NordBling Posted June 23, 2013 Author Posted June 23, 2013 Sellanen Juhannus se. Hyvässä säässä oli kiva touhuta tallissakin. Etuakselin kavennuksen viimeistely, päätyjen hitsaus, lattojen lyhennys ja akselin koekasaus. Plattaaki tuli vähä pimpattua. En muista mistä noi etulevyt tuli hommattua, mut ainakaa Motonetin pyöränlaakerit ei niihin mahtunu. Siempi oli 0,25mm liian iso ja ulompi 0,4mm. Vai oiskohan pitäny kokeilla rumpujarrullisen laakererita? Jousilattojakin oli poikki, oisko kellään yhtä ohutta ja yhtä paksua jemmassa? Ps. Talli saattaa sisältää tuotesijoittelua. Quote
NordBling Posted July 13, 2013 Author Posted July 13, 2013 Rakennelman käyttötarkotus alkaa valjeta joten projektin nimi sai vaihtua. Tän viikonlopun tavoite oli saada pohjalevy pyörilleen, ehkä jopa kopan sovitus että tietää pitääkö kiinnityspisteitä simmailla. Jos tallissa saa touhuta ilman draamaa ni eiköhän tää etenekin ihan kivasti. Jarukilven/vetarin/laakeripesän o-renkaiden kokoa tuossa jo huhuilin, mahtaako näiden koosta löytyä tietoa, vai pitääkö tilata suosiolla tiivistesarja joltain osakauppiaalta? Quote
NordBling Posted October 17, 2013 Author Posted October 17, 2013 Pohjalevy tuli huitastua kiireellä rullaavaks, kun sille tuli käyttöö yhdistyksen osastolla Lahden Jenkkiautonäyttelyssä. Ehkä kuplan filosofiaa esittelemään, ehkä varottavaksi esimerkiksi, mene ja tiedä (ruots. gå och vet). Ionin Samba sai jälleen ansaitsemansa huomion ja palkinnon, osastollekin taidettiin jokin maininta saada. Siihen oli sitte helppo heittää koppa päälle, ja nopean tarkastelun tulos oli ettei juurikaan tarvi simmailla. Irtoperä sai taas suun muikeeks... 1 Quote
Kujis Posted October 18, 2013 Posted October 18, 2013 ->Lahden Jenkkiautonäyttelyssä. Ihan mielenkiinosta: Oliko siellä yhtään "jenkkiautoa" kun kuvassa näkyy pomppulinna, kuorkkeja ja hienoja volkkareita...on taas nimen keksinnyt järjetäjät. Quote
NordBling Posted October 20, 2013 Author Posted October 20, 2013 ->Lahden Jenkkiautonäyttelyssä. Ihan mielenkiinosta: Oliko siellä yhtään "jenkkiautoa" kun kuvassa näkyy pomppulinna, kuorkkeja ja hienoja volkkareita...on taas nimen keksinnyt järjetäjät. Jep, Jenkkiautonäyttely. Volkkarit ainoina ei amerikkalaisina autoina, sillä promoottori on volkkariharrastaja... FVWA:n ruutu oli samassa hallissa vaate- ym rintanappistandien kanssa, mut mua (eikä muksuja) se ei haitannut pätkääkään. Näyttelyn autojen taso oli jäätävän korkea, pihalla oli vielä puolensataa todella hienoa harrasteautoa parkissa. Mielummin näiden kanssa on samassa tapahtumassa ku tuningautojen... Tuossa jotain kuvia tapahtuman omilla sivuilla, googeloimalla löytyy varmasti kasapäin lisää: http://xtreme.galleria.fi/kuvat/Kotimaan+tapahtumat/Jenkkiauton%C3%A4yttely+12-13.10.2013/ Quote
Kujis Posted October 20, 2013 Posted October 20, 2013 Ymmärretty, hienoa kalustoa ja pin up "tyttöjä", jenkkiautoja sekä fvwa+vw autoja. Ei minuakaan haitaa, mainoksista päättellen luulin että siellä on vain jenkkiautoja. Sorry topicin häirintä. Quote
