Kurre Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 että 6V lasinpyyhkijät vois sutia hivenen nopeammin Quote Link to comment
-MITO- Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 Kah myltsillä oltu. Oli eilen melekone vessade tosiaanki. Quote Link to comment
Pietari Perkinen Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 Jep, oli todella "upea" kokemus ajaa Vantaalta Mikkeliin ,69 Stanulla, kun koko matkan räiski vettä ; ) Quote Link to comment
-MITO- Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 Laitahan Pietari palstalle esittelykuvat ostoksestasi. Quote Link to comment
Guest ville s Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 joo ei toi mitään mu ruovedellä oli kans vähän tota tuulta ja kaatu si puu porukoiden talon päälle.... Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 Ja Outokummussa paistoi aurinko, oli hieno keli! Quote Link to comment
-tipi- Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 Eilen oli kiva seisoa 1h 45min jonossa Unkarin ja Itävallan välisellä rajalla. 1½h:n jälkeen alko jo tämmöstä lupsakkaa karjalaispoikaakin vituttamaan. Ja eikös sitten rajalla pääsy vielä erikoissyyniin. Tuon jälkeen varmaan tuli 1.6l Opel Astran ennätys välillä raja -> Wien, kierrokset kokoajan välillä 4200-5000 ja suurimmalla vaihteella... Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 Kuis Tipi Opelilla? Eix Golffia löytynyt? Quote Link to comment
Pietari Perkinen Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 (edited) Tällainen tuli perjantaina hankittua ja sillä ajettiin kaatosateessa Vantaalta Mikkeliin... Sitä ajonautintoa ; ) Kyseessä on siis museoitu '69 stanu. Edited February 21, 2023 by Pietari Perkinen Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Masa ! Liekö Matti87:n entinen auto ? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 ihan bue aihio ;) Quote Link to comment
Guest fastghia Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Toi ihan HUUTAA vukseja alle, keulaa tonttiin ja rookeria konttiin :p Quote Link to comment
Guest fastghia Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Kattelin kuvia Spasta www.flat4ever.com ja sattu silmään tää... Ihan kiva. BTW... eiks tohon malliin kuuluis noi tööttäritulat kuten tässä kuvassa on? Quote Link to comment
Racing Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Siisti Stanu Pietarilla,kuuluis olla tööttiritilät...mutta nätti se on ilmankin. Quote Link to comment
Guest fastghia Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Ja vukitki istus siihe kyl... sanokaa mitä sanotte. Tosin en ite diggaile noita 16tuumasii. Quote Link to comment
Pietari Perkinen Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Töötin ritiläasiasta en mene takuuseen. Museokatsari on hyväksynyt Stanun tarkastuksessa tuollaisena kuin se on. Voisiko olla niin, että 68 vielä tööttärit kuului malliin ja sitten poistuneet? Mutta olis ne kyllä hieno lisä keulalla : ) Onko tietäjillä tietoa... Quote Link to comment
Guest fastghia Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Tossa linkissä on -72 1200, jossa näyttäis kans olevan ritilät. Tietty ei toikaan oo 100% orkkis museokalu, vaikka kuvauksessa väitetään auton olevan orkkismaalissa. http://www2.cal-look.com/members/Jacobs_b/jacobs_b.html Mitenkäs ne erehtymättömyydestään kuuluisat museokatsastajat tuollaisen asian ovat voineet laskea läpi :D Sinänsä ei tuo detsku autoa tee yhtään vähemmän hienoksi. Siisti peli tosiaan. Sorry tämmönen pilkunn#¤%&inen, kuuluu allekirjoittaneen luonteeseen ;) Quote Link to comment
