JaniM Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Höh, mulla on 85 laillista heppaa;-) Nyt joku kohta sanoo jotain muuta isompaa, mutta vanhoja lupia ei huomioida. Eli vuoden 2000 jälkeiset. Quote Link to comment
mikan Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 136 laillista heppaa kuplassa. Muutoskatsastettu 2001 syksyllä. t. Mika Quote Link to comment
JaniM Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Hyvä, löytyykö lisää hepoja? Oikeasti laillisia? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Mihinkä vuoteen saakka se oli ku vaan kirjotettiin että tehomäärä on A. vai miten se ny meni? Nämä yli 60hp paperit onko ne teillä paperilla vai? Eihän sillä ole ainakaan mulle ole väliä jos mulla on nuo A paperit. Yhtä laiton se on jos koneessa on enemmän hepoja tai iskutilavuutta(ajatellen että varmaan että noita A papereitä löytyy vaan <1600 koneille vai?)! Itte meinaan yrittää omaan saada ne 1.980 paperit ja kun konettahan saa "rempata" niin siihen 10% lisää tilavutta niin melkeinpä on sitte 2.2l paperit(tehot) kylläkin vaan 60hp. Mutta pitää kattoo, noita tehoja voi sitte alkaa anoon lisää jos vaikka nostavat nuo moottori tie nopeudet yli sen 120 koska sillonhan minä ja mun 60hv en varmaan oikein ehitä mukana.. Quote Link to comment
mikan Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Niin, mulla on tehosarakkeessa tuo A kirjain, ei mitään muuta. t. Mika Quote Link to comment
mikko k Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Tarkoitin sitä turboa, en Mikko sua. Saa siitä sen 200 heppaa irti. Aika harva ajaa työmatkat niillä hepoilla, mutta ainahan on joku, jolla on enemmän potkua, kuin "sinulla". Käsite "katuauto" on myös aika liikkuva, ja siitä ollaan montaa mieltä. Onnea vaan ahto-projektiin!! Nikke Juu, aina löytyy joku jolla on enempi paukkua. En tiennyt että Hanskin kone on sun entinen, enkä mitenkään halua sitä arvostella. Mielestäni ahdin vain näytti kuvassa kovin pieneltä, saatan olla toki väärässä. Varttimailiaikani laitoin vertailuksi siitä syystä, että kohtuu kulkua on muutenkin saatavissa, kuin vain ahtimella. Katuauto on monen mielessä todella erilainen. Mun mielessä "katukiihdytysauto" oli vastaava, kuin jolla kisaa ajelin, joka oli siis mulla lainassa ja rakennettu kisailua varten. Siinä on asiat huomioitu kisailunäkökohdista. "Katuauto" on mulle auto, jolla voin kruisata vaikka pohojanmaalta Häslinkiin ilman murheita, tms. Jäähdytykset on normaalit / riittävät, ym. riippumatta tehoista. Loppu on kunkin omaa mieltymystä. Löytyy mun tutuissa myös perheen ykkösautona ja jokapäiväisessä ajossa 500 heppaisia pelejä, kuten varmasti monella muullakin. Omat päivittäiset ajot mulla menee 150 ja 174 hv tdi nelivedoilla. Hienoa on nähdä että rakenteluintoa löytyy monesta suunnasta, omaisten (viran-) vastustuksesta huolimatta. Mun projektissa ei ole tällä hetkellä kerrottavaa, auto on ollut osina vuosia ja nyt sitä aloitellaan, ajan salliessa, rakennella. Valmistuminen hamassa tulevaisuudessa. Tsemppiä kaikille rakentajille!! Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Starttaus alkaa lähestyyn.. Tänään piti väsätä vanhasta ö-pumpusta porakonevetoinen esivoitelu pumppu. Tällä olis aikomus kokeilla nostaa paineet ja tarkistaa mahdolliset vuodot ennen starttausta ja samalla saa kaikki paikat öljyttyä. Koe ponnistuksen jälkeen on sitte johtojen järjestys ja kytkentä. Viikolopun jälkeen voi olla että alkaa oleen kuvia näyttää suht starttaus valmiista vehkeestä. Quote Link to comment
hanski. Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 juu aina kommenttia saa esittää ja on suotavaakin!!! jos vaikka jäisi jokin virhe tekemättä...hyvä että saatiin näistä turbokuplistakin keskustelu aikaiseksi, niitäkin kun suomesta löytyy useita ja lisää tulee koko ajan...saadaan hyväksi havaitut asiat esille, kuten mikkokin varmasti niistä tietää yhtä sun toista... Quote Link to comment
