Guest Restoration Panels Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Lattiaan olisi tarjolla korjauspalat: Quote Link to comment
NordBling Posted March 8, 2013 Author Share Posted March 8, 2013 Sheriffiiiit, Kustu kiusaaaa!!! Quote Link to comment
NordBling Posted March 8, 2013 Author Share Posted March 8, 2013 Kiinanpeltejä saa aikansa sovitella. Pitää varata lisää kaliaa tallille et viittii tehä hyfän. Vivusto idoille on puutelistalla, muuten ton saa nillä eväillä ajettua sisään ja säädettyä. Mitä vivustoa raati suosittelee? Se ruåttin vaijeriversio houkuttelis. Quote Link to comment
PZQ Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 LoGmech vivusto kuplapajasta, wörks. -Pete- Quote Link to comment
NordBling Posted March 10, 2013 Author Share Posted March 10, 2013 Seuraava kysymys, vanha ja kulunu, mut kysytään silti. Sisäänajoöljyssä saisi siis olla sinkkiä, mutta koti(tuppu)kylästä ei välttämättä löydy öljyä missä sitä olisi. Mikä siis lisäaineeksi jos näin käy? Ommul tos muutama perämoottori, jauhaksmää niiden sinkit öljynjoukkoo vai hä? Tää kone on niin täynnä kiinan osia, et bensaki tulee Taiwanista ni voidaan sitte yhessä haukkua halpoja osia. Tai jos sattuu toimimaan, ni olkoon esimerkkinä toiseen suuntaan. Speksit ois tässä: AS41 AA 4340 76mm AA 94mm männät/pytyt AA I-profiilit C89 Scat Super-D 42x37 Puristukset tasan 12 2X48 IDA, kurkut nyt 37 1 5/8" + Fat Boy 123 tune + joku kamina antamas tulta Quote Link to comment
metake Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Motonet / Valvoline 20W50 VR-1 / mineraalipohjainen ja sisältää sinkkiä, ja eiköhän teitin kylänkin Motonetistä sitä löydy.. http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-7006 Quote Link to comment
JM Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Tepoilin prätkä öljyssä on perkeleesti sinkkiä. Saman firman hpd:tä ite käytän. Quote Link to comment
NordBling Posted March 10, 2013 Author Share Posted March 10, 2013 Motonet / Valvoline 20W50 VR-1 / mineraalipohjainen ja sisältää sinkkiä, ja eiköhän teitin kylänkin Motonetistä sitä löydy.. http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-7006 No tota siel tulee pyörimää jokatapaukses, eli kelpaako sisäänajoon tollasenaan vai pitääks lisätä viel jotai? Kaliaa? Quote Link to comment
metake Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Valvolinen sivuilta lainattua mainostekstiä: Valvoline VR1 Racing moottoriöljy on kehitetty koviin kilpailuolosuhteisiin ralli- ja rata-autojen viritettyihin moottoreihin. Sen korkealaatuinen perusöljy ja tasapainoitettu lisäaineistus takaavat erinomaiset voiteluominaisuudet kovassa paineessa ja kuormituksessa. Korkea sinkki/fosfori (ZDDP) lisäaineistus takaa huippuluokan kulumissuojan ääriolosuhteissa. Kitkaa alentava lisäaineistus auttaa saavuttamaan maksimitehon. Kehittynyt vaahtoamisenestolisäaineistus suojaa moottoria voimakkaassa rasituksessa. Quote Link to comment
mikko k Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 No mä oon aina käyttäny tota Valvoline 20W50 VR-1 ölkkiä sisäänajosta lähtien. Enkä oo koskaan sekoittanu öljyyn mitään töhnää... Hyvin pelittää. Quote Link to comment
NordBling Posted March 10, 2013 Author Share Posted March 10, 2013 Tuplajousillakin sisäänajettuna? Mites vipusuhde vaikuttaa tähän? Quote Link to comment
aki Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Tuplajousillakin sisäänajettuna? Miksi sisäänajo tuplajousilla? Parempi pelkillä ulkojousilla tai sisäänajoon vaikka pehmeämmät sinkkujouset. Jousien vaihto sisäänajon jälkeen on kohtuullisen pieni homma. Quote Link to comment
NordBling Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 No tää oli niinku kysymys, eli ei siis suositella tuplajousilla sisäänajoa? Mitäs jos käyttää miedompia keinuvipuja? Quote Link to comment
