Jump to content

Kuinka kiinnittää turvakaukalo kuplaan?


Recommended Posts

Juu kiinni, mutta hajoittamatta verhouksia. No lantiovyöt vois asentaa pysyvästi, mut muut vaihtikset pitäis saada pois. Jäljet pitäisi ainakin jäädä penkin alle tai vastaavasti piiloon. Miten on muut toteuttaneet? Lapsia kuitenkin kuplassa muut ovat kuljettaneet. Itse pienenä nukuin takapenkin takana tavaratilassa, tosin silloin elettiin 80-lukua.

Link to comment
Juu kiinni, mutta hajoittamatta verhouksia. No lantiovyöt vois asentaa pysyvästi, mut muut vaihtikset pitäis saada pois. Jäljet pitäisi ainakin jäädä penkin alle tai vastaavasti piiloon. Miten on muut toteuttaneet? Lapsia kuitenkin kuplassa muut ovat kuljettaneet. Itse pienenä nukuin takapenkin takana tavaratilassa, tosin silloin elettiin 80-lukua.

 

Filtti penkin ympärille ja liinalla penkin ympäri. Ja voi tietty käyttää myös sellasia painonappi liinoja ettei räikän kanssa tartte pelata. Ja ei tosiaan tarvitse rikottaa verhoiluja.

 

 

 

Siis tarkennetaan sen verran että aina tietty ensi sijaisesti vyöllä kiinni mutta jos ei ole vyötä käytettävissä/ olemassa niin tämä on parempi vaihtoehto kuin ei vyötä lainkaan.

Link to comment

Nyt alkaa neuvot näyttää jo turhan vaarallisilta, vaikka tuskin kukaan räikkäliinaa turvavyönä alkaa oikeasti käyttää.

 

Kyllä turvakaukalo täytyy kiinnittää vöillä auton runkoon/koriin jos vähääkään jälkikasvun turvallisuutta ajattelee.

Penkit, varsinkaan paksutolpassa, eivät ole riittävän tukeva kiinnitysalusta.

Takapenkin istuinosa ei ole kiinni autossa käytännössä millään. Korkeintaan heppoisen peltisoiron takana jos se on sinne muistettu painaa. Selkänoja takana on kippaava ja kiinnitys yläosasta ainoastaan pienen kuminauhan varassa, mikäli sekään on aikojen saatossa säilynyt ehjänä.

Etupenkin selkänoja on myös kippaava eikä siinä ole lukitusta lainkaan.

 

Itse kuljetin -65 kuplalla molempia tenaviani kaukalossa / lastenistuimessa kättäriltä alkaen ja tästä syystä kuplaani on aikoinaan asennettu rullavyöt takapenkillekin.

Ko. kupla on 2003 museorekisteröity kaikilla noilla rullavoillä varustettuna.

Link to comment

Itellä -62 paksutolppa ja alkuperäisiin vyön kiinnityspisteisiin oon laittanu alkuperäs tyyliset 3-pistevyöt, eteen ja taakse. Tuolla saa ainakin hyvin tiukasti kaukalon ja turvapenkin kiinni. Vieläkun vyöt ei ole kelalla varustetut, niin saa kivasti tiukattua penkkiä vasten. Enkä usko että kovin helposti kaukalo mihinkään suuntaan siitä ampuu vaikka penkit ei autossa tukevasti kiinni olekkaan, mutta kaukalo taas painaa penkkiä tiukemmin kiinni autoon.

Link to comment
Itellä -62 paksutolppa ja alkuperäisiin vyön kiinnityspisteisiin oon laittanu alkuperäs tyyliset 3-pistevyöt, eteen ja taakse.
'62 mallivuodesta eteenpäin kuplissa on ollut tehtaalta lähtiessä turvavyönpaikat.

Pitää paikkansa, 2 kpl / henkilö (paitsi takana keskellä), eli etupenkille 1 kpl takasivuikkunan alapuolella ja 1 kpl keskitunnelissa. Mites noihin laitetaan 3-piste turvavyö, tai yleensäkään vyö jolla saa kaukalon kiinni?

Link to comment
Itellä -62 paksutolppa ja alkuperäisiin vyön kiinnityspisteisiin oon laittanu alkuperäs tyyliset 3-pistevyöt, eteen ja taakse.
'62 mallivuodesta eteenpäin kuplissa on ollut tehtaalta lähtiessä turvavyönpaikat.

Pitää paikkansa, 2 kpl / henkilö (paitsi takana keskellä), eli etupenkille 1 kpl takasivuikkunan alapuolella ja 1 kpl keskitunnelissa. Mites noihin laitetaan 3-piste turvavyö, tai yleensäkään vyö jolla saa kaukalon kiinni?

 

Jup ja viimisen saa vaikka poraamalla lattian läpi tai hitsaamalla lämpökoteloon.

 

Btw mistä vuosimallista eteenpäin lämpökotelon vieressä on ollut kiinnityspiste.

IMG_8019m.jpg

Link to comment
Takapenkille asensin aikoinaan Isofixit. Erittäin kätevästi on istuimet vaihtuneet isompaan tarvittaessa.

Kiinnikkeitähän saa merkkiliikkeistä ainakin.

Edittiä: tämä siis splittiin missä ei ollut tuon taivaallisia turvavöitä.

 

Minkä auton isofix sovittelit ja löytyykö kuvia kiinnitystavasta?

Link to comment

Tästä kuvasta näkee hyvin mistä paksutolpan takapenkin turvavyön ylä kiinnityspaikka löytyy.

 

Kuva mun entisestä stanusta. Alakiinnikkeet nihin B-tolpan kohdalla varmaan kannattaa tehdä tyyliin reikä lattian läpi ja sekä sisä että ulkopuolelle isot prikat(=levyt) vahvikkeeksi ja pultit niiden läpi. Silleen on mun 66:sessa jossa on ollu vyöt uudesta asti.

 

Jos sulla jo kerran lantiovyöt alapaikat löytyy jo.

 

1240.JPG

Link to comment
Takapenkille asensin aikoinaan Isofixit. Erittäin kätevästi on istuimet vaihtuneet isompaan tarvittaessa.

Kiinnikkeitähän saa merkkiliikkeistä ainakin.

Edittiä: tämä siis splittiin missä ei ollut tuon taivaallisia turvavöitä.

 

Minkä auton isofix sovittelit ja löytyykö kuvia kiinnitystavasta?

 

Peugeot 306:n isofix. Ei paras mahdollinen, mutta silloin tein tuosta. 25mm paksua putkea koko takapenkin leveydeltä mihin on hitsattu isofix lenkit. Tuli 4:llä läpipultilla pohjaan.

Joutu pätkäisemään keskeltä ja kaventamaan hiukan.

Nykyään saa eri merkeiltä sellaisia yksittäisiä isofix kiinnikkeitä mitkä pitäisi tulla ko auton pohjalevyssä oleviin kierteisiin kiinni.

Kuplassahan ei noita kierteitä ole, mutta iso ja paksu (esim 4-pistevöiden) aluslevy/mutteri pohjalevyn toiselle puolelle riittää. Voin ottaa kuvia perjantaina jos et ole Kremikseen tulossa.

Link to comment
  • 1 year later...

Missäs -73:sessa on toi takavyön ylin kiinnike? Olen verhoilun läpi koittanut tunnustella mutta ei löydy. Muut on löytynyt, b tolpasta löyty hyvin verhoilun läpi

 

72:ssa ainakin löytyi tosta ikkunan juurelta20140425_171540_zpsdc82738e.jpg

Edited by 1st
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...