mikko k Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Juu ja moni muu tietää vielä enemmän ja on vielä kokeneempi kuin minä. Aihe on varmasti monia kiinnostava. Noista F G:n tönärien suojaputkista sanoisin, että kun tulee runsaasti nostoa ja mahdollisesti vielä välitetyt keinuvivut, niin noi ruuvattavat suojaputket pitää asentaa toisinpäin, siksi että nyt pienempi reikäinen pää on kantta vasten ja siellä tönäri liikkuu enemmän ylös-alas-suunnassa kun nostinpäässä. Ja suurilla nostoilla tönärit ottaa kiinni suojaputkien sisälle. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Kui tarpeelinen on tuo vesiruisku? Onko kokemusta ja minkälaista? Ittellä on visio että tekisin vaikka vanhasta pissapojasta johon johdan paineet ja pissapojalla hoitaisin ruiskutuksen.. Sitten toinen juttu olis ku nämä mun dellortot ovat mallia tavaliset johon vaihdettu kumitiiviste ja neulat niin miten on onko kukaan väsänny läppäakselille tiivisteitä(pysyykö pensa niissä miten kovilla ahdoilla)? Aikomus olis kyllä siirtyä ruiskuun ja käyttää noita delluja läppärunkoina.. Quote Link to comment
mikko k Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Mä unohtaisin vesiruiskut ainakin siihen asti, kunnes moottori muuten pelaa kunnolla. Ja sitten vasta kokeilisin että onko niistä sulle mitään hyötyä. Dellujen akseleilta bensaa tulee heti ulos kun ollaan ahdoilla. Turbo-delluissa on tiivisteet läppäakseleilla. Kaasarit on huonoja läppärunkoja. Toisekseen et tarvi kuin yhden läpän, kun siirryt pruuttaan. Quote Link to comment
Guest Perämettä Gruising Posted September 30, 2005 Share Posted September 30, 2005 Pienenä kokeiluna pitää kattoo jos lauhdutin toimisi sijotettuna takapellin taakse.. Tiedä sitte miten ilma tuola vaihtuu mutta näkepähän sitte.. Tilaa nytt vaan sattu olemaan juuri tuossa vapaana. Kahtelin tossa et oot tehnyt eristyksen pakoputkeen lasikuitumatosta. Itse laitoin päälle vielä alumiiniteippiä joka lämmetessään poltti pois liiman, mutta kestää paikallaan jos ei paljon ota osumaa. on vaan siistimmän näkönen kun ei ime kaikkia öljyjä/muuta roiskeita. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 30, 2005 Share Posted September 30, 2005 Nytt ku sanoit niin sopisi muuten olla sitä lasikuitu mattoa mitä käytetään niin sanottuna panssari mattona.. En tienny tarkkaa alkuperää koska sain tätä ja ovat käyttäneet sitä hitsaus suoja mattona. asiasta kolmanteen, Mitä p-pumppua olette käyttäneet dellortojen kanssa? Ittellä jonkun ruisku vehkeen pumppu ja en saa kaasareita pitämään, ui niin pirusti. Oli muutenkin semmonen ei hyvä talli ilta tänään. Mutta uusin ottein huomenna. Kaverilla olis ruiskun painetasaaja jolla ajattelin laskee syöttöpainetta ennen lotus painetasaajaa...:/ Quote Link to comment
mikan Posted September 30, 2005 Share Posted September 30, 2005 Mulla on 900 turbo-saabin Bosch-pumppu ja lotus-säädin. Ainakin mulla 40 drla pitää ihan hyvin. Paineen olen säätänyt 0,25 bar. t. Mika Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 30, 2005 Share Posted September 30, 2005 Piru onkohan mulla sitte letkut jotenkin ristissä sitten.. 1 on nytten paluu (täm oli eka 2 paikalla) 2 on syöttö pumpulta 3.4 menee kaasareille 5 turbo paine Pitää huomenna otta kannet irti kaasareista ja kattoo nuo kohohpinnat. Quote Link to comment
mikan Posted September 30, 2005 Share Posted September 30, 2005 Ainakin turbon paine ja kaasarit on oikein, mutta en kuolemaksenikaan muista kumminpäin meno ja paluu on. Mutta jos loogisesti mietin kalvoa ja toimintaa, niin kyllä mun mielestä sulla on ihan oikeinpäin. Paljonko sulla on bensanpaine? Olethan mitannut sen säätimen ja kaasarien välistä. t. Mika ps. Jotenkin musta tuntuu, että mulla olis sittenkin tuo 1 vedetty pumpulle. Pitäis käydä ulkona pressun alta tsekkaamassa... Quote Link to comment