mikko k Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Tuplajousilla tai sinkkujousilla, vähän makuasia. On sellaisia sinkkujousia joissa enemmän seetipainetta kuin heikommissa tuplissa. Jos viitsii askarrella, niin miksipäs ei ajaisi sisään yksinkertaisilla jousilla. Olennaisempaa lienee että käyttää nokissa ja nostimissa sisäänajorasvaa. Ja että nokan sisäänajo tulee suoritettua oikein, nokkavalmistajan ohjeiden mukaan. Yleisesti tyhjäkäynti on uudella nokalla kielletty kokonaan. Minimi kierrokset tyyliin 2500 tai enemmän, ehkä noin 15-30min. Välillä voi sammuttaa ja säätää venat, antaa jäähtyä, jne. Keinuvivusto ei vaikuta seetipaineisiin, mutta suuremmalla nostolla toki on enemmän jousipainetta. Voi toki käyttää tavallisia keinuja, jos edelleen viitsii askarrella. Paljonko sillä on sitten vaikutusta, jos täydellä nostolla on esim. 250kg tai 300kg jousipaineet? Jousien vaihto sisäänajon jälkeen ei välttämättä ole pieni homma. Jos vaikka sattuu olemaan kone autossa kiinni ja race osat sisällä ja 100kg seetipainetta... Konetta kasattaessa kannattaa varmistaa että nostimet ei pohjaa lohkossa täydellä nostolla. Välystä täytyy olla min. +1mm. Nostimien pohjatessa nokka tuhoutuu alle aikayksikön... Ps. mä en näistä mitää tiedä, kunhan horisen itsekseni... Gurut voi avautua ja oikoa. Valvolinea koneeseen! ;-DD Quote Link to comment
ARTO Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Virtuaalivirittäjänä en kylläkään nostais kierroksiakaan liian ylös. Kovat kierrokset ja liikevastukset kasvaa. kunhan ne on yli 2000r/min, on painetta kanavissa ja öljyn pärskettä riittää. Käyttää ennemmin minuutin pidempään kuin ahnehtii kierroksilla. Tämän jälkeen vasta reipas kiihdytys/moottorijarrutus tyyppinen sisäänajo niin hoonautuu m-renkaat mahdollisimman tiiviksi sylintereitä vasten. Sitten vaan kovaa ajoa niin kone hioutuu herkemmäksi ja äksymmäksi:) Parit öljyjenvaihdot ja suodattimet siinä välissä ja venavälysten tarkistukkset. Quote Link to comment
NordBling Posted March 15, 2013 Author Share Posted March 15, 2013 Rengasta, vannetta, vivustoa ja sotkua. Käyttisremppaa tiedossa viikonloppuna, mut jos hiukan varastais aikaa tällekin rojektille. Quote Link to comment
NordBling Posted March 18, 2013 Author Share Posted March 18, 2013 Onko ehdotuksia sytytyskäyräksi tähän komboon? Maksimit varmaan sinne 32-33 ja perusennakoksi noin 10 mutta milläs kierroksilla pitäs ennakon alkaa lisääntymään, ja millä kierroksilla olis hyvä olla jo maksimit? Hakemallahan no löytyy mutta jotain olis hyvä olla pohjilla. Suora käyrä, kovera, kupera, katinhäntä...? Koneen specsejä tuolla ylempänä. Quote Link to comment
metake Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Onko ehdotuksia sytytyskäyräksi tähän komboon? Maksimit varmaan sinne 32-33 ja perusennakoksi noin 10 Kun on oletetavasti melko ylös kiertävä kone, niin lähtisin kokeilemaan 009:n käyrää mukaillen. Perusennakko 13° - 15° astetta, ja riippuen tyhjäkäyntikierroksista, mutta jos tyhjäkäynti olis 1200 rpm niin ennakko vois lähtee kasvamaan 1400 - 1500 rpm. Siitä suoralla käyrällä +21° / 3000 rpm, ja siitä loivemmalla +5° / 5500 - 6000 rpm. Kokonaisennakot olis silloin 3000 rpm / 34° - 36° (009:n käyrä loppuu tähän) ja 5500 - 6000 rpm / 39° - 41°. Rehellisesti sanottuna itsellä ei ole kokemusta korkealle kiertävistä (~8000 rpm) volkkarin koneista, mutta tunesta ja sytkän säätämisestä jotain. Joku enemmän kokemusta omaava vois kommentoida noita isojen kierrosten ennakoita? Tuossa jotain nyt alkuun, viisammat jatkakoon :) Quote Link to comment
Anpu Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Tollasta hierottiin rullilla. Kokonaisennakko jäi 34 asteeseen kun tuntunut olevan vaikutusta ton jälkeen. Kone on 1835 W-120, tupla 44 idf, hiplatut 043 isoilla venoilla. Tollasella tuloksella, ei mikään kierroskone. Jos tästä ois mitään apuja. Quote Link to comment