NordBling Posted October 20, 2013 Author Posted October 20, 2013 No worries, tämä on keskustelupalsta :-) 1 Quote
Mäki Posted October 21, 2013 Posted October 21, 2013 Forsmanin Mikael on tehnyt kovan päivätyön näiden näyttelyiden (ja kuplien) kanssa. Mikaelilla oli jo 80-luvun alussa Finlandia Kid-kupla (musta ja liekitetty + tontitettu) ja sen jälkeen on nähty monia tasokkaita laitteita kadulla ja näyttelyissä. Silloin, kun Mikael järjesti volkkaritapahtumia, olin niiden elinkaaren ajan speakerina lähes kaikissa tapahtumissa. Täytyy sanoa, että kaveri on aina hakenut mallia Ameerikasta asti. Vanhat parrat muistanevat myös monet ulkomaalaiset vierailijat. Mikaelilla on ollut myös selkeä visio siitä, miltä tapahtuman kuuluisi näyttää ja olla järjestetty. Aina ei päästy maaliin saakka, mutta rajulla taloudellisella panostuksella on päästy tähän asti. Hieno juttu, että kaveri jaksaa pakertaa aina vaan. (Joskus, kun FVWA:n Turun jaostoa perustettiin (1982), paikalla taisi olla Kottenin, minun ja Mikaelin lisäksi muutama muukin...) Jukkis Quote
Jaku82 Posted October 21, 2013 Posted October 21, 2013 [attachment=1]IMG_20131012_171213~01.jpg[/attachment] onkos tuossa umpibussi taustalla? Quote
Kujis Posted October 21, 2013 Posted October 21, 2013 -> Mikael järjesti volkkaritapahtumia... Juu hieno mies, Mäkin oli aina Paraisilla.(Palkintokin on kaapissa, best typ 1 orginal, -68 stanu) ->onkos tuossa umpibussi taustalla? Näyttäs olevan Salmen tekemä Rust Racing -66? umpipaku. Quote
NordBling Posted February 16, 2014 Author Posted February 16, 2014 (edited) Kori saa värin lähiaikoina. Pienempiä osia pitää ottaa mukaan ja tehdä aina kun joskus on hiukan aikaa, talli kun on etäällä arkisin. Mr. Roboton kanssa koitettiin tossa yks viikonloppu touhuta, ja moni juttu tyssäs puuttuviin pikkunippeleihin. Nyt pitäs puutteet olla tulossa ja homma jatkuu todenteolla parin viikon päästä. Raidetankoja, öljyproppuja laatikkoon, kaikenlaista sellasta mitä kuvitteli saavansa vanhoista osista irti tai mitä vintillä piti olla. Edited February 16, 2014 by NordBling Quote
son`der buzz Posted February 16, 2014 Posted February 16, 2014 -> Mikael järjesti volkkaritapahtumia...Juu hieno mies, Mäkin oli aina Paraisilla.(Palkintokin on kaapissa, best typ 1 orginal, -68 stanu) Ja siihen aikaan sai Intiiaani kaljjakin. Kovasti jorattiin ylä tanssilavalla. Tätä tapahtumaa koitettiin herätellä henkiin mutta kovin vaikeaa...VW-sakki jätti siivoamatta paikat.( järjestäjä )? Kaupunki sanoi vw-väelle kiitos ei! Nyt uusi porukka kaupungin valtuustoossa eli katotaas ny? Tämä ei ole tapahtuma kutsu!!!! Quote
