Jump to content

Delssit aivastelee??


Recommended Posts

Posted

Koneen speksit lyhykäisyydessään: 1584cc, c-35, 36 drls nurkissa, kannet lähes tulkoon vakiot 2-r..

 

Kaasarit siis "aivastelee", erityisesti kylmänä, aamuisin, mutta myöskin lämmettyään, joskin vähemmän! Paukuttelee myös pakariin... myös tasakaasulla ajettaessa, jos kierrokset matalat, niin pientä "pulputusta" pakoputkessa havaittavissa.

 

Auttakkee.... Ajokautta jäljellä.....

 

Ps. kone kasattu muutama viikko sitten!

Posted

Par er veikkausta:

 

- Liian isot sisäkurkut (1600cc koneelle passelit olis 36-runkoon 26 tai 28)

- Imuvuotoa joko imarin ja kannen välissä, tai sitten itse kaasarin kansi vuotaa

- Kaasareiden synkka pielessä

- Joku tyhjäkäyntipiiri tukossa (tyhjäkäyntisuuttimet menee tosi helposti tukkoon)

- Liian pienet tyhjäkäyntisuuttimet (50-55 lie sopivat)

- Liian pienet pääsuuttimet (jotain 120-140 sisäkurkuista riippuen varmaan hollilla)

 

Tai sitten ollaan niin laihalla että välistä ei syty ollenkaan ja siksi pakarissa paukuttelee. Muutoin tosiaan aivastelee ylöspäin joka on selkee merkki liian laihalla käymisestä. Liian isot sisäkurkut hankaloittaa säätämistä tosi paljon.

 

Puavo

Posted

Starttipilotilla oon suihkinut imusarjat läpi, ei ainakaan se antanu mitään tulosta!? Eli tarttee varmaankin saada auto jollekin joka osaa tälläset hommat! Itte en näistä suuttimista/kurkuista mitään tiedä, nyt vissiin olis aika opiskella?

Vai onko ne helppo testata, jos esim freetechniksiltä tilailis sopivia osasia?

Posted
- Joku tyhjäkäyntipiiri tukossa (tyhjäkäyntisuuttimet menee tosi helposti tukkoon)

Ääni tälle. Mulla oli dellujen kanssa aina talviseisonnan jäljiltä sama vaiva.

Posted
Eli avaus hoidetaan miten? Jos tukossa siis?

Puhaltamalla

Puhaltamalla saa todella helposti dellortoista romukoppa tavaraa. Kaasareissa on kanavissa tulppia jotka saattaa lähteä paineilmalla puhallettaessa irti. Suuttimet voi toki irrottaa ja puhaltaa puhtaaksi, mutta mulla nuo suuttimet ei niinkään ollut se vian aiheuttaja. Pieni aivastelu korjaantui kaatamalla tankkiin puhdistusainetta ja ajamalla. Lopullisesti vika korjaantui kun vaihdoin tilalle weberit.

Posted
Eli avaus hoidetaan miten? Jos tukossa siis?

Puhaltamalla

Puhaltamalla saa todella helposti dellortoista romukoppa tavaraa. Kaasareissa on kanavissa tulppia jotka saattaa lähteä paineilmalla puhallettaessa irti. Suuttimet voi toki irrottaa ja puhaltaa puhtaaksi, mutta mulla nuo suuttimet ei niinkään ollut se vian aiheuttaja. Pieni aivastelu korjaantui kaatamalla tankkiin puhdistusainetta ja ajamalla. Lopullisesti vika korjaantui kun vaihdoin tilalle weberit.

 

Niin siis suutin kädessä ja ei tarvitse edes paineilmaa tähän toimintaan.

 

Myös lähinnä mopo käyttöön tarkoitettuja kaasarin puhdistus spay purkkeja voisi kokeilla.

Posted
Pieni aivastelu korjaantui kaatamalla tankkiin puhdistusainetta ja ajamalla.

 

Voisitko suositella jotain tiettyä ainetta omien kokemuksien perusteella? Kahteen kertaan tänä kesänä kaasarit pitäny irroittaa ja pestä kun tyhjäkäyntipiiri tukossa. Ja taas eilen alkoi sama ongelma.

Posted

Nehän on pipercrossit, nekin pesty viime putsauksen aikana ja rasvattu sen jälkeen. Silti sitä mustaa putua meinaa vieläkin vähän irrota mutta ei pahasti enää.

Posted
Nehän on pipercrossit, nekin pesty viime putsauksen aikana ja rasvattu sen jälkeen. Silti sitä mustaa putua meinaa vieläkin vähän irrota mutta ei pahasti enää.

Oma veikkaus on että tipi kyseli bensasuotimien perään.

Posted

Kävi kans mieles, siinä tapaukses yksi tankin alla, toiset molemmin puolin konehuonetta 10cm ennen kaasareita välttämään letkuista mahdollisesti irtoavaa kumesta.

Posted

Mahtaisko joltain siis löytyä suuttimia edellä mainittuihin bensan syöttimiin? Dyno ja mies olis jo! Suuttimia ei vielä....

Posted
Nehän on pipercrossit, nekin pesty viime putsauksen aikana ja rasvattu sen jälkeen. Silti sitä mustaa putua meinaa vieläkin vähän irrota mutta ei pahasti enää.

 

Pipercrossin imutorvisukat vai jonkinlaiset oikeat ilmanpuhdistimet? Urhossa oli imutorvisukkia käyttäessä putua kiihdytyspumpun kalvoillakin, mutta suuttimet suojaavilla ovaalipuhdistimilla näyttäisi yhden tapahtuman kokemuksella ongelma poistuneen (kop-kop).

Posted

Pipercrossin imutorvisukat vai jonkinlaiset oikeat ilmanpuhdistimet? Urhossa oli imutorvisukkia käyttäessä putua kiihdytyspumpun kalvoillakin, mutta suuttimet suojaavilla ovaalipuhdistimilla näyttäisi yhden tapahtuman kokemuksella ongelma poistuneen (kop-kop).

 

Ihan perus imutorvisukat ne on. Kiristetty nippareilla torviin ettei mistään välistä ainakaan suoraan kurkkuun sontaa vedä. Siinähän tosiaan jää sit ilmasuuttimet ihan paljaaksi (nää on siis idf:t). Minkähänmoiset nää ovaalin muotoiset suodattimet olis, jos jotain kuvaa tai linkkiä?

Posted
Free Technics..

 

Odotan vielä jos vaikka pohjanmaalta löytyis jotain? ; )

Sitten Kaarinaan sähköpostia...

Posted

Mitens nää dellorton suuttimet menee? Onko ne siinä kurkkujen välissä olevat 4 messinki ruuvia, 2+2? Jos on niin tälläsiä notuleita niissä oli, Eli pienemmissä 09 (vai 60?) ja isommissa 135. Onko kyse oikeista kilkkeistä? Numerot vaikuttaa lupaavilta!? Ko? Kö?

post-4126-13888365097134_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...