Guest TurboToffi Posted October 1, 2005 Share Posted October 1, 2005 1. Paine pumpusta 2. Paluu tankkiin 3.(4.) Kaasarille 5. Ahtopaine Bensapaine ei saa olla korkeampi kuin 0,25....... Olen kokeillut ja vaihtanut pari laatikkoa tulppia sekä moottoriöljy kun oli yhtä paljon bensaa kuin öljyä öljynpohjassa.... Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 1, 2005 Share Posted October 1, 2005 Nytt sain paineet kohilleen! Tuo 1 ja 2 oli väärinpäin(alkujaan oli oikein). Vika miks ui oli kohojen pohja stopparin jotka olin taittanut hieman auki ja nämä sitte kiilas kohon niin että ei päässy ylös saakka! Olis vaan heti alkujaan pitäny ne vaan leikata pois(tai jättää taittamatta). Mutta nytten on paineet kohillaan eikä ui(noin 0.3bar). Nytten pitää painuu hitsaan pakoputki sekä sorvaan o-rengas ura dumppiin niin eiköhän startaus ala lähestyyn.(toivottavasti huomenna) Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 2, 2005 Share Posted October 2, 2005 Sainpahan auton ekaa kertaa käyntiin! :) mutta tekemistä riittää. 7/8 tönärinputkesta vuotaa, tiedä sitte ovatko liian kireellä tai löysällä.. huomenna pitää yrittää saada kaasarit synkattua ja paineputket kiinni ja käydä testilenkillä.. Nuo tönäri putket vaan ottaa nuppiin koska jo enne asennusta jouduin vaihtaan o-renkaat koska olivat liian isot, ei saanu kiristettyä ilman että pulpahtivat sivulle. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 3, 2005 Share Posted October 3, 2005 Tänään piti otta ekat testit, säädöt on ihan päin mäntyä :/ mutta säätämällä sen saa kuntoon. 1 ja 2 ei saa ahtoja röpöttää 3 röpöttää varmaan jonnekki 2-3000 sitte alkaa nykien ahdot tulee asettuu sinne 0.5 baariin ja siiten mennään.. Miten ne kohopinnat mitataan? (ei ole nämä dellut tulleet oikein vielä tutuks, holley siitä hyvä ku on ne reijät mistä kattoa) onko se niin että mitataan tuo 1 kohon ollessa neulaventtiili kiinni(jotain 5mm luokkaa) vai? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 röpötystä saatu nytt pois, sisäkurkut vaihdoin pienempiin ja pääsuuttimet(nytt 145 ilmat ja pääsuuttimet 165), pirun hankalaa vaan tuo säätäminen ku meinaa olla ahdasta ja suutin vaihto on semmone 20min homma(pitänee mennä penkkiin keväämmällä). Ja tuohon bugpackin vivustoon en ole oikein tyytyväinen..(pitänee pikkasen modifioida) http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... 1_4190.jpg Mutta hyvin alkaa oleen löylyä pelkillä kaasarin säädöillä nous paineet 0.2 baaria(0,5->0,7), mutta hommia riittä vielä.. Pikku hiljaa kai saa alkaan ottan koneen pois ja alkaan tekeen tuota vaihdelaatikkoa ja tuet koneelle. Sitten pitää hieman eristää enemmän tuota turboa ja pakosarjaa koska tuottaa ahtaessa ihan älyttömästi lämpöö(olis hyvä talvi auto). Sitten noita oljyvuotoja saada korjattua. Onneksi on pitkä talvi edessä joten saa tehdä hieman parannuksia. Quote Link to comment
-Puide- Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 helpottais kovasti säätämistä kun olisi irtoperä....=) -MP- Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Suoraan sanoen tänään kattoin ku rälläkkä makas lattialla ja kädet verillä että pitäiskö.. Eikö Vaasas tuo melkein on must tuo irto perä :) Pitää kattoo talven aikan jos vaikka tekiskin. Quote Link to comment
Racing Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Tee mielummin pienet reijät kaasareiden kohdalle konetilan sivuseiniin ja alumiinipellistä peitelevyt ulkopuolelle ja sisäpuolle hitsaat 4kpl m6 mutteria per puoli jolla saat ne pellit asiallisesti kiinni ulkopuolelta. Tein omaan autoon jossa tuplakaasarit noin ja kertaakaan en ole katunut!!! Kyllä on nätti kun pääsee tyhjäkäyntisuuttimille ja tulpille ja imusarjan ruuveille suoraan käsiksi! Irtoperä mun mielestä heikentää perän jäykkyyttä ainakin jos on takatuki tarkoitus tehdä ja joutuu kuitenkin aina lokasuojat ja valojen johdot ja takapuskurin ym. irrottaan...onhan se muuten kätevä. Quote Link to comment
mikko k Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Muistaakseni siellä oli dellut?? ja niissä on kaikki suuttimet päällä. Quote Link to comment
