APO Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Paljonhan täällä alkaa noita rojekti kertomuksia olemaan, mutta laitetaan nyt omakin ruoska esille kun on jo pitkään muiden prokkiksia tullut seurattua. 2008 syksyllä hain Karvialta '66-vuoden kupla aihion 1300 koneella. Auto oli jollain jobbarilla myynnissä, ja oli kuulemma edellisen omistajan mukaan laitettu 80-luvun loppupuolella telakalle. Siitä lähtien ei auto ole omin voimin liikkunut. Vaikka myyjä kehui että saa kyllä pikku vaivalla liikenteeseen, niin kylläpä sen heti autosta näki että melkonen savotta on eessä... mutta harrastetta olin hakemassakin. Entinen omistaja oli kuulemma jokin harrastaja Hämeenlinnasta, onko tutun näköinen kenellekkään :) ? Pikku hiljaa värkkäilen sen mitä aikaa löytyy, ja sitähän tunnetusti löytyy vähän :). Välillä ollut pitkiäkin pausseja, mutta koitetaan viedä eteenpäin. Kuvia lisäilen Picasaan aina kun uusia tulee. En viitsi alkaa erikseen kaikkia tänne linkittämään. Tällä hetkellä on alustan kasaus alkamassa ja moottorin lohkoja pitäisi alkaa kiikuttamaan koneistajalle. Suurin savotta on jo tehty eli koppa on hitsattu, kitattu ja pohjissa. Siirsin sen juuri säilöön odottamaan kevättä ja maalausta. Lähtökohta https://picasaweb.google.com/1001376761 ... directlink Purku https://picasaweb.google.com/1001376761 ... directlink Alusta https://picasaweb.google.com/1001376761 ... directlink Peltityöt https://picasaweb.google.com/1001376761 ... directlink Hionta ja maalaus https://picasaweb.google.com/1001376761 ... directlink Moottori https://picasaweb.google.com/1001376761 ... directlink Pyörät https://picasaweb.google.com/1001376761 ... directlink Quote Link to comment
Oksa Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Ei kai näitä harrastepelejä kannata muutenkaan kiireellä tehdä, tekee sillon kun kerkee ja viittii. Peltihommia näyttää tässäkin riittäneen, mut hyvältähän se jo näyttää. Meinaakko maalata samalla värillä kun mitä olikin? Janne. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Ei kai näitä projektikertomuksia voi liikaakaan olla, ilolla moisella pieteetillä rakenneltua projektia seuraa. Pikkusen jos jaksat tarinaa kirjotella, kuvat näyttää olevan jo hieman pidemmältä ajalta. Quote Link to comment
APO Posted January 8, 2013 Author Share Posted January 8, 2013 Väri on kerinnyt muuttua projektin aikana mielessä jo niin moneen kertaan ettei muistakaan, mutta aina se mieli vaan loppujen lopuksi palautuu tuohon alkuperäiseen java-green väriin. Ostaessa autoa tuo väri oli ehkä se viimenen minkä autoon olisin laittanut, mutta joku siinä on vaan alkanut enemmän ja enemmän viehättämään... orkkis on orkkis :) Joo ja koitetaan tosiaan vähän tarinoidakin välillä ettei mene pelkkiin kuviin. Lyhykäisyydessään mitä tähän mennessä tapahtunut: Aloittelin luonnollisesti purkamalla auton atomeiksi. Pieniä korroosio-yllätyksiä sieltä alkoi sitten pikku hiljaa tipahdella, mutta nämä oli kyllä odotettavissakin. Aika vähän oli loppujen lopuksi paikkailuja tehty, paikka tai pari löytyi korista. Auto oli muutenkin pidetty aika hyvin alkuperäisenä eikä mitään kummempia räpellyksiä ollut. Tämä olikin kyllä yksi ostokriteeri. Ensimmäisenä otin rungon käsittelyyn. Käytin koko hoidon hiekkapuhalluksessa ja