metake Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Noniin, ketju on muutettu äänestykseksi. Äänestys aikaa on seuraavat 15 päivää ja eniten ääniä saanut on onnellinen uusi omistaja. Jos lista on jonkun mielestä puutteellinen, tai siinä on muuta huomautettavaa, niin älähtää sitten heti tai ei ollenkaan. Nyt sinulla on mahdollisuus saada omaksesi kuvissa esiintyvä paksutolppa, kun kerrot miksi se pitäisi lahjoittaa juuri Sinulle. Homma menee näin: - lisää tähän viestiketjuun tarina tai selostus siitä, miksi juuri Sinä olisit paras mahdollinen uusi omistaja - uusia tarinoita kerätään toukokuun loppuun ja sitten alkaa äänestys - äänestykseen otetaan mukaan kaikki tarinansa ketjuun lisänneet - äänestämään pääsee jokainen palstan tunnukset omaava, äänestysaika on 2 viikkoa - eniten ääniä saaneen tarinan kirjoittaja voittaa auton itselleen Muutama fakta autosta: - Sonyn esittelyauto, esiintynyt Beach Partyssä Paraisilla -93 tai -94 - osapuutteita - ruostetta - paperit hukassa mutta saatavissa - auto sijaitsee Turun seudulla - kuvissa näkyvät vanteet eivät tule auton mukaan - säätöakseli edessä - ei moottoria Nykyisen omistajan toive on, että auto pääsee kunnostettavaksi ja joskus vielä esiintyy entisessä loistossaan. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Välitetty viesti: Olen kohta 9-vuotias Volkkariharrastaja Joensuusta. Tarvitsisin aihion harjoitellakseni auton rakentamista, johon tämä laite näyttäisi soveltuvan mainiosti. Tykkään etenkin tämän auton kylkikuvista, jotka haluaisin säilyttää. Terveisin Otto V.W. Pietarinen. Quote Link to comment
Untzikks Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Koska mie olen saanu tämänhetkisen kupla rojektin päätökseen suurimaksi osin (moottori pittää tehhä vielä) nii haluasin talven pimeisiin öihin uuden rojekti volkkarin jossa olisi sitä jotakin :) huom edellisen rojektin aloitin 15 vuotiaana ja nyt olen 19 ja taidot näitten ilma volkkarien kanssa kehittynyt vaikka muita autoja olen jo kohta 19 vuotta laitellut :) Quote Link to comment
jolkkon Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 ---viestiä muokattu--- vetäydyn kilpailusta! Quote Link to comment
Guest Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Olipa kerran levoton sielu, joka etsi harrastusta. Aloitettiin moottoripyörillä. Kokeiltiin matkapyörää(puutui käsi), kokeiltiin kyykkyä (puutui perse), kokeiltiin customia(puutui korvat). Sitten hurahdettiin karavaanarielmään (puutui lompakko). Nyt mennään avokuplalla(puutuu naama hymyilystä). Nyt talliin tarvittais aihio, jolla puuduttais tekemisen halun ja vapaa-ajan, joita on nyt liikaakin. Autosta tulisi todella hieno, visio on hahmoteltu. Projektin etenemisestä raportoitaisiin säännöllisesti tarinoin ja kuvin. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Mínun mielestäni minun pitäisi olla sen omistaja, koska olen jaksanut melkein 10 vuotta Mr. Tanhuanpään jos jonkinmoisia autoja (ja sen kavereita ja niiden autoja (???) ja tapahtumia ja ja ja ja...). Ja minulla raasulla on vain New Beetle, ja sitä vaan dissataan, minkä kerkiävät kaikki mukahienompien autojen omistajat. JA olen vielä amiksessa töissäkin autoasentajapoikien kera, että kai nyt oikeasti se auto kuuluisi minulle [:)] ...Lupaan opetella hitsaamaan ja kaikkea muuta kivaa ja laitan sen ihan itse ajokuntoon. Terv, Rasittunut vaimoni Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Minun mielestäni en halua tuota, se on hitusen ruma verrattuna siihen millaisena sen paraisillakin muistan nuoruudessani nähneeni, jolloin se näytti hienolta. Olen kyllästynyt hitsaamiseen, olen juuri hitsannut ovaalipaskaläjän kasaan, enkä senkään valmistumisesta saane nauttia kuin koeajon verran ennenkuin lähtee uudelle iloiselle omistajalleen. Vaimoni saisi raivokohtauksen jos tuommoinen ilmestyisi pihallemme kaiken muun keskeneräisen aihion joukkoon, onhan taloremontti kesken, saunasta puuttuu lauteet, pihat karrella, kuisti repsottaa, ja räystäsvedet vie hiekat pihalta. Olisin kovin iloinen ettette soisi tuota tuskaa minulle! Quote Link to comment
