Mäki Posted September 12, 2012 Posted September 12, 2012 Vanhemmat harrastajat saattavat tunnistaa tämän laitteen vuodelta 1982, jolloin autolla ajettiin varttimailin pätkä aikaan 15,41. Kesän -82 jälkeen auto taltioitiin sisätiloihin odottamaan paluuta radalle. Innostuneena nuorena harrastajana kävimme auton lähes legendaarisen omistajan kanssa ostoneuvotteluja, mutta ne päättyivät tuolloin tuloksettomina. Sitkeän 29 vuoden pommittamisen jälkeen auto on nyt vaihtamassa omistajaa ja palaamassa kadulle ensi kesänä. Revanssilähtöstä on jo sovittu ja se tapahtuu ensi keväänä Kiikalassa. Tekniikaksi tulee aluksi tiukka 1600 cc 48 Webereillä ja + 320-asteisella nokalla, jolla lähdetään tavoittelemaan -82 ajettua vertailuaikaa. Tosin lähtörutiinit voivat olla pielessä, kun itse on tullut lähdettyä viivalta viimeksi vuonna 1992! Stay tuned! Jukkis Quote
ARTO Posted September 12, 2012 Posted September 12, 2012 Olisko Kottenin ohjaamana kulkenut? Muistelen pikkupoikana vanhoista vauhdin maailmoista lukeneeni Kottenin jollain hiukan kuppaisen näköisellä kuplalla ajaneen 15 aikoja?! Menikö oikein? Quote
rambler Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Onkos tämä juuri se Hangossa ilman ikkunoita ajanut? Jos niin on, näin sen kisan ja muistan kuinka se nöyryytti kaikki eliminaattorissa... Linnomaan Joke kyseli projektin kustannuksia... olikohan summa jotakin 5000 mk... katsastettu kisaa edeltäneenä perjantaina. Quote
Mäki Posted September 17, 2012 Author Posted September 17, 2012 Ulkoilmassa kymmenen vuoden jälkeen! Herrasmiehet kättelevät omistajanvaihdoksen kunniaksi, vanhat pierut tunnistavat varmasti vasemmalla olevan kaverin? Allekirjoittanut oli aktiivinen Volkkarikerhossa 1982 - 1990, joten itsellekin on kertynyt harrastusvuosia VW:n parissa melkoisesti. Seuraavaksi projektissa laitetaan alusta kuntoon, korillehan ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Quote
Mäki Posted March 2, 2013 Author Posted March 2, 2013 No niin, syyskuussa aloitettu taloprojekti on nyt siinä vaiheessa, että on taas aikaa paneutua harrastuksiin. Alusta on hiekkapuhallettu ja maalattu ja jarruputkiosasto on jo päivitetty. Vaimon painostuksesta ihan täydellistä kilpuria ei ehdi tekemään, mutta toukokuuhun on tosin aikaa. Pikkusen oikaisin, jotta ehdin Kiikalaan. Laatikoksi löytyi tallin perältä vanha 2,5-jokkislaatikko kempillä, joten sillä mennään ainakin ekat koitokset. Kaverin nurkista löytyi 76/92 mylly vz30-nokalla, jota höystetään Street eliminator-kansilla ja 48 IDA-Webruilla. Kuvassa etualalla on isohko laatikko tarvikkeita Kuplapajasta, joilla sitten tehdään viimeinen silaus. Etuakseliksi tulee 4" kavennettu levyjarrullinen akseli, vannepuolesta vastaa Vannepaja Merimaskusta. Kuin sattuman kautta penkeiksi löytyivät aidot Scatin kisapenkit, nyt olisi käyttöä DOT-merkatuille katuslikseille + frontrunnereille Jukkis Quote
Mäki Posted March 2, 2013 Author Posted March 2, 2013 Niin ja Rambler, 5000 markkaa on ainakin 5000 euroa tänä päivänä. Niin aika kultaa muistot... Quote
nikke911 Posted March 2, 2013 Posted March 2, 2013 Ethän sä tuohon voi lyödä nelipulttista etuakselia..:) Quote
