF??!! Kai sieltä on nyt sitten asetelma paskana. Juumalauta tää koittelee!! Ja vain yhden vaivasen irronnen kaasuttimen osan takia.. Nyt täytyy pitää tallitaukoa jokunen päivä, pää ei kestä enempää tätä lajia. Quote Link to comment
Roope Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Aika jännä, laakeriko oli saman näkönen kuin vanha? säädä polkimesta seuraavaksi liikerata kohdilleen. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Laakeri oli ihan samanlainen kuin vanha. Ja vaijeri+poljin toimii niinkuin pitää. No huomenna taas nähdään kun revitään sitä kikkaraa vaihteeksi ulos. Edit. pitäisköhän tilata tuosta vannetukusta isompi vanne päähän niin ei kiristä.. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Painelaakeri ja asetelma tuhannen nusseena. Tämä on lähes käsittämätöntä, ainoa järkevä selitys on se että kytkin oli liian kireällä ja asetelma hajosi jo moottoria kiristäessä jolloin asetelmasta lähti irti se painelaakeria vasten tuleva rinkula. Sitten kun moottorin tempaisi tulille niin tuho oli valmis. Eilen huomattiin tuhon jälkeen että kytkin vaijeri oli liian kireällä johtuen niistä vaijerin päällä olevista suojuksista jotka eivät olleet päällekkäin vaan vastakkain. Miten ne on niin mennyt?? Itse en varmasti kytkin vaijeriin koskenut, asennuskaveristani en ole varma.. Tämä tuntuu nyt olevan huippu esimerkki taas siitä kuinka asiat menee päin vittua sitten kun on mennäkseen. Olen kuitenkin näiden kanssa mielestäni ihan riittävästi paininut ja sitten kaksi tällaista todella ärsyttävää vikaa. Mikä hajoaa seuraavaksi? Nyt tilataan taas uutta painelaakeria, asetelmaa ja levyä. Uskaltaako tällä enään ajaa jos tän saa toimimaan? Tai ei se toimi. ikinä. enää. vittu... Quote Link to comment
Anpu Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Kyl se on vaan niin että jos joku asia voi mennä pieleen niin kyllä se menee, ainakin allekirjoittaneen osalla. Mut hei kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen ei näitä Hitlerin kirouksia pakko oo ropata. On mustilla pilvilläkin kultareunus, oishan sun koneesta voinu olla alakerta entinen. Niin ja pakko ei ole kuin kuolla ja silloinkin vain kerran. :) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 vaikka mua eilen Jussi vähän hymyilytti se sun huono tuuri, niin eipä se mullakaan nyt kiva olo ole. Katolta tulluu sellanen metrinen jäinen suiru räystään reunasta porschen takaluukun päälle. Arvaa onko se minkä muotoinen nyt? Quote Link to comment
ARTO Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 vaikka mua eilen Jussi vähän hymyilytti se sun huono tuuri, niin eipä se mullakaan nyt kiva olo ole. Katolta tulluu sellanen metrinen jäinen suiru räystään reunasta porschen takaluukun päälle. Arvaa onko se minkä muotoinen nyt? Kuva tänne niin saa palstalaiset kummastella uusia kurveja. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 kerkesin sitä jo suutuspäissäni mätkimään suoremmaksi, mukavia loimuja siihen kuitenkin jää. Siitä taitaa tulla mattasävyinen jatkossa, ei saakeli jaksa vaivautua vaihtamaan. Ootan iltaan että pihavalo paistaa kivasti tohon ja muoto näkyy :D Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Kiva että ei tarvi olla yksin. ;) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Nyt olis uutta painelaakeria, asetelmaa ja levyä. Sanooko kolmas kerta toden? Jännittää. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Nyt on auto nipussa ja se TOIMII! 50 km testilenkki ajettuna ja kaikki ookoo. Eipä uskoisi kuinka paljon auton ajettavuuteen voi vaikuttaa kytkin. Nyt kun autossa on kaikki uutta sillä saralla niin auto on ihan eri ajaa. Siis aivan ihqu! Eli eipä tässä loppujen lopuksi menettänyt kuin yhden uuden painelaakerin. ;) Kiitoksia paruzzin henkilö kunnalle joustavasta osamyynnistä. Nyt sitten odotellaan uusia vastoin käymisiä! Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Hieno juttu! Välillä vituttaa mutta äkkiä se iloksi muuttuu :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.