lattiapellit vaihdoin kummatkin. Oli takaosissa vähän reikää ja muutenkin aika happamat, niin kuin kuvista näkyy. Etuakselin kiinnityskohta tarvi myös uutta peltiä, muuten runko oli suhteellisen hyvä. Lopuksi ruikkasin epoksit pintaan. Ajattelin vielä vetää yhden kerroksen pintaväriä pensselillä ennen kasausta, näyttää jääneen aika ohkaseksi maalikerros. Ruiskun säädöt oli maalatessa vähän persiillään ja maalikin ehkä turhan paksua. Seuraavaksi lähti koppa tekoon. Ensimmäisenä piti tehdä varras että sai raadon pyörimään. Aloittelin paikkauksilla, jotka näkyy kuvissakin. Uutta peltiä tarvi useampaan kohtaan lokasuojan kiinnityksiä (+ ala nurkat), takapenkin alta kummatkin alanurkat. Kynnyskoteloita en alkanut vaihtamaan kokonaan koska olivat kohtuullisen hyvät. Uusin koteloista vain yläpinnat joissa oven kanttaus. Laikkasin vanhat pois ja leikkasin neliöputkesta uudet kulmat... kävi kätevästi kun ei ole pellintaivutinta. Lisäsin näistä muuten pari kuvaa, oli jäänyt vanhaan puhelimeen. Koteloiden pohjatkin olivat hyvät, ei tarvinut vaihtaa kuin noin 20cm takaa kummaltakin puolelta + pikku paikat eteen. Lisäksi vaihdoin takahelman ja kummatkin päätykolmiot, pissapojansäilön pohjan, keulapellin ja tavaratilan pohjan (oli ajettu mihin lie kantoon joskus ja oikastu, samasta syystä nokkapelti rutussa). Lisäksi jotakin pientä turaamista tietenkin sieltä täältä löytyi. Tämän jälkeen vanhojen maalien poisto epäkeskolla, yksi kerros epoksia pintaan jotta helpompi nähdä kittausta tarvivat paikat (epoksinhan voi jättää kitin alle), jonka jälkeen kittaamaan. Sitten vaan älytön määrä hinkkaamista ja vielä vähän hinkkaamista... Lopuksi vielä kerros epoksia ja siirto säilytykseen. Moottorin olen purkanut osiin ja tosiaan koneistajalle pitäs lohkot ja kannet viedä ennen kuin pääsee kasaileen. Aika lailla löyty töhkää kansista ja mäntien päältä, niin kuin kuvista näkyy :). Mutta ihan asiallisessa kunnossa motti kuitenkin on. Seuraavana lähtee siis alusta kasaukseen kunhan saa loput hilppeet maalattua pintaväriin. Quote Link to comment
APO Posted February 5, 2013 Author Share Posted February 5, 2013 Pientä edistymistä havaittavissa, muutama kuva lisätty alusta-osioon. Hain pohjalevyn säilöstä, jossa ollut maalattuna odottelemassa kasaamista. Loput alustan osat maalailin pintaväriin. Laatikko hiekkapuhallettu ja maalattu valmiiksi jo projektin alkuvaiheessa. Maalina käytin mastonin hammeria, sekottelin hopeasta ja mustasta sopivan sävyn. Nyt aloitettu kasaamista ja jarruputket vedetty. Alatukivarsien laakerit tarttis hommata uudet että pääsee kasaamaan eturipustukset loppuun. Ottivat vähän kipeää irroittaessa... Quote Link to comment
APO Posted July 13, 2013 Author Share Posted July 13, 2013 Hiljaista ollut tällä topicilla. Jotain pientä on kuitenkin tapahtunut (kuvia lisätty albumiin). Alusta alkaa oleen kasattuna. Rummut, kilvet ja uusi käytetty äänenvaimennin kävi hiekkapuhalluksessa. Osat maalattu hammerilla, saa nähdä miten kestää lämpöä. Tarvis vaan vielä saada toinen takajarrurumpu, osoittautui vääräksi. Oli leveämpää mallia. Jos joltakin lähistöltä löytyy ok kuntoinen, niin saa tarjota. Vanteet tuli myös laitettua kuntoon että saa alustan heti pyörille. Eli alle tulee smoothiet eteen vakio 4" ja taakse 