Guest valtteri Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 Ja jos Jyrin jäljiltä jää sitä flakea vielä, niin voisin oman projektini myös maalata sillä: Quote
hanski. Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 onko porukoilla kokemusta turboruuvista...??? jolla sais kojetaulusta säädettyä ahtopaineita...yhtäkkiä ajatellen ruiskukoneessa tuo toimisi hyvin, siinä bensakartat menis järkevästi...mutta, esim: kupla jossa käyttöpaine luokkaa 0.6....kone säädetty tuolla toimimaan.(suutinkoot jne...) ruuvataan ahtoja esim. 1.5 luokkaan...mun mielestä tuossa kohtaa koneesta loppuu soppa kesken.....tulee enemmän vahinkoa kuin hyötyä...?? tai jos kone olisi säädetty korkeimmalle paineelle (1.5) toimivaksi....paineiden tiputus 0.6 luokkaan...konehan tukehtuu tuossa kohtaa.... tosin ahtopaine menee myöskin bensapaineen säätimelle... onko yhtään loogista..?? Quote
Guest Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 onko porukoilla kokemusta turboruuvista...??? jolla sais kojetaulusta säädettyä ahtopaineita...yhtäkkiä ajatellen ruiskukoneessa tuo toimisi hyvin, siinä bensakartat menis järkevästi...mutta, esim: kupla jossa käyttöpaine luokkaa 0.6....kone säädetty tuolla toimimaan.(suutinkoot jne...) ruuvataan ahtoja esim. 1.5 luokkaan...mun mielestä tuossa kohtaa koneesta loppuu soppa kesken.....tulee enemmän vahinkoa kuin hyötyä...?? tai jos kone olisi säädetty korkeimmalle paineelle (1.5) toimivaksi....paineiden tiputus 0.6 luokkaan...konehan tukehtuu tuossa kohtaa.... tosin ahtopaine menee myöskin bensapaineen säätimelle... onko yhtään loogista..?? Jos nyt oletetaan että puhutaan sähköisistä ruiskuista ja sellaisella paineensäätimellä, joka pitää ahtopaineen ja bensanpaineen suhteen samana. Jos suuttimet on mitoitettu niin että bensan paine ja suutinten aukioloaika voidaan pitää vielä järkevissä rajoissa (-> suutinten tuotto riittää myös vähän isommilla paineilla) ja boksin kartat on tehty isommillekin paineille niin ei pitäisi olla ongelmia. (Oletetaan tietysti että kone kestää ne tehot...) Mekaanista ruiskuista tai kaasareista en juuri uskalla kommentoida. Riippuu kaasarikoneessa varmaan bensapumpun tuotosta ja siitä, miten rikastus on toteutettu. Tilasin juuri turbosmartin turboruuvin yhteen vanhaan subaruun, jossa on vielä vähän tyhmempi moottorinohjaus(ei lambdaa). Siihen asennan samalla ns. kertovan bensanpaineen säätimen, jotta seokset pysyisivät edes suunnilleen kohdallaan. Tuota turboruuvilla säädettävää ahtopainetta voisi varmaan rajoittaa kuristamalla sitä ulostuloa jollakin letkupatentilla. Asia- ja kirjoitusvirheet menkööt myöhässä otettujen asennusjuomien piikkiin ;) Quote
Sami P. Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 En oo ikinä ymmärtäny minkä vuoksi turboruuvi pitäisi olla ajettaessa säädettävä. No, ehkä säätöjä hakiessa hyvinkin paikallaan. Mutta kunnes ahdot on kerran säädetty kuntoon, niin eikö sillä kaasupedaalilla sitä tehoa säädetä? Kun oikeen kiperä tilanne tulee, niin kyllä tuolla ruuvin kanssa tinkimällä pääsee liiankin helposti koneremontin äärelle. Quote
hanski. Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 onks tietoo...paljonko tehdastekoinen turbo dellorto sietää ahtoja, ennekuin bensaa alkaa tulla pihalle joka paikasta... 0.6 sietää ainaskin... Quote
jukkis Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Kyllä nuo näyttää 1.5 baarilla ajelevan ilman vuoto ongelmia. Muita säätö ongelmia on sitten ollu sitäkin enemmän ;) Quote
hanski. Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 ok...tuo tieto riittää... mites porukoilla on kokemusta tuosta modu-piiristä... oon sellasta tekemässä turbokoneeseen...eikös siinä ole ajatuksena "ahdistaa" ilman kulkua, jotta painekoteloon saadaan käytettyä ahtopainetta suurempi paine... ja saadaan ahdoilla koneelle lisää ruokaa... jos on esim 40 pystydellorto...kaasarin päälle sisäkurkun kokoinen (30mm) supistusholkki....sillä pitäisi toimia... Quote
hanski. Posted September 13, 2007 Posted September 13, 2007 projekti taas etenee... kaveri oli pannut parastaan ja veistellyt alumiinista osia... Quote
