Jump to content

Outlavi


NordBling

Recommended Posts

Guest Restoration Panels
Posted

Lattiaan olisi tarjolla korjauspalat:

 

_full.jpg

_full.jpg

  • 1 month later...
Posted

Kiinanpeltejä saa aikansa sovitella. Pitää varata lisää kaliaa tallille et viittii tehä hyfän. Vivusto idoille on puutelistalla, muuten ton saa nillä eväillä ajettua sisään ja säädettyä. Mitä vivustoa raati suosittelee? Se ruåttin vaijeriversio houkuttelis.

post-1735-1388836702827_thumb.jpg

Posted

Seuraava kysymys, vanha ja kulunu, mut kysytään silti. Sisäänajoöljyssä saisi siis olla sinkkiä, mutta koti(tuppu)kylästä ei välttämättä löydy öljyä missä sitä olisi. Mikä siis lisäaineeksi jos näin käy? Ommul tos muutama perämoottori, jauhaksmää niiden sinkit öljynjoukkoo vai hä?

 

Tää kone on niin täynnä kiinan osia, et bensaki tulee Taiwanista ni voidaan sitte yhessä haukkua halpoja osia. Tai jos sattuu toimimaan, ni olkoon esimerkkinä toiseen suuntaan.

 

Speksit ois tässä:

 

AS41

AA 4340 76mm

AA 94mm männät/pytyt

AA I-profiilit

C89

Scat Super-D 42x37

Puristukset tasan 12

2X48 IDA, kurkut nyt 37

1 5/8" + Fat Boy

123 tune + joku kamina antamas tulta

Posted

Tepoilin prätkä öljyssä on perkeleesti sinkkiä. Saman firman hpd:tä ite käytän.

Posted

Valvolinen sivuilta lainattua mainostekstiä:

Valvoline VR1 Racing moottoriöljy on kehitetty koviin kilpailuolosuhteisiin ralli- ja rata-autojen viritettyihin moottoreihin. Sen korkealaatuinen perusöljy ja tasapainoitettu lisäaineistus takaavat erinomaiset voiteluominaisuudet kovassa paineessa ja kuormituksessa. Korkea sinkki/fosfori (ZDDP) lisäaineistus takaa huippuluokan kulumissuojan ääriolosuhteissa. Kitkaa alentava lisäaineistus auttaa saavuttamaan maksimitehon. Kehittynyt vaahtoamisenestolisäaineistus suojaa moottoria voimakkaassa rasituksessa.

Posted

No mä oon aina käyttäny tota Valvoline 20W50 VR-1 ölkkiä sisäänajosta lähtien. Enkä oo koskaan sekoittanu öljyyn mitään töhnää... Hyvin pelittää.

Posted
Tuplajousillakin sisäänajettuna?

 

Miksi sisäänajo tuplajousilla? Parempi pelkillä ulkojousilla tai sisäänajoon vaikka pehmeämmät sinkkujouset. Jousien vaihto sisäänajon jälkeen on kohtuullisen pieni homma.

Posted

Tuplajousilla tai sinkkujousilla, vähän makuasia. On sellaisia sinkkujousia joissa enemmän seetipainetta kuin heikommissa tuplissa. Jos viitsii askarrella, niin miksipäs ei ajaisi sisään yksinkertaisilla jousilla. Olennaisempaa lienee että käyttää nokissa ja nostimissa sisäänajorasvaa. Ja että nokan sisäänajo tulee suoritettua oikein, nokkavalmistajan ohjeiden mukaan. Yleisesti tyhjäkäynti on uudella nokalla kielletty kokonaan. Minimi kierrokset tyyliin 2500 tai enemmän, ehkä noin 15-30min. Välillä voi sammuttaa ja säätää venat, antaa jäähtyä, jne.

 

Keinuvivusto ei vaikuta seetipaineisiin, mutta suuremmalla nostolla toki on enemmän jousipainetta. Voi toki käyttää tavallisia keinuja, jos edelleen viitsii askarrella. Paljonko sillä on sitten vaikutusta, jos täydellä nostolla on esim. 250kg tai 300kg jousipaineet? Jousien vaihto sisäänajon jälkeen ei välttämättä ole pieni homma. Jos vaikka sattuu olemaan kone autossa kiinni ja race osat sisällä ja 100kg seetipainetta...

 

Konetta kasattaessa kannattaa varmistaa että nostimet ei pohjaa lohkossa täydellä nostolla. Välystä täytyy olla min. +1mm. Nostimien pohjatessa nokka tuhoutuu alle aikayksikön...

 

Ps. mä en näistä mitää tiedä, kunhan horisen itsekseni... Gurut voi avautua ja oikoa. Valvolinea koneeseen! ;-DD

Posted

Virtuaalivirittäjänä en kylläkään nostais kierroksiakaan liian ylös. Kovat kierrokset ja liikevastukset kasvaa. kunhan ne on yli 2000r/min, on painetta kanavissa ja öljyn pärskettä riittää. Käyttää ennemmin minuutin pidempään kuin ahnehtii kierroksilla.

 

Tämän jälkeen vasta reipas kiihdytys/moottorijarrutus tyyppinen sisäänajo niin hoonautuu m-renkaat mahdollisimman tiiviksi sylintereitä vasten.