6". Nämä on myös hiekkapuhallettu, kitattu ja eilen vedin epoksit päälle. Vielä pitäisi vetää musta epoksipinta. Eteen hommasin ebaysta käytetyt 145/65 kontit... kuulostaa joo hullulta ostaa Saksasta asti käytettyjä, mutta nämä lähti lähetyskuluineen edullisesti, enkä viitsi tähän hätään uusia hommata ennen kuin näkee että rengastus on ylipäätään oikea. Ja Suomesta tätä kokoa ei käytettynä meinaa löytää. Taakse ajattelin ehkä kokoa 195/65. Etusuojia on tullut myös paikkailtua, toinen odottelee jo kittiä, toinen on vielä vaiheessa. Tällä hetkellä onkin jo menossa korin maalaus. Nähtäväksi jää miten onnistuu, ensimmäinen auton maalaus omalle kohdalle :). Alkuun oli tosiaan tarkoitus maalata vakio väriin, mutta säästösyistä väri kuitenkin vaihtuu teollisuus maaleihin, kun sitä satun ihan kohtuu hintaan saamaan :). Nämähän on automaaleihin verrattuna jo muutenkin paljon halvempia. Maaliksi tulee pohjalle epoksi, pintaväri uretaanilla ja päälle normi autolakka. Vähän tuossa on enemmän työtä kun joutuu vesihiomaan sekä pohjan että pinnan. Rajasin hallista pressulla tilan maalaukseen, ja laitoin yhdelle sivulle kahteen ikkunaan auton flektit puhaltamaan ilmaa pois. Vastakkaisessa nurkassa tietenkin ikkuna ravollaan. Näyttäisi toimivan yllättävän hyvin, ilmaan ei tunnut jäävän pölyä leijailemaan. Maalauksesta ei vielä kuvia ole, lisäillään kun edistyy... Quote Link to comment
APO Posted October 8, 2013 Author Share Posted October 8, 2013 Päivitelläänpä tätäkin. Projekti hidastunut entisestään kun tuli muutto Jyväskylään... piti lähteä vielä itseään uudemman kerran kouluttamaan :). Nyt siis hommaa jatketaan aina kun tulee kotipuolessa käytyä. Jotakin pientä edistymistä kuitenkin on tullut. Vanteet on maalattuna ja rengastettu. Kori, ovet ja moottoriluukku on maalattu pintoihin. Nyt olisi vielä helvetillinen vesihionta edessä, että saa pinnan tasaiseksi ja lakan päälle. Kori pitäisi saada ensimmäiseksi valmiiksi että pääsisi jatkamaan kasailua talven aikana. Kelit kerkesi mennä liian kylmäksi maalaamiseen, eli ne jatkuu keväällä. Voipi olla että pitää koppa lakkauttaa jossakin... Penkin päällisiä ajattelin alkaa tekemään itse, niitä kun pystyy tekemään kotonakin. Lisäilin kuvia albumiin: https://picasaweb.google.com/1001376761 ... directlink https://picasaweb.google.com/1001376761 ... directlink Quote Link to comment
Guest Rockatansky Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Hyvännäköiset takavanteet! Paljonko niitä on levitetty? Quote Link to comment
APO Posted October 9, 2013 Author Share Posted October 9, 2013 6" leveät, päällä 195/65 rengas. Quote Link to comment
APO Posted January 3, 2014 Author Share Posted January 3, 2014 Hitaaaaasti etenee tämäkin projekti kun tallille pääsee todella harvakseltaan. Koppa on tullut vesihiottua ja odottelee lakkausta. Lakkaus jäänee keväälle kun kelit lämpenee, tehdään sillä aikaa muita hommia. Koneen kasailua on pikkuhiljaa aloiteltu. Penkkien verhoilu tuli myös rytkästyä käyntiin. Ostin 50 euron ompelukoneen jostain 60-70 -luvulta, on sopivan jämäkkä kone verhoilutyöhön. Opetellessa ja säätöjä etsiessä on mennyt suurin osa ajasta mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa lähtee etenemään. Materiaalina on tumman ruskea tekonahka ja keskelle tulee vaalea kangasosa, jossa "poimut" tai miksi lie noita sanotaan. Ovipahvit olisi tarkoitus verhoilla samalla tyylillä. Sen verran poikkeavuutta massasta tulee siinä että en käytä saumoissa päärmenauhaa, lähinnä sen takia että tarvitsisi omanlaisensa paininjalan. Saumaksi tulee vahvikesauma jota monesti uudempien autojen penkeissä näkee. Lisäksi käytän valkoista lankaa että saa tikkaukset mukavasti esille. Josko näillä aineksilla saisi kohtuulliset verhoilut kasaan... 