NordBling Posted March 10, 2014 Author Posted March 10, 2014 Tuolla muualla jo huhuilinkin noita vaijerien pituuksia, lyhyttä oli vaan omas hyllys. Käsijarruvaijerit jäi muutaman sentin vajaaksi, olisivat varmaan riittäneet uudemman mallisen kahvan kanssa. Mikähän tälaseen kombinaatioon kävis kun on pystärin jarrukilvet ja vanhempi kahva (ovaali, paksutolppa)? 1302? Halusin taakse 40mm kengät ja 5x130 jaon, siksi nuo kilvet. Samoin kytkinvaijeri on todennäkösesti lyhyt, oisko pisin kolmesta vaihtoehdosta (2295mm) se sopivin? Muuten on takapää ja jarrut öpaut kasassa, öljyt laatikossa jne. Iskarien pultteja pitää metsästää, ne taisin joutua katkasemaan kun niitä irroteltiin. Kopan saan hakea maalarilta ens viikolla, joten viikonlopuna pitää vielä lyhentää ohjausvarret, asentaa uudet nivelet, polkimet, pari jarruputkea ja tehä sellasia hommia mitä on helpompi ährätä ilman koria. Etuakseli kaipaa vielä lattoja (osa poikki), kellään olkatappiakselin jousilattoja myydä? Quote
aki Posted March 10, 2014 Posted March 10, 2014 (edited) Mulla oli aikoinaan '57 myös 5x130 jaolla ja samoilla jarruosilla. Muistaakseni laitoin lopulta nuo pisimmät vaiskat mitä löytyi. Edit: Kun muistelin lisää, tein ainakin yhteen käsijarrukaffaan modauksen jossa siirsin niitä kauluksia joista vaijeri tulee läpi. Ei pysty muistamaan jäikö se paikalle vai toimiko pisimmillä ilman sitä modea. Muistan kokeilleeni ainakin paksutolpan ja 1302 tai 1303 vaijerit. Paksutolpan versiot oli lyhyet. Edited March 10, 2014 by aki Quote
NordBling Posted March 10, 2014 Author Posted March 10, 2014 Ok, kiitos. 1302 vaijerit on ilmeisesti pisimmät uuteen kilpeen sopivat. Hommaan sellaset, ja jos eivät riitä niin teen jonkin sortin keksinnön. Oliko niin että vanhanmallinen painelakeri haluaa kaverikseen keskirenkaallisen asetelman? Ei jaksa muistaa, vaikka näitä on saanu ihmetellä jo jokusen kerrannn Quote
Kotten Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 Oliko niin että vanhanmallinen painelakeri haluaa kaverikseen keskirenkaallisen asetelman? Ei jaksa muistaa, vaikka näitä on saanu ihmetellä jo jokusen kerrannn Näin on, mikäli laatikossa ei ole painelaakerin ohjainholkkia! Jos on ohjainholkki niin sinulla on väärä painelaakeri :-) Quote
NordBling Posted March 11, 2014 Author Posted March 11, 2014 Jebu, näinhän se oli, kiitos jälleen! Quote
NordBling Posted March 19, 2014 Author Posted March 19, 2014 Kuvassa hiukan vihreä, mutta sävy on horizon blau. Ens viikolla nippuun päin. 2 Quote
NordBling Posted March 19, 2014 Author Posted March 19, 2014 Ässäpukamalle vastaus että juu, minttubaja. WRC-spoilereilla. Quote
rockford Posted March 19, 2014 Posted March 19, 2014 Kiikala lähestyy, ei kai tuu kiire sentään. Kyl se komialt näyttää ja saishan tosta viel Bajan tehtyy :) 1 Quote
NordBling Posted March 20, 2014 Author Posted March 20, 2014 (edited) Jos ois maita ja mantuja missä loikkia Bajalla ni en pitäis ollenkaa huonona ajatuksena vaikka jostain pystäristä. Mutku. Edited March 20, 2014 by NordBling 1 Quote
NordBling Posted March 25, 2014 Author Posted March 25, 2014 Hain kopan vasta tänään talliin, koppa saikin vielä yhden maalikerroksen, kun väri oli jotenkin epätasanen. (tuskin olisin ite edes huomannu mutku ei tää sälli päästä käsistään muutaku priimaa...) Luukut tuli samassa kuormassa, ovet ja lokarit myöhemmin. Pohjalevyssä ei enää muuta tekemistä kuin polkimien lopullinen asennus, ohjausvarsien lyhennys ja asennus sekä takimmaisten katkenneiden kiinnityspulttien pois poraaminen. Talviloma kun on, niin loppuviikosta tää saattaa näyttää jo autolta. Quote