HSuomi Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Olen aina halunnut ähtäröidä kuplan oikein kunnolla. Kerran yritin mutta olin nuori, kokematon, rahaton ja ohjailtavissa joten kokeneemmat harrastajat saivat minut luopumaan aikeista hitsata lokarit koriin. Nyt haluaisin tehdä sen. Lisäksi tekisin paljon muitakin peruuttamattomia muutoksia koriin ja laittaisin ehkä vesimoottorin. Quote Link to comment
Essi Posted May 16, 2012 Share Posted May 16, 2012 Tallin takana on vielä tilaa. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Jälkikasvu kyselee, että oliko tästä jotain äänestystä tarkotus järjestää? Quote Link to comment
metake Posted June 4, 2012 Author Share Posted June 4, 2012 Kyllä vain, äänestys alkaa tuota pikaa kunhan toivutaan OpenAir:n jälkimainingeista.. Quote Link to comment
metake Posted June 4, 2012 Author Share Posted June 4, 2012 No niin, äänestys alkakoon.. Quote Link to comment
metake Posted June 13, 2012 Author Share Posted June 13, 2012 Ja vielä vajaa viikko aikaa äänestää uutta omistajaa. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Otto kiittää kaikkia äänestäjiään! Mites tää saatais Joensuuhun? Ei kellään satu olemaan juhannuksena ajoa Turusta Pohjois-Karjalan suuntaan tyhjän trailerin kera? Edes vähän matkaa? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 jos välietappiin tarttee saada säilöön ni Tervakoskella/Mäntsälässä onnistuu. Onnittelut Otolle :D Quote Link to comment
-tipi- Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Näillä näkymin lähdetään Oton kanssa la-su hakureissulle. Koittakaahan bongailla sunnuntaina Turku-Tampere-Jyväskylä-Joensuu väliltä. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 950km takana, 150 vielä jäljellä. Tampereella näppäiltiin kännykällä muutamat räpsyt. Oikein mainio aihio opetella kuplan anatomiaa. Ensialkuun kunnostetaan jarrut ja laitetaan kone paikalleen, että päästään harjottelemaan ajamista. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 Otettiin kuitenkin yhdellä pultilla kiinni ollut kori vielä toistaseksi pois rungolta. Toisen takaloksun Nitromorssasin puhtaaksi. Ohut pintaruoste oli kiipinyt maalin alla peittäen lähes puolet yläpuolen pinta-alasta. Joutunee hapottamaan, jahka hankasen Afrokampauslaikalla puhtaaksi maalijäämistä. Mutta mistä moinen mahtaa johtua? Onko maalikerros ollut huokoinen, pinta jo maalattessa ollut kevyesti ruosteessa, vai mikä? Lisäräpsyjä edellisen postauksen galleriassa. PS. Sheriffit, voiko tämän ketjun siirtää projektipuolelle? Quote Link to comment
NO H2O Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 Toisen takaloksun Nitromorssasin puhtaaksi. Ohut pintaruoste oli kiipinyt maalin alla peittäen lähes puolet yläpuolen pinta-alasta. Joutunee hapottamaan, jahka hankasen Afrokampauslaikalla puhtaaksi maalijäämistä. Mutta mistä moinen mahtaa johtua? Onko maalikerros ollut huokoinen, pinta jo maalattessa ollut kevyesti ruosteessa, vai mikä? Jaa-a... Onko kyseessä tarvikelokari? Joskus tuttu ihmetteli samaa C-kadetin etulokasuojien kanssa, jotka oli siis vaihtanut siihen ja maaluuttanut muutamaa vuotta aikaisemmin. Kertoi että olivat kauttaaltaan ruosteessa ja piti kuulemma raapia peltipuhtaaksi, sekä uudelleen käsitellä. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 Pellinpaksuudesta päätellen on tarvikeloksu. Olisiko siis jätetty joku varastomaali alle, jossa on ollut kosteutta? Quote Link to comment