3 Quote Link to comment
APO Posted August 4, 2014 Author Share Posted August 4, 2014 Jotain pientä edistymistä täälläkin pitkästä aikaa. Koppa, ovet ja moottoriluukku tuli hiottua lakkausta varten. Kaveri kävi vetämässä sunnuntaina lakat niskaan. Pikkuhiljaa lähestyy ne kivemmat kasaushommat :) . Vielä vaan pitäis nokkapelti, loksut ja loput pikkuhilppeet tehdä pohjia myöten, että onhan siinä vielä... Quote Link to comment
jori Posted August 4, 2014 Share Posted August 4, 2014 Näyttääpä lupaavalta väriyhdistelmältä sisustan ja maalisävyn kanssa! Onko sävy chestnut brown ku näyttää kuvissa tumman ruskealta? Quote Link to comment
APO Posted August 5, 2014 Author Share Posted August 5, 2014 Itse asiassa sävy on ral8022 :). Käytin tuossa teollisuusuretaania kun suhteilla edullisesti sain. Siksi joutui hiomaan ennen lakkaa, ei oikeen saanut hyvää pintaa suoraa ruiskuttamalla. Saas nähdä vaan miten noiden penkinpäällisten kanssa käy, meinaa viimeiset saumat olla aika haastavia peruskoneella ja alkuperäistä paksummalla vinyylillä. Quote Link to comment
APO Posted October 27, 2014 Author Share Posted October 27, 2014 Nyt ois viimein kaikki maalaukset tehty muutamaa pisteosaa lukuunottamatta. Jospa tämäkin ikuisuusrojekti alkais taas pikku hiljaa näyttämään autolta. Viikonloppuna nappasin loksut ja astinlaudat paikalleen. Luukut ja ovet kun saa kiinni pitäisi pinta vielä myllyttää. Mitenkähän nuo astinlaudan listat pitäis kiinnittää? Painetaanko kiinnikkeiden "tinnit" läpi astinlaudan reikien ja taitetaan taakse? Tuolla lailla kokeilin, mutta heiluu kyllä joka suuntaan eikä varmaan pysy edes paikallaan. 1 Quote Link to comment
SePi Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Mitenkähän nuo astinlaudan listat pitäis kiinnittää? Painetaanko kiinnikkeiden "tinnit" läpi astinlaudan reikien ja taitetaan taakse? Tuolla lailla kokeilin, mutta heiluu kyllä joka suuntaan eikä varmaan pysy edes paikallaan. Niitä kiinnikkeiden lirpukkeita pitäis jollain tongeilla vetää sieltä takaa ja samalla pyöräyttää vähän korkkiruuville. Listaa kannattaa myös painaa astinlautaa vasten. Samalla tekniikalla laitetaan kojelaudan ritilätkin. Quote Link to comment
APO Posted October 28, 2014 Author Share Posted October 28, 2014 Ahaa, no tuopa ei tullutkaan mieleen. Täytyypä ottaa uusi yritys. Quote Link to comment
APO Posted December 7, 2014 Author Share Posted December 7, 2014 Jotain pientä taas. Kattoverhoilun pehmusteet sain liimailtua tänään loppuun. Verhoilua en kerinnyt aloitella, mutta koitetaan saada joulun aikaan paikalleen kun on enemmän aikaa. Jospa sillon sais muutenkin rytkästyä tätä eteenpäin. 1 Quote Link to comment
jaraku Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 minä kyllä tykkään. Quote Link to comment