Mäki Posted March 2, 2013 Author Posted March 2, 2013 En kyllä tässä vaiheessa kautta ala vaihtamaan etupään jarruosia viidelle pultille. Ennenmuinoin täytyi vaihtaa keulapala, jos halusi vaihtaa nelipulttisen viisipulttisiksi, mutta nykyään on varmasti modernimpiakin toimintatapoja Autenttisuus on tärkeintä, https://www.facebook.com/#!/photo.php?f ... =3&theater , Kuva on siis vuodelta 1982! Kori on kyllä ihan samassa kuosissa Quote
metake Posted March 2, 2013 Posted March 2, 2013 Miks se keulapala pitäis vaihtaa jos haluu 5-pulttisen jaon? Quote
son`der buzz Posted March 2, 2013 Posted March 2, 2013 Loistavwaa Jukkis. 10 Points! Kuun eka maanantai lähenee...vw-meetinki siis! Tervetuloa. Ps. vuodelta -89 Vaasankadun kiihdytyskuvat löytys ( Sininen Pupillikupla ) Quote
Kotten Posted March 3, 2013 Posted March 3, 2013 Ethän sä tuohon voi lyödä nelipulttista etuakselia..:) Alunperinkin oli 4 pulttinen... Tuossa on -69 pohjalevy. t. ex-omistaja Quote
Mäki Posted April 8, 2013 Author Posted April 8, 2013 Kori alustalla. Vielä akselit ja kone paikalleen, niin päästään radalle! Quote
Mäki Posted May 4, 2013 Author Posted May 4, 2013 Renkaita odotellessa. Katsastus taitaa jäädä kuitenkin ensi kevääseen Jukkis Quote
Mäki Posted May 12, 2013 Author Posted May 12, 2013 Jarrujen ja koneen asennusta. Vannepajan Esa Mäkelä kutsuttiin apuun, kun ei enää oma aika riittänyt. Kottenkin jeesasi moottorin kanssa. Eli mikään ei oikeastaan ole muuttunut 30 vuodessa. Tankin asento on vähän keturallaan, mutta menköön tämän kauden Taustalla Esan Smurffikupla työn alla Quote
boxer Posted May 12, 2013 Posted May 12, 2013 Mutterimopoon kiarroksia vaan jotta ouppenissa nähtäis... Quote
Mäki Posted May 16, 2013 Author Posted May 16, 2013 Tulpanjohdot paikoilleen ja bensaa putkiin. Lupaavalta näyttää. Quote
Mäki Posted May 16, 2013 Author Posted May 16, 2013 Lauantaina kolvi mukaan, jotta saadaan vedettyä slikseihin sadekelin kuviot. Mäkelä tuunasi näppärästi 3,5x15 ja 6x16 vanteet Transporterin vannekehillä. Ei tule toisia samanlaisia vastaan! Huomenna vielä viimeiset sähkötyöt ja jakkara paikalleen, niin ollaan kisavalmiita Quote
Mäki Posted May 17, 2013 Author Posted May 17, 2013 Ohjaamo kondiksessa. Ja taitaa tuo ratin suojuskin olla Hangon ajoilta? Quote
Mäki Posted May 17, 2013 Author Posted May 17, 2013 Ekat savut, voima puhuu! Ei mennyt tämäkään ihan putkeen, kaasarit kasattiin kuudesti Quote
Mäki Posted May 17, 2013 Author Posted May 17, 2013 Kevyttä tuuletusta onnistuneen projektin kunniaksi! Quote
Mäki Posted May 17, 2013 Author Posted May 17, 2013 Ja jos hyvin käy, niin Kotten katselee maailmaa huomenna tästä vinkkelistä! Race day tomorrow! Jukkis Quote