 

Sitten vaan kovaa ajoa niin kone hioutuu herkemmäksi ja äksymmäksi:)

 

Parit öljyjenvaihdot ja suodattimet siinä välissä ja venavälysten tarkistukkset.

Posted

Rengasta, vannetta, vivustoa ja sotkua.

 

post-1735-13888367097558_thumb.jpg

 

post-1735-13888367098058_thumb.jpg

 

Käyttisremppaa tiedossa viikonloppuna, mut jos hiukan varastais aikaa tällekin rojektille.

Posted

Onko ehdotuksia sytytyskäyräksi tähän komboon? Maksimit varmaan sinne 32-33 ja perusennakoksi noin 10 mutta milläs kierroksilla pitäs ennakon alkaa lisääntymään, ja millä kierroksilla olis hyvä olla jo maksimit? Hakemallahan no löytyy mutta jotain olis hyvä olla pohjilla. Suora käyrä, kovera, kupera, katinhäntä...?

 

Koneen specsejä tuolla ylempänä.

Posted
Onko ehdotuksia sytytyskäyräksi tähän komboon? Maksimit varmaan sinne 32-33 ja perusennakoksi noin 10

Kun on oletetavasti melko ylös kiertävä kone, niin lähtisin kokeilemaan 009:n käyrää mukaillen. Perusennakko 13° - 15° astetta, ja riippuen tyhjäkäyntikierroksista, mutta jos tyhjäkäynti olis 1200 rpm niin ennakko vois lähtee kasvamaan 1400 - 1500 rpm. Siitä suoralla käyrällä +21° / 3000 rpm, ja siitä loivemmalla +5° / 5500 - 6000 rpm. Kokonaisennakot olis silloin 3000 rpm / 34° - 36° (009:n käyrä loppuu tähän) ja 5500 - 6000 rpm / 39° - 41°.

 

Rehellisesti sanottuna itsellä ei ole kokemusta korkealle kiertävistä (~8000 rpm) volkkarin koneista, mutta tunesta ja sytkän säätämisestä jotain. Joku enemmän kokemusta omaava vois kommentoida noita isojen kierrosten ennakoita?

 

Tuossa jotain nyt alkuun, viisammat jatkakoon :)

Posted

_img900.jpg

 

Tollasta hierottiin rullilla. Kokonaisennakko jäi 34 asteeseen kun tuntunut olevan vaikutusta ton jälkeen. Kone on 1835 W-120, tupla 44 idf, hiplatut 043 isoilla venoilla.

 

Tollasella tuloksella, ei mikään kierroskone.

 

_img900.jpg

 

Jos tästä ois mitään apuja.

Posted

Noni, sisäänajot suoritettu, mut sitte alko ongelmat. Ensinnäkin huomasin vasta penkissä että toisessa kaasarissa oli erilaiset (liian lyhyet) tyhjäkäyntipiirin suutinputket, toiseksi saman kaasarin toinen seosruuvi oli reikäänsä väljä ja jengat pilalla. No näiden kanssa vielä pärjättiin mutta sitten alkoi yksi kurkuista tulvia, kohokammio tyhjeni progressioreikien kautta kurkkuun! WTF?

Posted

Tuloksista sen verran että edellisiin penkityksiin verraten odotukset täyttyi ja ylittyikin, mutta kun ei päästy hieromaan esim ennakkokäyrää edellämainittujen ongelmien takia niin homa jatkuu myöhemmin. Puolakin pimeni kesken ajon ja oli vaihdettava, ihan ei tähdet ollu kohdallaan. Mut hei, mitään isompaa ei hajonnu, ja moottori väläytteli välillä potentiaaliaan eli päälimmäisenä on hyvä fiilis.

 

Kummastuttaa tuo toisen kaasarin vika, täytyy purkaa atomeiks ja tutkia viisaampien kanssa että mitä on tehtävissä.

Posted

Väärä suutinrunko, ei tullu ilmaa ylhäältä tyhjäkäyntipiiriin ja pääsi täten lappoamaan kammion tyhjäks. Teoriassa ainakin näin. Milläs mä korjaan ton seosruuvin jengan rungossa?

Posted
Väärä suutinrunko, ei tullu ilmaa ylhäältä tyhjäkäyntipiiriin ja pääsi täten lappoamaan kammion tyhjäks. Teoriassa ainakin näin. Milläs mä korjaan ton seosruuvin jengan rungossa?

 

Onks jengat täysin pilalla?, putkiteippiä.

  • 2 weeks later...
Posted

Päästiin testaamaan konetta irtonaisena penkissä, ja siinä kaasuvaijeri pomppasi pois urastaan useemman kerran mutta uskoisin ettei ongelmaa ole kun vaijeri on kaasupolkimessa kiinni. Synkroni oli helppo säätää, asennus oli helppoa kun mukana tuli sapluuna kiinnitysreikiä varten. Voin suositella.

  • 1 month later...
Posted

Hitsausmaski vinossa ja toinen takarumpu puuttuu :)) Aina tehdään hommat puolitiehen. No ei vaan kuin pam pam nippuun.

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...