NordBling Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 Noni, sisäänajot suoritettu, mut sitte alko ongelmat. Ensinnäkin huomasin vasta penkissä että toisessa kaasarissa oli erilaiset (liian lyhyet) tyhjäkäyntipiirin suutinputket, toiseksi saman kaasarin toinen seosruuvi oli reikäänsä väljä ja jengat pilalla. No näiden kanssa vielä pärjättiin mutta sitten alkoi yksi kurkuista tulvia, kohokammio tyhjeni progressioreikien kautta kurkkuun! WTF? Quote Link to comment
NordBling Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 Tuloksista sen verran että edellisiin penkityksiin verraten odotukset täyttyi ja ylittyikin, mutta kun ei päästy hieromaan esim ennakkokäyrää edellämainittujen ongelmien takia niin homa jatkuu myöhemmin. Puolakin pimeni kesken ajon ja oli vaihdettava, ihan ei tähdet ollu kohdallaan. Mut hei, mitään isompaa ei hajonnu, ja moottori väläytteli välillä potentiaaliaan eli päälimmäisenä on hyvä fiilis. Kummastuttaa tuo toisen kaasarin vika, täytyy purkaa atomeiks ja tutkia viisaampien kanssa että mitä on tehtävissä. Quote Link to comment
NordBling Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Väärä suutinrunko, ei tullu ilmaa ylhäältä tyhjäkäyntipiiriin ja pääsi täten lappoamaan kammion tyhjäks. Teoriassa ainakin näin. Milläs mä korjaan ton seosruuvin jengan rungossa? Quote Link to comment
Anpu Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Väärä suutinrunko, ei tullu ilmaa ylhäältä tyhjäkäyntipiiriin ja pääsi täten lappoamaan kammion tyhjäks. Teoriassa ainakin näin. Milläs mä korjaan ton seosruuvin jengan rungossa? Onks jengat täysin pilalla?, putkiteippiä. Quote Link to comment
NordBling Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Ei oo ainoastaan siitä kyse, vaan ruuvi ponnahtaa pois reiästä kun sitä on kiertänyt 3,5 kierrosta auki. Quote Link to comment
Anpu Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Weber tech:n mukaan jos seosruuvi on enemmän kuin kierroksen auki on tyhjäkäyntisuutin liian pieni. edit link http://jiminglese.com/weber5_005.htm Quote Link to comment
NordBling Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Mjaa... no sittehän toi pitäis riittää... Quote Link to comment
pantse1 Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Minkälainen toimivuus on Logmechin vaijerivivustossa? Quote Link to comment
NordBling Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Päästiin testaamaan konetta irtonaisena penkissä, ja siinä kaasuvaijeri pomppasi pois urastaan useemman kerran mutta uskoisin ettei ongelmaa ole kun vaijeri on kaasupolkimessa kiinni. Synkroni oli helppo säätää, asennus oli helppoa kun mukana tuli sapluuna kiinnitysreikiä varten. Voin suositella. Quote Link to comment
pantse1 Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Hyvä tietää, kun on mahdollisesti vivuston hankinta edessä jos en saa muuteltua idf vivustoa sopivaksi idoille. Quote Link to comment
NordBling Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Inventaarioa ja hengenkohotusta Quote Link to comment
JaniM Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Hitsausmaski vinossa ja toinen takarumpu puuttuu :)) Aina tehdään hommat puolitiehen. No ei vaan kuin pam pam nippuun. Quote Link to comment
NordBling Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Tarkkasilmäisimmät teistä huomaavat muitakin puutteita :-) Quote Link to comment
metake Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Tarkkasilmäisimmät teistä huomaavat muitakin puutteita :-) Karvanopat :P Quote Link to comment
son`der buzz Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Lapsityövoima uuvutettu loppuun? Quote Link to comment
NordBling Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Karvanopat on myyty siniseen ähtäriin kanta-hämeeseen, lapsilla oli pekkane Quote Link to comment
Guest k1200rs Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Etuhelma puuttuu? Ja jotain pientä :) Quote Link to comment
NordBling Posted June 8, 2013 Author Share Posted June 8, 2013 Jotain pientä jossain välissä kerkee sentään. Kulmapellit by Virtanen, hitsinpimpulointi by mä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.