Lasse Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Kuin myös myös uusimmissa veepereissä. Eikä noiden takapään sähköjen mulkkaaminen ole kovin iso juttu, niin että ne saa toimiin liittimillä. Perän vetelyyteen vaikuttaa enempi se, kuinka irtoperän liitos koriin on toteutettu. Mulla voi ihan huoletta astua puskurin päälle eikä mitään vetelyyttä esiinny. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Tuo luukku hommakin on käväissy mielessä. Penkissä tuo irto perä olis kai kätevä ku pääsisi käsiksi kunolla noille kaasareille! Pitää kattoo mitä talvi tuo tullessaan.. Vai pitäiskö ostaa baja korisrj....:) Quote Link to comment
jukkis Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 mulla on tuo suuttimien vaihto liianki helppoo....vaaka kaasari laturin päällä,eihän sillä paljoo tehoo saa mut onpahan ainaki helpompi säätää ku tuplia. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Onko kukaan käyttäny noita modulator ringejä? Eikö näillä saa paremmin dellorton säädettyä niin että ei tartte käydä rikkaalla ilman ahtoja.. Quote Link to comment
mikan Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Onko kukaan käyttäny noita modulator ringejä?Eikö näillä saa paremmin dellorton säädettyä niin että ei tartte käydä rikkaalla ilman ahtoja.. Yks tuttu on niitä kokeillut ahdetussa minissään ja kokemukset ovat olleet positiivisia. Eli niillä saa periaatteessa rikastettua "yläpäätä" niin että ilman ahtoja ei olis liian rikkaalla. Jotain juttua löytyy: http://www.geocities.com/jharkola/1380turbo4.html t. Mika Quote Link to comment
Niklas L Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Har du lysnat på mig alls? Tottakai modut ahdettuun! Nikke Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 En nikke muistanu että sulla oli semmoset ja olen kyllä aikeissa tehdä ittelle jonkinlaiset modulattorit! Pitänee lopettaa tää säätöjen arvailu ja ostaa tämmönen-->lm-1 http://www.sporttiauto.com/fin/index.php?cmd=163,xxxx kokemuksia? Quote Link to comment
Racing Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Nytkö meni hermot kun se on nettiautos myynnis :-)F.G:n kupla siis??? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Ei hermot ole menny, voi olla että suunnitelma muutoksia tulossa... Kyllä tuota jatketaan jalostaan, mutta pitää aina kattoa jos löytyy kiinnostusta markkinoilta. ;) Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 Oli pakko poistaa auto myynnistä! Sain autoa jotenkuten nytt säätöihin ja potkua löyty yli ajo ominaisuuksien! Pössö vehje! :) Ahtojen kanssa vielä ongelmia alemmilla vaihteilla! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 Kuulin eilen paikallisen ABC:n kahviossa, että ois kupla myynnissä. Kummasti tuntomerkit täsmäs :p Quote Link to comment
jukkis Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 hyvä ku tulit sinäkin järkiis,ja otit pois myynnistä.......minkä kokonen se sun ahdin on? millä paineella oot sillä ajellu? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Ei tuota tappovehjettä voi pois myydä! Ahdin on tuota garret t03/4 Nytt en muista niitä mittoja sille, pitää kai tarkistaa ku tallilla käy. Ahdot on ollu 0,7 paikkeilla mutta paljo se eilen oli testilenkillä niin en ehtiny kattoa oli täys homma pitää kärry tiellä! Nytt talvella pitää kyll kattoo miten sais auton ajo ominaisuuksia parannettua. On semmone käärme tiellä että huh huh. Sitten alkas kytkin sutiin myös korkeemilla kierroksilla!(vaikkaikin on sintteri ja jäykempi paineasetelma). Oli kyllä semmonen hymy päällä eilen että ei meinannu posket riittä :) Kerrankin kone joka vetää hieman yli odotusten, harmi vaan että vasta kolmosella! Quote Link to comment
mikko k Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Kerrankin kone joka vetää hieman yli odotusten, harmi vaan että vasta kolmosella! Hiukan on ahdin suuri, jos et saa ahtoja ylös ykkösellä ja kakkosella!! Tai ainakin pakopesä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.