portu Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Siis millä vöillä saa kaukalon kiinnitettyä paksutolppaan. Nyky vöillä ei autoa pilata, joten käykö lantiovyö siihen? Tarvitseeko kaukalo olla yleensäkään kiinni tämän ikäisissä autoissa? Quote Link to comment
Anpu Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Laita helvetissä kaukalo kiinni, voi tulla muutoin surku, enkä luottaisi pelkkään lantiovyöhön. Motonetistä löytyy kyllä vöitä, eikös paksutolpassa ole kiinnikeitä valmiina?. Quote Link to comment
metake Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 eikös paksutolpassa ole kiinnikeitä valmiina?. Ei Quote Link to comment
jolkkon Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Ei kait lasta laki pakota sitomaan tuon ikäisessä autossa. Järkeä laki ei pakota myöskään käyttämään - sitä voi käyttää muutenkin. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Kuormaliinat on aika näppäriä tuollaisen tarkotukseen ja eikös paksutolpassa kumminkin ole vyönpaikat tai ainakin mun '64:ssa oli Quote Link to comment
portu Posted June 26, 2012 Author Share Posted June 26, 2012 Juu kiinni, mutta hajoittamatta verhouksia. No lantiovyöt vois asentaa pysyvästi, mut muut vaihtikset pitäis saada pois. Jäljet pitäisi ainakin jäädä penkin alle tai vastaavasti piiloon. Miten on muut toteuttaneet? Lapsia kuitenkin kuplassa muut ovat kuljettaneet. Itse pienenä nukuin takapenkin takana tavaratilassa, tosin silloin elettiin 80-lukua. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 Juu kiinni, mutta hajoittamatta verhouksia. No lantiovyöt vois asentaa pysyvästi, mut muut vaihtikset pitäis saada pois. Jäljet pitäisi ainakin jäädä penkin alle tai vastaavasti piiloon. Miten on muut toteuttaneet? Lapsia kuitenkin kuplassa muut ovat kuljettaneet. Itse pienenä nukuin takapenkin takana tavaratilassa, tosin silloin elettiin 80-lukua. Filtti penkin ympärille ja liinalla penkin ympäri. Ja voi tietty käyttää myös sellasia painonappi liinoja ettei räikän kanssa tartte pelata. Ja ei tosiaan tarvitse rikottaa verhoiluja. Siis tarkennetaan sen verran että aina tietty ensi sijaisesti vyöllä kiinni mutta jos ei ole vyötä käytettävissä/ olemassa niin tämä on parempi vaihtoehto kuin ei vyötä lainkaan. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 Nyt alkaa neuvot näyttää jo turhan vaarallisilta, vaikka tuskin kukaan räikkäliinaa turvavyönä alkaa oikeasti käyttää. Kyllä turvakaukalo täytyy kiinnittää vöillä auton runkoon/koriin jos vähääkään jälkikasvun turvallisuutta ajattelee. Penkit, varsinkaan paksutolpassa, eivät ole riittävän tukeva kiinnitysalusta. Takapenkin istuinosa ei ole kiinni autossa käytännössä millään. Korkeintaan heppoisen peltisoiron takana jos se on sinne muistettu painaa. Selkänoja takana on kippaava ja kiinnitys yläosasta ainoastaan pienen kuminauhan varassa, mikäli sekään on aikojen saatossa säilynyt ehjänä. Etupenkin selkänoja on myös kippaava eikä siinä ole lukitusta lainkaan. Itse kuljetin -65 kuplalla molempia tenaviani kaukalossa / lastenistuimessa kättäriltä alkaen ja tästä syystä kuplaani on aikoinaan asennettu rullavyöt takapenkillekin. Ko. kupla on 2003 museorekisteröity kaikilla noilla rullavoillä varustettuna. Quote Link to comment
jusu Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 Itellä -62 paksutolppa ja alkuperäisiin vyön kiinnityspisteisiin oon laittanu alkuperäs tyyliset 3-pistevyöt, eteen ja taakse. Tuolla saa ainakin hyvin tiukasti kaukalon ja turvapenkin kiinni. Vieläkun vyöt ei ole kelalla varustetut, niin saa kivasti tiukattua penkkiä vasten. Enkä usko että kovin helposti kaukalo mihinkään suuntaan siitä ampuu vaikka penkit ei autossa tukevasti kiinni olekkaan, mutta kaukalo taas painaa penkkiä tiukemmin kiinni autoon. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=390650&highlight=safety+belts '62 mallivuodesta eteenpäin kuplissa on ollut tehtaalta lähtiessä turvavyönpaikat. Ja linkistä enemän tietoa että mistä ne löytyy. Ja tosiaan ei ole temppu eikä mikään hitsata noille paikatkin. Quote Link to comment