Jalmus Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 Muistan tuon auton loiston päivinään! Oli hieno, toivottavasti on ajan kuluessa taas hieno! Quote Link to comment
Tanhis Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 Muistan tuon auton loiston päivinään! Oli hieno, toivottavasti on ajan kuluessa taas hieno! Nyt kun retroiluun päästiin käsiksi niin olisko jollain tallella kuvaa tuosta autosta. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Auton entiseltä omistajalta tuli sähköpostia: Kiva kuulla että auto vielä hengissä, vaikkakin sen tulevaisuus on ??? Aikoinaan annoin sen harrastajalle, joka haki sen tallipihaltamme. Autolla paljon historiaa, ollut m.m. demoautona 90 luvulla, nosturissa 40 metrin korkeudella ( Beach Parteissa, Paraisilla ), ja yhden Turkulaisen hotellikaton päällä. ( 90 luvulla VW Expo ) Alusta korjattiin kuntoon, mutta korin alaosat jäi tekemättä. 80-luvulla, oli kuplat edullisia, ja kun tarvittiin varaosa, ostettiin yleensä auto josta sai paljon varaosia. Tänään on kuplan arvo aivan eri. Kupla seisoi useita vuosia tallipihalla ( sorapohja ). Kuvia saattaisi löytyä eri vaiheilta, tosin olivat siihen aikaan "fotoja" ei sähköisiä kuvia. Ennen tuota maali teippausvaihetta, ( joka toteutettiin liveesityksenä yhdessä Beach Partyssa silloisen Street & Race värityskilpailun voittajaehdotuksen mukaan ), auto oli sonydemo hommissaan asussa; pintaruostunut ja homeinen kori, siisti farkkusisusta hifeineen ja maalattu kromattu ja laitettu alusta peileineen ( eräänlainen Beater -Patina auto ennen aikojaan). Kori on kyllä aika pahassa kuosissa, se saa odottaa aikaa jolloin Otolla itsellään pysyy rälläkkä ja hitsauspistooli kädessä. Mutta jos jollain olisi korjauskelpoinen paksutolpan kori myydä, voisi auton saada leimaan vuoden-parin sisäänkin. Jarrut on kunnostettu ja kone alkaa olla kohta kasassa. Loksuja on hiottu puhtaaksi, niistä kuvia löytyy edellä olevasta FB linkistä. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 20, 2012 Share Posted July 20, 2012 Jos jollain olis kuvia noilta auton loistonpäiviltä niin oltaisiin enemmän kuin kiitollisia, jos sais niitä tänne näkyviin! Biffis voin tarjoilla oluset/limpparit jos jaksatte kaivaa arkistoja! Quote Link to comment
-tipi- Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Karttusen veljekset löysivät arkistoistaan muutaman räpsyn auton loiston päiviltä, eli juurikin Beach partyiltä 1994, jossa teippaukset tehtiin. Toinen kuva on otettu puolitoista kuukautta myöhemmin VW Championshipseissä elokuun '95 lopulla, jossa auto esiintyi jo SONYn esittelyautona. Tuossa ajassa on myös lokarit ja aurinkoteippaus vaihtaneet väriään, vanteet vaihtuneet 15 tuumaisista nelitoistasiin, takalasi teipattu sinisellä kalvolla jne. Jännä juttu on huomata että korjaamani töötinritilän ympärys onkin ollut ruostunut jo tuolloin. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Ongelma takalaakerin kanssa, kuskinpuolella oli laakerikansi kiristetty mutkalle. Swingeissä on vain yhtä laakeria 19mm leveää. Akseliputkessa potero on noin 10mm ja laakerikannessa n.6mm. Puuttuuko tässä jokin osa, vai onko jokin väärä? Quote Link to comment
aki Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Laakerikantta on usempaa mallia. Quote Link to comment
Guest otto_dwl Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Iska hapotti ruostuneet kromi kopat ja mie maalasin Quote Link to comment
-tipi- Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Laakerikantta on usempaa mallia. Tähän palatakseni, akseliputken laakeripesiäkin lienee erilaisia, koska laakeri on sama. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.