-tipi- Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Tässä '69 tai '70 'low mileage' museostanu, pitäs olla tehtaan kuosissa siis: Liekkö Pietarin autoon vaihettu 1300/1500:n loksut, joista hitsattu puskurin kiinnikkeen reijät kiinni? Tässä myöhästä stanua myydään kuusvitosena, halvalla... http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=391502 Quote Link to comment
Pietari Perkinen Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Museointitodistuksen kuvassa ei ole tööttäreitä, joten loksuja ei lienee vaihdettu tai jos on niin ovat samanlaiset kuin museoitaessa. Noihin muihin kuviin sen verran, että yllä on kivipelti takaloksussa, ja nettiauton kuvassa on puolestaan kromilista astinlaudassa, eikös ne ole muun kuin stanun vakiovarusteita... Mutta en nyt lähde enempiä asiasta veivaamaan, kun en ole mikään asiantuntija. Onneksi on se viisas ja kaikentietävä museokatsari, joka ratkaisee kunkin auton kohdalla kelvollisuuden. Tosin, kuten tarinat kertoo, käytännöt ja perusteet eivät aina ole yhteneväiset; milloin on väärän mallinen moottorin suojapelti jne... Pääasia on, että kuplia ja ilmavolkkareita ylipäätänsä vielä riittää jokaisen makuun ; ) Piet@ri Quote Link to comment
Essi Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Kymmenisen vuotta sitten hitsailin tuollaisen 70-mallisen ”Stanun” tööttiritilät umpeen, kun kyseinen laite uhrattiin Ähtäreiden alttarilla. Nyt tehty raiskaus harmittaa, enkä tuota ohuttolppaista splittiä ole enää vuosiin ”kehdannut” ulkoiluttaa. Tuollaisella orkkiksella myöhäisstanulla ajelisi ehkä noin tuhat kertaa mieluummin. :) Quote Link to comment
Guest Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Museointitodistuksen kuvassa ei ole tööttäreitä, joten loksuja ei lienee vaihdettu tai jos on niin ovat samanlaiset kuin museoitaessa. Noihin muihin kuviin sen verran, että yllä on kivipelti takaloksussa, ja nettiauton kuvassa on puolestaan kromilista astinlaudassa, eikös ne ole muun kuin stanun vakiovarusteita... Piet@ri Omasta -66 stanusta löytyy kromilista astinlaudasta ja kivipellit takaloksuista. Ovat olleet paikoillaan alusta alkaen. Tööttiritilöissä ei sen sijaan kromia ole, eikä ole ollut :) Quote Link to comment
Racing Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Museokatsastus ei ole tae että auto on "museokatsastuskelpoinen"... Ihan vaan että niitä saa nykyään Vaikka Mangelssit alla läpi. ja ihan oikeesti mangelssit alla. Toinen tapaus yksi 70 mallinen 1300 kupla joka äkkisiisti,no nosturilla sitten näki koko pohja räitty pisteillä kiinni suorasta pellistä paikkaa paikan viereen ja pohjassa ja helmoissa reikiä,kone 1200:nen D tunnuksilla ja renkaat 185/65 4x15 Vanteilla,kori hitsailtu kynnyksiin kiinni jne... Mä tiedän näitä tapauksia montakin,mutta eipä siitä sen enempää... Mutta asiaan: Itsellä oli ainakin 69 1200 Stanussa tööttiritilät. Quote Link to comment
Guest fastghia Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Siinä oli varmaan ton -70:sen kanssa sattunut ymmärrettävä erehdys, se olikin menossa nykytaiteen museoon eikä museokatsastukseen :) Quote Link to comment
Guest Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Missä vaiheessa muuten puskureista hävisi "kävyt" ja stanuun tuli bensamittari? Quote Link to comment
mikan Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Omasta -66 stanusta löytyy kromilista astinlaudasta ja kivipellit takaloksuista. Ovat olleet paikoillaan alusta alkaen. Tööttiritilöissä ei sen sijaan kromia ole, eikä ole ollut :) Mun 66 stanussa taas ei ole kromilistaa astinlaudassa, eikä kivipeltejä takaloksuissa. Sen sijaan tööttiritilät löytyy. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Mun 66 stanussa taas ei ole kromilistaa astinlaudassa, eikä kivipeltejä takaloksuissa. Sen sijaan tööttiritilät löytyy. Lienee siis niin,että stanuun laitettiin lisukkeita sen mukaan mitä hyllystä sattui ylijäämänä löytymään :) Quote Link to comment