metake Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 Itellä -62 paksutolppa ja alkuperäisiin vyön kiinnityspisteisiin oon laittanu alkuperäs tyyliset 3-pistevyöt, eteen ja taakse. '62 mallivuodesta eteenpäin kuplissa on ollut tehtaalta lähtiessä turvavyönpaikat. Pitää paikkansa, 2 kpl / henkilö (paitsi takana keskellä), eli etupenkille 1 kpl takasivuikkunan alapuolella ja 1 kpl keskitunnelissa. Mites noihin laitetaan 3-piste turvavyö, tai yleensäkään vyö jolla saa kaukalon kiinni? Quote Link to comment
Tanhis Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 Itellä -62 paksutolppa ja alkuperäisiin vyön kiinnityspisteisiin oon laittanu alkuperäs tyyliset 3-pistevyöt, eteen ja taakse. '62 mallivuodesta eteenpäin kuplissa on ollut tehtaalta lähtiessä turvavyönpaikat. Pitää paikkansa, 2 kpl / henkilö (paitsi takana keskellä), eli etupenkille 1 kpl takasivuikkunan alapuolella ja 1 kpl keskitunnelissa. Mites noihin laitetaan 3-piste turvavyö, tai yleensäkään vyö jolla saa kaukalon kiinni? Jup ja viimisen saa vaikka poraamalla lattian läpi tai hitsaamalla lämpökoteloon. Btw mistä vuosimallista eteenpäin lämpökotelon vieressä on ollut kiinnityspiste. Quote Link to comment
Broidi Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Takapenkille asensin aikoinaan Isofixit. Erittäin kätevästi on istuimet vaihtuneet isompaan tarvittaessa. Kiinnikkeitähän saa merkkiliikkeistä ainakin. Edittiä: tämä siis splittiin missä ei ollut tuon taivaallisia turvavöitä. Quote Link to comment
Kartsa78 Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 Takapenkille asensin aikoinaan Isofixit. Erittäin kätevästi on istuimet vaihtuneet isompaan tarvittaessa.Kiinnikkeitähän saa merkkiliikkeistä ainakin. Edittiä: tämä siis splittiin missä ei ollut tuon taivaallisia turvavöitä. Minkä auton isofix sovittelit ja löytyykö kuvia kiinnitystavasta? Quote Link to comment
Hebster52 Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 Tästä kuvasta näkee hyvin mistä paksutolpan takapenkin turvavyön ylä kiinnityspaikka löytyy. Kuva mun entisestä stanusta. Alakiinnikkeet nihin B-tolpan kohdalla varmaan kannattaa tehdä tyyliin reikä lattian läpi ja sekä sisä että ulkopuolelle isot prikat(=levyt) vahvikkeeksi ja pultit niiden läpi. Silleen on mun 66:sessa jossa on ollu vyöt uudesta asti. Jos sulla jo kerran lantiovyöt alapaikat löytyy jo. Quote Link to comment
Broidi Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Takapenkille asensin aikoinaan Isofixit. Erittäin kätevästi on istuimet vaihtuneet isompaan tarvittaessa.Kiinnikkeitähän saa merkkiliikkeistä ainakin. Edittiä: tämä siis splittiin missä ei ollut tuon taivaallisia turvavöitä. Minkä auton isofix sovittelit ja löytyykö kuvia kiinnitystavasta? Peugeot 306:n isofix. Ei paras mahdollinen, mutta silloin tein tuosta. 25mm paksua putkea koko takapenkin leveydeltä mihin on hitsattu isofix lenkit. Tuli 4:llä läpipultilla pohjaan. Joutu pätkäisemään keskeltä ja kaventamaan hiukan. Nykyään saa eri merkeiltä sellaisia yksittäisiä isofix kiinnikkeitä mitkä pitäisi tulla ko auton pohjalevyssä oleviin kierteisiin kiinni. Kuplassahan ei noita kierteitä ole, mutta iso ja paksu (esim 4-pistevöiden) aluslevy/mutteri pohjalevyn toiselle puolelle riittää. Voin ottaa kuvia perjantaina jos et ole Kremikseen tulossa. Quote Link to comment
pipo_esa Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Missäs -73:sessa on toi takavyön ylin kiinnike? Olen verhoilun läpi koittanut tunnustella mutta ei löydy. Muut on löytynyt, b tolpasta löyty hyvin verhoilun läpi Quote Link to comment
Guest 1st Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 (edited) Missäs -73:sessa on toi takavyön ylin kiinnike? Olen verhoilun läpi koittanut tunnustella mutta ei löydy. Muut on löytynyt, b tolpasta löyty hyvin verhoilun läpi 72:ssa ainakin löytyi tosta ikkunan juurelta Edited May 11, 2014 by 1st Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.