Henkar Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Jotain pientä taas. Kattoverhoilun pehmusteet sain liimailtua tänään loppuun. Verhoilua en kerinnyt aloitella, mutta koitetaan saada joulun aikaan paikalleen kun on enemmän aikaa. Jospa sillon sais muutenkin rytkästyä tätä eteenpäin. Perästä kun tullaan niiin pitää ihan kysyä että mistä ja minkähintaista tuo käyttämäsi eristyshuopa suunnilleen on? Niin tuliko ihan kontaktiliimalla kiinni? Kommee on kyllä maalipinta mitä noita 27.10 kuvia kahtoo! Quote Link to comment
APO Posted December 8, 2014 Author Share Posted December 8, 2014 (edited) Biltemasta ostin tuon huovan, myydään siellä äänieristeenä. Tuo bilteman kuva on vähän harhaanjohtava, näyttää että siinä olisi jonkinlainen "telapinta", mutta kyllä se ihan tasainen on. Pari rullaa saa varata että riittää koko autoon. http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Aanenvaimennin/Aanenvaimennushuopa-369222/ Ensin tuli ostettua samaa tavaraa motonetistä, mutta se ei ollut ihan niin pehmeää kuin bilteman huopa. Se on enemmän levymäistä ja vissiin tiukempaan puristettu jotenka murtuu reilummin taitettaessa. Käytin sitä tuohon kattoon. Liimana käytin tosiaan siveltävää kontaktiliimaa ( bison geliä ja osittain kiiltoa kun sattui löytymään). Edited December 8, 2014 by APO Quote Link to comment
APO Posted April 5, 2015 Author Share Posted April 5, 2015 Kesä lähestyy, oletko valmis? No en minä ainakaan. Auto on levällään kuin jokisen eväät, mutta tälle kesälle on kyllä jo pakko saada liikenteeseen. Oishan tuo jo aikakin, johan se on kuutisen vuotta ollut työnalla :). Homma jatkuu edelleen aina kun kotipaikalla tulee käytyä, eli noin 2-3 viikon välein pari päivää tuuskaten. Viime päivityksestä on tullut nakottua luukut ja suojat paikalleen, lisäksi kattoverhoilun liimasin jo tuossa joulun jälkeen. Konekin on nyt läjässä, ja sen ympärillä onkin nyt pääsiäisen aika mennyt. Tänään laittelin motin paikalleen, paikkailin johtosarjaa ja vedin senkin autoon. Huomenna homma jatkuu, pitää koittaa saada vehkeet sille mallille että voi ensi kerralla ottaa savut. 1 Quote Link to comment
APO Posted December 4, 2015 Author Share Posted December 4, 2015 Eipä tullut tämäkään vielä viime kesäksi ajoon. Pikku hiljaa taas koittanut saada vehjestä eteen päin. Etupenkin rungot kävi hiekkapuhalluksessa ja samalla vetivät primerit pintaan. Laittelin selkänojan jousitukset runkoon kiinni ja nyt pitäisi vielä vetasta musta spray pintaan. Verhoilujen tekoa pitäisi taas jatkaa että saisi alkaa lyömään penkkejä lopullisesti nippuun. Ovetkin sain tänään kasattua loppuun. Laitoin äänieristeeksi kattohuopaa kun sitä nyt sattui valmiina löytymään, ajanee asiansa. Saa nähdä lähteekö kesällä valumaan alas kun pelti lämpiää auringossa. Pitääkö ovissa muuten olla pohjassa vedenpoistoreiät? En muista oliko alunperin kun kummatkin oven pohjat piti uusia. Tuntuu vaan että kyllähän tuonne lasien väliin jää väkisinkin paikkoja josta vesi pääsee sisään, vaikka kuinka hyvin tiivisteet ym. asentaisi. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Oven sisään menee aina vettä vaikka mikä olisi. Siksi pohjassa pitää ehdottomasti olla vedenpoistoreijät. Ja vettä itseensä imevä äänieriste ovensisässä on vähän sama kun upottaisi oven veteen ja odottaisi että se ruostuu. Quote Link to comment
