boxer Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Koneen speksit lyhykäisyydessään: 1584cc, c-35, 36 drls nurkissa, kannet lähes tulkoon vakiot 2-r.. Kaasarit siis "aivastelee", erityisesti kylmänä, aamuisin, mutta myöskin lämmettyään, joskin vähemmän! Paukuttelee myös pakariin... myös tasakaasulla ajettaessa, jos kierrokset matalat, niin pientä "pulputusta" pakoputkessa havaittavissa. Auttakkee.... Ajokautta jäljellä..... Ps. kone kasattu muutama viikko sitten! Quote Link to comment
Tutkija Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Kaasareitten säädöt laihalla,suosittelen seosmittarilla säätämistä Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Par er veikkausta: - Liian isot sisäkurkut (1600cc koneelle passelit olis 36-runkoon 26 tai 28) - Imuvuotoa joko imarin ja kannen välissä, tai sitten itse kaasarin kansi vuotaa - Kaasareiden synkka pielessä - Joku tyhjäkäyntipiiri tukossa (tyhjäkäyntisuuttimet menee tosi helposti tukkoon) - Liian pienet tyhjäkäyntisuuttimet (50-55 lie sopivat) - Liian pienet pääsuuttimet (jotain 120-140 sisäkurkuista riippuen varmaan hollilla) Tai sitten ollaan niin laihalla että välistä ei syty ollenkaan ja siksi pakarissa paukuttelee. Muutoin tosiaan aivastelee ylöspäin joka on selkee merkki liian laihalla käymisestä. Liian isot sisäkurkut hankaloittaa säätämistä tosi paljon. Puavo Quote Link to comment
boxer Posted August 15, 2012 Author Share Posted August 15, 2012 Starttipilotilla oon suihkinut imusarjat läpi, ei ainakaan se antanu mitään tulosta!? Eli tarttee varmaankin saada auto jollekin joka osaa tälläset hommat! Itte en näistä suuttimista/kurkuista mitään tiedä, nyt vissiin olis aika opiskella? Vai onko ne helppo testata, jos esim freetechniksiltä tilailis sopivia osasia? Quote Link to comment
metake Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 - Joku tyhjäkäyntipiiri tukossa (tyhjäkäyntisuuttimet menee tosi helposti tukkoon) Ääni tälle. Mulla oli dellujen kanssa aina talviseisonnan jäljiltä sama vaiva. Quote Link to comment
boxer Posted August 15, 2012 Author Share Posted August 15, 2012 Eli avaus hoidetaan miten? Jos tukossa siis? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Eli avaus hoidetaan miten? Jos tukossa siis? Puhaltamalla Quote Link to comment
metake Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Eli avaus hoidetaan miten? Jos tukossa siis? Puhaltamalla Puhaltamalla saa todella helposti dellortoista romukoppa tavaraa. Kaasareissa on kanavissa tulppia jotka saattaa lähteä paineilmalla puhallettaessa irti. Suuttimet voi toki irrottaa ja puhaltaa puhtaaksi, mutta mulla nuo suuttimet ei niinkään ollut se vian aiheuttaja. Pieni aivastelu korjaantui kaatamalla tankkiin puhdistusainetta ja ajamalla. Lopullisesti vika korjaantui kun vaihdoin tilalle weberit. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Eli avaus hoidetaan miten? Jos tukossa siis? Puhaltamalla Puhaltamalla saa todella helposti dellortoista romukoppa tavaraa. Kaasareissa on kanavissa tulppia jotka saattaa lähteä paineilmalla puhallettaessa irti. Suuttimet voi toki irrottaa ja puhaltaa puhtaaksi, mutta mulla nuo suuttimet ei niinkään ollut se vian aiheuttaja. Pieni aivastelu korjaantui kaatamalla tankkiin puhdistusainetta ja ajamalla. Lopullisesti vika korjaantui kun vaihdoin tilalle weberit. Niin siis suutin kädessä ja ei tarvitse edes paineilmaa tähän toimintaan. Myös lähinnä mopo käyttöön tarkoitettuja kaasarin puhdistus spay purkkeja voisi kokeilla. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Pieni aivastelu korjaantui kaatamalla tankkiin puhdistusainetta ja ajamalla. Voisitko suositella jotain tiettyä ainetta omien kokemuksien perusteella? Kahteen kertaan tänä kesänä kaasarit pitäny irroittaa ja pestä kun tyhjäkäyntipiiri tukossa. Ja taas eilen alkoi sama ongelma. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Minkäslaiset suotimet on pedalpusherilla käytössä? Quote Link to comment