Jr Posted September 13, 2007 Posted September 13, 2007 On mullakin edennyt tässä kaikki mitä tapahtunu viimeisen n.4kk aikana. Quote
Jr Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Nyt alkaa melkeen olemaan valmis. Käyntiinkin lähtee jo, mutta huonosti. Quote
Guest Posted May 13, 2008 Posted May 13, 2008 Edellisellä sivulla väki tuntui kaipailevan Flakea. http://www.alasalmi.com/ ,sinne ne flaket menneet on. Quote
Jr Posted May 29, 2008 Posted May 29, 2008 No niin nyt käy ja huomasin, että turbo laatikon päällä toimii helvetin hyvänä lämppärinä. Varmaan joku 40 astetta kopissa lämmintä vartin käytön jälkeen. Sit alko bensa loppumaan ja putkien lämmöneristeet kärys niin paljon, että oli pakko poistua tallista. Kovat on kyllä äänet ilman änkkäreitä(naapurit tykkää). Quote
Jarmo Lummi Posted May 29, 2008 Posted May 29, 2008 Eiköhän maaleja ja muuta myy VW viriosistakin tuttu hemmo Hermann Koilismaan erikoisväri 040 5153867 Hese Quote
Guest Posted April 13, 2009 Posted April 13, 2009 kestääkö nämä turbokoneessa? http://www.aircooled.fi/shop/index.php? ... re_id=1094 Quote
Lasse Posted April 13, 2009 Posted April 13, 2009 DAX-niminen firma mainostaa flakehommia. Lienee Ahvenanmaalla eli taitaa olla se ja sama tilaako sieltä vai ulkomailta. Kumminkaan ei saa palvelua suomeksi? Quote
Jarmo Lummi Posted June 15, 2009 Posted June 15, 2009 Moro Kuinkas ahdinprojektit 2009 kesällä kulkee? Rennostihan näitä on kirjooteltava JJL Quote
mikko k Posted June 17, 2009 Posted June 17, 2009 8-/ Väärä lääkitys??? Vai jurripalstako tämä olikin??? Quote
ARTO Posted June 17, 2009 Posted June 17, 2009 Älä nyt, Jampalla vaan rento tyyli kirjoittaa:D Kovaahan se on ajanut ja oliskin kiva tietää milloin tekee comebakin:) Quote
Guest Posted June 17, 2009 Posted June 17, 2009 pyörittelin mielessä: -as41 vakiolohko -94mm mahle takoset -wasserin 76mm kampiakseli -228mm vauhtipyörä -32mm suodatin öljypumppu -3 nokkaa on hyllyssä: eagle 42, gb316, vakiosta hiottu 300 asteinen. mikä noista? -tupla 40 DRLA:t -2 turboa vaikka jostain 1,6td koneista... -cooleri olisko mitään järkeä? Quote
Guest batman Posted June 18, 2009 Posted June 18, 2009 Käy aika äkkiä pieneksi nuo 1,6td ahtimet kun moottoritilavuus on jo yli 2 litraa. Jotkut garrettin TO2: set tai vastaavaa koko luokkaa niin ei ahista niin paljon. Quote
Jr Posted June 18, 2009 Posted June 18, 2009 "valmishan" projekti on ja taas myöhästyin openista. Nyt on ainakin ajoissa valmis ens vuoteen. Onkos mitään kiihdytys ajoja missä ei ajeta liimaradalla? Niinkuin kadunmiehille ei mitään oikeita kisoja. Quote
Guest fgronlun Posted June 21, 2009 Posted June 21, 2009 "valmishan" projekti on ja taas myöhästyin openista.Nyt on ainakin ajoissa valmis ens vuoteen. Onkos mitään kiihdytys ajoja missä ei ajeta liimaradalla? Niinkuin kadunmiehille ei mitään oikeita kisoja. Nätisti oli tehoa. Minkä kokoisesta koneesta on kyse? Kerro ihmeessä hivenen lisää mitä ahdinta ym Quote
Jr Posted June 21, 2009 Posted June 21, 2009 Nätisti oli tehoa. Minkä kokoisesta koneesta on kyse? Kerro ihmeessä hivenen lisää mitä ahdinta ym 2007cc kone ja ahtimena HX40. Suuttimet loppu kesken, muuten ois enemmänkin potkua. Quote
pipo_esa Posted June 21, 2009 Posted June 21, 2009 Kuis toi cooleri pelaa tossa takalasin alla? Onko erillistä flektiä? Quote
mikan Posted June 21, 2009 Posted June 21, 2009 Kuis toi cooleri pelaa tossa takalasin alla? Onko erillistä flektiä? Mulla oli omassa kuplassa samassa paikassa cooleri ja ainakin siinä se pelas ihan hyvin. Mitään mittaustuloksia ei ole, mutta pidemmän ahtopaineilla ajon jälkeen kun pysähtyi ja kokeili cooleria, niin toisesta päästä se oli lämmin ja toisesta viileä. t. Mika Quote
Marko Posted June 22, 2009 Posted June 22, 2009 Onkos mitään kiihdytys ajoja missä ei ajeta liimaradalla? Niinkuin kadunmiehille ei mitään oikeita kisoja. Boxer speed day on tulossa eikös ne ole kiikalassa tänävuonna. Quote
mikan Posted June 22, 2009 Posted June 22, 2009 Joo, elokuussa Kiikalassa. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/7140-boxer-speedday-290809/ t. Mika Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.