kustumize Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Väri varmaan hieman hämää kuvissa, luulin et toi on sellasen kivan "antiikin vihree".... Mut mut by te wäy... En löytänyt niitä bajapuskureita, olenkin ne jo myynyt (dementia), mut ne lupaamani offy-Gummit on tallilla. Muistin merkin ja koon oikein eli Kenda Bearclaw K299 ATV Tire - 22X12-10... Otatko ne niillä kromi-mangelsseilla? 2 Quote
NordBling Posted March 25, 2014 Author Posted March 25, 2014 Mangelsit käy kromisina jollei niit valkosii enää löydy mitkä sä lupasit mulle kerran ku trokasin sulle Finlandia-kattoluukkuja 1 Quote
NordBling Posted March 30, 2014 Author Posted March 30, 2014 Tilanne tällä hetkellä. Lokarit ja takapala ovat vielä värjäämössä. Vanhat listat alko näyttää vähä rupisilta kun ne tohon kiinnittelin... ja tietty kävelin yhden yli. Kaikennäköstä pikkunippeliä puuttuu, tämä yksilö kun on purettu noin 22 vuotta sitten. Lukkojen ruuveja, sitä sun tätä & tota + vielä jotain. -67 luovuttajasta löytyy ensiapua tarpeisiin, mut oikeet osat pitää metsästää silti jossain vaiheessa. Seuraava isompi työ on kattoverhoilun asennus, siihen pitää voidella joku lehmänhermoinen kaveri avuks... Ovien ikkunamekanismista jos löytyis räjäytyskuvia ni olisin kiitollinen. Samoin kattoverhoilun asennusohjeita ja neuvoja otetaan vastaan kiitollisena Quote
-Alex- Posted March 30, 2014 Posted March 30, 2014 Ässäpukama :D :D Tosta sais vielä vw rodin tähän tapaan, muttei niin litteä: http://1.bp.blogspot.com/-KuJwJ6k5Pow/T4HT8Jb7r_I/AAAAAAAACmg/SNw6wbCUnpo/s1600/hrdp_0812_07_z+the_top_10_best_hot_rods_of_the_year+1956_volkswagen.jpg Quote
NordBling Posted March 30, 2014 Author Posted March 30, 2014 Oon pahoillani, mut tästä taitaa tulla ihan tavallinen -50 lukunen 12-14sek katuauto Quote
x-pj Posted March 30, 2014 Posted March 30, 2014 Mulla olis DVD kattoverhoilun asentamisesta haitarikattoiseen. Ei se mikään hyvä ole, mutta vois siitä jotain apua olla. Saat lainaksi, jos haluat. Quote
APO Posted March 30, 2014 Posted March 30, 2014 Youtubesta löytyy myös ihan hyviä asennusvideoita, hakuun vaan beetle/bug/vw headliner tms. niin pitäis löytyä. Quote
NordBling Posted March 30, 2014 Author Posted March 30, 2014 Yks ehjä veto on eka tavote. Seuraava selvii sitte ku on aikakortti kädessä. Quote
Tanhis Posted March 30, 2014 Posted March 30, 2014 Ovien ikkunamekanismista jos löytyis räjäytyskuvia ni olisin kiitollinen. Samoin kattoverhoilun asennusohjeita ja neuvoja otetaan vastaan kiitollisena Quote
ARTO Posted March 30, 2014 Posted March 30, 2014 (edited) pois. Edited March 30, 2014 by ARTO 1 Quote
DOODAH Posted March 31, 2014 Posted March 31, 2014 http://www.thebugshop.org/gotech.htm Tuolla on aika seikkaperäiset jutut jotka osuu 56-57 ovaalin pienistämiseen ja kokoamiseen. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.