APO Posted December 5, 2015 Author Share Posted December 5, 2015 Ok, näin ajattelinkin. Turautetaampa reiät. Tuo kattohuopahan ei tietenkään ole vettä imevää, mutta et sitä varmaan tarkottanutkaan? Quote Link to comment
Tanhis Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Siis sitä hain takaa että varmista että se ihan oikeasti ei ime vettä tulevaisuudessakaan. Quote Link to comment
APO Posted December 5, 2015 Author Share Posted December 5, 2015 Joo kyllä sitä pitää seurata, jo ihan tuon kiinni pysymisenkin takia. Bitumiahan se on, eli ei missään nimessä saa vettä imeä/läpäistä. Samalla tavaralla tehdään kattojen lisäksi muitakin vesieristyksiä. 1 Quote Link to comment
APO Posted December 5, 2015 Author Share Posted December 5, 2015 Tänään myllytettiin kaverin kanssa koppa, kun oli päässyt tulemaan aika reipas maalin kahu etenkin kattoon jostain maalaamisista. Jospa tuota vastaisuudessa tulis kiinnitettyä enemmän huomiota auton suojaamiseen. Saihan tuota hinkata, mutta nyt on ihan hyvä. Quote Link to comment
metake Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Käytin tuossa teollisuusuretaania kun suhteilla edullisesti sain. Siksi joutui hiomaan ennen lakkaa, ei oikeen saanut hyvää pintaa suoraa ruiskuttamalla. Me on 2k uretaanin päälle vedetty 2k uretaanilakka aina märälle pinnalle. Sen verran odotettu välissä mitä on mennyt ruiskun pesuun ja sitten lakka perään. Quote Link to comment
APO Posted December 6, 2015 Author Share Posted December 6, 2015 Ite en tuolla saanut millään hyvää pintaa, jäi reilusti appelsiinille vaikka kokeili millä ruiskun asetuksilla ja maalin ohentamisella. Siksi joutui hiomaan. Oliko teillä minkä valmistajan maali? Tää oli Nor-maali. Quote Link to comment
Lasse Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 PPG:n ja Sikkensin maaleilla olen jopa minä saanut hyvää pintaa. Ei nyt koko alueelle, mutta se on johtunut taidoista. Quote Link to comment
APO Posted December 6, 2015 Author Share Posted December 6, 2015 Kyllä se minultakin taito puuttuu noiden maalaushommien kanssa :). Voi olla että ammattimaalarilta olis voinut valmista pintaa tullakin, mutta ei ainakaan helposti. Tuo maali on todella paksua (vähän kuin talomaalit) ja piti ohentaa heti raakasti että sai 1.5 suuttimesta läpi. Todennaköisesti tarkoitettu korkeapaineella maalattavaksi. Jos nyt sais päättää uudestaan, niin en koskisi metrisellä halollakaan noihin maaleihin :). Itteä saa syyttää, säästäminen ei kannata koskaan. Quote Link to comment
metake Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 (edited) Ite en tuolla saanut millään hyvää pintaa, jäi reilusti appelsiinille vaikka kokeili millä ruiskun asetuksilla ja maalin ohentamisella. Siksi joutui hiomaan. Oliko teillä minkä valmistajan maali? Tää oli Nor-maali. Teknoksen maalilla viimeksi maalattiin. Ei ainakaan viimeksi jäänyt appelsiiniä mitenkään häiritsevästi, etenkään noiden autojen käyttötarkoituksen huomíoiden joissa kestävyys on tärkeämpää. Kestävyydessä tuo 2k uretaani pesee tavan automaalin 100-0, mutta samanlaista kiiltoa sillä ei kyllä saa mitä automaaleilla. Edited December 6, 2015 by metake 1 Quote Link to comment