Mäki Posted May 18, 2013 Author Posted May 18, 2013 ET 14.017 / 149,81 toisella vedolla, ei paha saavutus... Reaktiotkin 0,6 - 0,8 sek, joten ei vanha äijä ole päässyt ihan rapistumaankaan. Varmasti olisi mennyt tuonkin alle, jos olisi vaivautunut säätämään pyöränkulmat. Meinasi lähteä lapasesta kolmannella vedolla, kun rupesi vetelemään laidasta laitaan. Osasyy vetelemiseen johtunee Eiffel-tornin korkuisesta alustasta, joten tällekin täytyy tehdä jotakin. Positiivinen ylläri oli vanha jokkislaatikko 2,5:lla. Kemppi nyt tietysti piti, mutta täyskaasulähdölläkin aski piti rattaat ja öljyt sisällään. Mutta ei tuolla paljon kovempaa pääse. Laatikko-osastolle pitää kyllä keksiä jotakin uutta. Kone kiekui iloisesti 8000 rpm, mutta lämmöt nousivat turhan nopeasti kolmesta lauhtuttimisesta huolimatta . Tähän pitää keksiä jotakin seuraaviin karkeloihin, jos vaikka laittaisi puhallinkopan paikoilleen? Ja jos jollakulla on kuvia autosta 102, niin niitä voi tuupata osoitteeseen jukkis.maki(ät)gmail.com Jukkis Quote
Kotten Posted May 18, 2013 Posted May 18, 2013 Ei joutunut Kotten katselemaan Jukan ehdottamasta vinkkelistä:) Kotten vei nimittäin mukanaan nopeimman vw:n pytyn karkeloista. t. Kotten Quote
Mäki Posted May 19, 2013 Author Posted May 19, 2013 Tuoretta sähköä ja kone laulaa taas kuin Eppu Normaali 80-luvulla Pyhärannassa (terkut vain Rapasen Mackelle ja muille vanhoille kerholaisille). Ja nyt alkoi uuden kisamoottorin suunnittelu, jotta päästään uusille sekuntiluvuille... Quote
Mäki Posted May 31, 2013 Author Posted May 31, 2013 (edited) No niin, etuakseli irtosi. Kevyttä kesähuoltoa; droppiolat, uudet pallonivelet ja raidetangon pää ja palat takaisin. Ei pitäisi enää vedellä, jos malttaa vielä säätääkin kulmat kohdalleen. Puhallinkoppakin tuli hankittua eli pian pysyy mylly kylmänä. Tavoitteena Räyskälä elokuussa ja 13-alkuinen aika. Edited April 11, 2014 by Mäki Quote
Mäki Posted June 12, 2013 Author Posted June 12, 2013 Jaahas, taas tuli hankittua ongelmia talveksi. Mitähän näistä saisi aikaiseksi? Quote
Tanhis Posted June 13, 2013 Posted June 13, 2013 Veneeseenkö meinaat ilmajäähy koneen laittaa ;) Quote
NO H2O Posted June 13, 2013 Posted June 13, 2013 Voi helevettiläinen... Kyllähän tuommoisella kehtaisi uistinta vetää! Quote
Mäki Posted August 17, 2013 Author Posted August 17, 2013 KG:n kuitupalat on nyt lykätty kiertoon ja BSD jää väliin, mutta ensi kaudella palataan asiaan. Uusi, parempi laatikko on tulossa, joten konepuolellekin pitää keksiä jotakin. Ehkä Ameerikan matkalta voi tulla tuliaisina jotakin mukavaa? Joka tapauksessa koppa sisäpuolelta kuntoon ja auto katsastusvalmiiksi vielä ennen talven tuloa Quote
Mäki Posted September 18, 2013 Author Posted September 18, 2013 No niin, nyt tuli konepuoli kerralla kuntoon ja mamman kahvikassa tyhjeni lopullisesti. Tuossa vähän dynokäyrää siitä, mitä on odotettavissa keväälle. Tallipäällikkö olkoon varuillaan... Quote
son`der buzz Posted September 18, 2013 Posted September 18, 2013 Aha... kone puoli hallinnassa-kait. Mites se niiden kevyeiden osien mallit? Aletaankos pian työstää? Saha soi jo! Kait sinne kaffe kassaan sentään helmet jätit pohjalle? Quote
Pedalpusher Posted September 19, 2013 Posted September 19, 2013 Näyttää uus pannu vissiin suurinkin piirtein tältä? Aika kiva! Quote
Mäki Posted September 19, 2013 Author Posted September 19, 2013 Katsotaan, mitä näillä saadaan aikaiseksi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.