-tipi- Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 No hei, ainakaan tollasia kivipeltejä ei oo tehtaalta lähteny missään kuplassa, nuo vissiin maahantuojan tai jälleenmyyjän varusteita. Tollasia ollu enimmäkseen vain suomalaisissa autoissa, ja samankaltasia tainnu olla myös ruottissa. Kuinka monessa kuplassa on alkuperäset astinlaudat? Etzoldin mukaan Stanuun tuli kaksi töötin ritilää 1.8.1968, eli vuosimalliin '69. Sitä ennen ritilä oli vain kuskinpuolella. Tuossa vaiheessa ei anakaan enää pystykoristeita kuvan mukaan ollut. Seuraavan kerran suurempi muutos stanuun tuli '73, kun se vaihtui lähemmäs Jeans mallia. Edelliset isommat muutokset olivat ollu '67, mutta niistä en jaksanu enää lukee... Quote Link to comment
Guest Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 No hei, ainakaan tollasia kivipeltejä ei oo tehtaalta lähteny missään kuplassa, nuo vissiin maahantuojan tai jälleenmyyjän varusteita. Tollasia ollu enimmäkseen vain suomalaisissa autoissa, ja samankaltasia tainnu olla myös ruottissa. Kuinka monessa kuplassa on alkuperäset astinlaudat? Saattaa olla maahantuojan lisäämät. Sen tiedän,että mummoni ei niitä siihen aikoinaan ole erikseen hankkinut. Astinlaudat ovat alkuperäiset ja paljon vahvempaa tekoa kuin viime kesänä toiseen menopeliin hommatut uudet. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 -69 kuplaan on ollut nuo kivipellit saatavissa maahantuojan asentamana nimikkeellä "Kiviset ja Soraset" - tästä löytyy alkuperäinen dokumenttikin jos joku ei usko :) Itselläni on yhden -69 1200 stanun alkuperäiset myyntipaperit ym. tallessa, muistaakseni ainakin huoltokartta löytyy myös em. vuodelta. Itse kupla on helmoiltaan ja ulkopinnoiltaan (varmaan myös tekniikaltaan...) sellaisessa kunnossa etten viitsi sitä lähteä restauroimaan, mutta sisältä täysin alkuperäinen ja erittäin hyvässä kunnossa. Osta Pietari varaosastanuksi halwalla! Tästä löytyi mm. sellaisia etukonttipahveja joita en tiennyt edes olevan olemassa (niitä on kaikkiaan 3 kpl niitä mustia pahveja...) Puavo @ dwl Quote Link to comment
Pietari Perkinen Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 Onko sulla DWL_Puavo ne töötin ritulat 69:ssä? Tästä onkin tullut hauska ja keskutelua aikaan saanut offtopic... : D Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 Tässä olisi yksi -68 stanu, josta kuntonsa puolesta tuli varaosa-auto. Tämä yksilö tukisi teoriaa toispuoleisesta tööttireijästä lokasuojassa. ( huom. paikkaus / ruoste ) Töötti oli kylläkin siirretty vararenkaan kaveriksi. Käpyjä tämän stanun puskureissa ei ollut, eikä kromilistoja astinlaudoissa. Quote Link to comment
Guest Teuvo Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Hyvän värinen stanu tosiaan tuo Pietarin -69! Noista tööttirinkuloista sen verran, että käsittääkseni niitä ei näissä vuosimallien stanuissa pitäisi ollakaan... Ainakaan tossa meidän 70-mallisessa ei ole, tosin historiaa en tiedä, joten mistä sen tietää vaikka joku olis joskus loksut siihen vaihtanut... Quote Link to comment
Guest PeteT Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Moro Tässä linkissä on 71-mallinen VW 1200 eli "stanu", ja siinä on tööttirinkulat. http://www.thesamba.com/vw/archives/lit ... line/2.jpg Voisi kuvitella, että myös varhaisemmissa stanuissa nuo ritilät olisi ollut. Jos ei sitten olisi nostalgiasyistä palattu tööttiritilöihin parin ritilättömän vuosimallin jälkeen P Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.