APO Posted December 14, 2015 Author Share Posted December 14, 2015 Nyt olis ensimmäisen penkin verhoilut valmiina. Toisen penkin selkänojaverhous pitää vielä ommella nippuun niin sitten olis etupenkit kunnossa. Saapa nähdä miten nuo istuu paikalleen... Quote Link to comment
Tanhis Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 Aika makeet mistä materiaalista tuo on? Quote Link to comment
Lasse Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 Tuosta maalauksesta vielä sen verran, että olihan ruiskutuspaineet kohillaan ja mitattu ruiskun päästä letkua? Quote Link to comment
APO Posted December 14, 2015 Author Share Posted December 14, 2015 Aika makeet mistä materiaalista tuo on? Keskiosa on verhoilukangasta ja loput keinonahkaa. Nahka on suhteellisen paksua ja pitäs olla laadukasta. Quote Link to comment
APO Posted December 14, 2015 Author Share Posted December 14, 2015 (edited) Tuosta maalauksesta vielä sen verran, että olihan ruiskutuspaineet kohillaan ja mitattu ruiskun päästä letkua? Paineensäädin on joo heti ruiskun perässä ja paineita kokeilin 2-3 barin väiltä. Käytännössä kuitenkin kolmella baarilla tai vähän alle tuli maalattua. Vähän on kyllä tuo ruiskukin alkanut epäilyttämään. Ei ole mikään tunnettu merkki mutta muistaakseni joku reippaan satasen vehje eli ei nyt ihan lelukaan pitäisi olla. Edited December 14, 2015 by APO Quote Link to comment
APO Posted January 1, 2016 Author Share Posted January 1, 2016 Joulun aikana on saatu tähänkin jotain aikaiseksi. Alkaa uhkaavasti näyttää että tämä saattaa joskus valmistuakin. Suojat laittelin uuden lakkauksen ja kopan kiillotuksen jälkeen takaisin paikalleen. Muutkin ulkopuoliset osat sain aika mukavasti paikalleen, vain puskurit ja etu ritilät puuttuu. Vilkut oli jotenkin mattapintaiset, joten hioin ne teräsvillalla ja vedin pintaan spraylakan. Takavalot maalasin kokopunaisiksi kuultomaalilla, ja täytyy sanoa että tekee kyllä ihmeitä perän ilmeeseen haalistuneisiin keltaisiin verrattuna. Vielä olisi jäljellä sisustan kasaus, tankin asennus ja jotain pientä nypläystä. Tankin sisuksetkin tuli puhdistettua sitruunahapolla joka toimi kyllä erittäinkin hyvin. Muutama kuvatus nykytilasta, auto aikalailla pölyn peitossa. 5 Quote Link to comment
APO Posted February 7, 2016 Author Share Posted February 7, 2016 Tänä viikonloppuna oli ohjelmassa äänieristyshommia. Stp:n mustaa kultaa hain motonetistä 4,5 neliön paketin, ja sinnehän tuo upposi auton syövereihin koko paketti. Ei tuota turhaan ole täälläkin kehuttu, oli kyllä todella helposti lätkittävää tavaraa. Vähän kun lämmitti, niin meni vaikeampiinkin paikkoihin. Sopii niin hyvin auton sävyyn, että kannattaako tuohon mattoja päälle laittaakkaan? :) Tankkikin tuli maalattua. Jos olis hyvän halunnut niin olis pitänyt vielä kitata tuokin, mutta tuohon on tulossa tavaratilan matto päälle niin eipä sen väliä. Quote Link to comment
x-pj Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Äänieristettä kannattaa laittaa myös oviin ja taakse kylkiin. Saatoit laittaa, mutta kuvissa ei vielä ole. Jos olisi kattoverhoilu pois, niin sinne myös. Isot peltipinnat joustaa ja toimii kaijuttimena. Pienet pinnat ja erityisesti nurkat, joissa pelti ei jousta, vois vaikka jättää eristämättä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.