Pedalpusher Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Nehän on pipercrossit, nekin pesty viime putsauksen aikana ja rasvattu sen jälkeen. Silti sitä mustaa putua meinaa vieläkin vähän irrota mutta ei pahasti enää. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Nehän on pipercrossit, nekin pesty viime putsauksen aikana ja rasvattu sen jälkeen. Silti sitä mustaa putua meinaa vieläkin vähän irrota mutta ei pahasti enää. Oma veikkaus on että tipi kyseli bensasuotimien perään. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Kävi kans mieles, siinä tapaukses yksi tankin alla, toiset molemmin puolin konehuonetta 10cm ennen kaasareita välttämään letkuista mahdollisesti irtoavaa kumesta. Quote Link to comment
boxer Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 Mahtaisko joltain siis löytyä suuttimia edellä mainittuihin bensan syöttimiin? Dyno ja mies olis jo! Suuttimia ei vielä.... Quote Link to comment
Ketsa Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Nehän on pipercrossit, nekin pesty viime putsauksen aikana ja rasvattu sen jälkeen. Silti sitä mustaa putua meinaa vieläkin vähän irrota mutta ei pahasti enää. Pipercrossin imutorvisukat vai jonkinlaiset oikeat ilmanpuhdistimet? Urhossa oli imutorvisukkia käyttäessä putua kiihdytyspumpun kalvoillakin, mutta suuttimet suojaavilla ovaalipuhdistimilla näyttäisi yhden tapahtuman kokemuksella ongelma poistuneen (kop-kop). Quote Link to comment
Pedalpusher Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Pipercrossin imutorvisukat vai jonkinlaiset oikeat ilmanpuhdistimet? Urhossa oli imutorvisukkia käyttäessä putua kiihdytyspumpun kalvoillakin, mutta suuttimet suojaavilla ovaalipuhdistimilla näyttäisi yhden tapahtuman kokemuksella ongelma poistuneen (kop-kop). Ihan perus imutorvisukat ne on. Kiristetty nippareilla torviin ettei mistään välistä ainakaan suoraan kurkkuun sontaa vedä. Siinähän tosiaan jää sit ilmasuuttimet ihan paljaaksi (nää on siis idf:t). Minkähänmoiset nää ovaalin muotoiset suodattimet olis, jos jotain kuvaa tai linkkiä? Quote Link to comment
boxer Posted August 18, 2012 Author Share Posted August 18, 2012 Free Technics.. Odotan vielä jos vaikka pohjanmaalta löytyis jotain? ; ) Sitten Kaarinaan sähköpostia... Quote Link to comment
Ketsa Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Minkähänmoiset nää ovaalin muotoiset suodattimet olis, jos jotain kuvaa tai linkkiä? Tarkoitin tän tyylisiä suodattimia http://www.aircooled.fi/tuote/1504/ilma ... miin-kromi Quote Link to comment
Pedalpusher Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Tarkoitin tän tyylisiä suodattimia http://www.aircooled.fi/tuote/1504/ilma ... miin-kromi No niinpä tietty, mietin ekana vain jotain pipercrossin kahdelle torvelle yhteistä sukkaa. Pääsisi varmaan helpommalla noiden kanssa, ei jaksais montaa kertaa kesässä irroitella, paloitella ja pestä kaasareita. Quote Link to comment
boxer Posted August 18, 2012 Author Share Posted August 18, 2012 Mulla on nää http://www.aircooled.fi/tuote/1505/ilma ... miini-65mm Oli itelläkin piperit hetken paikoillaan, en kyllä tiiä onko mitään eroa ilman puhdistumisessa? Mutta onhan nää kommeet!!! Quote Link to comment
boxer Posted August 19, 2012 Author Share Posted August 19, 2012 Mitens nää dellorton suuttimet menee? Onko ne siinä kurkkujen välissä olevat 4 messinki ruuvia, 2+2? Jos on niin tälläsiä notuleita niissä oli, Eli pienemmissä 09 (vai 60?) ja isommissa 135. Onko kyse oikeista kilkkeistä? Numerot vaikuttaa lupaavilta!? Ko? Kö? Quote Link to comment
Ketsa Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Löysit suuttimet, 60:set on tyhjäkäyntisuuttimet ja 135:set pääsuuttimet. Ja ne "messinkiruuvit", joissa on reikä päässä, jäävät vaille suojaa imutorvisukkia käytettäessä. Kaasareista hyvä topic: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/7558-tuplien-suuttimista-ja-kurkuista/ Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.